سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شروع یک کسب و کار تازه همیشه هیجان زیادی دارد. همانطور که قهرمانان المپیک قبل از شروع مسابقه هیجان زیادی را تجربه می کنند، کارآفرینان هم وقتی پای یک استارت آپ جدید وسط باشد سر از پا نخواهند شناخت. البته به شرطی که ایده خوبی برای شروع کسب و کار دم دست شان باشد. وگرنه همه چیز به شانس و اقبال افراد گره خواهد خورد. 

حالا که سال جدید از راه رسیده، بد نیست نگاهی به بهترین ایده ها برای شروع کسب و کار بیندازیم. این ایده ها به کارآفرینان برای تجربه مسیری بدون استرس از شروع به کار کمک می کند. خب مگر یک کارآفرین به جز ایده ای دست اول برای شروع به کار چه آرزوی دیگری در بازار دارد؟

کارآفرینی در سال 2023

خیلی وقت ها کارآفرینان انگیزه زیادی برای راه اندازی کسب و کار خودشان دارند. با این حال مثل کارگردانی که فیلمنامه ای دم دست ندارد، معطل ایده ای به روز و نتیجه بخش هستند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، این مقاله به احتمال زیاد مشکل تان را حل خواهد کرد. ما در ادامه بعضی از ایده های دست اول برای شروع کسب و کار در سال 2023 را مرور خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین ایده های سال 2023 برای کارآفرینی داشته باشیم. 

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار بعد از دانشگاه؛ نکاتی برای تازه کارها

شروع کسب و کار با ایده های طلایی

شروع کسب و کار با ایده های طلایی

معمولا آدم ها وقتی سال جدید شروع می شود، بدون حتی یک لحظه معطلی قول و قرارهای سفت و سختی با خودشان می گذارند. شما را نمی دانم، ولی من که بارها و بارها به خودم قول دادم باشگاه بروم و یک زبان جدید یاد بگیرم. احتمالا شما هم مثل من اغلب اوقات بعد از چند هفته قول و قرارتان برای سال جدید را فراموش می کنید. این امر درباره دنیای کسب و کار هم مصداق دارد. به همین خاطر ما اینجا سراغ ایده هایی رفتیم که نه تنها روی کاغذ، بلکه در زندگی واقعی هم عملی باشد. خب همه دوست دارند مدیرعامل برندی مثل تسلا یا مرسدس بنز باشند، اما شروع یک کسب و کار تازه با این معیارها اصلا امکان پذیر نیست؛ چراکه نه شما بودجه چند میلیون دلاری دم دست دارید، نه شروع یک کسب و کار از نقطه صفر با چنین معیارهایی جور درمی آید. به همین خاطر ما در فهرست مان سراغ ایده هایی رفته ایم که بعد از گذشت چند هفته بی خیال شان نشوید. 

تجارت الکترونیک: حوزه ای همیشه پرسود

تجارت الکترونیک

در دنیایی که همه چیز دیجیتالی شده، تجارت هم دیگر کم کم به سمت دنیای آنلاین کوچ می کند. این روزها خیلی از خرده فروشی های بزرگ دنیا که کمتر کسی حتی فکر ورودشان به دنیای آنلاین را هم می کرد، سایت رسمی راه انداخته اند. با این حساب یک ایده درجه یک برای شروع کارآفرینی در سال جدید ورود به این حوزه خواهد بود. 

از زمان همه گیری کرونا خیلی از برندها به این نتیجه رسیدند که دیگر کسب و کار سنتی جوابگوی نیاز مشتریان نیست. به همین خاطر موج آنلاین شدن کسب و کار به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرد. این روزها اگر کسی درباره کارآفرین به سبک سنتی حرف بزند، احتمالا با لبخند تلخ کارشناس ها رو به رو خواهد شد؛ چراکه دیگر هیچ حوزه ای در دنیا بدون فناوری های دیجیتال معنا ندارد!

اگر شما هم فکر می کنید آماده نقش آفرینی در ورژن جدید کسب و کار هستید، تجارت الکترونیک منتظرتان است. یادتان باشد این روزها بیش از 2میلیارد نفر در چهارگوشه دنیا مشتری ثابت استارت آپ های تجارت الکترونیک هستند. با این حساب شما دست کم از نظر دامنه مشتریان خیال تان راحت خواهد بود. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای شروع کسب و کار تازه در خارج از کشور

دراپ شیپینگ (Drop Shipping): نسل جدید خرده فروشی ها

دراپ شیپینگ نسل جدید خرده فروشی

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در مدل های سنتی نیازمند صرف هزینه های زیادی است. مهمترین نکته در این میان انتخاب یک انبار و تهیه محصولات مورد نیاز از فروشندگان متعدد است. چنین امری خرده فروشی را بدل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا می کند. به همین خاطر در طول سال های اخیر الگوی دراپ شیپینگ به عنوان جایگزینی مناسب مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. در این الگو شما به جای اینکه هزینه انبارداری پرداخت کنید، به طور مستقیم بعد از دریافت سفارش مشتریان آن را تحویل فروشنده اصلی می دهید. این وسط کار ارسال محصولات به طور کامل از طرف فروشنده اصلی انجام شده یا نهایتا شما با هزینه‎ای اندک این کار را دنبال می کنید. 

همانطور که می بینید، خرده فروشی به سبک دراپ شیپینگ هزینه و دردسرهای بی نهایت کمتری دارد. به همین خاطر خیلی از کارآفرینان از همین حالا سراغ استفاده از آن رفته اند. اگر شما هم دوست دارید تجربه ای تازه از نسل جدید خرده فروشی داشته باشید، باید خیلی زود این الگو را مورد توجه قرار دهید. این طوری بدون دردسر اضافه امکان تعامل با مشتریان و اثرگذاری بر روی آنها را پیدا می کنید. یادتان باشد در دنیای کنونی هرچه هزینه های کسب و کار شما کمتر باشد، در نهایت شانس بیشتری برای بقا در بازار خواهید داشت. پس به جای اینکه سراغ راه اندازی خرده فروشی به سبک کلاسیک بروید، در سال جدید از الگوی مدرن آن استقبال کنید. اینطوری شانس تان برای اثرگذاری بر روی مشتریان و تجربه ای بهتر در بازار بی نهایت بیشتر خواهد شد. یادتان باشد در این حالت هماهنگی قبلی با فروشنده های اصلی حسابی به کارتان می آید. پس همینطور بدون مقدمه کارتان را شروع نکنید. 

 خدمات گردشگری و اقامتگاه: ظهور دوباره توریسم

خدمات گردشگری و اقامتگاه

پاندمی کرونا بیشتر از همه برای کارآفرینان حوزه گردشگری ضرر و زیان به همراه داشت؛ چراکه تا مدت ها حتی یک نفر هم سراغ گشت و گذار نمی رفت. به علاوه، خیلی از شهرها نیز قوانین قرنطینه را به طور کاملا سفت و سخت دنبال می کردند. به همین خاطر به محض اینکه سایه کرونا از سر دنیا کم شد، دوباره موج گردشگرها به راه افتادند. این روزها فعالان صنعت توریسم با قدرت هرچه بیشتر دنبال جلب نظر مردم به جاذبه های گردشگری هستند. همین امر نیز فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده است. 

خدمات گردشگری دامنه وسیعی از استارت آپ ها را شامل می شود. از صنعت هتلداری گرفته تا برگزاری تورهای گردشگری، همه و همه در ذیل این حوزه کاری طبقه بندی می شوند. شما برای شروع به کار در این حوزه لازم نیست حتما عمری راهنمای تور یا مدیر هتل بوده باشید. در عوض شرکت در دوره های آموزشی یا استفاده از کمک دیگران جایگزین بهتری است. 

یکی از ترندهای به شدت داغ در صنعت گردشگری خدمات مربوط به اقامتگاه هاست. شاید فکر کنید منظور ما همان هتل های شیک و چند ستاره است اما ماجرا کاملا فرق دارد. مثلا کارآفرینی را در نظر بگیرید که خانه ای قدیمی در دل جنگل را با کمی هزینه بازسازی کرده و به عنوان اقامتگاه بوم گردی راه اندازی می کند. شاید در ابتدا این ایده خیلی عجیب به نظر برسد اما مردم این روزها ترجیح می دهند در مکان های نوستالژیک اقامت داشته باشند تا هتل های لوکس و پرهزینه. پس منتظر چه هستید؟ با ترکیب نوستالژی های قدیمی و ترندهای صنعت گردشگری کارتان را راه بیندازید. این وسط هرجا مشکل داشتید، یک عالمه کارشناس گردشگری دم دست تان خواهند بود. ما هم در روزنامه فرصت امروز سعی می کنیم تا جای ممکن توصیه های مربوط به این حوزه را به دست تان برسانیم. 

مطلب مرتبط: مهارت های ضروری شروع کسب و کار

دوره های آموزشی آنلاین: خداحافظی با مدرسه!

دوره های آموزشی آنلاین

تحصیل در مدرسه یکی از خاطرات به یاد ماندنی برای هر نسل محسوب می شود. حتی این روزها که اغلب کلاس های درس به طور آنلاین برگزار می شود، بازهم دانش آموزان کلی تفریح و سرگرمی برای خودشان دارند. البته آدم بزرگ ها دیگر خیلی به فکر درس و دانشگاه نیستند؛ چراکه هر مهارت یا دانشی که لازم داشته باشید، سه سوت با کلاس های آنلاین در دسترس خواهد بود. فکر می کنم شما هم انواع و اقسام دوره های آموزشی کاملا آنلاین را دیده باشید و چه بسا در بعضی از آنها شرکت هم کرده اید. در این صورت مفهوم دوره های آموزشی آنلاین خیلی برای تان غریبه نیست. 

زمانی نه چندان دور آموزشگاه ها با کلی تبلیغات خدمات شان را به طور کاملا حضوری به علاقه مندان ارائه می کردند. وضعیت دانشگاه ها هم که نگفته پیداست. هنوز هم که هنوز است صف کنکور در خیلی از کشورها حسابی طولانی است. در حالی که شرکت های بزرگ دنیا مثل متا یا گوگل سال هاست از مدرک گرایی به سبک کلاسیک عبور کرده اند. به همین خاطر بازار دوره های آموزشی یا آموزشگاه ها حسابی داغ است. البته قرار نیست شما هم مثل دانشگاه ها به فکر راه اندازی کلاس درس باشید. در عوض برگزاری دوره های کاملا آنلاین ایده بهتری خواهد بود. اینطوری بدون اینکه نیازی به نگرانی داشته باشید، کارتان را جلو خواهید برد. همچنین هزینه های راه اندازی استارت آپ تان هم بی نهایت کاهش پیدا می کند. 

وقتی درباره دوره های آنلاین حرف می زنیم، به طور کلی دو مدل از این استارت آپ ها را باید در ذهن داشته باشیم. مدل اول آن دوره هایی است که با کلاس های حضوری مو نمی زند و فقط همه چیز در قالب آنلاین اداره می شود. در این مدل علاقه مندان باید سر ساعت مشخص پای لپ تاپ یا موبایل نشسته و در دوره آموزشی شرکت کنند. الگوی دوم که جذابیت بیشتری دارد، مبتنی بر تهیه ویدئوهای آموزشی و ارائه آنها به علاقه مندان در ازای مبلغی مشخص است. جذاب‎ترین نمونه از این الگو مربوط به موسسه هاب اسپات (HubSpot) است. این موسسه تمام دوره های آموزشی خودش را به طور کاملا آماده تحویل مخاطب می دهد. کافی است در این دوره ها ثبت نام کرده و هر وقت دل تان خواست ویدئوها یا محتوای آموزشی اش را استفاده کنید. 

اگر شما هم جزو آن دسته از کارآفرینانی هستید که مهارت بالایی در یک یا چند حوزه دارید، نباید بیشتر از این وقت تان را تلف کنید. این روزها کلی از کارآفرینان بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنند، فقط با فروش دوره های آموزشی کسب درآمد می کنند. پس شما منتظر چه هستید؟ تنها سرمایه ای که لازم دارید، یک دوربین باکیفیت موبایل و مکانی ساکت برای تهیه ویدئوهای آموزشی است. چه بسا با توسعه کسب و کارتان امکان جلب اسپانسر هم داشته باشید. آن وقت حتی آموزش های رایگان در یوتیوب هم برای تان درآمد بالایی خواهد داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز دوره های آموزشی را به سه دسته کلی تقسیم می کنیم. دسته اول دوره های مربوط به کسب و کار است. مثلا آموزش بازاریابی در این راستا قرار می گیرد. دوره دوم مربوط به آموزش زبان است. این روزها یادگیری زبان های خارجی دیگر یک گزینه دلبخواهی نیست. بلکه تمام مردم دنیا به دنبال استفاده از این دوره ها هستند. پس اگر مهارت خوبی در این زمینه دارید، می توانید کارتان را هرچه زودتر شروع کنید. آخرین دسته هم مربوط به دوره های سرگرمی است. بهترین نمونه در این رابطه کانال های یوتیوبی است که انواع ورزش ها را آموزش می دهد. اینطوری شما علاوه بر اینکه ورزش مورد علاقه تان را انجام می دهید، با کمی راهنمایی آدم های مبتدی به درآمد خوبی خواهید رسید. 

طراحی گرافیک: حوزه ای پرطرفدار و همیشه جذاب

طراحی گرافیک

اگر یادتان باشد در ابتدای مقاله گفتیم کسب و کارهای دیجیتال در طول سال های اخیر حسابی رشد پیدا کرده اند. به طوری که خیلی از برندهای کلاسیک هم بیخیال روش های قدیمی شده و خودشان را به روز کرده اند. این موج برای خیلی از کارآفرینانی که در حوزه های جانبی فعالیت دارند، امکانات تازه ای فراهم کرده است. اجازه دهید از یک مثال جذاب استفاده کنیم. دانشجویی را در نظر بگیرید که بعد از چهار سال حالا دیگر فارغ التحصیل رشته گرافیک است. احتمالا دانشجوی قصه ما انتظار بازار کار خیلی شلوغی را نخواهد داشت اما از آنجایی که کار برندهای آنلاین حسابی داغ است، نیاز به طراح گرافیک هم بیداد می کند. بنابراین تعجبی ندارد حتی بی تجربه ترین گرافیست های دنیا هم سه سوت کار پیدا کنند. 

مطلب مرتبط: 7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

خیلی از کارآفرینان فکر می کنند یادگیری طراحی گرافیک از آن دست کارهایی است که باید سال ها سر آن وقت گذاشت. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید بگوییم کاملا دراشتباهید؛ چراکه با شرکت در چند تا دوره ساده می توانید از همین امروز کارتان را شروع کنید. یادتان باشد شما قرار نیست از همان روز اول یک گرافیست همه فن حریف باشید. در عوض استفاده از فرصت های پیش رو و افزایش پله به پله مهارت تان گزینه بهتری خواهد بود. با این دست فرمان شما به مرور زمان تبدیل به گرافیستی بی نهایت محبوب در میان کارآفرینان خواهید شد. 

اجازه دهید برای لحظه ای هم که شده فکر گرافیست شدن را کنار بگذاریم. اگر شما حوصله شرکت در کلاس های آموزشی را ندارید، ایده جایگزین ما راه اندازی یک موسسه خدمات گرافیکی است. اینطوری دیگر لازم نیست خودتان آستین را بالا زده و وارد گود شوید. در عوض این دیگران هستند که برای شما کار خواهند کرد. البته اینجا شما به غیر از سرمایه اولیه مناسب باید مهارت مدیریت هم داشته باشید. وگرنه در یک چشم به هم زدن همه چیز به هم ریخته و دیگر نمی توانید اوضاع را جمع و جور کنید. 

تولید محتوای بازاریابی و تبلیغاتی: شغل مورد علاقه آدم های خلاق

تولید محتوای بازاریابی و تبلیغاتی

کسب و کارها همیشه به بازاریابی و تولید محتوا نیاز دارند. اگر بازاریاب ها را حتی یک روز از چرخه کسب و کار حذف کنیم، آن وقت با آن روی کاملا خشک و بی روح دنیای تجارت آشنا خواهیم شد. آنچه از برندهای عجیب و غریب چهره ای زیبا می سازد، همین کمپین های به ظاهر ساده است. بنابراین تعجبی ندارد استارت آپ ها از همان ابتدای کار دنبال همکاری با بازاریاب های درجه یک باشند. 

اگر زمانی نه چندان دور بازاریاب ها فارغ التحصیل های همین رشته در دانشگاه بودند، حالا دیگر ماجرا حسابی فرق دارد؛ چراکه کارآفرینان دیگر به این مدل مدارک توجه خاصی ندارند. در عوض توانایی شما برای تولید محتوا، طراحی استراتژی تبلیغات و از همه مهمتر تعامل با مشتریان اهمیت فزاینده ای دارد. اگر یادتان باشد، ما در بخش های قبلی از دوره های آموزشی آنلاین به مثابه یکی از حوزه های کاری مناسب یاد کردیم. شما اینجا باید از همین دوره ها برای یادگیری مهارت های موردنیازتان سود ببرید. اینطوری بدون هیچ دردسری امکان آشنایی با اصول بازاریابی را داشته و کارتان به خوبی جلو می رود. 

مشتریان در سراسر دنیا برای خرید محصولات مختلف اول از همه به کمپین های بازاریابی نگاه می کنند. شاید فکر کنید محتوای بازاریابی فقط کمی سرگرمی برای مخاطب به همراه دارد. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه این روزها کاربران در میان محتوای بازاریابی نه دنبال سرگرمی صرف، بلکه رفع نیازشان هم هستند. مثلا راننده کامیون را در نظر بگیرید. این دسته از رانندگان وقتی سراغ اقامتگاه های مختلف می روند، هدف‎شان نه بررسی خشک و خالی کمپین های بازاریابی آنها، بلکه آشنایی با امکانات این اقامتگاه هاست؛ چراکه در بین راه آنها نیاز به جایی برای استراحت داشته و نمی توانند بارشان را همین طور به امان خدا رها کنند. حالا اگر این وسط یک اقامتگاه در کمپین بازاریابی اش به خوبی امکاناتش را توضیح دهد، بی شک توجه بسیاری از رانندگان را جلب خواهد کرد. تحقق این هدف بستگی به توانایی بازاریابی صاحب آن کسب و کار دارد.

از آنجایی که اغلب صاحبان کسب و کار مهارت و وقت لازم برای طراحی تبلیغات را ندارند، همکاری با بازاریاب ها یکی از نیازهای ضروری آنها محسوب می شود. به همین خاطر اگر شما انگیزه کافی برای فعالیت در این حوزه را داشته باشید، خیلی زود اوضاع تان از این رو به آن رو خواهد شد. البته یادتان باشد بازاریابی به عنوان حوزه ای جذاب کلی کارآفرین مستعد را به خودش جلب می کند. پس انتظار یک رقابت سخت و نفسگیر را داشته باشید. 

خدمات حقوقی: وقتی مشکلات حقوقی دست بردار نیستند!

خدمات حقوقی

آدم ها در زندگی روزمره شان کلی مشکل حقوقی مختلف پیدا می کنند. این امر نه تنها برای کارآفرینان کاملا عادی محسوب می شود، بلکه به نوعی نیاز شروع هر کسب و کاری است. البته وقتی ماجرا به زندگی شخصی می رسد، دیگر هیچ چیز تا این اندازه ساده نیست. خیلی از مردم حوصله پیگیری مشکلات حقوقی را ندارند. درست به همین خاطر تا اولین مشکلی در این زمینه برای آنها پیدا می شود، خیلی زود خودشان را می بازند. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم نیاز به خدمات حقوقی چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای به یک اندازه احساس می شود. درست به همین خاطر در طول سال جاری بازار موسسات حقوقی حسابی داغ خواهد بود. 

مطلب مرتبط: هر آنچه پیش از شروع کسب و کار باید بدانید

بی شک کسانی که هیچ سررشته ای از دنیای حقوق ندارند، نمی توانند وارد این صنعت شوند. بنابراین اگر شما تجربه ای در زمینه وکالت داشته یا فارغ التحصیل این رشته هستید، باید هرچه زودتر دست به کار شوید. فعالیت به عنوان یک وکیل با آنچه ما اینجا مدنظر داریم از زمین تا آسمان فرق دارد. شما به عنوان کارآفرینی که وارد حوزه خدمات حقوقی می شود، در واقع موسسه ای با انواع خدمات را راه می اندازید. این موسسه می تواند انواع خدمات حقوقی موردنیاز مراجعه کنندگان را ارائه کند. البته این وسط انگیزه شما برای همکاری با وکلای متخصص در حوزه های مختلف سرنوشت نهایی اوضاع را مشخص خواهد کرد. پس بد نیست از همین حالا به فکر توسعه ارتباطات تان با دوستان وکیل تان باشید. اینطوری شروع کار موسسه حقوقی تان بی نهایت راحت تر خواهد بود. 

منابع:

https://www.lightspeedhq.com

https://foundr.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5vu3Mn39
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه