سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حمل هوایی فریت بار چیست؟

2 سال پیش ( 1400/11/25 )
 

یکی از دغدغه های اصلی افراد برای حمل ونقل کالا، ایمنی محموله و سرعت حمل شدن آن به مقصد موردنظر آن هاست. یکی از سریع ترین و پرطرف دارترین روش های حمل ونقل بین المللی کالا در دنیا، حمل هوایی یا همان فریت بار است. در این مطلب به معرفی خدمات فریت بار و سؤالات مربوط به آن پرداختیم.

حمل هوایی فریت بار چیست؟

فریت بار چیست؟

حمل ونقل کالا به صورت عمده از طریق جاده، حمل ونقل بین المللی (ریلی و جاده ای)، کشتی یا هوایی را فریت بار می نامند. البته لازم به ذکر است که در ایران، فریت بار به حمل هواییِ خرده بار به وسیله هواپیما گفته می شود.

مزایای فریت بار

مهم ترین ویژگی فریت بار(حمل هوایی) سرعت بخشیدن به فرایند دسترسی اشخاص به کالاهای تجاری و غیرتجاری است که همیشه موردتوجه تجار و اشخاص حقیقی بوده است. این روش به دلیل سرعت بالا در جابه جایی کالاهایی که امنیت و حساس بودن آنها حائز اهمیت است، بهترین گزینه است.

هزینه فریت بار

هزینه ارسال محموله به صورت فریت بار، بسته به عوامل مختلفی متغیر است که این عوامل به شرح زیر هستند:

  • روش های مختلف حمل هوایی
  • نوع کالا
  • نوع بسته بندی کالا
  • مبدأ و مقصد

انواع فریت بار

حمل هوایی باتوجه‌به نوع خدمات و مبدأ که محموله از آن ارسال می‌شود به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند:

  1. نوع اول حمل هوایی شامل دریافت و جمع‌آوری کالا از محل فرستنده و تحویل آن به محل گیرنده می‌شود.
  2. نوع دوم شامل دریافت و جمع‌آوری کالا از فرودگاه مبدأ و تحویل آن در فرودگاه مقصد است، یعنی صرفاً لازم نیست که کالا به درب محل گیرنده کالا تحویل شود.
  3. نوع سوم شامل دریافت و جمع‌آوری کالا از محل فرستنده تا فرودگاه موردنظر است.

مدارک لازم برای فریت بار

در صادرات و واردات وجود فاکتور(Invoice) و لیست اطلاعات دقیق کالا(Packing list) درست مثل شناسنامه ای برای تمامی امور حمل ونقل هست. اگر هر یک از این مدارم نباشند، امکان بارگیری وجود نخواهد داشت. در ضمن لازم به ذکر است که برای برخی کالاها، مانند اقلام خوراکی، لازم است certificate یا همان مجوزهای مربوطه برای اجازه ورود یا خروج کشور مقصد را دریافت کنید.

5 مرحله فریت بار

فریت بار چند مرحله مختلف دارد که بهتر است چند روز قبل از تاریخ حرکت خود آنها را انجام دهید که به شرح زیر هستند:

  1. مراجعه به دایره فریت در فرودگاه بین المللی امام خمینی جهت درخواست ورود بار به محوطه از مسئول فریت بار
  2. بسته بندی کالا

مهم ترین قسمت ارسال هوایی کالا، بسته بندی و آماده سازی کالاست. بسیار مهم است که کالاهای خود را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کنید، زیرا در صورت عدم بسته بندی مناسب، احتمال اینکه کالای در پروسه حمل آسیب ببیند، بسیار زیاد است؛ بنابراین کالاهای خود را با ابزارهای بسته بندی مانند، کارتن(صورت امکان کارتن ۵ لایه)، سلفون، نایلون های حباب دار با صرف زمان و حوصله، محکم بسته بندی کنید تا متضرر نشوید.

  1. حمل بار به دایره ارزیابی گمرک جهت انجام تشریفات گمرکی
  2. گرفتن پته سبز گمرکی از گمرک ایران و مراجعه به دفاتر شرکت های حمل ونقل بار هوایی، جهت تهیه بارنامه و تگ بار
  3. مراجعه به دایره فریت جهت چسباندن تگ بار روی کالا و اتمام کار

حمل هوایی فریت بار چیست؟

5 نوع کالای ممنوع فریت بار

توجه داشته باشید که تعدادی از کالاها برای فریت بار ممنوع است که در اینجا لیست 5 نوع کالای ممنوعه را آورده ایم:

  1. هرگونه لوازمی که ایمنی هواپیما را به خطر بیندازد مانند: اسپری، عطر، ادکلن، شامپوها، انواع نرم کننده ها، انواع مواد آرایشی، الکل، ترشیجات و سرکه
  2. انواع تجهیزات نظامی مانند اسلحه و کلت
  3. انواع فیلم، سی دی، دی وی دی فاقد مجوز وزارت ارشاد
  4. کالاهای گران بها نظیر طلا و نقره، سنگ های قیمتی و لوازم آنتیک و عتیقه، نسخه های خطی، تابلوهای مینیاتوری، آثار هنری اصیل، قالی و قالیچه های قیمتی و هرگونه اشیاء تاریخیِ میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان
  5. اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی

تفاوت کارگو و فریت بار چیست؟

تفاوت کارگو و فریت بار در ماهیت کالاهایی است که به صورت حمل هوایی ارسال می شوند. محموله هایی که به صورت کارگو حمل می شوند ماهیت تجاری دارند اما محموله هایی که به صورت فریت بار حمل می شوند ماهیت شخصی و خصوصی دارند.

تفاوت پرداخت جریمه اضافه‌بار در پای کانتر پرواز با فریت بار چیست؟

حتماً می دانید که مسافران پروازهای هوایی در هنگام مسافرت برای حمل بار همراه خود با محدودیت هایی از طرف شرکت های هواپیمایی مواجه هستند. اکثر شرکت های هواپیمایی برای اضافه بار همراه مسافران، مبالغ هنگفتی را با عنوان جریمه حمل اضافه بار همراه مسافر در نظر می گیرند. راه حل این مسئله فریت بار است که به عنوان جایگزین جریمه اضافه بار مسافری جهت حمل خرده بار و اضافه بار مسافری عمل می کند و مسافر می تواند قبل از انجام پرواز با مراجعه به ترمینال بار فرودگاه، بار خود را با مبلغی کمتر از یک سوم جریمه های اضافه بار به مقصد دلخواه خود فریت کند.

تفاوت کوریر و پست اکسپرس با فریت بار چیست؟

درصورتی که می خواهید پاکت و یا نمونه های بسیار کم وزن به نقاط مختلف دنیا بفرستید، با احتساب سهولت حمل این گونه کالاها، پست اکسپرس و کوریر گزینه های مناسب و به صرفه تری نسبت به فریت بار هستند. فریت بار برای ارسال خرده بار از 45 کیلوگرم به بالا مناسب است.

خدمات فریت بار همراه دژ

خدمات فریت بار همراه دژ، بدون محدودیت حمل هوایی انواع کالا را از قبیل کالای سنگین، کالای خطرناک، حمل کالا از چین، فریت بار به اقصی نقاط دنیا، مطابق با قوانین و مقررات بین المللی در برمی گیرد. ازآنجایی که مجموعه ما موفق به کسب مجوز فعالان مجاز اقتصادی از گمرک جمهوری اسلامی ایران شده است، هیچ مسیر قرمزی برای کالاهای وارداتی همراه دژ وجود ندارد.

ما در همراه دژ با معتبرترین خطوط هوایی بین المللی از شهرهای گوانجو و دبی و همچنین استفاده از دو لاین هوایی مستقیم و غیرمستقیم به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) همکاری داریم و این امکان را به وجود آورده ایم تا بتوانیم خدمات حمل هوایی بین المللی را از اقصی نقاط دنیا، بدون محدودیت در وزن و حجم، به صورت روزانه ارائه دهیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zlTfOeY3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه