جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 10 بازار اصلی خرده فروشی آنلاین

بزرگ ترین بازارهای خرده فروشی آنلاین دنیا کدامند؟

3 سال پیش ( 1399/9/19 )
 

بازار خرده فروشی آنلاین در طول ماه های اخیر به شدت داغ شده است. امروزه اغلب برندها به دلیل شرایط ناشی از کرونا به سوی فروش آنلاین می روند. سهم بازارهای مختلف از خرده فروشی آنلاین به یک شکل نیست. برخی از کشورها به دلایلی نظیر جمعیت و سهولت خرید اینترنتی بازارهای مهمی محسوب می ‎شود. این امر موجب سرمایه گذاری هرچه بیشتر برندهای بزرگ در چنین بازارهایی می ‎شود. در ادامه برخی از بازارهای مهم در این زمینه را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

بزرگ ترین بازارهای خرده فروشی آنلاین دنیا کدامند؟

1.    چین

امروزه چین بزرگ‎ ترین بازار برای خرده فروشی آنلاین است. برندهایی نظیر علی ‎بابا و تائوبائو فعالیت گسترده ‎ای در زمینه ارائه خدمات خرده فروشی آنلاین در این بازار انجام می ‎دهند. این امر در طول سال ‎های اخیر با توسعه بازارهای خرده فروشی موجب کسب سود فراوان از سوی کارآفرینان چینی شده است. 

مطلب مرتبط: غول های جهانی در صنعت خرده فروشی

مشتریان آنلاین در سراسر دنیا امکان خرید از علی ‎بابا را دارند. این امر همراه با تنوع محصولات خرده فروشی های چینی موجب افزایش مشتریان جهانی آنها شده است. نکته مهم در این میان توجه به بازار داخلی چین به عنوان بزرگ ‎ترین بازار خرده فروشی است. سهم کلی چین از بازار صنعت خرده فروشی جهانی 15.9 درصد تعیین شده است. این امر به معنای سود سالانه 672 میلیارد دلاری خرده فروشی ها از بازار چین است. نکته جالب اینکه خرده فروشی های بزرگ خارجی نیز کم و بیش از بازار چین سود می ‎برند. 

2.    ایالات متحده

ایالات متحده به عنوان دومین بازار بزرگ در صنعت خرده فروشی آنلاین دارای جذابیت‎ های بسیار زیادی است. شمار بالایی از خرده فروشی های آنلاین در این بازار فعالیت دارند. اغلب خرده فروشی های آمریکایی دارای شعبه ‎های فراوان در سطح جهان هستند. این امر در مورد خدمات خرده فروشی های آنلاین نیز صحت دارد. آمازون به عنوان بزرگ ‎ترین خرده فروشی آنلاین دنیا بیشترین سهم از بازار ایالات متحده را دارد. این امر با توجه حجم فعالیت آمازون در بازارهای جهانی قابل توجه است. البته مسئله اساسی در این میان تنوع خرده فروشی های آنلاین در ایالت متحده است بنابراین در اینجا شاهد فعالیت شمار بالایی از برندها هستیم. 

بازار ایالات متحده در مقیاسی جهانی با ارزش 340 میلیارد دلار نزدیک به 7.5 درصد از سهم صنعت خرده فروشی جهانی را به خود اختصاص داده است. همین امر موجب تمرکز بسیاری از برندها برای حضور در این بازار و فروش محصولات شده است. 

3.    انگلستان

انگلستان از نظر وسعت شاید قابل مقایسه با چین یا ایالات متحده نباشد، اما کشوری مهم از نظر توسعه صنعت خرده فروشی آنلاین است. این کشور در زمینه کمک به کسب و کارهای جدید سیاست‎ های جذابی دارد. حمایت از خرده فروشی های آنلاین در انگلستان در طول یک دهه اخیر به طور منظم دنبال شده است. یکی از نکات جالب در این میان اخذ مالیات ‎های سنگین از خرده فروشی های آنلاین است. دلیل این امر ایجاد تعادل رقابتی میان خرده فروشی های آنلاین و آفلاین عنوان شده است. خرده فروشی های آنلاین به دلیل هزینه‎ های کمتر امکان رقابت نابرابر با رقبای حضوری‎ شان را دارند. بنابراین در این فضا دولت انگلستان اقدام به اخذ مالیات برای ایجاد تعادل می ‎کند. سهم انگلستان از بازار خرده فروشی رقمی نزدیک به 99 میلیارد دلار است. با این حساب انگلستان مقصدی مناسب برای بازاریابی و خرده فروشی آنلاین خواهد بود. 

4.    ژاپن

حضور ژاپن در فهرست مقاله کنونی امر عجیبی نیست. ژاپنی‎ ها در زمینه کسب و کارهای دیجیتال سابقه بسیار طولانی دارند. خرده فروشی در ژاپن یکی از گزینه‎ های جذاب برای مشتریان محسوب می‎ شود. این امر در طول یک دهه اخیر پای بسیاری از خرده فروشی های بزرگ نظیر آمازون به بازار ژاپن را باز کرده است. بسیاری از برندهای خرده فروشی آنلاین با استفاده از خصوصیات فرهنگی خاص این کشور موفق به انطباق ‎پذیری با شرایط بازار این کشور شده ‎اند. 

ژاپن بازار مورد علاقه ‎ای برای خرده فروشی های بین ‎المللی محسوب می ‎شود. سهم اصلی این بازار از صنعت خرده فروشی جهانی 5.4 درصد و معادل 79 میلیارد دلار است. مهمترین محصولات خرده فروشی در این بازار نیز شامل موبایل و لپ تاپ است. 

5.    آلمان 

آلمان دومین کشور اروپایی در فهرست کنونی مقاله ‎مان است. پس از انگلستان، آلمان با سهم 4 درصدی از بازار خرده فروشی جهانی دارای جذابیت ‎های بسیار زیادی است. یکی از نکات جالب در این میان محبوبیت eBay در بازار خرده فروشی آلمان است. ارزش بازار آلمان برای صنعت خرده فروشی آنلاین معادل 73 میلیارد دلار است بنابراین حضور برندهای شناخته شده خرده فروشی در این کشور کاملا طبیعی خواهد بود. 

6.    فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی محسوب می ‎شود. خرده فروشی های محلی نظیر اودیگو و سی دیسکانت بازار خرده فروشی این کشور را در اختیار دارند. همین امر موجب سهم اندک برندهای بین ‎المللی از بازار فرانسه شده است. ارزش این بازار در تازه ‎ترین ارزیابی در سال 2020 معادل 43 میلیارد دلار عنوان شده است. حضور آمازون در فرانسه بسیار اندک است. این امر ناشی از قدرت بالای خرده فروشی های آنلاین محلی در این کشور است بنابراین خرید از آمازون یا eBay در فرانسه رایج نیست.

7.    کره جنوبی

کره جنوبی یکی از گزینه‎ های جذاب در این فهرست است. این کشور با وسعتی اندک دارای خرده فروشی های آنلاین بسیار زیادی است. سرعت بالای اینترنت در کره جنوبی استفاده از خدمات آنلاین را  بدل به عادتی جذاب کرده است. امروزه در اغلب کشورهای جهان خرید اینترنتی با استفاده از رایانه‎ های شخصی صورت می‎ گیرد. کره جنوبی در این میان وضعیت متفاوتی دارد. اغلب مردم برای خرید اینترنتی در این کشور از گوشی‎ های هوشمند استفاده می‎ کنند. ارزش بازار خرده فروشی این کشور معادل 37 میلیارد دلار است. 

8.    کانادا

حضور یکی از کشورهای دارای سطح رفاهی بالا در این فهرست جای تعجب ندارد. امروزه اغلب مردم کانادا از خرید آنلاین استفاده می ‎کنند. این امر موجب تجربه ساده و سریع خرید از سوی مردم می ‎شود. همچنین هزینه‎ هایی نظیر خروج از منزل و ماندن در صف‎ های طولانی خرید را نیز به همراه ندارد. نکته جالب در این میان تداوم تمایل مشتریان کانادایی برای خرید حضوری است. این امر به معنای سختی‎ های فراوان خرده فروشی های آنلاین برای جلب نظر مشتریان در این بازار است. ارزش بازار کانادا در حوزه خرده فروشی نزدیک به 37 میلیارد دلار برآورد شده است. 

9.    روسیه

خرده فروشی آنلاین در روسیه شاید در نگاه نخست چندان پیشرفته نباشد، اما جایگاه جهانی مناسبی دارد. برندهای خرده فروشی روسی نزدیک به یک دهه پیش وارد حوزه آنلاین شدند. این امر به دلیل استقبال وسیع مشتریان از گزینه خرید آنلاین به سرعت بدل به بازاری ارزشمند شد. امروزه بازار روسیه در صنعت خرده فروشی آنلاین نزدیک به 20 میلیارد دلار ارزش دارد.

مطلب مرتبط: خرده فروشی های آینده چه شکلی خواهند بود؟

10.    برزیل

تنها کشور حاضر از آمریکای جنوبی در این فهرست برزیل است. عرصه خرده فروشی آنلاین در این کشور در طول سال ‎های اخیر توسعه قابل ملاحظه ‎ای از نظر خرده فروشی آنلاین داشته است. ارزش بازار این کشور 19 میلیارد دلار است. برخی از خرده فروشی های برزیلی فروش قابل ملاحظه ‎ای به تمام کشورهای این منطقه دارند. با این حساب سطح درآمدی آنها از بازار آمریکای جنوبی در وضعیت مطلوبی است.

منبع : business
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D08eBGbM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه