جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نام های فعال در حوزه تولید روغن، تعداد قابل توجهی نیستند اما همین تعداد کم تبلیغات گسترده ای را در حال اجرا دارند و مخاطبان هر روزه با آگهی های مختلفی در این حوزه مواجه می شوند. اکثر آگهی های فعالان این حوزه با هدف جذب مخاطب و رویکرد فروش اکران می شوند و در آگهی ها، خود با نشان دادن محصولات شان تصاویر جذابی را خلق می کنند.

مخاطبان این حوزه از بازار برای تغییر برندشان نیاز به انگیزه مهمی دارند؛ انگیزه ای که برندهای فعال در این حوزه باید در ایده پردازی های خود در نظر بگیرند. یکی از برندهای این حوزه که مخاطبان از آن تبلیغات گسترده ای را مشاهده می کنند و آگهی های تلویزیونی آن یکی پس از دیگری با شعار «دوستدار قلب شما» منتشر می شود، برند روغن اویلا است.

برند اویلا چندوقتی ا ست در تمامی آگهی های خود روی بدون پالم و شفاف بودن محصولش تاکید دارد. این برند در آگهی ای که مدتی  است از طریق تلویزیون در حال پخش دارد نیز مجددا روی همین نکات تاکید می کند و با به کارگیری تکنیک مقایسه پیام اصلی خود را به مخاطبان رسانده است.

آگهی برند اویلا از تصاویر دوبخشی شکل گرفته که در هر بخش پیامی به مخاطبان داده می شود. در یکی از بخش ها اویلا از عواقب مصرف محصولات بی کیفیت گفته و در بخش دیگر با به کارگیری تصاویر مختلف از فواید روغن بدون پالم می گوید.

«فرصت امروز» در گفت وگویی با وهاب گایینی، مدیر هنری،کارگردان و کارشناس تبلیغات به بررسی ابعاد مختلف آگهی تلویزیونی برند اویلا پرداخته است. همچنین در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر گفت وگویی نیز با محمدرضا هاشمیان، مدیر ایده پردازی کانون تبلیغاتی ایران نوین داشته ایم که در ادامه می خوانید.

آگهی ایده جذاب و خوبی دارد

وهاب گایینی، مدیر هنری،کارگردان و کارشناس تبلیغات درباره ایده آگهی تلویزیونی اویلا می گوید: در اوضاع فعلی تبلیغات ایران چه در تلویزیون و چه در رسانه های محیطی، عموما شاهد عدم ایده ناب و خلاق هستیم و صرفا با اجراهای تمیز و تکنیک های خوب در آگهی ها مواجه می شویم و بسیاری از شرکت های تبلیغاتی سعی می کنند از این شیوه به جذب مخاطب بپردازند.

به این ترتیب عدم وجود ایده های خلاق و خوب در پس اجراهای نسبتا تمیز و فکر شده پنهان می شوند. در مورد آگهی تلویزیونی برند اویلا همه چیز برعکس است. آگهی، ایده جذاب و خوبی دارد اما متاسفانه در ساخت آگهی مشکلات زیادی وجود دارد. پس آگهی اویلا تنها یک ایده خوب دارد.

بسط دادن سناریو در آگهی

گایینی درباره کارگردانی و اجرای این آگهی می گوید: در این کار نقطه ضعف اصلی کارگردانی است؛ اجرایی بدون فکر و ایده. همان طور که یک سناریو احتیاج به ایده پردازی دارد کارگردانی هم باید با ایده باشد، باید سناریو در اجرا Develop (بسط دادن) شود. مخصوصا وقتی که محتوای خوبی در اختیارمان باشد. استفاده از پلان های دم دستی و همچنین سادگی بیش از حد در پرداخت آگهی به شدت به این آگهی لطمه زده است. عدم صداگذاری و انتخاب موسیقی به شدت ساده است. همچنین استفاده از کادربندی های نامناسب از جمله ضعف های این آگهی است.

صدای دلنشین نریشن

گایینی درباره نریشن و موسیقی آگهی تلویزیونی اویلا می گوید: منوچهر والی زاده نازنین یکی از بهترین و مهم ترین اجزای این آگهی است و با صدای دلنشین و واقعی شان فضای آگهی را شیرین و نقش شان را به درستی ایفا کرده اند. موسیقی این کار همانند کارگردانی بیش از حد ساده است و صرفا به یک آمبیانس (صدای محیط) تکراری در کل کار تبدیل می شود. لازم به توضیح است صداگذاری در این آگهی می توانست بسیار به اتمسفر و حال و هوای کار کمک کند که متاسفانه این کار با وجود تعدد لوکیشن و اکشن های متفاوت از نبود صداگذاری لطمه بزرگ و سنگینی دیده است.

استفاده از تکنیک تکراری

این کارگردان تلویزیونی درباره استفاده از تکنیک مقایسه و شیوه اجرای آن در آگهی می گوید: همان طور که اشاره کردم تکنیک به شدت تکراری است. همچنین شیوه مقایسه تنها در متن و نریشن خوب است و در اجرا درنیامده است. شاید مواردی که عنوان کردم، در جذب مخاطب نیز تاثیرگذار باشد.

گایینی درباره بازی بازیگران در این آگهی می گوید: در این نوع آگهی ها راجع به بازیگری حرف خاصی نمی توان زد چراکه بازیگر جای خودش را با یک مدل ساده عوض می کند و تبدیل به عنصر فضاساز در صحنه می شود. همچنین نیاز به توضیح است که با توجه به کارگردانی و انتخاب پلان های بازیگری، این بخش از کار قابل کارشناسی به طور جدی نیست.

تبلیغات گسترده در حوزه تولیدکنندگان روغن

محمدرضا هاشمیان، مدیر ایده پردازی کانون تبلیغاتی ایران نوین درباره بازار کم رقیب حوزه روغن اما فعال در حوزه تبلیغات می گوید: موضوعی که مطرح کردید، علاوه بر برندهای فعال حوزه روغن، در مورد برندهای دیگری مانند اپراتورها نیز صدق می کند. هاشمیان درباره هدف برند اویلا از ساخت این آگهی تبلیغاتی می گوید: برند اویلا تنها تولید کننده روغن سرخ کردنی شفاف و بدون پالم بازار است.

آگاهی مخاطبان و مشتریان حوزه روغن از این موضوع کم بود و برند در تلاش است با اکران آگهی های مختلف پیام خود را منتشر کند. هاشمیان درباره روند ایده پردازی آگهی برند اویلا و اینکه چرا برای آن از تکنیک مقایسه استفاده کرده اند، می گوید: وقتی می گوییم تنها روغن بدون پالم بازار یعنی در ذات خود با قضیه ای مقایسه ای طرف هستیم اما با تاکید به این نکته ایده به سمتی رفت که از مقایسه سبک زندگی در طراحی ایده آگهی بهره برداری شد.

قافیه سازی های تصویری به همراه قافیه سازی کلامی در آگهی تبلیغاتی

هاشمیان درباره نحوه اجرا و ساخت این آگهی می گوید: ما با دو محتوای اصلی در هر پلان این آگهی مواجه بودیم که قرار شد علاوه بر اینکه مقایسه می شوند، یکی از آنها مورد تایید باشد و در تصویر و متن هماهنگی و قافیه سازی شکل بگیرد. به نوعی در این آگهی قافیه سازی های تصویری به همراه قافیه سازی کلامی است. همچنین در این آگهی، ایده حضور نوشتاری کلمات، وجه نوآورانه ای بود که تا به حال در کمتر آگهی تلویزیونی دیده بودیم. صدای منوچهر والی زاده و کمی هم وجه طنازانه که ادامه الگوسازی آگهی های قبلی اویلا بود تکمیل کننده کار شد.

تمرکز روی گروه مخاطبان گسترده

هاشمیان درباره گروه مخاطبان این آگهی و نحوه طراحی شعار آن می گوید: گروه مخاطبان به طور کلی غیر از کودکان تقریبا همه افراد در همه طبقات هستند که با آشپزی سر و کار دارند اما در لایه عمیق تر مخاطبانی در این آگهی هدف قرار گرفته اند که به سلامتی و حضور و عدم حضور پالم در محصولات روغنی توجه می کنند. در جامعه حال حاضر این دسته از مخاطبان طیف وسیعی را تشکیل می دهند. برای آگهی شعار خاصی در نظر گرفته نشده است بلکه بیشتر تمرکز بر متنی است که در بدنه آگهی قرار دارد و تگ لاین همیشگی اویلا که مدت هاست «دوستدار قلب شما» است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JWsCXwBj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه