پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

کاربران در دنیای آنلاین به طور روزمره با حجم بالایی از محتوا در ارتباط هستند. این امر از بسیاری از جهات شبیه به بمباران کاربران با محتوای بازاریابی است. وقتی هم که تعداد محتوای بازاریابی در دنیای آنلاین زیاد می شود، کم توجهی کاربران به آنها امری طبیعی خواهد بود. در این میان شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم در تلاش برای بهبود کیفیت محتوای تان باشید. این امر فقط و فقط از طریق استفاده از ترندهای مناسب و بهینه صورت می پذیرد، در غیر این صورت شما خیلی زود محتوایی به شدت کلیشه ای پیش روی مخاطب هدف تان قرار خواهید داد. آن وقت دیگر کمتر کسی در بازار حتی حاضر به مشاهده محتوای تان هم خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای برتر برای بازاریابی محتواست. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای نوآورانه هستید، نکات مورد بحث در این مقاله اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. این نکات به کسب و کارتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت بهینه سازی خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

ترندهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

تمرکز بر روی تولید محتوای شخصی سازی شده

در دنیای پر سر و صدای دیجیتال هیچ چیز به اندازه محتوای شخصی سازی شده به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک نخواهد کرد. اگر شما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف و ایجاد تمایز برای برندتان به طور همزمان هستید، یکی از بهترین توصیه ها در این میان می تواند استفاده از اطلاعات دقیق درباره مخاطب هدف برای شخصی سازی محتوا باشد. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن محتوای مورد علاقه کاربران را طراحی و پیش روی شان قرار می دهید. با این حساب دیگر نگرانی بابت نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف

یادتان باشد نحوه شخصی سازی محتوا از سوی شما باید براساس ماهیت و صدای برندتان صورت گیرد، در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از هر نوع اطلاعاتی سود می برند. این امر در نهایت موجب بی توجهی به ویژگی های منحصر به فرد برند شده و محتوایی جذاب پیش روی مخاطب هدف قرار نخواهد داد. 

اگر شما در مسیر شخصی سازی محتوای بازاریابی تان از پرسونای مشتریان نیز استفاده نمایید، کارتان بی نهایت ساده تر خواهد شد. درست به همین خاطر وقتی قصد بازاریابی محتوا را دارید، باید قبل از هر نکته ای به گردآوری اطلاعات درباره مخاطب هدف تان و طراحی پرسونا برای گروه های مختلف آنها اقدام نمایید. این امر مسیر شما در زمینه تولید محتوای جذاب و مورد پسند مخاطب تان را بی نهایت ساده خواهد کرد. 

توجه به نیازهای متغیر مشتریان

مشتریان در بازار همیشه نیازهای یکسانی ندارند. این امر برای برندها و تیم های بازاریابی حسابی دردسرساز می شود. بر این اساس شما باید همیشه نگاه تان به وضعیت مشتریان و تغییر سلیقه شان در دنیای کسب و کار باشد، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها از بین برود. در این میان هم با حضور دامنه وسیعی از برندهای رقیب شما خیلی زود رقابت را به دیگر کسب و کارها واگذار خواهید کرد. 

مشتریان در طول سال های اخیر انتظارات بسیار زیادی از برندها پیدا کرده اند. بخشی از این انتظارات شامل توجه مداوم یک برند به نیازهای مشتریان و رفع آنها در بلندمدت است. اگر شما در این میان با نیازهای تازه ای از سوی مشتریان رو به رو شدید، باید توانایی پاسخگویی سریع به آنها را داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود تبدیل به برندی کلیشه ای در میان مشتریان گردید. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای توجه به نیازهای در حال تغییر مشتریان پیگیری رویدادهای تازه است. امروزه اتفاقات مربوط به کرونا، گفت و گوی نزدیک با مشتریان و همچنین الگوبرداری از برندهای بزرگ در زمینه نحوه فعالیت شان در بازار اهمیت بسیار زیادی دارد. این نکات به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان کمک بسیار زیادی می کند. هرچه باشد برندهای بزرگ در بازار تجربه بیشتری دارند. این امر در کنار منابع مالی و نیروی انسانی حرفه ای شان الگوبرداری از آنها را بدل به امری جذاب و مناسب می کند. 

داستان سرایی با چاشنی مطالعه بازار

داستان سرایی برای برندها همیشه یک ابزار حرفه ای و بی نقص بوده است. مشتریان در بازارهای مختلف تمایل بالایی برای شنیدن داستان های مختلف دارند. درست به همین خاطر شما باید از این عنصر به خوبی در فعالیت برندتان سود ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود رقبای دیگر جای شما در بازار را بگیرند. آن وقت دیگر با هیچ راهکاری امکان بازگشت به بازار و تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021

اگر شما به دنبال داستان سرایی در دنیای کسب و کار هستید، یکی از ایده های مناسب در این میان مربوط به مطالعه درباره ویژگی های بازار هدف و سپس ترکیب ایده های تان با امکانات موجود است. چنین امری داستان شما را مناسب با فضای بازار کرده و احتمال استقبال مناسب کاربران از محتوای تان نیز به طور چشمگیری بیشتر خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید همیشه استفاده از شیوه های حرفه ای برای مطالعه بازار را مد نظر داشته باشید. در این میان همکاری با موسسه های حرفه ای نیز همیشه گزینه مناسبی برای تان خواهد بود. چنین موسسه هایی گزارش های دقیق درباره وضعیت تان را به روز رسانی کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را فراهم می سازد. 

امروزه داستان های جذاب برای مشتریان همیشه ویژگی هایی نظیر مطالعه دقیق رفتار کاربران و همچنین انطباق با شرایط بازار هدف را در خود دارد. با این حساب شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید چنین راهکاری را در دستور کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. 

ترندهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

تولید محتوا برای افزایش سود نهایی

تولید محتوا در دنیای کسب و کار برای بسیاری از برندها صرفا جنبه سرگرم سازی مشتریان یا حتی بهینه سازی ترافیک سایت را دارد. این تصورات از دنیای بازاریابی اگرچه بسیار جذاب به نظر می رسد، اما شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازگشت سرمایه به طور حرفه ای نیاز به نکات بیشتری نسبت به صرف بازاریابی معمولی خواهید داشت. این امر شامل تلاش برای بهینه سازی محتوای بازاریابی برند به منظور دریافت نتیجه مشخص از این فرآیند است. شما فقط در این صورت امکان کسب درآمد از محتوای بازاریابی تان را خواهید داشت، در غیر این صورت باید به طور مداوم برای تحقق اهداف تان هزینه های سنگینی را تحمل نمایید. 

بهینه سازی محتوا برای بازگشت سرمایه و افزایش سود نهایی اغلب اوقات با یک راهکار ساده دنبال می شود. این راهکار هم چیزی نیست به غیر از استفاده از یک استراتژی بازاریابی. وقتی شما یک استراتژی کامل برای بازاریابی و تولید محتوا داشته باشید، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای بدل به امری لذت بخش خواهد شد. از سوی دیگر با داشتن اهداف دقیق و آگاهی از نحوه فعالیت در بازار جلب نظر کاربران نیز دیگر هدفی دور از دسترس نخواهد بود. بنابراین شما می توانید با خیال راحت براساس استراتژی بازاریابی تان اقدام به تولید محتوا نمایید. 

توجه به نرخ کلیک محتوا

نرخ کلیک بیانگر نکات بسیار مهمی درباره محتوای بازاریابی است. این نرخ میزان موفقیت شما برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را نشان می دهد. اگر نرخ مورد نظر در محتوای شما بالا باشد، شانس بسیار زیادی برای بازگشت سرمایه بالا و بهینه سازی شرایط تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای بازاریابی

نرخ کلیک محتوا به میزان کلیک کاربران بر روی لینک های مربوط به محتوای بازاریابی برندتان در موتورهای جست و جو اشاره دارد. با این حساب هرچه نرخ موردنظر بالاتر باشد، شما ترافیک بالاتر و همینطور بازدید بیشتری برای محتوای تان جذب کرده اید. این امر در اغلب موارد برای برندها بی نهایت مهم بوده و بسیاری از کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف شان اقدام به استفاده از تکنیک های مختلف برای بالاتر بردن این نرخ می کنند. 

شما برای بهینه سازی نرخ مورد بحث در این بخش نیازی به تحمل سختی های فراوان ندارید. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای به روز رسانی محتوای قدیمی برند و استفاده از آنها در پلتفرم های جدید است. شما با این کار دیگر هزینه های گزاف مربوط به تولید محتوای تازه را پرداخت نخواهید کرد. همچنین به خوبی فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نیز پیدا می‎کنید. 

طراحی بیشتر ویدئوهای کوتاه

ویدئوهای کوتاه در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در مقایسه با نمونه های طولانی پیدا کرده اند. این امر در دو سال اخیر با ظهور تیک تاک و کمی قبل تر با سرویس استوری در اغلب شبکه های اجتماعی به عنوان ترندی مهم ظاهر شده است. با این حساب برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان چاره ای به غیر از پیروی از این ترند تازه ندارند، در غیر این صورت شاید شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. این امر نه یک تهدید برای روند بازاریابی و تولید محتوای شما، بلکه فرصتی مناسب به منظور تاثیرگذاری بر روی کاربران خواهد بود. 

امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی سرویس های ویژه ای برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه رونمایی کرده اند. با این حساب شما برای بارگذاری ویدئوهای کوتاه مشکل چندانی پیش رو ندارید. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از ایده های مناسب برای چنین الگویی از بازاریابی است. وقتی برندها در بلندمدت به طراحی ویدئوهای طولانی عادت کرده باشند، تغییر این رفتار در مدت زمانی کوتاه امری غیرواقعی به نظر می رسد. درست به همین خاطر شما باید وضعیت تان در این حوزه را به طور مناسب تغییر دهید. به عبارت ساده، برنامه شما برای طراحی هرچه بیشتر محتوای کوتاه باید در بلندمدت دنبال شود، در غیر این صورت شاید با عجله فقط محتوای به درد نخور پیش روی کاربران قرار دهید. این یعنی میزان محبوبیت برندتان ظرف مدت زمانی کوتاه از بین رفته و حتی با اعتراض هایی نسبت به عملکردتان رو به رو خواهید شد. 

استفاده از امکانات تازه شبکه های اجتماعی و همچنین توجه به سلیقه کاربران در طول زمان همیشه امر مهمی محسوب می شود. شما با چنین راهکاری همیشه در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار خواهید داشت. با این حساب اگر شما به دنبال راهکاری جذاب و در عین حال ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید همیشه بر روی این گزینه حساب ویژه ای باز نمایید. 

استفاده از اتوماسیون

اتوماسیون یکی از فناوری های کاربردی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. شما با استفاده از این فناوری امکان پیگیری بسیاری از کارهای تکراری و همچنین صرفه جویی در زمان تان به طور حرفه ای را خواهید داشت. درست به همین خاطر در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها از اتوماسیون در تمام جزییات فعالیت شان سود می برند. دلیل این امر اهمیت عنصر زمان در عرصه بازاریابی است. شما با استفاده درست از اتوماسیون امکان تولید محتوا بدون دردسر اضافه را خواهید داشت. 

فرآیندهایی نظیر گردآوری اطلاعات یا ارسال ایمیل های بازاریابی به طور مداوم برای هر بازاریابی خسته کننده خواهد بود. در این زمان اتوماسیون به کمک شما آمده و این مسیر دشوار را ساده خواهد کرد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید پیش از اینکه خیلی دیر شود، اقدام به استفاده از اتوماسیون در کنار سایر تکنیک های حرفه ای نمایید. 

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی محتوایی در دهه بعدی و ترندهای برتر آن

بی‎شک امروزه بازاریابی محتوا بدل به امری تخصصی شده است. به همین خاطر شما باید برای موفقیت در این حوزه همیشه ترندهای برتر را مدنظر داشته باشید. ترندهای مورد بحث در این مقاله برای شروع کار گزینه های خوبی به نظر می رسد. پس از همین حالا آنها را در دستور کار قرار داده و وضعیت تان را بهینه سازی نمایید. 

منبع : semrush
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2XBrMPeT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه