چهارشنبه, ۸ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Wed, 29 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

مشتریان وفادار برای هر برندی دارای اهمیت هستند. این دسته از مشتریان به کارآفرینان اطمینان خاطر قابل ملاحظه ای نسبت به فروش تضمین شده بخشی از محصولات می دهند. به طور معمول برندها در پی سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی و تبلیغات انتظار پیدا کردن دامنه وسیعی از مشتریان وفادار را دارند. با این حال در بیشتر مواقع ماجرا به این سادگی ها روی نمی دهد. همین امر دردسرهای زیادی پیش روی برندها برای جذب مشتریان وفادار قرار می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال جلب نظر مشتریان وفادار برای برندتان هستید، باید برنامه ای ویژه برای خودتان طراحی نمایید. 

یکی از دلایل اصلی برای جلب نظر مشتریان به منظور حفظ شان در کنار برند ارزان تر بودن چنین اقدامی در مقایسه با تلاش برای جذب مشتری تازه است. حفظ مشتریان از نظر مالی شش برابر ارزان تر خواهد بود. بنابراین اگر برند شما در این حوزه سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد، امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهبود وضعیت مالی اش فراهم می شود. 

چگونه مشتریان وفادار برای برندمان پیدا کنیم؟

بی شک امروزه بحث مالی برای هر برندی اهمیت دارد. بسیاری از کسب و کارها در عمل هیچ توانایی خاصی برای افزایش بودجه بازاریابی شان ندارند. همین امر دردسرهای موجود در مسیر تیم های بازاریابی را به شدت افزایش می دهد. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همین حالا به دنبال برنامه ای حرفه ای و دقیق باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت کاری تان پیدا نمی کنید. 

مطلب مرتبط: چطور مشتریان وفادار برای برندتان پیدا کنید؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از گام های اساسی برای بهینه سازی وضعیت برند و جلب مشتریان وفادار است. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری تکنیک های این بخش هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 

ارائه بهترین تجربه خرید به مشتریان

تجربه خرید مشتریان از برند شما باید همیشه خاص و منحصر به فرد باشد. این امر به شما امکان تعامل با مشتریان و تبدیل شدن به یک کسب و کار خاص برای آنها را می دهد. متاسفانه بسیاری از برندها علی رغم پیگیری تکنیک های کلیشه ای در تعامل با مشتریان و ایجاد تجربه خرید برای آنها انتظار موفقیت در زمینه پیدا کردن مشتریان وفادار را نیز دارند. این امر تا حد زیادی غیرواقعی محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید در هر شرایطی از پیگیری اش صرف نظر نمایید. 

ارزیابی وضعیت ایجاد تجربه خرید برای مشتریان همیشه ایده ای مهم و جذاب محسوب می شود. برخی از بازاریاب ها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان همیشه مشکلاتی را تجربه می کنند. دلیل این امر نیز تلاش برای حفظ تکنیک ها و ایده های قدیمی در راستای تعامل با مشتریان به هر قیمتی است. چنین امری دیر یا زود برندتان را با مشکل رو به رو می کند. به جای چنین کاری شما باید همیشه آماده استقبال از تغییرات در عرصه کسب و کار و تعامل با مشتریان باشید. 

جایزه دادن به مشتریان وفادار

پیدا کردن مشتریان وفادار فقط یک روی سکه بازاریابی و تبلیغات است. شما پس از اینکه مشتریان تان را پیدا کردید، باید برنامه ای مشخص برای حفظ شان نیز داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود آنها را از دست خواهید داد. این امر می تواند ضرر مالی بسیار بزرگی برای برندتان محسوب شود. بنابراین همیشه باید به فکر حفظ مشتریان وفادارتان هم باشید. نکته مهم اینکه پیدا کردن مشتریان وفادار بسیار سخت تر از تعامل با مشتریان عادی است. درست به همین خاطر شما باید پس از پیدا کردن مشتریان وفادار به بهترین شکل ممکن آنها را نزدیک برندتان نگه دارید. 

یکی از راهکارهای کاربردی در زمینه حفظ مشتریان وفادار اعطای برخی از هدیه های جذاب و مناسب با سلیقه آنها در بازه های زمانی خاص است. به عنوان مثال، در آستانه سال نو یا سالگرد تاسیس برندتان ارائه برخی از تخفیف های شگفت آور یا برخی از هدیه های کوچک اما کاربردی به مشتریان وفادار ایده خوبی خواهد بود. این امر اهمیت مشتریان وفادار در کسب و کار شما را نشان می دهد. بنابراین می توانید مطمئن باشید که برای مدت زمانی بیشتر مشتریان مورد نظر در کنار برندتان باقی خواهند ماند. 

گردآوری مداوم اطلاعات مربوط به مشتریان وفادار

مشتریان وفادار همیشه تمایل بالاتری برای تعامل با برندها در مقایسه با مشتریان عادی دارند. این امر منبع اطلاعاتی بسیار خوبی برای کسب و کار شما محسوب می شود. وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین در این میان گردآوری اطلاعات مربوط به مشتریان و تلاش برای استفاده از آنها در راستای بهینه سازی وضعیت کسب و کارتان است. شاید این امر در مرحله نخست بسیار سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما شما پس از مدت زمانی کوتاه با مشاهده تاثیر این فرآیند بر روی وضعیت برندتان دیگر هرگز قیدش را نخواهید زد. 

وقتی مشتریان بازخوردی نسبت به استراتژی یا محصول تازه شما ارائه می کنند، انتظار اصلی شان پیگیری وضعیت از سوی شماست. بنابراین اگر شما در این رابطه عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. این امر مشکلات تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و هیچ شانسی پیش روی تان برای جلب نظر مشتریان قرار نخواهد داد. 

رفتار مناسب با کارمندان

برندی که تعامل خوبی با کارمندانش نداشته باشد، هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نخواهد کرد. این امر مشکلات شما به عنوان یک کارآفرین را به شدت افزایش می دهد. با این حساب توصیه اصلی ما به شما تلاش برای تعامل مناسب با کارمندان در هر شرایطی است. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن برای ایجاد آمادگی در برند به منظور رفتار حرفه ای با مشتریان قرار خواهد داد. به این ترتیب مشتریان دیگر دلیلی صرف نظر از خرید دوباره نخواهند داشت. معنای این امر افزایش دامنه مشتریان وفادار شما در طول زمان خواهد بود. 

تداوم در عملکرد برند

عملکرد برندها در زمینه جلب نظر و حفظ مشتریان وفادار باید همراه با عنصر تداوم باشد. متاسفانه بسیاری از برندها در این میان شرایط لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مدنظر قرار نمی دهند. چنین نکته ای شرایط کسب و کار شما را به شدت دشوار و پیچیده خواهد کرد. اگر شما حتی برای مدت زمانی کوتاه تداوم در ارائه خدمات حرفه ای و تعامل مناسب با مشتریان را کنار بگذارید، خیلی زود مشتریان تان را از دست خواهید داد. این امر ضررهای مالی هنگفتی به برندتان زده و از نظر اعتبار برند نیز شرایط تان را به شدت دشوار خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای جلب وفاداری مشتریان از زبان عصب شناسان

بدون تردید پیدا کردن مشتریان وفادار برای هر برندی امر سختی محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید با برنامه ای دقیق در این راستا حضور پیدا کنید، در غیر این صورت همیشه برای جلب نظر مشتریان مشکل خواهید داشت. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله گام مهمی برای بهبود وضعیت تان در بلندمدت محسوب می شود. با این حساب باید همیشه این نکات را مدنظر داشته باشید. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wvUdmpt7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه