پنج شنبه, 12 تیر 1399 - 11:28

در حال حاضر اینستاگرام مهم‎ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‎شود. اگرچه ممکن است کشورهایی را نام ببرید که در آن شبکه‎های دیگر، پرطرفدارتر هستند. با این حال با یک نگاه کلی، اختلاف فاحش آن با سایر رقبا مشخص خواهد شد. همچنین آمارهای 10 سال گذشته نشان می دهد که آمارهای فراتر از حد تصوری توسط این شبکه به دست آمده است. تحت این شرایط حضور کسب و کارها در آن کاملا الزامی خواهد بود. با این حال تا چه اندازه نسبت به اقداماتی که باید انجام دهید، آگاه هستید؟ اگرچه با اختصاص بودجه مناسب و استخدام افراد حرفه‎ای می‎توان در این زمینه کاملا موفق ظاهر شد. با این حال اگر صاحب یک کسب و کار کوچک و یا برندی نوپا محسوب می‎شوید، بدون شک انجام چنین اقدامی بسیار سخت خواهد بود. این امر نباید باعث ناامیدی شما شود. علت این امر به این خاطر است که بسیاری از راهکارهای ساده وجود دارد که با رعایت آن‎ها می‎توانید خود را به سطح حرفه‎ای‎ها نزدیک کرده و نتایج بهتری را به دست آورید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، میزان کاربران شبکه‎های اجتماعی رشدی چندین برابری داشته است. به همین خاطر هم‎اکنون فرصتی مناسب برای شروع فعالیت شما شکل گرفته است. در ادامه توصیه‎ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

توصیه کسب و کار استفاده تجاری اینستاگرام

1-طبق یک برنامه زمانی پیش بروید

اگرچه محتوا پادشاه است، با این حال حتی اگر بهترین مطالب را در اختیار داشته باشید، اگر با نظم اقدام نکنید. بدون شک نتایج لازم را به دست نیاورده و این امر باعث خواهد شد تا میزان امیدواری خود را از دست بدهید. برای این موضوع انواع اپلیکیشن‎ها وجود دارد که این اقدام را برای شما کاملا ساده خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که شما باید مخاطب خود را از ساعت برنامه‎های خود آگاه کنید. در این رابطه توصیه می‎شود تا یک هایلایت استوری را ایجاد کرده و برنامه کاری خود را شرح دهید. بدون شک با اضافه شدن بخش‎های جدید، لازم است تا موارد را اصلاح و جایگزین کنید.

مطلب مرتبط: استراتژی اینستاگرام برای کسب درآمد بیشتر از IGTV

2-از هشتگ‎ها به صورت حرفه‏ای استفاده کنید

اگرچه همواره از اهمیت استفاده از هشتگ‎ها صحبت می‏شود، با این حال واقعیت این است که صرفا به کار بردن تعداد زیادی از آن‎ها کافی نبوده و شما باید برطبق ترندها پیش بروید. درواقع هشتگ‎ها در طول زمان بارها دستخوش تغییر شده و نمی‏توان اعلام کرد که یکسری موارد، برای همیشه در صدر علایق قرار دارند. به همین خاطر شما باید همواره تحقیقات لازم را داشته باشید. خوشبختانه در این رابطه نیز انواع نرم‎افزارها و اپلیکیشن‎ها وجود دارد که کار را ساده کرده است. در نهایت توجه داشته باشید که هشتگ‎هایی که با موضوع محتوای شما ارتباطی را نداشته باشد، تنها باعث خواهد شد تا نتایجی عکس را به دست آورید. همچنین فراموش نکنید که هشتگ‎ها صرفا برای مطالب شما نبوده و می‎توانید از آن حتی برای بخش اطلاعات صفحه خود نیز استفاده کنید.

3-تبلیغات داشته باشید

در رابطه با تبلیغات بسیاری از افراد تصور می‎کنند که نیاز به اختصاص بودجه‎های کلان است، با این حال شما می‎توانید از طریق تبلیغ دو سویه، به صورت رایگان این اقدام را انجام دهید. در این رابطه تنها کافی است تا با صفحاتی که تمایل به همکاری دارند، اقدام به تبلیغ یکدیگر کنید. در این رابطه به هر میزان که ظرافت کار بیشتر باشد، تاثیر اقدام نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت توجه داشته باشید که شما تنها به اینستاگرام محدود نبوده و می‏توانید به ایجاد سایت و یا حضور در شبکه‎های دیگر، اقدام به تبلیغ صفحه خود کنید.

4-با میکرواینفلوئنسرها همکاری داشته باشید

این دسته از افراد به علت این امر که در ابتدای مسیر کسب شهرت بوده و تمایل دارند تا سریعا رشد کنند، بدون شک با پیشنهاد شما موافقت خواهند کرد. در این رابطه توصیه می‎شود که به صورتی رفتار کنید که هزینه‎ها به کمترین میزان ممکن برسد. برای مثال می‎توانید امکان چند خرید از برند خود را برای فرد مذکور، فراهم آورید. این امر باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما به مراتب بیشتر شود.

5-زمان مناسب برای ارسال محتواها را بیابید

برخی از زمان‎ها هستند که در آن کاربران بیشترین حجم فعالیت را داشته و این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند. در این رابطه توجه به جامعه هدف نیز ضروری است. برای مثال ممکن است به صورت کلی ساعت‏های آخر شب، بهترین زمان باشد. با این حال اگر مخاطب هدف شما جوانان هستند، به علت درگیر بودن آن‎ها با مدارس و دانشگاه‎ها، بدون شک دیگر این زمان را نباید بهترین گزینه تلقی کرد. در این رابطه نیز نرم‎افزارهای مختلفی وجود دارد که شما را یاری خواهد کرد.

6-تنها به نرخ تعامل توجه داشته باشید

یکی از اشتباهات رایج برندها این است که تصور می‎کنند باید سریعا به تعداد دنبال‎کنندگان چند هزار نفری دست پیدا کنند، با این حال مخاطبی که تعامل لازم را با شما نداشته باشد، فایده لازم را نخواهد داشت. این امر تنها باعث از دست رفتن تمرکز شما بر روی موارد به مراتب مهم‎تر خواهد شد. به همین خاطر ضروری است که تنها به آمار میزان تعامل توجه داشته باشید. بدون شک اگر این روند رو به رشد باشد، شما در مسیر درست قرار دارید. درواقع به صورت طبیعی برای رسیدن به مخاطبان چند هزار نفری شما به یک تلاش دو ساله نیاز خواهید داشت. در نهایت حتما از قابلیت تجاری اینستاگرام استفاده کرده و قیمت محصولات خود را نیز درج کنید. درواقع آمارها حاکی از آن است که تعداد کمی از افراد تمایل به مراجعه به دایرکت برای پرسیدن قیمت یک محصول داشته و این امر باعث می‎شود تا تمایل اولیه آن‎ها به صورت کامل نابود شود.

7-بیشترین فعالیت را در بخش استوری داشته باشید

استوری در صدر علایق کاربران در اینستاگرام محسوب می‎شود. به همین خاطر شما نیز باید برای آن برنامه‏ریزی دقیقی را داشته باشید. در این رابطه توصیه می‎‏شود که هر روز حدال سه استوری را در صفحه خود قرار داده و تنوع کار را جدی بگیرید. برای ایده گرفتن، توجه به اقدامات انجام‎شده از سوی سایر برندها، اقدامی هوشمندانه خواهد بود. با این حال بهتر است که از تقلید بیش از حد نیز فاصله بگیرید.

مطلب مرتبط: تبلیغات در اینستاگرام: راهکارهای فروش کالا

8-از استیکرها و پیام‎های از پیش تعیین‎شده استفاده کنید

به هر میزان که به صمیمیت بالاتری با مخاطبان خود دست پیدا کنید، احتمال وفادار ماندن آن‎ها نیز بیشتر خواهد شد. در این رابطه استفاده از استیکرها که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است، یک راهکار بسیار خوب خواهد بود. همچنین تعیین پیام‎های از پیش تعیین‎شده، کمک خواهد کرد تا سرعت پاسخگویی شما افزایش پیدا کرده و دیگر نیاز به تایپ مجدد موارد تکراری نداشته باشید. این امر سرعت کار شما را افزایش داده و باعث می‎شود که مدیریت صفحه، بیش از حد زمانبر نشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید