پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با افزایش سن والدین و نیاز آن ها به کمک برای فعالیت های روزمره، استخدام پرستار خانگی می تواند راه حلی مناسب به جای نقل مکان به خانه ی سالمندان باشد. ولی آیا پرستار سالمندان از نظر هزینه و سطح مراقبت می تواند با خانه سالمندان مقایسه شود؟

استخدام پرستار خانگی برای سالمندان چه مزایا و معایبی دارد؟

در ادامه به مزایای استخدام پرستار سالمندان (و محدودیت های آن) برای افراد مسن خانواده اشاره خواهیم کرد.

اول از همه موقعیت خود را بدانید.

در زمان استخدام پرستار خانگی باید ابتدا مهارت های مدیریتی خود را ارزیابی کنید. اگر سوابق مدیریتی و یا سابقه ی همکاری با افراد دیگر را دارید می توانید پرستار سالمندان را مدیریت کنید. اگر تا به حال مدیریت هیچ کسی را به عهده نداشته اید بهتر است از یک شرکت معتبر بخواهید تا کار استخدام، مدیریت و یا اخراج پرستار را به عهده بگیرد.

ارزیابی نیازهای فرد سالمند

یکی از اولین اقدامات لازم برای ارزیابی نیازهای فرد سالمند یا طراحی برنامه ی نگهداری از افراد پیر، جمع آوری اطلاعات در مورد روتین روزانه ی او خواهد بود. محیط خانه را به طور کامل ارزیابی کرده و فعالیت های روزانه  فرد، سوابق پزشکی و حقوقی و وضعیت مالی او را بررسی کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که در صورت بروز مشکلات اورژانسی چیزی را از قلم نخواهید انداخت.

بسیاری از افراد سالمند در برابر این موضوع حالت تدافعی خواهند گرفت چراکه این کار را تجاوز به حریم شخصی خود می دانند. با این حال مهم است که خلاصه ای از کلیه ی عارضه های فرد در دسترس شما باشد تا بتوانید برنامه ی مراقبتی موثری را برای او طراحی کنید. همچنین می توانید لیستی از کارهایی که فرد سالمند به تنهایی توان انجام آن ها را دارد را تهیه کنید تا فرد بتواند استقلال خود را در این زمینه ها حفظ کند.

در لیست شما باید شکایات و چالش های زندگی فرد نیز ذکر شوند. سلامت و کیفیت زندگی فرد سالمند در اولویت اول بوده و هر مشکلی اعم از کاهش وزن یا فراموش کردن مصرف داروها باید فوراً رسیدگی و رفع شوند.

پرستار خانگی در مقابل خانه سالمندان

استخدام پرستار خانگی برای سالمندان چه مزایا و معایبی دارد؟

با افزایش نیازهای فرد نمی توان از پرستارهای آموزش ندیده انتظار داشت تا بتوانند مراقبت های ویژه ی سالمندان را به صورت شبانه روزی انجام دهند. مهلت دادن به پرستار به منظور جلوگیری از خسته شدن او و ارائه ی خدمات باکیفیت ضروری خواهد بود. در صورتی که فرد سالمند نیازمند رسیدگی مداوم است، نقل مکان به خانه سالمندان گزینه ی بهتری برای شما خواهد بود.

آیا استخدام پرستار سالمندان انتخاب درستی است؟

افرادی که قصد مراقبت از افراد پیر و سالمند و استخدام پرستار خانگی را دارند باید مزایا و معایب این کار را بدانند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

مزایای استخدام پرستار خانگی

حرف آخر را شما خواهید زد.

استخدام پرستار خانگی به جای انتقال به خانه ی سالمندان باعث تغییر کمتری در سبک زندگی وی شده و احساس استقلال بیشتری به او خواهد داد. زمانی که پرستار خانگی استخدام می کنید شما مسئول بررسی صلاحیت وی بوده و می توانید فردی که دوست دارید را بر اساس مهارت های مراقبتی و پزشکی انتخاب کنید.

می توانید پرستار را از نظر آموزش ها و گواهی های اخذ شده بررسی کنید.

استخدام پرستار خانگی برای سالمندان چه مزایا و معایبی دارد؟

آموزش رسمی و اخذ گواهی به منظور استخدام پرستار خانگی ضروری خواهند بود. اگر به مؤسسات مراقبت از سالمندان شک دارید در این جا می توانید گواهی های پرستار را شخصاً بررسی کنید.

پرستارهای خصوصی در مواردی که مؤسسات مراقبت از سالمندان محدودیت دارند می توانند به شما کمک کنند.

برای استخدام پرستار شخصی شما جزئیات دقیقی را تحت نظر خواهید گرفت. مراقبت و توجه طولانی مدت پرستار به سالمند شما می تواند تا حد زیادی باعث بهبود وضعیت روحی و سلامتی او شود. پرستار خصوصی می تواند در مواردی که مؤسسات مراقبتی دچار محدودیت پرستار شده اند به کمک شما بیایند.

استخدام پرستار خصوصی نسبت به استفاده از خدمات خانه سالمندان ارزان تر خواهد بود.

پرستار خانگی باید فردی آموزش دیده و با تجربه در امور مراقبت از سالمندان باشد. فرض کنید که رابطه  بین پرستار و سالمند مناسب نیست، می توانید به راحتی فرد دیگری را استخدام کنید که رابطه ی بهتری با سالمند شما برقرار کرده، قابل اعتماد بوده و به شکل بهتری از وی مراقبت می کند. این کار بسیار راحت تر و ارزان تر از تغییر محل نگهداری از سالمند میباشد.

معایب استخدام پرستار خانگی

ممکن است پیدا کردن پرستار مناسب کمی دشوار باشد.

همه ی پرستاران سالمندان نمی توانند با سالمند شما ارتباط برقرار کنند. اکثر شرکت ها این تضمین را به شما می دهند که پرستاری را برای شما بفرستند که سالمند شما او را دوست داشته و به او اعتماد کند. با این حال اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، شرکت باید توانایی حل این مشکل را داشته و بتواند پرستار بهتری را برای شما بفرستد.

باید برای مواقعی که پرستار شما در دسترس نیست برنامه ی جایگزین داشته باشید.

برای مدیریت زندگی افراد سالمند باید آینده نگر باشید. ممکن است دوست داشته باشید که به سالمند خود در لباس پوشیدن و آماده شدن برای بیرون رفتن کمک کنید ولی انجام این کار به صورت روزانه زمان زیادی از شما خواهد گرفت. زمانی که قصد استخدام پرستار خصوصی دارید باید در نظر داشته باشید که این فرد همیشه در دسترس نبوده و پیدا کردن پرستار جایگزین به صورت خصوصی در تایم محدود، نسبت به مؤسسات مراقبت از سالمندان دشوارتر خواهد بود.

مصاحبه و بررسی سوابق زمان بر خواهند بود.

اگر تجربه و صبر کافی نداشته باشید این قسمت از کار بسیار خسته کننده و پر استرس خواهد بود.

شما مسئول تصادفات اتفاق افتاده در خانه هستید.

به یاد داشته باشید که در صورت وقوع حادثه شما مسئول پیدا کردن راه حل و راضی کردن پرستار خواهید بود. این مسئولیت بزرگی بوده و بسیاری از افراد حاضر به قبول آن نیستند. به یاد داشته باشید که پرستار خصوصی در واقع کارمند شماست.

شما مسئول پرداخت حقوق، مالیات و بیمه ی پرستار هستید.

با استخدام پرستار خانگی شما هزینه ی کمتری پرداخت خواهید کرد ولی زمان زیادی را برای بررسی سوابق، پرداخت حقوق و مالیات تلف خواهید کرد. بسته به میزان اعتماد به پرستار و توانایی مالی فرد، ممکن است برخی از افراد برای خرید بیمه های مختلف حوادث یا سرقت اقدام کنند. همچنین اگر پرستار شما را متهم به سوء استفاده یا آزار جنسی کند باید این موضوع را در مراجع قضایی پیگیری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J5j1t4yo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه