جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

راه نجات کسب و کارهای کوچک در شرایط کرونایی

4 سال پیش ( 1399/3/31 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کسب و کارهای کوچک  

بحران کرونا در نقاط مختلف جهان بحران های بسیار زیادی ایجاد کرده است. این امر بر روی حوزه اقتصاد و به ویژه کسب و کارهای کوچک تاثیر بسیار خردکننده ای داشته است. برندهای بزرگ در این شرایط مزیت های قابل توجهی در مقایسه با کسب و کارهای کوچک دارند. آنها امکان مقاومت بیشتر در برابر فشارهای مالی و تلاش برای بهبود شرایط در طولانی مدت را پیدا کرده اند. با این حال برخی از کسب و کارهای کوچک در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس ورشکسته شدند.

براساس گزارش خبرگزاری واشنگتن پست در طول ماه گذشته نزدیک به 100 هزار کسب و کار کوچک در بازار ایالات متحده بسته شده اند. این نکته خبر بسیار تهدیدکننده ای برای مدیران کسب و کارهای کوچک است. شاید یکی از خبرهای خوش برای بازاریاب ها در وضعیت کنونی بازگشایی مرحله به مرحله بسیاری از کسب و کارها باشد. این امر نفس تازه ای به کالبد ناتوان کسب و کارهای کوچک خواهد دمید.

راه نجات کسب کارهای کوچک شرایط کرونایی

هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی شیوه های مناسب برای مدیریت شرایط دشوار پیش روی از سوی کسب و کارهای کوچک است. ما در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین نکات در این زمینه خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط: وضعیت سایت کسب و کارهای کوچک در دوران پساکرونا

1. رعایت فاصله گذاری اجتماعی

بسیاری از کسب و کارها فقط به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی فرصت بازگشایی پیدا کرده اند. این نکته در بسیاری از حوزه های کسب و کار مورد توجه دقیق برندها قرار دارد. اگر شرکت شما نیز به تازگی امکان شروع دوباره کسب و کار را پیدا کرده است، باید نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر نکات بهداشتی اقدام کند.

امروزه مشتریان به سختی به برندها اعتماد می کنند بنابراین رفتارهای پرخطر از سوی ما در زمینه بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا تبعات بسیار سختی برای ما خواهد داشت. برخی از برندها مانند فست فودهای محلی برای تحویل سفارش ها از برچسب رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده می کنند. به این ترتیب مشتریان نسبت به سیاست های رستوران به طور کامل آگاه خواهند شد.

2. تعامل مداوم با کارمندان و توجه به توصیه های شان

بسیاری از شرکت ها در طول بحران کرونا به توصیه های کابردی کارمندان شان نیاز دارند. بدون تردید ما به عنوان مدیرعامل یک شرکت توانایی کاملی در حوزه های مختلف نداریم بنابراین باید نسبت به کاربست شیوه های مختلف با استفاده از نظرات کارمندان اقدام کنیم. مزیت این امر امکان بهره مندی از تجربیات و دیدگاه های تخصصی کارمندان در حوزه های مختلف است.

برخی از برندها در دوران تعطیلی کسب و کارها هیچ ارتباطی با کارمندان شان نداشته اند. این امر اغلب موجب نارضایتی کارمندان می شود. ما باید همیشه تعامل نزدیکی با کارمندان مان داشته باشیم. این امر ما را نسبت به فراهم سازی نیازهای اساسی آنها توانا خواهد کرد.

3. ارائه خدمات جانبی فزاینده به مشتریان و کارمندان

ماه های نخست بروز بحران کرونا عیار مدیران در سطح های مختلف را به خوبی مشخص کرد. بسیاری از مدیران از همان روزهای نخست اقدام به حمایت از کارمندان و مشتریان به طور فزاینده کردند. این امر تاثیر بلندمدتی بر روی بهبود رابطه میان برند و مشتریان و همچنین کارمندان دارد.

امروزه یکی از بحران های اساسی کسب و کارهای کوچک ترک سریع شرکت از سوی کارمندان است. آنها با مشکلات بسیار زیادی برای همکاری بلندمدت با کارمندان مواجه هستند. همین امر دشواری های بسیار زیادی پیش روی برندها قرار می دهد. اگر ما به دنبال تعامل سازنده و حضور مداوم در بازار موردنظرمان هستیم، باید نسبت به ارائه خدمات جانبی فزاینده به مشتریان توجه کنیم.

وقتی بحث از ارائه خدمات جانبی به مشتریان و کارمندان می شود، فقط رعایت نکات بهداشتی مدنظر نیست. بدون تردید مشتریان در شرایط جاری دشواری های بسیار زیادی برای تعامل با برندها و خرید محصولات دارند بنابراین ارائه تخفیف های مناسب به مشتریان نقش مهمی در بهبود برداشت آنها نسبت به ما خواهد داشت. این نکته در مورد کارمندان نیز صحت دارد. بدون تردید بخشی از مشتریان هر شرکت، به ویژه در حوزه تولید، مربوط به کارمندان است. ما باید به طور مداوم نسبت به وضعیت مالی کارمندان توجه داشته باشیم. در غیر این صورت فرصت چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف (کارمندان و مشتریان) نخواهیم یافت.

4. تصمیم گیری براساس داده های معتبر

هر کارآفرینی در طول روز باید تصمیم های متعددی را اخذ کند. بدون تردید تمام تصمیم های حوزه کاری دارای اهمیت یکسانی نیستند بنابراین ما باید توجه ویژه ای به تصمیم های مهم داشته باشیم. امروزه اغلب کارآفرینان برای اخذ تصمیم های مهم به دنبال استفاده از داده های معتبر هستند. مزیت این شیوه امکان اطمینان نسبی از کیفیت تصمیم گیری ها خواهد بود.

مطلب مرتبط: موفقیت کسب و کارهای کوچک با 5 اقدام ضروری

مشکل بسیاری از برندها در طول دوران شیوع کرونا ناتوانی برای تصمیم گیری مناسب است. ما در این شرایط ارتباط نزدیکی با مشتریان نداریم. همین امر دسترسی به داده های جدید از طریق بخش بازاریابی و یا توسعه و تحقیقات را دشوار می سازد. توصیه ما در این بخش تلاش برای همکاری با دیگر برندهای فعال در زمینه گردآوری اطلاعات کاربر در فضای آنلاین است. بهترین مثال در این زمینه بانک های اطلاعاتی برند گوگل است.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ObajxUYP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه