جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 5 توصیه کاربردی برای بازاریابی اینستاگرامی

بازاریابی و توسعه کسب و کار با استفاده از سرویس IGTV

2 سال پیش ( 1400/2/1 )

استفاده از سرویس IGTV اکنون دیگر نیازی به بیان مشخص ندارد. مزیت های بخش IGTV و به طور کلی بازاریابی در اینستاگرام برای تمام کسب و کارها روشن است. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها در این پلتفرم حضور فعالی دارند. استفاده از سرویس IGTV برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایده تحول آفرینی محسوب می شود. یکی از درخواست‎های مداوم کارشناس های بازاریابی از اینستاگرام افزودن امکان بارگذاری ویدئوهای طولانی بود. این امر از زمان رونمایی اینستاگرام از سرویس IGTV مدنظر قرار گرفته است. توسعه کسب و کار با استفاده از امکانات این سرویس برای بسیاری از بازاریاب ها و حتی دست اندرکاران کسب و کار اساسی است. در ادامه به بررسی برخی از ایده های مناسب برای بازاریابی و توسعه کسب و کار با استفاده از سرویس IGTV خواهیم پرداخت. 

بازاریابی و توسعه کسب و کار با استفاده از سرویس IGTV

بازنشر و بازآفرینی محتوا برای انتشار در IGTV

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی امر رایجی محسوب می شود. بسیاری از برندها به طور مداوم در اینستاگرام محتوایی در قالب پست و استوری بارگذاری می کنند. یکی از ایده های ساده و کم هزینه برای تولید محتوا در بخش IGTV تلاش برای بازنشر و بازآفرینی محتوای پست و استوری برند است. این امر با اندکی خلاقیت امکان طراحی ویدئوهای طولانی برای برندها را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی بهتر در سال 2021

وقتی یک برند در اینستاگرام اقدام به بارگذاری یک پست می کند، پست موردنظر برای 24 ساعت امکان جلب نظر کاربران را دارد. پس از زمان موردنظر دیگر نباید انتظار جلب نظر کاربران از سوی محتوای موردنظر را داشت بنابراین پس از 24 ساعت محتوای یک برند به آرشیو تبدیل می شود. بازنشر و بازآفرینی چنین محتوایی برای بخش IGTV اهمیت خواهد داشت. مهم ترین مسئله تلاش برای افزایش مدت زمان ویدئوها در بخش IGTV است. این امر به دلیل تمایل کاربران برای مشاهده ویدئوهای بلند در این بخش ضروری است. 

بسیاری از کاربران هرگز پست های یک برند را مشاهده نمی کنند. این امر ارتباط نزدیکی با نحوه نمایش محتوا برای کاربران در آپدیت های تازه اینستاگرام دارد. اکنون دیگر پست ها براساس زمان بارگذاری برای کاربران نمایش داده نمی شود. در عوض براساس میزان تعامل کاربران با یک برند چنین محتوایی برای آنها نمایش داده خواهد شد. این امر شانس برندها برای استفاده از محتوای بخش پست در سرویس IGTV را تقویت خواهد کرد بنابراین تنها نکته مهم در این میان بازآفرینی و به روز رسانی محتوای قدیمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

ساخت برنامه های سریالی

سرویس IGTV برای رقابت با پلتفرم هایی نظیر یوتیوب رونمایی شده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها دارد. اگر کسب و کار شما شرایط مناسبی برای راه اندازی یک برنامه سریالی دارد، باید هرچه زودتر آن را مدنظر قرار دهید. بسیاری از برندهای بزرگ برای تعامل هرچه بهتر با کاربران اقدام به راه اندازی چنین برنامه هایی کرده است. یکی از ساده ترین ایده ها در این میان انتشار نسخه ویدئویی پادکست برندمان در بخش IGTV است. 

براساس گزارش موسسه استاتیستا، 27.2 درصد کاربران اینستاگرام دست کم در طول هفته یک برنامه سریالی در سرویس IGTV را مشاهده می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بدون تردید تمام ناظران و دست اندرکاران عرصه بازاریابی از افزایش تاثیرگذاری محتوای ویدئویی بر روی کاربران آگاهی دارند بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. 

یکی از مزیت های طراحی و اجرای برنامه های سریالی امکان جلب نظر کاربران به طور مداوم است. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما کاربران تمایل به مشاهده محتوای دارای ارتباط با یکدیگر در بازه های زمانی طولانی دارند بنابراین این گزینه بهتر از تولید محتوای جداگانه و بدون ارتباط برای برندها کارساز خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام با IGTV

بارگذاری ویدئوهای آموزشی

بارگذاری ویدئوهای آموزشی در اینستاگرام همیشه همراه با مشکلاتی است. یکی از مهم ترین مسائل در این میان نیاز برای بارگذاری ویدئوهای طولانی در حوزه آموزش است بنابراین پیش از رونمایی از سرویس IGTV اینستاگرام از این نظر مشکلات زیادی داشت. اکنون امکان بارگذاری محتوای آموزشی با هر مدت زمانی در اینستاگرام فراهم شده است. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی است. 

بسیاری از کسب و کارها دارای نکات بسیار زیادی برای آموزش به کاربران هستند. مهم ترین مسئله در این میان انتخاب موضوعاتی جذاب و تاثیرگذار است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. اگر کسب و کار شما در زمینه تولید محتوای آموزشی تجربه کافی ندارد، الگوبرداری از دیگر برندها ایده بسیار جذابی خواهد بود. جست وجوی هشتگ های مربوط به ویدئوهای آموزشی در اینستاگرام ایده های بسیار جذابی در اختیار بازاریاب ها قرار خواهد داد. 

بارگذاری ویدئوهای پرسش و پاسخ

پرسش پیرامون کسب و کارها امری طبیعی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای پاسخگویی به پرسش کاربران نیاز به تهیه ویدئو دارند. این امر به دلیل تاثیرگذاری بهتر محتوای ویدئویی و همچنین امکان نمایش داده های کاربردی در قالبی چشم نواز است. اغلب اوقات ویدئوهای مربوط به پرسش و پاسخ مدت زمان بسیار اندکی دارند بنابراین برای استفاده از بخش IGTV باید به دو نکته مهم توجه داشت. نخست، باید شمار قابل ملاحظه ای از پرسش های کاربران را در بخش IGTV در قالب ویدئو مورد بررسی قرار دهیم. دوم، در صورت تمایل برای بررسی یک موضوع باید دست به انتخاب مسائل بسیار پیچیده و مهم بزنیم. این امر تهیه ویدئوهای طولانی درباره یک مسئله را توجیه پذیر خواهد ساخت. 

یکی از مشکلات اصلی در زمینه تولید ویدئوهای پرسش و پاسخ عدم باورپذیری و همچنین ناتوانی کاربران برای ارتباط گرفتن با ویدئو است. این امر ضرورت نمایش جلوه ای صمیمی و همچنین انسانی از کسب و کارمان را ضروری می سازد. بدون تردید برای تهیه چنین ویدئوهایی باید از یک مجری برای جلب نظر کاربران استفاده کرد. در غیر این صورت از نظر نمایش جلوه های بصری مربوط به مسئله مورد بررسی به مشکل خواهیم خورد. وقتی کاربران با یک مجری اصلی مواجه باشند، انگیزه بسیار بیشتری برای تعامل با کاربران خواهند داشت. 

نمایش موردی محصولات

نمایش محصولات و آموزش کار با آنها برای هر کاربری جذابیت دارد. بدون تردید تولیدکننده یک محصول بهترین آگاهی در مورد کیفیت و ویژگی های آن را دارد بنابراین کسب و کارها باید از این نکته نهایت استفاده را ببرند. مهارت هر کسب و کار در تهیه ویدئوهای جذاب برای نمایش به عنوان رونمایی از محصولات تعیین کنندگی خاصی دارد. بسیاری از برندها حتی در صورت رونمایی از بهترین محصول های شان نیز توانایی جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. دلیل اصلی این امر مربوط به عدم استفاده از جلوه های بصری جذاب است. 

تهیه ویدئوهای مناسب از محصولات بستگی به توان ویرایش محتوا از سوی تیم های بازاریابی نیز دارد بنابراین باید در این راستا علاوه بر ابزارهای مناسب برای تهیه ویدئوها بر روی توانایی ویرایشی ویدئوها نیز سرمایه گذاری نماییم. 

اغلب برندها برای جلب نظر مخاطب هدف باید آنها را نسبت به کیفیت و کاربرد محصولات در کنار قیمت مقرون به صرفه شان راضی نمایند. این امر در قالب فرمت ویدئو بسیار ساده تر از هر الگوی دیگری روی خواهد داد. بخش IGTV زمان کافی برای پیگیری چنین امری را در اختیار برندها قرار می دهد. البته در این میان نباید ویدئوهای بازاریابی کسب وکارمان بیش از اندازه طولانی شود. ویدئوهای بیش از اندازه طولانی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در رتبه های پایینی قرار می گیرد. 

مطلب مرتبط: چگونه بهترین استفاده را از IGTV داشته باشیم

بدون تردید شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره کاربران ایفا می کنند. یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در این میان اینستاگرام است. فعالیت برندها در شبکه های اجتماعی باید براساس هدف خاصی صورت گیرد. تعامل با مخاطب هدف یکی از بهترین اهداف از نقطه نظر بازاریابی محسوب می شود بنابراین برندها باید به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهند. شاید استفاده از بخش IGTV هنوز برای برخی از کسب و کارها عادی نشده باشد، اما مزیت های این بخش در مقایسه با تولید محتوا در قالب پست نیاز به یادگیری شیوه کار با آن را ضروری می سازد. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای یادگیری نحوه کار با بخش IGTV برای بازاریابی بهینه خواهد بود. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cBZkSDjX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه