شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی موفق همیشه بر پایه روابط مناسب شکل می گیرد. اگر شما بدون هیچ مقدمه ‏ای به دنبال فروش یک محصول به مشتریان تان باشید، دست آخر هیچ سودی عاید برندتان نخواهد شد. امروزه یکی از موقعیت‏ های مناسب برای ایجاد روابط مناسب با مشتریان بالقوه و بازاریابی برای برند، مراسم های آنلاین حوزه کسب و کار است. چنین مراسم هایی به طور معمول شمار بسیار زیادی از برندها و همچنین مشتریان را شامل می شود. بنابراین شما در صورت ایجاد رابطه ‏ای مناسب امکان تعامل با مشتریان دلخواه ‏تان را خواهید داشت. همچنین سود مناسبی هم از بازاریابی و فروش محصولات تان به دست می ‏آورید. 

هدف اصلی در این مقاله ارائه برخی از توصیه‏ های کاربردی برای بازاریابی در حین برگزاری مراسم های آنلاین دنیای کسب و کار است. این امر به شما امکان حضور درخشان در مراسم های مختلف و بازاریابی موفق برای جلب نظر مشتریان را می دهد. 

تعیین هدف

شما برای بازاریابی به طور کلی باید یک هدف مشخص داشته باشید. وقتی پای بازاریابی در طول مراسم های آنلاین به میان می آید، بسیاری از برندها هیچ ایده ای در ذهن ندارند. همین امر مشکلات عمده ای برای شان به همراه خواهد داشت. بازاریابی بدون هدف در یک مراسم مهم کاری نه فقط اعتبار برندتان، بلکه اعتبار کل مراسم را به هم می ریزد. بنابراین شما باید طرز بازاریابی دیگری را مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: حقایقی جالب درباره بازاریابی آنلاین

توصیه ما در این بخش تعیین یک هدف مشخص برای بازاریابی است. شما با چنین کاری امکان تعامل بابرنامه با مشتریان را خواهید داشت. این امر بسیاری از مشکلات شما را در ارتباط با بازاریابی در مراسم های آنلاین حل و فصل می کند. دنیای آنلاین به دلیل کاهش ارتباطات حضوری و رو در رو از نظر بازاریابی همیشه مشکلاتی به همراه دارد. شما با تعیین یک هدف دقیق برای بازاریابی نه تنها وقت مشتریان را بی جهت هدر نخواهید داد، بلکه تجربه ای لذت بخش از تعامل با برندتان برای آنها ایجاد خواهید کرد. 

طرح سوال و گوش دادن به مشتری

شما وقتی به سراغ یک مشتری برای تعامل و فروش می روید، به طور معمول یک سوال را مطرح می سازید. سوال موردنظر نقش ترغیب و انگیزه بخشی به مشتریان را دارد. اشتباه برخی از فروشندگان در مراسم های آنلاین طرح سوال موردنظر و سپس ادامه صحبت شان است. اگر شما قصد تاثیرگذاری بر روی مشتریان به صورت یک بازاریاب حرفه ای را دارید، باید پس از طرح سوال ‏تان به مشتری اجازه صحبت دهید. 

وقتی مشتریان با شما صحبت می کنند، اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیارتان قرار می گیرد. این امر شما را بدل به گزینه ای جذاب برای مشتریان می سازد. اغلب اوقات برندها به دلیل بی‏ توجهی به صحبت های مشتریان امکان فروش مناسب را از دست می دهند. با این حساب شما باید عملکردتان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید. 

هر فردی دارای ارزش است

شما در تعامل با مشتری در هر موقعیتی باید کاملا دوستانه و صمیمی رفتار کنید. اینکه مشتریان احترام و ارزش زیادی از سوی شما دریافت کنند، نکته مهمی برای خرید است. بدون تردید هیچ کس اقدام به خرید از یک بازاریاب بسیار جدی و حتی بی ادب نمی کند. اگر شما در هر لحظه ارزش هر مشتری را در ذهن داشته باشید، دیگر هیچ سوءتفاهمی ایجاد نخواهد شد. 

شاید شما در مکالمه های رو در رو امکان تاثیرگذاری و بیان منظورتان به بهترین شکل ممکن را داشته باشید، اما وضعیت در مراسم های آنلاین به طور کامل متفاوت است. شما در چنین موقعیت‏ هایی باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای بیان منظورتان به طور دقیق و به دور از هرگونه ابهامی باشید. اگر مشتریان منظور شما را در چنین شرایطی بد متوجه شوند، به سرعت از شما ناامید خواهند شد. با این حساب بهترین راه حل آمادگی برای بیان جملاتی مشخص به مشتریان است. اگر شما پیش از تعامل با مشتریان به طور آنلاین چند بار آن را با دیگر همکاران تان تمرین کرده باشید، دیگر هیچ مشکلی در این میان پیدا نمی شود. 

حفظ وجهه آنلاین برند

هر کسب و کاری در دنیا دارای یک وجهه آنلاین است. شما با هر اقدامی که انجام می دهید، وجهه آنلاین تان را ساماندهی می کنید. اگر شما در تعامل با مشتریان در مراسم های آنلاین به طور کامل از وجهه تان دوری کنید، برای مشتریان مانند یک برند غریبه خواهید بود. 

یکی از مشکلات عمده بازاریاب ها عدم مطالعه درباره برند و آشنایی با ارزش ها و وجهه اش است. این امر موجب بازاریابی به شیوه ای عجیب و غریب در این میان می شود. بنابراین شما شاید حتی اندک شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز به سادگی هرچه تمام تر از دست بدهید. چنین امری در بلندمدت شما را در هر مراسمی بدل به یک شکست خورده تمام عیار خواهد کرد. 

مهمترین راهکار در این میان برای بهبود وضعیت برندها در زمینه بازاریابی تلاش برای آشناسازی بازاریاب های برند با وجهه آنلاینش است. این امر بازاریاب ها را نسبت به موقعیت برند و شیوه مناسب تعامل با مشتریان آگاه خواهد کرد. بنابراین دیگر خبری از مشکلات ادامه دار در این زمینه نخواهد بود. 

لبخند فراموش نشود

لبخند شما تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان دارد، حتی در ارتباط و مراسم های آنلاین. بسیاری از بازاریاب ها در تعامل آنلاین با مشتریان هیچ اعتقادی به ارتباط تصویری ندارند. این امر فرآیند بازاریابی را به نوعی به تماس تلفنی تقلیل می دهد. شما همیشه باید ارتباط تصویری تان با مشتری را حفظ کنید. این امر تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه مشتری دارد. اگر در این میان لبخندی نیز روی صورت تان نقش ببندد، کارتان بسیار عالی خواهد بود. 

مشاهده لبخند برای هر کسی جذاب است. این امر تعامل بازاریابی را بدل به یک ارتباط عالی خواهد کرد. بنابراین دیگر مشکلی در زمینه بازاریابی در مراسم های آنلاین نخواهد بود. هر مشتری در صورت مشاهده چهره خشک و حتی ناراحت فروشنده به سرعت قید بهترین محصول دنیا را هم می زند. بنابراین شما با یک لبخند ساده دست کم شروع بحث را عالی آغاز خواهید کرد. 

پیگیری وضعیت مشتری

اگر شما در طول تعامل آنلاین با مشتری موفق به فروش محصولات تان شدید، نباید آن را پایان همکاری تان قلمداد کنید. نکته مهم در این میان ادامه ارتباط موردنظر برای جلب اعتماد هرچه بیشتر طرف مقابل است. اگر شما حتی پس از فروش نیز ارتباط‎تان با مشتریان را ادامه دهید، آنها نظر بسیار مساعدی نسبت به شما خواهند داشت. به هر حال هیچ کس از خرید بیشتر از یک برند که به طور مداوم پیگیر وضعیت مشتری اش است، بدش نمی آید. 

برخی از مشتریان پس از خرید تمایل به بهره مندی از خدمات پس از فروش و پشتیبانی های جانبی دارند. اگر شما در این میان عملکرد مناسبی از خودتان نشان دهید، شانس بسیار زیادی برای جلب رضایت مشتریان خواهید داشت. معنای ضمنی این امر امکان ادامه روند بازاریابی و فروش بیشتر به مشتریان موردنظر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی آنلاین موفق در سال جدید

بدون تردید فروش محصولات به صورت آنلاین در مراسم های کاری سختی های بسیار زیادی دارد. این امر برای بسیاری از برندها حتی غیر ممکن محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از توصیه‏ های حرفه ای برای بازاریابی حتی در شرایط دشوار موردنظر است. شما با استفاده از توصیه‏ های مورد بحث در این مقاله امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. 

منبع : inacademy
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J3AUH2T4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه