دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پس از ثبت رکوردهای متعدد در سال 2023، اسپیس ایکس درحال آماده شدن برای شکستن رکورد پرتاب موشک در سال 2024 است. در دسامبر 2023 (دی ماه 1402) شاهد بودیم که این شرکت پرتاب موشک فالکون 9 و دیگر عملیات های خود را تا حد امکان تسریع کرد تا به هدف خود یعنی تبدیل شدن به اولین شرکت در تاریخ بشر که 100 موشک را در یک سال پرتاب می کند، دست یابد. منتها چنین امری محقق نشد. حالا به نظر می رسد که این شرکت در سال 2024 می خواهد با 144 پرتاب رکوردی عجیب را به ثبت برساند.

به گفته معاون بخش پرتاب های موشک اسپیس ایکس، این شرکت درنظر دارد که در سال جاری میلادی 144 موشک پرتاب کند. بیش از نیمی از 97 موشکی که اسپیس ایکس در سال 2023 به فضا پرتاب کرد، به ماهواره های استارلینک اختصاص داشت و این شرکت قصد دارد در سال 2024 نیز چنین رویه ای را در پیش بگیرد. اسپیس ایکس قصد دارد هرچه سریع تر صورت فلکی ماهواره های استارلینک را کامل کند.

اسپیس ایکس به دنبال شکستن رکورد پرتاب موشک در سال 2024

هدف اسپیس ایکس از پرتاب های سال 2024

افزایش سرعت تکمیل استارلینک در سال 2024 از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود، زیرا چشم انداز رقابت در صنعت اینترنت ماهواره ای درحال تغییر است. درحالی که اسپیس ایکس به دلیل قابلیت استفاده مجدد فالکون 9 از مزیت رقابتی ویژه ای در کاهش هزینه های پرتاب به مدار پایین زمین برخوردار است، اما شرکت های بزرگ دیگری هم وارد این رقابت شده اند.

شرکت آمازون و بلو اوریجین «جف بزوس» درحال تدارک ارائه محصولات موشکی و اینترنتی مشابه اسپیس ایکس هستند. موشک جدید شرکت بلو اوریجین به گونه ای طراحی شده است که قابلیت استفاده مجدد داشته باشد و با موتورهای موشکی بزرگ تر می تواند محموله های سنگین تری را نسبت به فالکون 9 حمل کند.

البته 144 پرتاب یا به عبارت دیگر 12 پرتاب در ماه کار آسانی نیست و یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اسپیس ایکس در این زمینه ممکن است با آن مواجه شود، مدیریت زنجیره تأمین است. اگرچه اسپیس ایکس قادر به استفاده مجدد از بوستر فالکون 9 در مرحله اول است، باید برای هر پرتاب در مرحله دوم تجهیزات جدیدی تهیه کند.

درنتیجه، مرحله دوم هر پرتاب حساس ترین گلوگاه اسپیس ایکس در افزایش تعداد و سرعت پرتاب ها خواهد بود. اسپیس ایکس برای آنکه هر 2.5 روز یک موشک را پرتاب کند، باید هر هفته ده ها هزار قطعه تخصصی و مواد خام را از صدها فروشنده تأمین کند. کافی است یکی از عناصر اصلی در این زنجیره تأمین به موقع آماده نشود تا اسپیس ایکس از برنامه پرتاب موشک هایش عقب بیفتد.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uLK5QY3u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه