موفقیت کسب و کارهای کوچک با 5 اقدام ضروری - فرصت امروز

پنج شنبه, 07 شهریور 1398 - 16:00

در یک تعریف جامع، کسب وکارهای کوچک را می توان شرکت هایی با کارمندان و محدوده عملکردی کمتر تلقی کرد. همین امر نیز باعث می شود تا این دسته از شرکت ها، ویژگی های خاص خود را داشته باشند، با این حال همواره مشاهده می شود که افراد به تفاوت های کسب وکارهای کوچک و بزرگ توجهی نداشته و عملکرد مدیریتی یکسانی را ارائه می دهند. همین امر شما را از امکان رشد دور خواهد ساخت. در این رابطه پیروی از قوانین و اصول درست برای مدیریت بهتر، از جمله راهکارهای هوشمندانه محسوب می شود. درواقع این قوانین و اقدامات، حاصل نظریات افراد خبره و تجربیات هزاران مدیر است. به همین خاطر نیز می توان نسبت به نتیجه بخش بودن آنها اطمینان داشت. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج اقدام ضروری برای موفقیت در زمینه کسب وکارهای کوچک، خواهیم پرداخت.

موفقیت کسب و کار

1-بهترین حوزه را برای خود انتخاب کنید

اگرچه شرکت های کوچک از توان و محدوده عملکردی کمتری برخوردار هستند، با این حال تنوع زمینه های کاری برای آنها بیشتر است. به همین خاطر نیز شما با گزینه های متنوعی مواجه خواهید بود که تصمیم گیری را به مراتب سخت تر خواهد کرد. در این رابطه همواره باید نسبت به این امر که حوزه مدنظر نیاز واقعی جامعه هدف است، اطمینان حاصل کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که بهترین بودن در حوزه ای که مشتری ندارد، هیچ مزیتی نخواهد بود. به همین خاطر در ابتدا لازم است تا به شناخت خوب از جامعه خود دست پیدا کرده و همه چیز را مطابق نیاز و خواسته آنها، طرح ریزی کنید.

مطلب مرتبط: نکاتی که رهبران برای کسب موفقیت باید بدانند

2-واقع بین باشید

بسیاری از مدیران تصور می کنند که باید با برندهای بزرگ رقابت کنند. این امر شما را در یک جنگ فرسایشی قرار خواهد داد و به علت امکانات کمتر، نابودی کامل شما دور از انتظار نخواهد بود. درواقع شما باید پیش بینی ها و انتظارات واقعی داشته باشید. در این رابطه استفاده از مشاوران باتجربه، می تواند کمک بسیار خوبی محسوب شود. در نهایت فراموش نکنید که شما باید رشدی مداوم را داشته باشید. به همین خاطر از همکاری با سایر برندها، غافل نشوید.

3-بودجه بندی را همه چیز بدانید

علت اصلی تمایل افراد به راه اندازی کسب وکارهای کوچک، بودجه کم آنها است. به همین خاطر شما باید در زمینه خرج کردن، کاملا هوشمندانه عمل کرده و به دنبال حداقل هزینه ها باشید. برای مثال بسیاری از شرکت ها افرادی را استخدام می کنند که قابلیت انجام همزمان چند کار را داشته باشند. همچنین این امر که به عنوان مدیر شرکت، خود نیز برخی از اقدامات خارج از محدوده خود را انجام دهید، به امکان بودجه بندی بهتر فراهم خواهد شد. فراموش نکنید که در اختیار داشتن بودجه مناسب، به معنای توانایی شما برای انجام کارهای بیشتر و یا افزایش کیفیت اقدامات و محصولات خواهد بود. با این حال مدیریت بودجه تنها به کاهش هزینه ها خلاصه شده و به همین خاطر باید از یک حسابدار حرفه ای استفاده کرده و یا خود در این زمینه مطالعه کافی را داشته باشید. با توجه به این امر که شما یک شرکت کوچک هستید نیازی به استخدام رسمی یک حسابدار وجود نداشته و می توان یک قرارداد همکاری مشخص را با آنها ایجاد کنید. همچنین استفاده از روش های پرکاربردی نظیر دورکاری، گزینه های جذابی برای مدیریت بهتر بودجه محسوب می شوند. در نهایت فراموش نکنید که در زمینه بودجه بندی، دو دیدگاه کلی وجود دارد که یکی خوش بینانه و دیگری بدبینانه است. برای موفقیت توصیه می شود تا همواره نگاه بدبینانه داشته و بدترین حالت ممکن را مورد توجه قرار دهید. در این رابطه مارک کوبان(از جمله موفق ترین سرمایه گذارهای حال حاضر) عنوان کرده است که اگر سادگی و کم هزینه بودن را به عادت کاری خود تبدیل کنید، هیچ گاه با مشکل کمبود سرمایه و بحران مالی مواجه نخواهید شد. به همین خاطر نباید از اعمال فشار واهمه ای داشته باشید.

4-مناسب ترین تیم ممکن را برای خود ایجاد کنید

برای انجام عالی کارها، شما به افرادی مناسب نیاز خواهید داشت. در این رابطه توجه داشته باشید که تیم شما باید کاملا یکدست باشد. در غیر این صورت کار تیمی کاملا سخت خواهد بود. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا توجه خود را متمرکز جوانان بااستعدادی کنید که منتظر یک فرصت برای رشد و شکوفایی هستند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا بتوانید آنها را مطابق نیاز خود تغییر و رشد داده و دچار هزینه های سنگین استخدامی نشوید. علت این امر به این خاطر است که برای این دسته از افراد، کسب تجربه و ایجاد زمینه برای رشد، مهم تر از میزان درآمد خواهد بود، با این حال شما باید صادقانه تمامی دانش، مهارت و تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهید تا سودمند بودن موقعیت فعلی را کاملا حس کنند. در نهایت یک محدودیت تعداد کارمند را برای خود تعیین کرده و تنها در صورت نیاز شدید، فردی جدید را به تیم خود اضافه کنید.

مطلب مرتبط: ۵ درس مهم برای ساختن یک کسب و کار بهتر

5-شکست را به معنای پایان کار تلقی نکنید

مزیت بزرگ شرکت های کوچک، سرعت بالای آنها است. همین امر نیز باعث می شود تا در صورت بروز یک اشتباه، جبران آن در مدت زمان به مراتب کمتری امکان پذیر باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که در هر کاری، اشتباهاتی رخ خواهد داد، با این حال نحوه واکنش شما نسبت به این مسئله، مرز میان موفقیت و شکست را تعیین خواهد کرد. به همین خاطر لازم است تا همراه با تمامی افراد تیم، شکست ها را مورد ارزیابی قرار داده و با درس گرفتن از آن، عملکرد خود را بهبود بخشید. این امر که واکنش خوبی به مقوله شکست داشته باشید، افزایش خلاقیت در تیم و ریسک پذیر بودن آنها را افزایش خواهد داد که امتیاز بزرگ در راستای موفقیت سریع محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی