شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با شروع سال جدید یكی از سوالات مهم این است كه كدام كسب و كارها می توانند بالاترین میزان رشد را داشته باشند. درواقع این موضوع خصوصا برای افرادی كه خواهان ایجاد یك كسب و كار جدید هستند، بسیار مهم بوده و باعث خواهد شد تا در بازار به شدت متغیر حال حاضر، سرمایه گذاری مطمئن تری را داشته باشند. درواقع این موارد می تواند حتی مورد توجه برندهایی باشد كه خواهان متنوع كردن محصولات و فعالیت در بازارهای جدید هستند. به همین خاطر چنین آمارهایی، كاربرد بالایی را برای همه افراد به همراه خواهد داشت. در این رابطه پنج مورد برتر را بررسی خواهیم كرد. 

1-حمل و نقل 

واقعیت این است كه حمل و نقل، با تمامی جنبه های زندگی و كاری ادغام شده است و جزو جدایی ناپذیر محسوب می شود. برای مثال یك كارمند برای رفت و آمد روزمره خود به حمل و نقل نیاز دارد و این موضوع در سطح های بزرگ تر نظیر ارسال عمده محصولات نیز به چشم می خورد. تحت این شرایط وجود چنین سطحی از نیاز باعث خواهد شد تا زمینه فعالیت بسیار مهیا باشد و از آن به عنوان بالاترین شانس رشد نام برده می شود. در این رابطه گسترش چشمگیر خرید آنلاین نیز باعث شده است تا نیاز به این بخش تشدید یابد. در این رابطه وجود یك ایده جدید كمك خواهد كرد تا بتوانید در مقایسه با برندهای دیگر، جایگاه بالاتری را پیدا كرده و رشد انفجاری داشته باشید. نمونه این موضوع را می توان در برند اوبر مشاهده كرد كه به واسطه ایده جدید خود (تاكسی اینترنتی) موفق شد تا رشد بی نظیری در ابعاد جهانی را پیدا كند. در این رابطه مهمترین چالش این است كه بتوانید تفاوتی را داشته باشید. برای مثال قیمت پایین تر و یا سرعت بالاتر، از جمله این موارد محسوب می شود. درواقع حتی اگر بودجه كافی برای ایجاد یك برند بزرگ برای فعالیت در سطح گسترده را ندارید، می توانید شروعی بسیار كوچك را داشته و از مواردی نظیر پیك آنلاین دوچرخه استفاده كنید. در این روش افراد براساس عملكرد خود درآمد خواهند داشت و  هزینه ای متوجه شركت شما نخواهد بود. درواقع استفاده از دوچرخه با توجه به این امر كه یك وسیله نقلیه پاك محسوب می شود و سرعت بالایی در جا به جایی های كوتاه دارد، خود می تواند یك ترند مهم محسوب شود. 

مطلب مرتبط: کارآفرینی در سال 2023: ایده هایی طلایی برای شروع کسب و کار

2-لوازم بهداشتی

تجربه كرونا باعث شده است تا توجه به بهداشت، به یك دغدغه جهانی تبدیل شود كه اهمیت خود را حتی تا به امروز حفظ كرده است. درواقع جهان به این باور رسیده است كه هر لحظه احتمال بروز ویروسی مشابه كرونا وجود دارد. به همین خاطر نیاز به لوازم بهداشتی، در بالاترین سطح خود قرار دارد. تحت این شرایط فعالیت در این بخش بدون شك سودآوری خوبی را به همراه خواهد داشت. نكته مهم دیگر این است كه سبك زندگی كم تحرك اكثر افراد، باعث شده است تا احتمال بروز انواع بیماری ها بسیار بالا باشد. به همین خاطر شما با فعالیت در این بخش، بدون شك وارد حوزه ای بدون ریسك خواهید بود. با این حال بهتر است كه به خوبی تحلیل های لازم را انجام دهید تا بدانید در منطقه شما، نیاز به كدام تجهیزات بیشتر نمود پیدا كرده است. 

3-سفر و صنایع غذایی

اگرچه كرونا به صنعت سفر بیشترین لطمه را وارد كرد. با این حال اكنون بهبودهای جدی شكل گرفته و این بیماری به نقطه پایان رسیده است. تحت این شرایط افرادی كه دو سال را در قرنطینه به سر برده اند، اكنون بیش از هر زمان دیگری تمایل به مسافرت دارند. در این رابطه فراموش نكنید كه با كنار رفتن بسیاری از برندهای حوزه سفر، اكنون رقابت كمتر شده است و شانس رشد بالاتری را نیز خواهید داشت. در این رابطه شما می توانید به صورت خرد نظیر ایجاد یك آژانس تورهای پیاده، كار خود را شروع كنید. در كنار این موضوع صنایع غذایی نیز با توجه به این امر كه مهمترین نیاز هر فرد محسوب می شود، همچنان رشد خود را مطابق با سال های قبل حفظ خواهد كرد. با این حال بالاترین رشد را زمانی به دست می آورید كه یک محصول جدید عرضه كنید. این امر می تواند به این صورت باشد كه برای اولین بار یك محصول غذایی را وارد كشور خود نمایید و یا مشابه آن را تولید كنید. به همین خاطر نباید تصور نمایید كه لازم است تا به محصولی دست پیدا كنید كه تاكنون جهان مشابه آن را ندیده است. درواقع معیار شما در این بخش، وسعت فعالیت شما خواهد بود. 

4-خرده فروش آنلاین 

با توجه به این امر كه افراد در طول روز زمان كمی را دارند، طبیعی است كه تمایلات برای خرید حضوری كم باشد. درواقع این اقدام به معنای درگیر شدن با صف های طولانی و ترافیك است و به صورت كلی زمانبر می باشد. تحت این شرایط خرید آنلاین، بدون شك مشابه سال های قبل رشد بسیار خوبی را خواهد داشت. با این حال مشتری نیاز دارد كه تجربه خرید خوبی را داشته باشد كه بدون شك برندهای بزرگ، به علت تعدد مشتریان خود نمی توانند ارتباط لازم را ایجاد نمایند. تحت این شرایط یك خرده فروش آنلاین با توجه به فعالیت تخصصی خود، بدون شك شانس موفقیت بالایی را خواهد داشت. در این زمینه نكته ای كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه از محصولات خود تصاویر و فیلم های متنوع و باكیفیتی را تهیه كنید تا در همان نگاه اول، مشتری به محصول شما تمایل پیدا كند. نكته جالب این است كه براساس آمارها از هر پنج خرید از خرده فروشی ها، یك مورد متعلق به فروش آنلاین است كه پیش بینی می شود در سال جدید این رقم به سه مورد افزایش پیدا كند. در این رابطه حتی شاهد ایجاد واحدهای خرده ‎فروش توسط برندهای بزرگ نیز خواهیم بود. 

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار بعد از دانشگاه؛ نکاتی برای تازه کارها

5-هوش مصنوعی

واقعیت این است كه در حال حاضر در هر بخشی، نیاز به هوش مصنوعی وجود دارد. نمونه ساده آن را می توان در سایت ها مشاهده كرد كه با استفاده از این بخش می تواند رشد به مراتب بیشتری را داشته باشد و تجربه كاربری مشتری را وارد مرحله ای جدید نماید. در این زمینه هوش مصنوعی به هیچ كسب و كاری محدود نبوده و تمامی حوزه ها می توانند مشتری شما باشند. برای مثال شما همزمان می توانید یك مشتری از كسب و كار مرتبط با حمل و نقل و یك مشتری در حوزه صنایع غذایی را برای یك محصول مشترك داشته باشید. درواقع هوش مصنوعی كمک می كند كه انجام كارها در مدت زمان كمتر با هزینه پایین تر و یا دقت بالاتر انجام شود. بدون شك در هر بخشی كه شما بتوانید چنین اقدامی را انجام دهید، مشتریانی را پیدا خواهید كرد. در این زمینه می توانید شروع كار خود را با تمركز بر روی یك مشكل رایج انجام دهید و پس از كسب موفقیت های اولیه و مطرح كردن نام برند خود، به سایر موارد بپردازید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ryxyhSNp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه