جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» از بازار یک درمان جدید با موافقان و مخالفان بسیار

همیوپاتی؛ جست‌وجوی سلامت در داروهای رقیق شده

9 سال پیش ( 1393/6/23 )
پدیدآورنده : علی رمضانیان  

ورود کالای جدید به بازار  ممکن است هر روز اتفاق بیفتد و معمولا حساسیت خاصی را هم ایجاد نمی‌کند اما این مسئله در مورد شیوه‌های درمانی جدید به خاطر حساسیتی که می‌توانند داشته باشند، همواره جبهه‌گیری‌ها یا طرفداری‌هایی را به دنبال دارد. مانند طب سوزنی که از بدو شروع مخالفان زیادی داشت و هنوز هستند کسانی که با این نوع درمان مشکل دارند. از درمان‌های دیگر که در دهه گذشته در ایران رواج پیدا کرده، درمان همیوپاتی است که علاوه بر مباحث علمی، ابهاماتی درخصوص هزینه‌های دریافتی و همچنین طول درمان آن وجود دارد. «فرصت امروز» گزارش امروز خود را به هزینه‌های درمان، داروها و کند‌‌وکاوی در صحت و سقم این درمان اختصاص داده است.

 



هزینه‌های همیوپاتی و درمان همه بیماری‌ها؟!
مریم واقف، یکی از کارشناسان درمان همیوپاتی در مورد طول درمان به «فرصت امروز» گفت: طول درمان آن بستگی به بیماری دارد و معمولا ماهی یک بار انجام می‌گیرد، ولی وقتی درمان جلوتر می‌رود ممکن است چند ماه یک بار انجام شود. نوع درمان بلند‌مدت است و با مراجعه یک یا دو دفعه‌ای این درمان امکان‌پذیر نیست.
 واقف درخصوص توزیع داروهای همیوپاتی ابراز کرد: این دارو‌ها در بعضی از داروخانه‌های تهران مانند فرهمند و بیدگل توزیع می‌شود و به دستور پزشک می‌توان به این داروخانه مراجعه کرد. این دارو‌ها وارداتی هستند و در داخل تولید نمی‌شوند. وی درباره نوع بیماری‌هایی که با این درمان بهبود پیدا می‌کنند، گفت: این نوع درمان برای بیماری‌هایی مثل میگرن، کمردرد، دیابت، افسردگی، آلرژی و غیره تجویز می‌شود.

هزینه همیوپاتی بالا نیست
همچنین شهریار موسوی ‌نژاد، رییس انجمن همیوپاتی ایران در خصوص هزینه دریافتی از بیماران در هر نوبت ویزیت به «فرصت امروز» گفت: هزینه ویزیت برای هر نوبت 30 هزارتومان است و در این ویزیت دارو نیز به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد یعنی با پرداخت 30 هزار تومان برای درمان‌های معمولی هزینه دارو دریافت نمی‌شود، ولی اگر بیماری‌ها پیشرفته‌تر باشد در آن موقع پزشک تشخیص می‌دهد که تجویز دیگری انجام دهد که بستگی به پزشک دارد، ولی این درمان ممکن است چندین ماه
زمان بگیرد.
وی در مورد دلیل بالا بودن هزینه ویزیت گفت: در مصوبه وزارت بهداشت حداقل زمان برای بیمار 15 دقیقه است که معمولا کمتر از این اتفاق می‌افتد، ولی برای درمان همیوپاتی حداقل 20دقیقه زمان می‌برد و قطعا زمان بیشتری صرف شنیدن مشکلات بیمار می‌شود.

400ساعت آموزش رسمی در کنار تقلب‌ها
وی در مورد درمانگرهای تقلبی و غیرمجاز در این صنف و سودجویی عده‌ای گفت: در ایران هیچ دانشگاهی مدرک رسمی در این مورد صادر نمی‌کند، بلکه دوره‌های آموزشی در دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی و شیراز بر گزار می‌شود که آموزش می‌دهند و مدرک آموزشی ارائه می‌کنند.
 هر چند در دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند انگلیس و آلمان و فرانسه دانشکده‌هایی هستند که مدرک تخصصی می‌دهند و وزارت بهداشت به دلیل ارائه مدارک از دانشگاه‌های معتبر این مدرک را تایید می‌کند. در ایران انجمن همیوپاتی یک دوره دو ساله با 400 ساعت آموزش برگزار می‌کند که پزشکان عمومی و تخصصی، دندانپزشکان و ماماهای دارای مدرک معتبر می‌توانند در این دوره مشارکت کنند و هر کسی که از نظر نظام پزشکی حق طبابت نداشته باشد، نمی‌تواند درمان همیوپاتی را انجام دهد. موسوی‌نژاد افزود: سازمان بهداشت جهانی از سال 2009 این درمان را مورد تایید قرار داد و جزو درمان‌های مکمل در کنار طب سوزنی، هندی، پلاسبو (ماده بی‌اثر) و طب سنتی ایران قرار گرفته است و تخصص (مانند تخصص چشم‌پزشکی، ارتوپدی، مغز و اعصاب یا آلوپاتی)  به حساب نمی‌آید. همچنین در کتاب هاریسون که کتاب معتبری در پزشکی محسوب می‌شود، این درمان مکمل پذیرفته شده است.

این درمان سودجویی نیست
وی در جواب این سوال که عده‌ای این نوع درمان را نوعی سودجویی دانسته‌اند، اظهار کرد: دلیل مقاومت و مخالفت عده‌ای نسبت به این نوع درمان به تازگی این درمان بازمی‌گردد، چون علم جدیدی در ایران است و  برای پذیرش آن مقاومت وجود دارد، ولی عده‌ای از خود دارو نگران هستند که شاید عوارض داشته باشد.
اولا تاکنون در این مورد هیچ گزارشی نداشته‌ایم  و مطالعات نشان نداده که این دارو عوارض دارد در ضمن چون این دارو با دوز بسیار پایین مصرف می‌شود خیلی جای نگرانی ندارد در واقع این دارو رقیق شده است و چنان کم تزریق می‌شود که نگران‌کننده نیست.  وی همچنین اضافه می‌کند که معمولا کسانی که تحصیلات بالاتری دارند از این نوع درمان  بیشتر
استقبال می کنند.

 

 

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rwe2EPiK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه