برندسازی شخصی در اینستاگرام با 3 تکنیک کاربردی - فرصت امروز

شنبه, 14 دی 1398 - 09:00

چگونه برند شخصی مان را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

بسیاری از افراد برندسازی شخصی در شبکه های اجتماعی را دشوارترین کار دنیا می دانند. بدون تردید بخش قابل توجهی از این ادعا درست است. تناقض اصلی در این میان ضرورت برندسازی شخصی در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب علی رغم دشواری های بسیار زیادی در این مسیر، راه چاره دیگری نیز پیش روی ما قرار ندارد. امروزه سلیقه کاربران در شبکه های اجتماعی به سرعت در حال تغییر است. به این ترتیب ما با چالش های بسیار زیادی در زمینه جلب توجه به برند شخصی مان در پلتفرم های اجتماعی مواجه خواهیم بود. من به عنوان فردی باتجربه در زمینه برندسازی و کسب و کار در سه گام ساده قصد بیان توصیه های کاربردی برای برندسازی شخصی در اینستاگرام را دارم. دلیل اصلی انتخاب اینستاگرام اهمیت روزافزون آن برای برندهاست. این پلتفرم تصویرمحور سالانه میلیون ها کاربر تازه جذب می کند بنابراین فعالیت مناسب در آن ضروری خواهد بود.

1. انتخاب موضوعات جذاب

برندسازی شخصی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام باید بر مدار یک موضوع مشخص جریان داشته باشد. بدون شک هر کارآفرینی توان یافتن دلایل متعدد برای تعامل با مخاطب هدفش را خواهد داشت. ایراد اصلی استفاده از دلایل و ایده های مختلف برای تعامل با مخاطب سردرگمی آنها خواهد بود. به این ترتیب ما بدون تاثیرگذاری قابل ملاحظه بر روی مخاطب هدف به کارمان پایان خواهیم داد.

مطلب مرتبط: تکنیک های برندسازی در شبکه های اجتماعی

ما به عنوان سوژه اصلی برند شخصی مان باید توانایی انتخاب یک موضوع اساسی برای تعامل با مخاطب را داشته باشیم. موضوع موردنظر باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد. در غیر این صورت توجه مخاطب در میان برندهای فراوان در اینستاگرام به ما جلب نخواهد شد. فرآیند انتخاب موضوع اغلب با توجه به ویژگی ها و ارزش های محوری هر برند امکان پذیر است. مزیت اصلی این شیوه امکان تاکید بر روی ویژگی های منحصر به فرد برندمان در مقایسه با دیگر رقبا خواهد بود.

2. انتخاب رنگ ها و فونت برند

امروزه شرکت ها با هدف ایجاد کتابی بصری برای مخاطب اقدام به تاسیس برند می کنند. وقتی ما در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت داریم، باید به اهمیت جلوه های بصری توجه داشته باشیم. در غیر این صورت هرگز توانایی جلب نظر مخاطب را به دست نمی آوریم. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به همین خاطر مهم ترین عامل در جلب نظر مخاطب هدف استفاده از جلوه های بصری جذاب و زیباست. انتخاب رنگ های اصلی برای جلوه های بصری برند باید با توجه به ماهیت فعالیت برندمان صورت گیرد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ قرمز برای برندهای فعال در عرصه فست فود، یا رنگ مشکی برای برندهای خودروسازی توصیه می شود.

یکی از اشتباهات برندها اقدام به استفاده از رنگ های مختلف بدون توجه به تاثیر روانشناختی آنهاست. به این ترتیب مخاطب در مواجهه با برند موردنظر تعامل خاصی بروز نخواهد داد. بحث انتخاب فونت اندکی ساده تر است. ما باید فونتی مناسب برای بیان نام برندمان انتخاب کنیم. ویژگی اساسی این فونت وضوح حداکثری است. اگر نام برند ما با فونتی غیرواضح درج شود، مخاطب در شناسایی آن دچار مشکل خواهد شد.

3. برندسازی بر مدار محصولات و خدمات ویژه برندمان

در نهایت، هر برند شخصی ای دارای یک محصول یا مجموعه خدمات منحصر به فرد است. تمام فعالیت های بازاریابی و برندسازی ما باید با توجه به محصول یا سرویس ویژه مان ساماندهی شود. در غیر این صورت ماندگاری چندانی در ذهن مخاطب نخواهد داشت. اگر نگاهی کوتاه به اکانت رسمی برندهای موفق در اینستاگرام بیندازید، اغلب آنها بر روی محصولات خاص شان مانور می دهند. این امر فرص تعامل سازنده با مخاطب هدف را فراهم می سازد. به هر حال مخاطب در شبکه های اجتماعی در تلاش برای مشاهده محصولات و خدمات مورد نیازش است بنابراین ما باید به گونه ای تاثیرگذار توانایی به نمایش گذاشتن تولیدات برندمان همراه با توضیحات جذاب را داشته باشیم. در غیر این صورت هرگز توان جلب نظر مخاطب هدف را به دست نخواهیم آورد.

مطلب مرتبط: چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

بدون تردید برندسازی در شبکه های اجتماعی دشواری و پیچیدگی بسیار زیادی دارد. در این میان استفاده از توصیه های مورد بحث در مقاله کنونی مسیر مناسبی برای شروع فعالیت برندسازی شخصی خواهد بود. مهم ترین نکته در فرآیند برندسازی توجه به مسیر شروع است. به همین خاطر توصیه های مورد بحث در این مقاله بیشتر بر روی نحوه شروع برندسازی شخصی در اینستاگرام تمرکز داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی