یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

وقتی ویروس کرونا در سطح جهانی شیوع پیدا کرد، بسیاری از کارآفرینان با مشکلات جدی برای مدیریت کسب و کار و حتی حفظ موقعیت کاری شان مواجه شدند. این امر موج گسترده ای از تعدیل نیرو در شرکت های بزرگ و کوچک را به همراه داشت. بسیاری از کارآفرینان برای مدت هفت هفته در ابتدای شیوع کرونا حتی توانایی تصمیم گیری را هم نداشتند. البته هنوز هم برخی از کسب و کارها با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم می کنند. 

یکی از راهکارهای نجات‎بخش برای کارآفرینان در شرایط کرونایی توجه به برند شخصی است. این امر امکان نجات کسب و کارها از شرایط وخیم کرونایی را به همراه دارد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات مربوط به برند شخصی و تاثیر بر روی نجات کارآفرینان در شرایط دشوار کنونی است. 

برند شخصی و نجات کارآفرینان در شرایط کرونا

عملکرد برند شخصی

اگر شما در عرصه کسب و کارتان چهره شناخته شده ‏ای هستید، مزیت بسیار بالایی در مقایسه با دیگر همکاران تان دارید. این امر به شما فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی دیگران می دهد. بدون تردید بسیاری از کارآفرینان به دنبال استفاده از شهرت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. این امر به سادگی امکان پذیر نیست بنابراین شما باید برند شخصی بسیار جذابی برای مخاطب هدف تان آماده نمایید. 

مطلب مرتبط: راه نجات کسب و کارهای کوچک در شرایط کرونایی

برند شخصی امکان تعامل نزدیک تر و بسیار صمیمی با مشتریان را ایجاد می کند. اگر شما هم نگرانید که هیچ کس شما را بدون کسب و کارتان نمی شناسد، پس باید در زمینه برندسازی شخصی اقدام قابل توجهی نمایید. 

چهره هایی نظیر ایلان ماسک یا بیل گیتس به جز کسب و کارشان دارای تاثیرگذاری شخصی بر روی مخاطب هدف هم هستند. معنای این امر علاقه مردم در سراسر دنیا به این افراد فارغ از نام برندهای شان است بنابراین شما به خوبی امکان مشاهده تاثیر برندسازی شخصی در عرصه کسب و کار را خواهید داشت. 

بازاریابی با تمرکز بر روی برند شخصی مزیت های بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر الگوهای رایج دارد. مهمترین نکته در این میان امکان تاثیرگذاری به شیوه ای منحصر به فرد بر روی مخاطب هدف است. شخصیت های حقیقی همیشه سطح تاثیرگذاری بالاتری بر روی مخاطب هدف دارند بنابراین شما با ایجاد برند شخصی تان گامی مهم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به دور از فضای سرد و بی روح کسب و کار برخواهید داشت. 

برندسازی شخصی در چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

پاسخ به این پرسش ساده است. امروزه برندسازی شخصی در تمام حوزه ها کاربرد دارد. همچنین هر برندی با هر سطح از فعالیت نیز امکان بهره گیری از مزیت های این شیوه را خواهد داشت. مهمترین مسئله در این میان انتخاب مهمترین فرد کسب و کار برای ایجاد برند شخصی پیرامون وی است. در غیر این صورت شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست خواهید داد.

بسیاری از کسب و کارها اقدام به برندسازی شخصی برای چندین چهره کسب و کارشان می کنند. این امر تاثیرگذاری برند شخصی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. شما به هر حال باید فقط یک چهره جذاب از کسب و کارتان نمایش دهید. اگر به وضعیت برندهای بزرگ نگاه کنید، به خوبی اهمیت این نکته را متوجه خواهید شد. 

کسب و کارهای کوچک همیشه تمایل بالاتری برای برندسازی شخصی دارند. دلیل این امر امکان استفاده از چنین نکته ای به عنوان یک مزیت رقابتی است. بنابراین شما باید به طور ویژه ای چنین نکاتی را مدنظر قرار دهید. اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید، باید به طور مداوم در تلاش برای معرفی خود به عنوان یک چهره تاثیرگذار باشید. این امر نخستین گام در راستای برندسازی شخصی محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: چگونه برند شخصی معتبر و تأثیرگذاری بسازیم

امروزه با حضور در شبکه های اجتماعی و تعامل نزدیک با مخاطب هدف امکان توسعه برند شخصی به ساده ترین شکل ممکن وجود دارد بنابراین شما نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای این کار نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان باور شما به اهمیت برند شخصی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک زیادی خواهد کرد بنابراین هرگز اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی شخصی را فراموش نکنید. 

منبع : clickz
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ExjMxZHc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه