جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

روند افزایش قیمت در بازار خودرو سومین ماه خود را پشت سر می گذارد و رکود نیز به موازات رشد قیمت، ادامه دارد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از همشهری آنلاین، شروع رشد قیمت خودرو بعد از چند ماه کم نوسان در بهار و تابستان امسال، از مهرماه و به دنبال افزایش قیمت ارز بود، اما کاهش نوسان بازار ارز، شرایط را در بازار خودرو آرام نکرد و در این میان مصرف کنندگان واقعی اصلی ترین زیان دیدگان رفتار پرتناقض در بازار هستند.

رکود در بازار به موازات رشد قیمت خودرو

آغاز روند اجرایی واردات خودرو که به نظر می رسید محرکی برای کاهش قیمت خودرو باشد، با روند کند آن عکس انتظار کارشناسان عمل کرده و به عاملی برای افزایش قیمت تبدیل شده است.

در کنار فاصله زیاد میان عرضه و تقاضا که نفر اول اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران آن را مهم ترین دلیل قیمت بالای خودرو می داند، توقف مذاکرات برجام، غیرقابل پیش بینی بودن رفتار بازار ارز و البته برخی از بندهای به تعبیر کارشناسان «دست  و پاگیر و سختگیرانه» آیین نامه واردات خودرو را باید از عواملی دانست که آینده بازار این کالای سرمایه ای را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند سقف قیمت ۲۰هزار یورویی تعیین شده برای واردات با حذف خودروهای شاسی بلند از فهرست واردات، محرکی جدی برای افزایش قیمت این قبیل خودروها در بازار داخلی بوده است.

از ابتدای نوسانات در بازار ارز تا به امروز قیمت خودروهای شاسی بلند به گفته فعالان بازار افزایش ۲۰۰میلیون تومانی داشته و به عنوان مثال سانتافه۲۰۱۷، در این بازه زمانی از ۸۰۰میلیون تومان به حدود یک میلیارد تومان رسیده است.

کارشناسان بازار خودرو اعتقاد دارند افزایش قیمت خودرو در بازار به احتمال زیاد ادامه دار خواهد بود، چون تداوم وضعیت کنونی، مصرف کننده واقعی را از بازار خارج کرده و خریدارانی که اکنون در بازار حضور دارند بدون توجه به قیمت و کیفیت خودرو، تنها با انگیزه سرمایه گذاری به خرید خودرو اقدام می کنند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F5BUh4KZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه