شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح آگهی محیطی به گونه ای طراحی شده که مخاطب احساس می کند طرح میوه هایی که از آنها استفاده شده به طور برجسته هستند. شرکت تکدانه طرح میوه های مختلفی را در آگهی خود با استفاده از افکت های متنوع به طور برجسته به مخاطبان نشان داده است.

برند تکدانه در راستای این طرح آگهی، در نقاط مختلف کشور نیز طرح آگهی های محیطی دیگری را اکران کرده و در این هیاهوی تبلیغاتی که برندهای حوزه نوشیدنی و آبمیوه به راه انداخته اند، او نیز برای خود سهمی را اختصاص داده است.

«فرصت امروز» برای بررسی این طرح آگهی محیطی گفت وگویی با مسعود رشیدیان، مشاور و فعال تبلیغاتی و دکتر فریدون مصباحی داریان، مدیریت ارشد بازاریابی تکدانه داشته است که در ادامه می خوانید.

نیاز آگهی به مکمل های تبلیغاتی

مسعود رشیدیان، مشاور و فعال تبلیغاتی درباره بیلبورد محیطی تکدانه می گوید: طرح موردنظر از لحاظ بصری و گرافیکی قابل توجه و جذاب است و در نگاه اول نظر مخاطب را به راحتی به خود جلب خواهد کرد، اما این آگهی نیاز به مکمل های تبلیغاتی دیگری برای اثربخشی بیشتر دارد. در این باره شاید اگر این برند بیلبوردهای دیگری را همراستا با این بیلبورد در مسیر این بیلبورد قرار دهد و از همین المان ها در طراحی آنها استفاده کند و در انتها به این بیلبورد برسد، مخاطبان بیشتری را جذب شیوه تبلیغاتی خود خواهد کرد.

به نوعی مخاطبان بعد از دیدن طرح آگهی های مختلف موقعی که به طرح اصلی می رسند، جمع بندی را از میوه های متنوع در ذهن شان خواهند داشت. در این طرح تقریبا سبدکاملی از محصولات تکدانه به نمایش گذاشته شده بنابراین محل قرارگیری آن نیز اهمیت دارد.

اگر محل نصب این بیلبورد نزدیک مرکز خرید یا رستوران و کافه باشد، مخاطبان بیشتری آن را ملاحظه خواهند کرد چون به دلیل حجم المان های به کاررفته در طرح، مخاطب در سرعت بالا متوجه تمامی محتوای طرح نخواهد شد و باید طرح در محلی نصب شود که مخاطب زمانی را توقف و آگهی را با دقت نظاره کند.

پس زمینه این آگهی نیز مناسب چنین فضایی و تداعی کننده یک میز رستوران و کافه است. همانطور که عنوان شد، قرارگیری این بیلبورد در مسیر عبور و مرور مخاطبان از اثربخشی آن می کاهد چون مخاطبان در سرعت زیاد متوجه تمام جزییات آن نخواهند شد.

حضور فعال تولیدکنندگان آبمیوه در عرصه تبلیغات

رشیدیان می گوید: این روزها تولیدکنندگان آبمیوه و نوشیدنی فصل تبلیغاتی شلوغی را درحال سپری کردن هستند و هرکدام به نوعی توانایی های خود را از طریق آگهی های شان به مخاطبان نشان می دهند برای مثال یکی از رقبا بسته بندی خود را تغییر داده و دیگری مشغول به جایزه دادن به مشتریانش است.

تکدانه نیز در این میان اقدام به اکران کمپین مفصلی کرده است. موفقیت یا عدم موفقیت عملکرد تبلیغاتی فعالان حوزه نوشیدنی بستگی به دستاوردهای آنها دارد. باید دید که دستاوردهای آنها چقدر با برنامه ریزی و استراتژی آنها مطابقت داشته، اما نکته مهمی که برای محصولات این حوزه اهمیت دارد، ذهنیت مخاطبان نسبت به مصرف نوشیدنی هاست.

در حال حاضر اکثر مراکز بهداشتی و پزشکی مخاطبان را نسبت به مصرف آبمیوه های صنعتی منع می کنند و عنوان می شود که مردم بهتر است آبمیوه های طبیعی استفاده کنند. جالب است که تمامی تولیدکنندگان نیز ادعای ارائه محصولات سلامت محور دارند و در شعار های خود این موضوع را بیان می کنند، اما با تمام این اقدامات هنوز ذهن مخاطبان دچار تردید است و مجموعه ای که بتواند این تردید و نگرانی را برطرف کند، مخاطبان بیشتری را به دست آورده و فروش بالاتری خواهد داشت.

تولیدکنندگان باید به طریقی این موضوع را در تبلیغات خود بگنجانند و به فکر راهکاری خلاق باشند. در این راستا مخاطبان چه بخواهند چه نخواهند در زندگی امروزی مجبور به استفاده از این محصولات هستند. پس تولیدکنندگان مشتری خود را دارند و باید برای رضایت این مشتریان عملکرد بهتری را اجرایی کنند؛ عملکردی که باعث جذب رضایت آنها شود.

رشیدیان درباره اینکه آیا روش های تبلیغاتی حال حاضر در فروش مجموعه تولیدکنندگان نوشیدنی و آبمیوه نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر می گوید: مطمئنا اقدامات تبلیغاتی این حوزه از بازار روی فروش شان تاثیرگذار خواهد بود. همیشه هرعملی، عکس العملی را نیز در پی خواهد داشت. مخاطبان نیز در مقابل این تبلیغات واکنش نشان خواهند داد. حال اگر با این تبلیغات یک اتفاق خوب پیش بینی شود، مخاطبان بیشتر جذب شده و عمل موردنظر برند را راحت تر اجرا می کنند.

زمان و مکان اکران تبلیغات مهم است و مخاطبان باید در زمان مناسبی با تبلیغ مواجه شوند. اگر این موارد رعایت نشود، تبلیغ تاثیر می گذارد، اما مخاطب برعکس عمل کرده و برند نتیجه را به دست نخواهد آورد. درمجموع بیلبورد تکدانه جذاب است و عناصر و المان های شکل دهنده آن نیز به درستی و با گرافیک خوب اجرا شده اند، اما اگر این کار در مکان خوبی نیز نصب شود، به طور قطع عملکرد بهتری را برای تکدانه به همراه خواهد داشت.

اکران طرحی به منظور جمع بندی فعالیت های اخیر

دکتر فریدون مصباحی داریان، مدیریت ارشد بازاریابی شرکت تکدانه درباره بیلبورد محیطی این برند می گوید: شرکت تکدانه در تلاش است که همیشه نوشیدنی هایی را بر پایه میوه با توجه به سبک زندگی سالم به بازار عرضه کند. برند تکدانه با همکاری بخش استراتژی آژانس آفتاب این بیلبورد را به عنوان جمع بندی کننده فعالیت های تبلیغاتی ماه های گذشته خود در نظر گرفته است.

این بیلبورد در واقع برجسته نیست و توسط افکت های به کار رفته در طراحی آن به صورت برجسته به نظر می رسد، همانطور که می دانید زمان اثرگذاری یک بیلبورد بسیار کوتاه است و نمی توان بیشتر از 5 ثانیه تمرکز را روی آن از طرف مخاطبان در نظر داشت هرچند این مسئله در دفعات عبوری افراد از مقابل بیلبورد تغییر می کند.

بنابراین باید بتوان با استفاده از تکنیک های مختلف ارتباط مدنظر و پیغام های مورد نیاز را به مخاطب انتقال داد. حس تازگی، طبیعی بودن، حس متفاوت بودن و جلب توجه اهدافی بود که در این طراحی موردنظر بود. در واقع این بیلبورد به صورت خلاصه سعی داشت که بتواند بسته بندی های جدید و طراحی جدید آنها را به صورت طبیعی به مخاطب القا کند.

مصباحی داریان درباره محل اکران بیلبورد و علت انتخاب آن می گوید: بیلبوردهای اصلی تکدانه که به نوعی نقش دریچه ای به دنیای تکدانه را دارند در کلانشهر تهران به صورت ماندگار و ممتد به نمایش درمی آیند تا بتوان ارتباط لازم را با مصرف کنندگان برقرار کرد. هر پیغام، خبر و کمپینی می تواند از طریق این دریچه به مردم انتقال یابد.

دلیل اصلی انتخاب تهران بافت فرهنگی و مرجع بودن مردم ساکن در آن است. در واقع مردم تهران را می توان trendsetter ها (پیشروها) و reference بازار ایران دانست بنابراین جهت ایجاد اثربخشی تبلیغات خود تهران مورد انتخاب قرار گرفت. هرچند شرکت تکدانه به فراخور کمپین های خود در کلانشهر های دیگر نیز از بیلبوردهای مختلفی استفاده کرده که در حال حاضر در حال اکران هستند.

مصباحی داریان درباره گروه مخاطب طرح آگهی تکدانه می گوید: گروه هدف ما تمامی اقشار و به نوعی مخاطبان عام بوده اند، اما در مورد محصولاتی که در این طرح استفاده شده  باید بگویم برنامه اصلی تکدانه براین است که روی بیلبوردها، محصولات تند مصرف خود را اکران کند.

هر چند، چندین محصول دیگر نیز در طبقه محصولات تند مصرف قرار می گیرند ولی براساس اولویت بندی و جهت پرهیز از شلوغی بیش از حد، محصولات آب انبه، آب آناناس، آب آلبالو، آب پرتقال و لیموناد نعناع به عنوان نماینده محصولات تکدانه انتخاب شدند.

مصباحی داریان درباره اینکه آیا این بیلبورد در شهرهای دیگری نیز اکران خواهد شد یا خیر می گوید: این بیلبورد یک جمع بندی و یک پیغام دهنده کلی است و در برنامه های تبلیغاتی تکدانه این نوع بیلبورد البته با تکنیک های خاص و ویژه ادامه خواهد یافت.

استراتژی تبلیغاتی تکدانه به این شکل است که در هر منطقه و استان به فراخور شرایط آن، بیلبوردهای خاصی طراحی می کند. در واقع هر منطقه و استان دارای ویژگی های فرهنگی و خاستگاه های خود است، به طور مثال استان یا منطقه ای ممکن است صنعتی، توریستی یا دارای اقلیم آب و هوایی خاص یا حتی حساس به رنگ های خاص خود باشد که در استراتژی ارتباطی تکدانه تمامی این موارد مورد توجه قرار می گیرد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ONM58QpE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه