جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید قبول این واقعیت که حتی شرکتی به بزرگی توییتر نیز ممکن است در سراشیبی سقوط قرار گیرد کمی سخت باشد، به خصوص تحت شرایط کنونی که توییتر جای پای خود را در بسیاری از کشورهای دنیا محکم کرده و هنوز هم بهترین مکان برای دسترسی به خبرهای فوری در اینترنت است.با این حال در حال حاضر این شرکت در زمینه جذب مخاطبان جدید ناموفق عمل کرده است. در واقع به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران در این عرصه، اشتباه اصلی مدیر سابق توییتر در اصل ناتوانی وی در حل معمای جذب کاربران جدید یا حداقل جذب کاربران جدید به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاران وال استریت را راضی نگه دارد، بوده است.

علاوه بر این، به گفته تحلیلگران، حتی کسانی که عضو این شبکه می‌شدند هم دلایل کافی برای استفاده درازمدت از توییتر پیدا نمی‌کردند. نکته قابل ملاحظه این است که جمع کثیری از کاربران حتی زحمت توییت کردن هم به خود نمی‌دهند، بنا بر گزارشی که در سال 2015 منتشر شد، 44درصد کل کاربران توییتر حتی یک پیام هم توییت نکرده‌اند. در این خلال رقیبانی چون فیس‌بوک با سرعت در حال پیشرفت هستند و رشد مناسبی داشته‌اند و با خریدن شرکت‌های دیگر، شرکت خود را به‌روزرسانی کرده و باب میل مخاطبان نگه می‌دارند.

البته باید اذعان کرد که توییتر شرکت کوچک‌تری است که می‌خواهد روی محصول اصلی خود تمرکز کند.ولی حتی در این وادی هم به مشکل برخورده و به خصوص در میان جوان‌ترها از snapchat عقب افتاده است. حتی vine اپلیکیشن جدید اشتراک‌گذاری ویدئو در توییتر نیز نتوانسته موفق عمل کرده و کمک شایانی به افزایش کاربران کند.

اطلاعات فاش شده در مورد استفاده از توییتر نشان می‌دهد تعداد پیام‌ها و توییت‌های منتشر شده در این شبکه اجتماعی کاهش قابل توجهی یافته و تغییرات مدیریتی شدید و بی‌سابقه در توییتر و اظهارات و بررسی دیگر کارشناسان مستقل از فرارسیدن روزهای بحرانی برای این شرکت حکایت می‌کند. تحقیقات موسسات پژوهشی هم تایید کرده که تعداد کاربران توییتر کمتر از گذشته شده و این شبکه اجتماعی از اینستاگرام با بیش از 400 میلیون کاربر عقب افتاده.

در همین راستا ارزش سهام این شرکت نیز به پایین‌ترین میزان خود از زمان ورود به بورس رسیده است.همه اینها را که کنار هم بگذاریم، متوجه می‌شویم که آینده خوبی در انتظار شرکتی که از راه تبلیغات درآمد کسب می‌کند، نیست. با وجود تلاش‌ زیاد این شرکت برای عرضه توییت‌های تبلیغاتی، پولی که از این راه نصیبش شده هنوز خیلی کمتر از آن است که فعالیت‌هایش را سودآور کند.

به گفته ‌مارکتر، مدیر ارشد توییتر، در حال حاضر ۷.۹۳درصد بازار ۱۴۵ میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتال در سطح جهان در اختیار فیس‌بوک است. گوگل که با فاصله زیاد بازیگر اصلی است ۳۱.۴۲درصد بازار را در اختیار دارد. در این میان اما سهم توییتر تنها ۰.۸۷درصد است. شاید بتوان مشکلات شرکت را در موارد زیر خلاصه کرد:

1- تقریبا یک میلیارد نفر توییتر را امتحان کرده‌اند ولی به استفاده از آن ادامه نداده‌اند.‌ ‌

2- بازاریابی مستقیم نتوانسته انتظارها را برآورده کند.

3- از اعتماد وال استریت به تیم مدیریتی کاسته شده است.‌‌ ‌

4- توییتر در فروش پتانسیل‌هایش به سرمایه‌گذاران، موفق عمل نکرده است.‌ ‌

دومین مورد احتمالا از همه جالب‌تر است. شاید بخواهید بدانید که کدام خاصیت توییتر باعث می‌شود که مردم در آن عضویت یابند ولی از آن استفاده نکنند؟ برای آنها که سال‌ها است از توییتر استفاده می‌کنند، اضافه شدن تدریجی امکانات و کاربران قابل هضم و حتی لذت‌بخش بوده است. ولی شاید برای یک فرد جدید مکانی گیج‌کننده باشد که پر است از خبرنگارانی که با کوچک‌ترین اتفاقی فورا توییتر را پر از اخبار متعدد با موضوعات یکسان می‌کنند.

در عین حال در یک سال اخیر اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری مبنی بر حذف و اعمال محدودیت بی‌مورد روی تعداد قابل توجهی از اکانت‌های توییتر نیز به‌شدت شرکت را دچار دردسر ساخته است. این اعمال محدودیت‌ها از سوی توییتر در حالی رخ می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند فیس‌بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام کمتر محدودیتی را از جانب خود برای کاربران اعمال می‌کنند. به همه این مشکلات ضرر 521 میلیون دلاری شرکت در چند ماه اخیر را نیز باید اضافه کرد.

منبع : منبع: CNN
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TO1EeQuz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه