سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
چرا کمپین های بازاریابی شکست می خورند

شکست کمپین های بازاریابی: واکاوی 3 دلیل اصلی

6 سال پیش ( 1398/7/12 )
پدیدآورنده : آرماندو روگیو   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کمپین بازاریابی  

بازاریابی یکی از مهم ترین ابزارهای برندها برای دستیابی به اهداف موردنظرشان در دنیای کسب و کار است. بی تردید تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار هدف اصلی هر بازاریابی است، با این حال گاهی اوقات برخی از بازاریاب ها و برندها در عمل احساس ضعف کیفی و ناتوانی محتوای شان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب را دارند.

بی شک دلایل مختلفی برای شکست کمپین های بازاریابی وجود دارد. اشتباه بسیاری از برندها و بازاریاب ها اتکای صرف بر روی یک الگو برای تحلیل وضعیت کمپین های شان است. به این ترتیب در عمل فرصت برندها برای بررسی وضعیت محتوای بازاریابی شان از چشم اندازهای مختلف کاهش چشمگیری خواهد یافت.

در ادامه این مقاله برخی از مهم ترین دلایل شکست کمپین های بازاریابی مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت. بدون هرگونه توضیح بیشتر اجازه دهید به سراغ بررسی دلایل این امر پرهزینه برای برندها برویم.

دلایل شکست کمپین های بازاریابی

1. فقدان تعریف مشخص از موفقیت
وقتی ما تعریف مشخصی از موفقیت در حوزه بازاریابی نداشته باشیم، امکان دستیابی به موفقیت وجود نخواهد داشت. دلیل این امر بسیار واضح است: بدون معیاری مشخص برای اندازه گیری سطح موفقیت و مقایسه آن با ایده آل مان در عمل پیگیری کسب و کار دشوار خواهد شد.

مطلب مرتبط: بررسی 5 کمپین بازاریابی برتر تمام دوران ها

سال گذشته یکی از سایت های مشهور در زمینه کسب و کار مبلغ 60 هزار دلار برای توسعه فرآیند بازاریابی آنلاین اختصاص داد. چندی پیش با مسئول این سایت گفت وگویی دوستانه داشتم. در عین ناباوری تمام هزینه های این برند بدون هرگونه نتیجه مثبتی بر باد رفته بود. وقتی در مورد دلیل این اتفاق بیشتر صحبت کردیم، عدم تعریف مشخص از موفقیت در زمینه بازاریابی به خوبی نمایان شد.

اغلب اوقات مشکل اساسی برندها نوع محتوای شان نیست، بلکه ناتوانی در زمینه تعریف مقدار مشخص کسب موفقیت دردسرساز می شود.

2. چالش محتوای ضعیف

امروزه دنیای کسب و کار حجم گردش مالی بسیار زیادی دارد. یکی از حوز ه های جذاب برای سرمایه گذاری برندها تولید محتوای بازاریابی محسوب می شود. متاسفانه این حوزه همیشه همراه با موفقیت برای برندها نیست. تولید محتوای ضعیف همیشه یکی از نقاط ضعف برندهای بزرگ و کوچک محسوب می شود. این امر اعتماد مشتریان را به سرعت از بین می برد. متاسفانه در دنیای کسب و کار امروز از دست دادن اعتماد مشتریان به معنای مسیری دشوار برای بازیابی آن است. به طور معمول در این فرآیند برندها تا ماه ها بحران مالی را تجربه می کنند.

اگر برند شما در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارد، محتوای بازاریابی تان باید در ارتباط با انواع مد و نحوه انتخاب بهترین لباس باشد. در غیر این صورت مخاطب توجه موردنظر را نسبت به ما نخواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها با همین مشکل مواجه هستند. به این ترتیب در عمل محتوای تولیدی آنها ارتباط منطقی با حوزه فعالیت شان ندارد. بالطبع در چنین شرایطی انتظار برای جلب نظر مخاطب نیز بیهوده خواهد بود.

3. عدم تعهد به برنامه بازاریابی

بازاریابی در پیوند نزدیک با تعهد به اجرای مداوم برنامه مان است. بی تردید هیچ برندی بدون برنامه ریزی امکان موفقیت در دنیای کسب و کار را ندارد. به همین خاطر اغلب برندها با هدف بهره مندی از مزیت های مختلف برنامه ریزی اقدام به طراحی استراتژی و برنامه های راهبردی می کنند. متاسفانه در این میان اغلب برنامه ها فقط بر روی کاغذ باقی می مانند. به این ترتیب برندها بدون توجه به سطح نیاز مخاطب شان صرفا به دلیل بی حوصلگی قید پیگیری برنامه شان را می زنند. این امر نه تنها دلسردی مخاطب را در پی دارد، بلکه در عمل موجب از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه و بودجه برندها نیز خواهد شد.

پیش فرض بسیاری از بازاریاب ها امکان دستیابی به نتایج مفید در بازه های زمانی کوتاه است. بی تردید بازاریابی یک بازی بلندمدت است. به همین خاطر در اجرای آن باید نهایت دقت را به خرج داد. در غیر این صورت ما با هزینه های هنگفت و نتیجه بی حاصل عرصه فعالیت را ترک خواهیم کرد.

برنامه ریزی برای دستیابی به موفقیت معمولا نیازمند تدوین تقویم کاری است. در این تقویم تمام کارهای موردنیاز طبقه بندی می شود. به این ترتیب هر بخش و کارمند مشخص به خوبی از دامنه وظایف خود مطلع خواهد بود. این امر در زمینه بازاریابی محتوایی اهمیت زیادی دارد. به طور معمول در بازاریابی محتوایی چند بخش مختلف در کنار هم مشغول به فعالیت هستند. همین امر موجب ضرورت همکاری نزدیک میان آنها می شود. بی شک این امر بدون طراحی یک برنامه منسجم برای فعالیت در حوزه بازاریابی امکانپذیر نخواهد بود.
معضل عدم استفاده از تبلیغات

بازاریابی همیشه به صورت طبیعی و ارگانیک دنبال نمی شود. بسیاری از برندهای بزرگ و موفق برای توسعه کمپین های خود در عمل اقدام به تبلیغات وسیع می کنند. ابزار تبلیغات نقش مهمی در جلب توجه مخاطب دارد. به ویژه اکنون که دامنه تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی گسترش یافته است. خبر خوش برای بازاریاب ها ظهور دامنه وسیعی از افراد تاثیرگذار است. تا پیش از این همکاری تبلیغاتی برندها محدود به گزینه سلبریتی محور یا داستانی بود. اکنون گروه سومی در ماجرا پدیدار شده اند. به این ترتیب دامنه انتخاب برندها گسترده تر شده است. مزیت همکاری با افراد تاثیرگذار امکان دستیابی به نتایج بهتر است. این امر به خاطر تخصص افراد تاثیرگذار در حوزه های مورد فعالیت شان است. بی شک سلبریتی ها در هیچ کدام از حوزه های تبلیغاتی شان صاحب تخصص نیستند. به همین خاطر باورپذیری اقدامات آنها محل تردید است. در عوض افراد تاثیرگذار به دلیل تخصص در یک زمینه خاص به شهرت و محبوبیت می رسند. همین امر میزان تاثیرگذاری آنها را به شدت افزایش می دهد.

مطلب مرتبط: 4 توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین

امروزه بسیاری از برندها اقدام به تولید پادکست برای جلب نظر مخاطب می کنند. به طور معمول پادکست ها در Sound Cloud، آیتیونز و پاندورا بارگذاری می شود. نکته مهم درخصوص فعالیت در این پلتفرم ها امکان پرداخت هزینه تبلیغاتی مشخص برای نمایش پادکست مان در فهرست جست وجو و پیشنهادی کاربران هرچه بیشتر است. به این ترتیب فرآیند توسعه برند ما در شبکه های اجتماعی سرعت بیشتری خواهد یافت. این امر برای اغلب برندها دارای اهمیت است. به این ترتیب فرصت کافی برای تاثیرگذاری آنها بر روی مخاطب هدف فراهم می شود. بی تردید این رشد سریع در مورد شیوه های ساده و بدون استفاده از خدمات تبلیغاتی امکانپذیر نخواهد بود.

منبع : practicalecommerce
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yz9lW0DN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت دلار و یورو بانکی / ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d