چهارشنبه, 18 شهریور 1394 - 00:00

در یادداشت هفته گذشته به بررسی پنج تکنیک جهت برنامه‌های ترویج فروش پرداختیم؛ به تخفیف با مرز مشخص، خدمات حمل‌و‌نقل رایگان، فروش تحریک‌کننده، «بیشتر بخرید- کمتر هزینه کنید» و همچنین به مورد برگه‌های تخفیف اشاره شد. در این شماره به پنج برنامه دیگر می‌پردازیم.

ارائه محصول رایگان به‌عنوان هدیه

می‌توان گفت معمولا همه مصرف‌کنندگان دوست دارند که محصولات رایگان نیز دریافت کنند. به عبارت دیگر در کنار خرید خود، از محصولات یا خدمات دیگری به‌صورت رایگان نیز برخوردار شوند. در این روش نه‌تنها فرصت خوبی برای تست کردن محصولات مختلف شما توسط مشتریان به وجود می‌آید بلکه انگیزه خرید‌های مکرر از محصولات نیز ایجاد و همچنین نام برند شما به خاطر سپرده می‌شود. برای مثال با خرید تعداد مشخصی از یک محصول در کنار آن خدمات یا محصولات اضافی دیگری به‌صورت رایگان ارائه شود.

ایجاد نقطه وفاداری

توجه ویژه به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان کمک می‌کند تا طرفداران همیشه وفاداری داشته باشند و آنها نیز نسبت به شما متعهد و وفادار شوند. اگر کسب‌و‌کار شما مربوط به ارائه محصول است سعی کنید در کنار این محصولات، خدمات بسیار خوبی نیز برای مشتریان خود در نظر بگیرید. این خدمات ویژه می‌تواند به‌نوعی مزیت رقابتی برای شما نیز محسوب شود. برای مثال کارت امتیاز برای مشتریان خود در نظر بگیرید که با هر خرید یک امتیاز دریافت کنند و با رسیدن به حد مشخصی بتوانند محصول رایگان نیز دریافت کنند یا به‌عنوان مثال با هر تعداد خرید مشخص تعدادی رایگان دریافت کنند و پیشنهاداتی از این قبیل. همان‌طور که گفته شد ارائه پیشنهادات باید متناسب با نوع کسب‌و‌کار شما باشد.

پیشنهادات یکی بخر، یکی ببر

در این روش با پرداخت یک هزینه می‌توان یک محصول رایگان نیز دریافت کرد. البته استفاده از این پیشنهاد باید با دقت فراوان انجام شود و حقیقتا برای همه محصولات و خدمات روشی مناسب نیست. چرا‌که گاه ارزش و اعتبار محصول را متزلزل می‌کند و نوعی حرکت روی لبه تیغ است.

ارائه ارزان‌ترین قیمت در بازار

این روش معمولا برای کسب‌و‌کارهایی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند و تمایل دارند مشتریان به سرعت آنها را بشناسند، می‌تواند مفید باشد البته در کوتاه‌مدت. می‌توانید ارزان‌ترین و البته با‌کیفیت‌ترین کالا را ارائه دهید.

تخفیف‌های ایام تعطیل

معمولا در ایام تعطیل سال مانند عید نوروز و فروردین‌ماه، فروش کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این حالت یا به حداقل رساندن آن می‌توانید پیشنهادات ویژه و تخفیفات متفاوتی نسبت به ایام سال در نظر بگیرید. در‌واقع نوع تخفیفات شما باید کاملا متفاوت با دیگر تخفیفات باشد تا افراد متوجه شوند که اگر در این مدت از این تخفیف استفاده نکنند، دیگر چنین تخفیفی در طول سال ارائه نمی‌شود و نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

* ارتباط با کارشناس: [email protected]

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید