سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

جدیدترین ترندهای حوزه تولید محتوا

1 سال پیش ( 1401/4/7 )
نویسنده : راشل وندریک   مترجم : امیر آل علی  

تفاوتی ندارد که در چه پلتفرمی مشغول به فعالیت هستید، بدون شک تولید محتوا نیاز اصلی شما محسب می شود. درواقع این اقدام امروزه مهمترین فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی است. درواقع فروش به شیوه رایج، به اقدامی تبدیل شده است که در مسیر منسوخ شدن قرار دارد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در جهان به شدت متغیر حال حاضر، نمی توان با روش های قدیمی، نتایج لازم را به دست آورد. در این رابطه فراموش نکنید که شما در بازار خود تنها نیستید و برندهای بسیاری وجود دارد. بدون شک توجه به جدیدترین ترندها، موضوع بسیار مهمی است که در ادامه 9 مورد برتر را بررسی خواهیم کرد. درواقع ترندها می تواند شما را از بن بست فکری نجات دهد و در مسیری قرار بگیرید که با تلاش کمتر، نتایج به مراتب بیشتری را به دست آورید. 

جدیدترین ترندهای حوزه تولید محتوا

1-ارزش آفرینی داشته باشید

درواقع شما باید همواره به این موضوع فکر کنید که مخاطب از دیدن محتواهای شما چه چیزی را به دست می آورد؟ در این رابطه لازم است تا تمرکز خود را بر روی موارد کاملا ارزشمند بگذارید. برای مثال برای یک برند حوزه لوازم آرایشی، نکات مراقبت از پوست، یک موضوع بسیار مهم محسوب می شود. درواقع امروزه دیگر مطالب در اصطلاح زرد برای شما نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. این اقدام کمک خواهد کرد تا مخاطبان اقدام به بازنشر محتواهای شما نمایند و دلیل کافی برای مخاطب ماندن، وجود داشته باشد. در نهایت تمامی این اقدامات باعث خواهد شد تا امکان رشد بالاتری را داشته باشید. در این زمینه نکته مهم این است که برای تولید محتوای ارزشمند، شما نیاز به تیم تخصصی دارید. درواقع این افراد به خوبی می دانند که یک موضوع را با چه لحن و شیوه ای به نماش درآورند که بالاترین شانس پذیرش از سوی جامعه هدف را داشته باشد. درواقع با کنار گذاشتن هزینه های اقدامات کم تاثیر نظیر چاپ تراکت، بدون شک بودجه لازم برای چنین اقدامی را به دست خواهید آورد. به صورت کلی مزیت این اقدام به قدری زیاد است که حتی از اختصاص بودجه های هنگفت هم نباید واهمه داشته باشید. 

مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در تیک تاک برای سال 2022

2-مشتریان خود را درگیر کنید 

بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد که به صورت مداوم یکسری اقدامات تبلیغاتی را مشاهده کند. به همین خاطر لازم است تا به مواردی توجه کنید که باعث می شود تا تعامل شما با مخاطب افزایش پیدا کند. در این زمینه شما باید همواره پیش قدم باشید. برای مثال از مخاطبان خود بخواهید تا نظرات خود را برای شما ارسال کنند و زمینه گفت و گو ایجاد کنید. در این زمینه لازم است تا مواردی را که افراد به آنها علاقه دارند را پیدا کرده و با تمرکز کردن بر روی آنها، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. دراقع داشتن یک پایگاه هواداران، امکان انجام فعالیت های به مراتب بیشتری را در اختیار شرکت شما قرار می دهد. در این راستا فراموش نکنید که سرگرم کننده بودن اقدامات، مهمترین اصل در زمینه درگیر کردن مخاطب محسوب می شود. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که به اقدامات برندهای موفق توجه داشته بشید و قبل از هر اقدامی، اطلاعات لازم را به دست آورید. درواقع شما به یک جامعه آماری مناسب نیاز دارید تا بدانید که علاقه های اصلی مخاطبان شما شامل چه مواردی است. 

3-ویدئوی کوتاه تولید نمایید 

با توجه به این امر که در حال حاضر ویدئو محبوب ترین نوع محتوا محسوب می شود. لازم است تا به این بخش بیشترین توجه را داشته باشید. با این حال ویدئو نیز شامل موارد متعددی می شود که آمارهای چهار سال اخیر بیانگر توجه ویژه به موارد کوتاه است. درواقع ویدئوهایی با زمان کمتر از 1 دقیقه، بالاترین شانس دیده شدن را دارند. در این رابطه تجربه موفق تیک تاک، یک نمونه بسیار خوب محسوب می شود. در این زمینه اخیرا برند گوچی نیز به ویدئوهای کوتاه توجه ویژه نشان داده که باعث شده است تا فروش سه ماه اخیر آنها، رشد بی نظیری را داشته باشد. در این زمینه تمرکز اصلی آنها نمایش پشت صحنه تولید محصولات با سرعت پخش بالا است که باعث می شود تا یک ویدئو چند دقیقه را در چند ثانیه به نمایش درآورند. در این زمینه روانشناس ها عقیده دارند که مخاطب امروز، کاملا بی حوصله است و اگرچه هر فرد به طور متوسط در هفته 18 ساعت را صرف مشاهده ویدئو از بسترهای اینترنتی می کند، با این حال بیش از 60 درصد آنها شامل موارد کوتاه است. در این راستا فراموش نکنید که هنر اصلی شما در خلاصه کردن موارد بدون لطمه زدن به موضوع اصلی است. به همین خاطر بهتر است که نمونه های متعددی را مشاهده کرده باشید و یا از فردی باتجربه در این رابطه استفاده کنید. 

4-سرگرمی را فراموش نکنید 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک موضوع را می توان به صدها روش بیان شود. در این زمینه هنر اصلی شما در ایجاد جذابیت است. درواقع ماهیت شبکه های اجتماعی بر پایه سرگرم کردن افراد می باشد و لازم است تا به این اصل توجه داشته باشید. در این زمینه اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند که سرگرمی تنها برای بلاگرها است و برندها باید وجهه خود را حفظ کنند. این امر در حالی است که برترین برندهای جهان نظیر کوکاکولا، به خوبی از میم‎ ها و موارد طنز استفاده می کنند. درواقع تجربه اول بسیار مهم بوده و اگر بتوانید حسی خوب را در مخاطب ایجاد کنید، احتمال خرید و ایجاد وفاداری چند برابر خواهد بود. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید تصویری مثبت از شرکت خود را نشان دهید تا افراد تمایل پیدا کنند که با شما همراه شوند. در این زمینه بسیاری از برندها حتی اقدام به بازی ‎سازی کرده اند که نتایج فوق ‎العاده‎ ای را به همراه دارد. 

مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در سال 2022

5-موارد مهم برای برند خود را برجسته نمایید 

بدون شک هر برندی جدا از بحث کسب درآمد، براساس یکسری اصول و خواسته ها شکل گرفته است که باید آنها را به خوبی در معرض نمایش قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا امکان جذب افراد همفکر، کاملا مهیا شود و این امر خود می تواند زمینه ایجاد یک گروه از مخاطبان وفادار را به همراه داشته باشد که به معنای رشد بسیار سریع خواهد بود. در این راستا چنین اقدامی حتی می تواند زمینه همکاری و آشنایی بهتر با برندهای دیگر را هم به همراه داشته باشد. برای مثال برند لوازم آرایشی Jones Road، این هدف را داشته است که اقدامات آنها آسیبی بر موجودات زنده نداشته باشد و درصد تولید کربن آنها به صفر برسد که مانور دادن به این موضوع باعث شد تا سریعا مورد توجه برندهای محیط زیستی و افراد دغدغه ‎مند قرار گیرد. درواقع تبلیغ آنها در نهایت زمینه محبوبیت جهانی این برند را ایجاد کرد. این امر در حالی است که در حالت عادی برای رسیدن به چنین جایگاهی، نیاز به صرف میلیون‎ ها دلار هزینه تبلیغات می باشد. 

6-با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید 

امروزه همکاری با اینفلوئنسرها به یک اقدام حیاتی تبدیل شده است. درواقع این افراد در مرکز توجه قرار دارند و همکاری با آنها می تواند زمینه آشنایی سریع افراد را با شما به همراه داشته باشد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما از دوره تبلیغ مستقیم عبور کرده ایم و این اقدام دیگر نتیجه بخش محسوب نمی شود. به همین خاطر لازم است تا به مواردی توجه نمایید که کاملا غیرمستقیم بوده و همسو با اقدامات رایج اینفلوئنسر مورد نظر محسوب می شود. خوشبختانه امروزه رشد تکنولوژی به حدی رسیده است که می توان به راحتی افراد مناسب برای برند خود را پیدا کرد. برای مثال اگر در زمینه تولید لوازم کوهنوردی فعالیت دارید، یک اینفلوئنسر سفر، بهترین گزینه برای شما خواهد بود و با این حال به جای تبلیغ مستقیم، لازم است تا چنین فردی، محصولات شما را بپوشد و یک ولاگ از صعود خود تهیه کند. در این زمینه آنباکس نیز بسیار کاربردی خواهد بود. با این حال در آنباکس باید تجربه استفاده از محصول نیز وجود داشته باشد. برای درک بهتر اقداماتی که در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها می توان انجام داد. 

7-بانک محتوایی داشته باشید 

درواقع تولید محتوای جذاب به یکسری داده‎ هایی نیاز دارد که باعث خواهد شد تا سرعت کارها به مراتب بیشتر شود. نمونه ساده این امر را می توان در استفاده از آهنگ‎ های تیک تاک در کلیپ ها مشاهده کرد. در این زمینه شما باید افکت ‎های صوتی و مجموعه کاملی از کلیپ ها و عکس هایی که ممکن است مورد نیاز باشد را هم تهیه کنید. در مرحله بعد شما باید تا حد امکان محتواهای آماده داشته باشید تا سریعا بتوانید آنها را به اشتراک بگذارید. این امر باعث خواهد شد تا همواره بتوانید براساس جدول محتوایی، اقدامات را انجام دهید. 

8-با کارشناس‎ ها ارتباط برقرار کنید 

درواقع مصاحبه و ارتباط با کارشناس ‎ها، اعتبار برند و اقدامات شما را افزایش می دهد. به همین خاطر لازم است تا آنها را مورد توجه جدی قرار دهید. در این زمینه می توانید نظر آنها را در رابطه با محصول خود جویا شده و یا یکسری گفت و گو در رابطه با وضعیت بازار داشته باشید. درواقع در این زمینه موضوعات بسیار متنوع بوده و توصیه می شود که تنها به یک نفر، محدود نشوید. 

مطلب مرتبط: 6 اقدام برای تولید محتوای موفق در سال 2022

9-به یک پلتفرم محدود نشوید

در آخر توصیه می شود که دید خود را گسترش دهید و از به چالش کشیده شدن واهمه نداشته باشید. درواقع اقدامات رایج، نتایج لازم را به همراه ندارد و شما باید به دنبال موارد نوآورانه و خلاقانه باشید. در این راستا نکته دیگری که باید توجه نمایید این است که محدود بودن به یک پلتفرم، شرایط را بیش از حد سخت خواهد کرد. درواقع هر شبکه، مخاطبان خاص خود را دارد و لازم است که حداقل در سه نمونه از آنها فعالیت داشته باشید و همواره تلاش کنید که پس از جذب مخاطبان اولیه، اقدامات برای توجه به یک شبکه دیگر را نیز در دستور کار خود قرار دهید. مثال بارز در این زمینه شبکه تیک تاک است که شرکت ‎هایی که از همان ابتدا در آن حضور پیدا کردند، نتایج بهتری نیز نصیب آنها شد. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Bj7MsHw1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه