جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب‌و‌کارهای کوچک باید تلاش‌های بازاریابی خلاقانه داشته باشند تا بتوانند مشتری را جذب کرده و تشویق به خرید کنند. بیشتر نوآوران با‌توجه به بازار سهام ناپایدار دارای سرمایه کم هستند. بنابراین به‌کار‌گیری استراتژی‌های بازاریابی کم‌هزینه می‌تواند برای آنها به‌صرفه باشد. در ادامه چند ایده بازاریابی مجانی که کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند از آن استفاده کنند، آورده شده است. 

بیرون بروید و قدم بزنید! 

دفعه بعد که برای هواخوری بیرون می‌روید، حواس‌تان به شیشه و ویترین مغازه‌ها باشد. داخل بروید و با فروشنده صحبت کنید که در ازای مبلغی اندک، کسب‌و‌کار شما را روی شیشه مغازه‌اش تبلیغ کند. شما می‌توانید ماهانه مبلغی به او بپردازید تا کسب‌و‌کار شما را تبلیغ کند. تصور کنید شما روی شیشه مغازه‌ای تبلیغ می‌کنید که فروشنده چندین برابر مبلغ آن برای اجاره‌اش پول می‌دهد.

این ایده می‌تواند به‌صورت برعکس هم باشد، یعنی اگر شما صاحب مغازه‌ای با ویترین شیشه‌ای بزرگ هستید، می‌توانید پیشنهاد شرکت‌ها برای تبلیغ را قبول کنید و با آن اندکی از مخارج اجاره بالای مغازه را بپردازید. 

امروز روز خرید ویژه است

اگر دیدید روند رشد کسب‌و‌کارتان کند شده است، یک ایمیل یا پیامک به لیست مخاطبانتان بفرستید با جملاتی مانند «امروز روز خرید ویژه است، با ما تماس بگیرید. یا از تماس با ما پشیمان نمی‌شوید.» این روش بسیاری از اوقات جواب می‌دهد. زیرا شما این ذهنیت را برای مشتری ایجاد می‌کنید که زمان کوتاهی برای استفاده از این فرصت دارد. در استفاده از این روش توجه داشته باشید که پیشنهاد شما واقعا چشمگیر باشد نه فقط یک تخفیف با درصد کم! 

جلوی چشم باشید 

می‌توانید از کلیه افرادی که در طول روز با آنها تعامل دارید جهت تبلیغ استفاده کنید. افرادی مانند حسابدار شما، وکیل، لوله‌کش، تعمیرکار الکتریکی، مسئول مهد‌کودک فرزندتان، مکانیک، دلال معاملات ملکی، دوستان، بستگان، پزشک، آرایشگر، مربی باشگاه، مشاور مالی و.‌.‌. که همیشه آنها را می‌بینید و با آنها در ارتباطید می‌توانند رابطی برای تبلیغ شرکت یا محصول شما باشند. اگر این افراد شما و محصول‌تان را بشناسند می‌توانند مشتری و حتی فروشندگانی را به شما معرفی کنند.

 

با دهان به دهان شدن نام محصول عده بیشتری آن را می‌شناسند. پس بعد از اینکه پیش دندانپزشک‌تان رفتید، موقع برگشت می‌توانید کارت خود یا یک کاغذ کوچک تبلیغاتی حاوی نام و شماره شرکت خود را به او بدهید. همچنین می‌توانید بروشور خود را با هماهنگی با پزشک‌تان روی میز مجلاتی بگذارید که هر روز بیماران زیادی آن را می‌خوانند. این قبیل کارهای کوچک سبب می‌شود که جلوی چشم مشتری باشید و اصطلاحا دیده شوید. 

مشتری را حفظ کنید

هر زمان خواستید سفارش مشتری را بفرستید، با او تماس بگیرید و بگویید سفارش‌تان آماده است، خوشحال می‌شویم پس از اینکه آن را دریافت کردید، هر زمان که در طول روز راحت‌تر بودید نظرتان را راجع به آن به ما بگویید. همیشه سعی کنید قبل تحویل کالا یا خدمت به مشتری، قرار ملاقات بعدی را وضع کنید. برای این کار می‌توانید به او پیشنهاد دهید که همراه محصولش، بروشور کارهای جدید را می‌فرستید و اندکی تخفیف برای خرید بعدی او قائل شوید تا تمایلی برای خرید دوباره او ایجاد کنید. 

برگزاری سمینار 

اندکی هزینه برای برگزاری همایش و سمینار حول معرفی محصول و جلب مشتریان جدید کنار بگذارید. این سمینار می‌تواند در محل کار یا سالن اجاره‌ای که تعداد بیشتری شرکت‌کننده در آن می‌توانند حضور یابند، باشد. مطمئن باشید خیلی بیشتر از پولی که هزینه می‌کنید به شما بازخواهد گشت. همایش دو کار عمده انجام می‌دهد. اول وقتی شما همایش برگزار می‌کنید، این کاری ارزش‌آفرین است و پیش چشم مشتری بزرگ جلوه می‌کند. مشتریان شما به این نتیجه می‌رسند که چیزی بیشتر از آنچه خرج می‌کنند به‌دست می‌آورند. وقتی او به محصول شما پول می‌پردازد، احساس تعهد می‌کند و دوست دارد باز هم در این جلسات حضور یابد. اینها فقط حرف نیست، آن را امتحان کنید و به نتیجه برسید. 

حس مشتری را تحریک کنید

گاهی می‌توان در جهت تحریک مشتری، از ذائقه یا آنچه با محتوای سمعی و بصری مخاطب در ارتباط است، استفاده کرد. مثلا اگر کسب‌و‌کار درمانی دارید می‌توانید با لامپ‌های خاص یا روشن کردن چند شمع خوشبو آن مکان را تبدیل به فضایی آرامش‌بخش برای بیمار کنید. به یاد داشته باشید هرچه مشتری حین مصرف محصول یا استفاده از خدمت شما آرامش بیشتری داشته باشد، خاطره خوشی از آن در ذهنش ایجاد شده، وفادارتر می‌شود و حاضر است همیشه بابت آن هزینه کند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد. پس از طریق حواس بینایی، شنوایی و بویایی و چشایی مشتری را تحریک کنید تا خاطره‌ای خوش از آن در ذهنش ثبت شود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UCryefxa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه