دوشنبه, 12 خرداد 1399 - 13:00

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که فعالیت شما در شبکه های اجتماعی ممکن است زمینه اخراج شما را فراهم آورد؟ اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که هر ساله حتی از سوی برندهای مطرح نیز شاهد این اتفاق هستیم. تحت این شرایط آگاهی از اقداماتی که نباید انجام شود در کنار توصیه هایی برای اقدامات جایگزین، می تواند کاملا سودمند باشد. همچنین توجه داشته باشید که قبل از استخدام در یک شرکت، معمولا حساب کاربری افراد در شبکه های اجتماعی نیز بدون اطلاع فرد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به همین خاطر بسیار مهم است که هوشمندانه اقدام کنید.

1-منفی‎گرایی بیش از حد

نقش شبکه اجتماعی اخراج کارمندان

اگرچه این امر طبیعی است که در رابطه با برخی از موضوعات اعتراض داشته باشید، با این حال اگر منفی‏بافی به عادت رفتاری شما تبدیل شده باشد و این امر در پست های شما به خوبی دیده شود، بدون شک مدیران شرکت شما را در اولویت اخراج قرار خواهند داد. در این رابطه توجه داشته باشید که ممکن است در رابطه با وضعیت شرکت نیز مطلبی منفی را منتشر کنید که بدون شک مورد استقبال قرار نخواهید گرفت. به همین خاطر توصیه می شود که در پیج خود، هیچ گاه نسبت به شرکت فعلی و یا سابق، مطالب منفی را منتشر نکنید.

مطلب مرتبط: اخراج کارمندان آمازون توسط هوش مصنوعی

این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که در اختیار داشتن چنین صفحاتی باعث خواهد شد تا پیشنهادهای شغلی شما نیز با کاهشی چشمگیر مواجه شود. درواقع در حال حاضر بسیاری از افراد از طریق صفحه خود، فرصت های شغلی جدید ایجاد می کنند. در نهایت به نوع واکنش نشان دادن به افراد توجه داشته باشید و همواره احتمال دارد که فردی به صورت نامحسوس به شما پیام داده و یا یک نظر را ارسال کند. بدون شک نوع واکنش شما مورد توجه قرار خواهد گرفت. اگرچه ممکن است تصور کنید که با پرایوت کردن صفحه، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد، با این حال توجه داشته باشید که شما به نوعی مجبور به قبول درخواست همکارها و مدیر شرکت خواهید بود. همچنین در صورت عدم فعالیت مدیر شرکت، ممکن است فردی از بین کارمندان، مسئول بازرسی باشد. به همین خاطر این تصور ابدا نمی-تواند برای شما حاشیه امنیت را به همراه داشته باشد.

2-ارسال مطالب غیراخلاقی و در تضاد با عرف جامعه

در هر کشوری، یکسری مسائل وجود دارد که عرف جامعه محسوب می شود. بدون شک هیچ برندی تمایل ندارد که فردی را در تیم خود داشته باشد که نسبت به این موضوعات بی‎تفاوت بوده و در تضاد با آنها رفتار می کنند. همچنین از ارسال تصاویر و مطالب غیراخلاقی و توهین‎آمیز شدیدا خودداری کنید. درواقع هر ساله هزاران کارمند به خاطر نظرهای نژادپرستانه شغل خود را از دست می دهند، با این حال رعایت اخلاق تنها شامل مسائل نژادپرستانه نبوده و طیف وسیعی را شامل می شود. همچنین جهت‎گیری های سیاسی نیز می تواند حساسیت ها نسبت به شما را افزایش دهد.

3-عدم تولید محتوا

هر مدیری تمایل دارد که کارمندها در حد توان خود اقدام به تبلیغ محصولات و برند شرکتی کنند که در آن مشغول به کار هستند. در صورت عدم فعالیت های این‎چنینی، تصور ذهنی ای ایجاد می شود که برطبق آن شما چندان به کار خود علاقه نداشته و به شرکت تعهد ندارید. در این رابطه حضور در شبکه اجتماعی لینکدین، وجهه بسیار خوبی را به شما خواهد بخشید.

در آخر توجه داشته باشید که توصیه های فوق به معنای عدم آزادی عمل نبوده و شما می-توانید مطالب و تصاویر موردنظر خود را تنها برای افرادی که می‎شناسید ارسال کنید. برای مثال قابلیت دوستان نزدیک اینستاگرام دقیقا همان چیزی است که نیاز شما در این زمینه را برطرف خواهد کرد. همچنین در صورتی که تلاش کنید تا به اینفلوئنسر و یا میکرواینفلوئنسر حوزه کاری خود تبدیل شوید، بدون شک شانس پیدا کردن فرصت های شغلی بهتر و توجه بالاتر مدیر شرکت به خود را خواهید داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی