شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایجاد تغییر در بیلبورد به عنوان یک رسانه  تبلیغاتی، یکی از راه هایی ا ست که برای جلب توجه مخاطبان توسط برندها مورد بهره برداری قرار می گیرد. این تغییرات اگر همراستا با ایده و اهداف برند صورت بگیرد، مطمئنا اثربخشی خوبی به همراه خواهد داشت اما اگر برند فقط برحسب الگوبرداری از سایر برندها اقدام به اجرای چنین تکنیکی کند، دستاورد خوبی را به دست نخواهد آورد.

چندی  است سایت خبری «شهرخبر» طرح آگهی محیطی را اکران کرده و از طریق آن در حال ارتباط گیری با گروه مخاطبان وسیع خود است. این سایت با ایجاد تغییراتی در رسانه تبلیغات محیطی خود و نصب چند ال ای دی سعی کرده هدف و ایده خود را با رویکردی متفاوت به مخاطبانش نشان دهد.

 سایت از طریق ال ای دی ها زمان و تاریخ را به مخاطبان نشان می دهد و سرعت عملکرد خود را در ذهن آنها تداعی می کند. «فرصت امروز» به منظور بررسی دقیق تر این طرح آگهی گفت وگویی را با مصطفی مرادی، مدیرهنری و طراح گرافیک داشته است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این طرح آگهی گفت وگویی نیز با عاطفه صوباتی، طراح و ایده پرداز طرح آگهی محیطی سایت خبری «شهرخبر» صورت گرفته که در ادامه می خوانید.

به کارگیری رسانه های سنتی توسط کسب وکارهای آنلاین

مصطفی مرادی، مدیرهنری و طراح گرافیک درباره اینکه آیا اکران طرح آگهی های کسب وکارهای آنلاین روی رسانه های محیطی و سنتی شیوه درستی  است یا خیر می گوید: این روزها کسب وکارهای آنلاین برای جذب مشتریان بیشتر به سراغ رسانه های تبلیغاتی خارج از فضای مجازی رفته اند.

برخی از این کسب وکارها آنقدر در فضای مجازی شناخته شده اند که برای جذب مخاطبان دیگر باید چنین عملکردی را داشته باشند و روند حرکتی آنها نیز کاملا درست است اما در مورد کسب وکارهای آنلاینی که هنوز در میان مخاطبان دنیای مجازی شناخته شده نیستند و در آن همچنان می توانند به جذب مخاطب اقدام کرد، شاید حضور در رسانه های محیطی رویکرد خوبی نباشد. چنین کسب وکارهایی اگر تمرکز بیشتری را روی رسانه های دیجیتال داشته باشند، مطمئنا دستاوردهای بهتری را به دست خواهند آورد.

همچنین استفاده از رسانه های محیطی برای کسب وکارهای آنلاین هزینه بسیاری خواهد داشت. بنابراین با توجه به موارد گفته شده شاید بهتر بود که سایت خبری شهر خبر نیز برای ارسال پیام تبلیغاتی خود از رسانه های دیجیتال بهره برداری و در هزینه خود صرفه جویی می کرد.

ایده طرح آگهی سایت شهرخبر از نکات مثبت آن است

مرادی می گوید: برای اطلاع رسانی از طریق رسانه های سنتی و محیطی باید رسانه های محیطی زیادی را تحت پوشش قرار داد و گرنه اکران طرح آگهی با یک رسانه اثربخشی چندانی برای کسب وکار نخواهد داشت. برای پوشش زیاد هم هزینه بسیاری نیاز است. در نتیجه انتخاب رسانه متناسب با نوع کسب وکار و همچنین بودجه از موضوعات مهمی  است که باید به آن دقت زیادی شود و تبلیغات براساس چنین فاکتوری طراحی و اجرایی شود.

مرادی درباره جزییات طرح آگهی سایت شهر خبر می گوید: در این طرح آگهی لوگو و نام سایت «شهر خبر» آنچنان گویا و مشخص نیست. این موضوع شاید به خاطر زمینه سفید طرح و جدایی آن از طرح اصلی باشد. البته لوگوی بسیار معمولی سایت شهرخبر نیز در طرح برجسته نشده و به نظر هدف بیشتر نشان دادن المان اصلی طرح آگهی و ال ای دی های نصب شده روی رسانه بوده است.

مرادی درباره ایده طرح آگهی سایت شهر خبر می گوید: ایده این طرح آگهی از نکات مثبت آن است. ایده مورد نظر دقیقا با عملکرد و هدف سایت شهر خبر هماهنگی خوبی دارد و همین موضوع باعث جلب توجه مخاطب خواهد شد. زمان های نشان داده شده از طریق ال ای دی ها در این طرح آگهی و تغییر آنها جالب توجه و متناسب با عملکرد سایت شهر خبر و خدمتی است که این برند قرار است به مخاطبانش ارائه دهد، چرا که پویایی و تغییرات آنی در هر لحظه را تداعی می کند. البته ال ای دی های نصب شده روی بیلبورد باعث شده که شعار تبلیغاتی به راحتی خوانده نشود و خواندن شعار همراه با آنها معنای خاصی پیدا نکند، اما با تمام این توصیفات شعار بدون آنها پیام درستی دارد.

مرادی درباره نحوه اجرای طرح آگهی موردنظر می گوید: طرح آگهی از اجرای نسبتا خوبی برخوردار است.

مرادی در پایان می گوید: تکنیک استفاده در این طرح آگهی جالب توجه است و برخلاف سایر برندها که بیشتر برای پیروی از بازار سعی می کنند از این تکنیک تبلیغاتی استفاده کنند، عمل نکرده و همین موضوع باعث متمایز شدن آن شده است.

سرعت نشر خبر مهم ترین مزیت سایت شهرخبر است

عاطفه صوباتی، طراح و ایده پرداز طرح آگهی محیطی سایت خبری «شهرخبر» درباره بریف این طرح آگهی می گوید: سایت «شهر خبر» یک سایت نشر خبر ا ست و در این سایت تولید خبری صورت نمی گیرد. با توجه به بریف سفارش دهنده آگهی، مهم ترین نکته  یک سایت نشر خبر، سرعت در انتشار اخبار است. سرعت مهم ترین مزیت این سایت نسبت به رقبای آن بود و در کل نیز هدف اصلی این کمپین ضمن بیان سرعت این سایت نسبت به رقبای، معرفی این سایت نیز بود.

صوباتی درباره مراحل ایده پردازی این طرح آگهی می گوید: با توجه به بریف، کانسپ اصلی (سرعت در نشر خبر) در نظر گرفته شد. این کانسپت نشان دهنده در لحظه بودن اخبار و پویایی سایت است. با توجه به این موارد تصمیم گرفته شد که رسانه تبلیغاتی هم مانند سایت پویا و در لحظه باشد یعنی در بیلبورد هم هر لحظه زمان به مخاطبان نشاده داده شود.

صوباتی درباره شعار طرح آگهی شهرخبر می گوید: شعار این کمپین از تکیه کلام مرسوم «چه خبر؟» ایده گرفته است؛ تکیه کلامی که ارتباطی مستقیم با نشر خبر و اطلاع رسانی دارد.

برجسته سازی لوگو و رنگ های سازمانی و نشان دادن آنها به مخاطبان در طرح تبلیغاتی

صوباتی درباره مراحل اجرا و طراحی طرح آگهی سایت شهرخبر می گوید: بعد از مطالعه بریف و جلسات مختلف با مشتری و شناسایی مخاطب هدف، اتود های مختلفی به سفارش دهنده ارائه شد و طرحی که مشاهده کردید مورد تاییدشان قرار گرفت. در طراحی این آگهی، برندینگ نیز مهم بود یعنی باید برجسته سازی لوگو و رنگ های سازمانی و نشان دادن آنها به مخاطبان نیز مورد توجه قرار می گرفت تا در ضمیر ناخودآگاهاشان ماندگار شود.

همچنین سعی شد طرح ساده و به دور از پیچیدگی طراحی شود تا مخاطبان به سرعت متوجه هدف اصلی که خبر رسانی در لحظه است، شوند. استفاده از ال ای دی ساعت و تاریخ که به روز می شود در دل جمله ای که استفاده شد به مخاطب نشان می داد که هر لحظه اخبار در تغییر است. استفاده از ال ای دی علاوه بر جلب توجه مخاطبان باعث پویایی بیلبورد هم می شود. البته در مورد اجرای کار باید بگویم اجرای این کار توسط خود صاحب رسانه انجام شد که در نهایت هم راضی کننده نبود.

صوباتی درباره رسانه ای که این طرح آگهی از طریق آن اکران شده، می گوید: با توجه به حضور و تبلیغات در فضای مجازی نیاز بود برای اطلاع رسانی و آگاهی از این برند در رسانه های سنتی تبلیغی مثل بیلبورد داشته باشیم، البته بودجه مشتری برای این کمپین بسیار پایین بود، به همین خاطر با بررسی فراوان و شناسایی بهترین منطقه نسبت به گذر مخاطبان فقط یک بیلبورد را انتخاب و طرح را روی آن اجرا کردیم.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zvRyuGg3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه