جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بحران همه گیری ویروس کرونا برای بسیاری از کسب و کارهای سنتی نقطه پایانی محسوب می شود. امروزه خرده فروشی‌ های آنلاین به طور انکارناپذیری در مقایسه با رقبای شان برتری دارند. این امر در طول یک دهه اخیر به طور مداوم ادامه داشته، اما با همه گیری کرونا سرعت بیشتری گرفته است. 

اگر شما به حوزه خرده فروشی آنلاین علاقه دارید، اما در مورد ورود به آن مردد هستید، این مقاله مخصوص شماست. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای مهم در صنعت خرده فروشی آنلاین است. این ترندها برای هر دو دسته کارآفرینان علاقه مند به حضور در این عرصه و صاحبان خرده فروشی‌ های آنلاین کاربردی خواهد بود. 

خرده فروشی آنلاین در سال 2021 و ترندهایی که نباید فراموش کرد

ادامه روند رشد خرده فروشی‌ های آنلاین

شاید رشد خرده فروشی‌ های آنلاین در طول یک سال اخیر نقطه نهایی این صنعت محسوب شود، اما باز هم جای امیدواری برای توسعه آن هست. خرده فروشی آنلاین تازه در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد. هنوز دامنه وسیعی از مشتریان با ویژگی های این صنعت به طور کامل آشنا نشده‎اند. بحران کرونا نقش مهمی در توسعه هرچه سریع ‏تر این صنعت داشته، اما در صورت عدم فعالیت مناسب برندهای فعال در این عرصه هیچ نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بزرگ ترین بازارهای خرده فروشی آنلاین دنیا کدامند؟

امروزه اغلب مشتریان نسل جوان خرید آنلاین را بسیار بهتر از شیوه های دیگر ارزیابی می کنند، با این حال هنوز مشتریان میانسال خرید حضوری را ترجیح می دهند. این امر با بازگشایی مجدد خرده فروشی‌ های حضوری و کاهش بخشی از فروش خرده فروشی‌ های آنلاین به خوبی قابل مشاهده است. نقش خرده فروشی‌ های آنلاین در این میان تلاش برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف و ارائه تجربه ای ماندگار از خرید آنلاین به آنهاست. در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

افزایش نوآوری ها در خرده فروشی آنلاین

وقتی یک عرصه کسب و کار به شدت مورد توجه مشتریان قرار می گیرد، افزایش رقابت در آن امری طبیعی خواهد بود. اگر شما در این میان تمایل به درخشش ویژه دارید، باید ایده های تازه ای در دستور کار قرار دهید. در غیر این صورت همیشه برای مشتریان گمنام باقی خواهید ماند. 

خرده فروشی‌ های بزرگ ایده های تازه ای برای جلب نظر مشتریان دارند. بدون تردید شما امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ در این مسیر را دارید، اما با این کار بهترین نتیجه ممکن نصیب‎تان نخواهد شد. رمز موفقیت شما در ارائه ایده های تازه نهفته است. 

اگر خرده فروشی آنلاین شما دارای تیم خلاقیت و نوآوری نیست، مشاهده شکست تان در رقابت با برندهای بزرگ امری طبیعی خواهد بود. کارویژه اصلی تیم های خلاقیت و نوآوری ایجاد تمایز میان شما و رقبای تان است. شما به این ترتیب شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و رقابت مناسب با دیگر برندهای بزرگ خواهید داشت. 

بدون تردید آمازون بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا محسوب می شود. اگر شما مایل به رقابت با چنین خرده فروشی ‏ای هستید، باید ایده های تازه و کاربردی داشته باشید. این امر فقط با ارزیابی نقاط ضعف رقبا و تلاش برای پوشش دادن ‏شان امکان پذیر خواهد شد بنابراین شما باید رویکرد منطقی به این مسئله داشته باشید. چراکه بدون عملکرد مناسب شانسی برای موفقیت در این حوزه باقی نمی ‏ماند. 

اهمیت داده ها در خرده فروشی آنلاین

یکی از مزیت های اصلی خرده فروشی آنلاین در مقایسه با دیگر شیوه های رایج فروش مربوط به ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان و همچنین پیشنهادهای شخصی سازی شده برای آنهاست. شاید این امر در نگاه نخست چندان اهمیتی برای شما یا هر خریداری نداشته باشد، اما تا زمانی که خودتان را به جای مشتریان نگذارید، اهمیتش را درک نخواهید کرد. مشاهده پیشنهادهای ویژه از سوی برندها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به شما شانس بالایی برای فروش محصولات‏ تان به مشتریان علاقه مند خواهد داد. 

کاربرد داده ها در زمینه شخصی سازی پیشنهادات خرده فروشی‌ های آنلاین بسیار زیاد است. شما بدون استفاده از داده های دقیق امکان شخصی سازی هیچ امری در کسب و کارتان را نخواهید داشت بنابراین باید از این راهکار به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی و خرده فروشی در سال 2021

روند رو به رشد خرده فروشی آنلاین در سال های پیش روی همچنان ادامه خواهد داشت. اگر شما هم علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید یا یک خرده فروشی آنلاین دارید، توجه به نکات مورد بحث در این مقاله برای تان ضروری خواهد بود. این امر موفقیت شما و بهبود توانایی تان برای رقابت با برندهای بزرگ را تضمین خواهد کرد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pf8Lw34K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه