یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از انتخاب، قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر افزایش نرخ ارز و طلا، سال 1403 را با روند افزایشی آغاز کرد. قیمت ها در فروردین ماه 1403 نسبت به اسفندماه 1402، افزایش نسبی داشتند و حالا در نخستین روز از اردیبهشت 1403 نیز این روند افزایشی حفظ شده است. با توجه به اینکه اخبار مثبتی از حوزه سیاست و اقتصاد به گوش نمی رسد، بعید است که قیمت کالا ها در بازار کاهشی باشد.
 
علاوه بر تلاطم نرخ ارز، افزایش رسمی قیمت خودرو از سوی کارخانه های تولیدکننده نیز موجب حفظ روند صعودی بازار خواهد شد. به عنوان مثال، افزایش 150 میلیون تومانی قیمت پژو پارس تأثیر نامطلوبی بر بهای محصولات ایران خودرو در بازار داشته است. تنها عاملی که می تواند قیمت ها را در بازار به سمت آرامش هدایت کند، عرضه بیشتر خودرو به بازار است که سهم قابل توجهی بر کاهش قیمت ها و فروکش کردن عطش تقاضا خواهد داشت.

ثبات قیمت خودرو در بازار با شروع اردیبهشت ماه

علاوه بر پژو پارس، محصولات خانواده پژو 207 نیز فاصله قیمتی قابل توجهی را در بازار و کارخانه تجربه می کنند. این موضوع ناشی از عدم عرضه کافی محصولات محبوب از سوی ایران خودرو به بازار است. سایپا سعی داشت با عرضه هاچ بک جدید اطلس بخش خالی مانده بازار را در اختیار بگیرد، اما آن طور که به نظر می رسد، اطلس نیز همانند کوییک نتوانست با محبوبیت بالای پژو 206 و پژو 207 رقابت کند. درواقع مشتریان ایرانی با وجود کاهش کیفیت و افزایش قیمت هاچ بک های پژو، همچنان این خودروها را نسبت به تولیدات اقتصادی سایپا ارجح می دانند.
 
یکی دیگر از جنبه های نامطلوب این روزهای بازار خودرو، ایجاد اختلاف قیمت فاحش بین نرخ بازار و کارخانه خودروهای چینی است. تا پیش از اسفند 1402، خودروهای چینی فاصله قیمتی اندکی در بازار نسبت به نرخ کارخانه داشتند. همین موضوع باعث شده بود که خرید آن ها کمتر جنبه سرمایه گذاری داشته باشد. اکنون شرایط خودروهای چینی در بازار تغییر کرده است. این روزها خودروهای چینی نیز به دلیل فاصله قیمت قابل توجه بازار و کارخانه، به گزینه هایی جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eT3zH8rd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه