یکشنبه, ۲ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Sun, 24 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز
کالای بی کیفیت با گارانتی جعلی

گرانی دیگر نشان کیفیت نیست

7 سال پیش ( 1393/5/25 )
 

روند افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی از سال 1391 با صعود 200درصدی شروع شد و در سال 1393 با رقم میانگین 15درصدی ادامه یافت و این روند صعودی قیمت، بازار لوازم خانگی را دچار رکود تورمی کرد. در این اوضاع نابسامان، عده‌ای از فعالان بازار برآن شدند که بر اوضاع غلبه کرده و از هر طریقی به سودآوری اقدام کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به قاچاق کالا یا جعل کارت‌های تضمینی اشاره کرد.


یکی از پدیده‌هایی که در نوع خود نادر است اینکه بعضی از صاحبان برندهای معتبر کالاهای درجه چندم را با کیفیت پایین وارد کشور می‌کنند و آنها را به جای کالای درجه یک به مشتریان خود عرضه می‌کنند، البته این شرکت‌ها به دلیل داشتن شرایط گارانتی قوی مدعی هستند که این کیفیت پایین در بخش گارانتی جبران می‌شود اما وجود این گارانتی‌های خوب هم نتوانسته رضایت مشتریان این کالاها را جلب کند و موجب شکایت‌های زیادی شده است تا جایی که این شکایت‌ها موجب نگرانی اتحادیه لوازم خانگی شده است.
در اسفند ماه سال 1392 طحان‌پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی، در کنفرانس خبری اظهار داشت: یکی از مسائل نگران‌کننده در حیطه شرکت‌های فعال در بخش لوازم خانگی خدمات پس از فروش است به نوعی که در سال جاری 261 فقره شکایت وجود داشت که 135 مورد آن از سوی وزارت صنعت به دست ما رسید و 123 مورد نیز به‌صورت حضوری در اختیار اتحادیه قرار گرفت و نتیجه بررسی‌ها این شد که 164 مورد منجر به رضایت مشتری شد و 60 مورد نیز در حال کارشناسی بوده و 26 مورد برای تعیین جریمه به تعمیرات ارسال شده است. وی اعلام داشت:

 

در سال 92، 16 مورد شکایت برای اجاق گاز به ما اعلام شد که 9 مورد آن برای محصولات خارجی بود و سه‌مورد شکایت نیز از ماشین‌های لباسشویی خارجی به اتحادیه اعلام شد. بیشترین مورد شکایت مربوط به یخچال فریزر بود که 50 مورد به اتحادیه ارسال شد و از این رقم 18 مورد آن مربوط به تولیدات ایرانی و 32 مورد آن برای تولیدات خارجی بود.


از طرف دیگر، شرکت‌های فعال در بخش لوازم خانگی مشکلات دیگری را مطرح می‌کنند و معتقدند که به دلیل عدم کنترل مبادی ذی‌ربط در بازار، عده‌ای سودجو اقدام به چاپ و تولید گارانتی‌های جعلی با عناوین برندهای معتبر کرده‌اند که موجب تخریب این برندها شده است، البته مسئولان اتحادیه لوازم خانگی معتقدند که این مسئله باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود و آنها اختیارات زیادی در این زمینه ندارند.


در گذشته مشتریان همیشه نگران قیمت کالا بودند ولی وقتی کالایی با برند معتبر تهیه می‌کردند به دلیل پرداخت مبلغی بیشتر، این آسایش خیال را داشتند که جنسی مرغوب خریده‌اند و این برند معتبر می‌تواند پشتیبانی خوبی از کالاهای خریداری شده آنها بکند اما این روزها باید علاوه بر قیمت برند به تضمین کالاهای تهیه شده هم حساس باشند تا از خرید خود پشیمان نشوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qZprgl9f
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه