یکشنبه, ۲۲ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Sun, 13 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
7 نکته مهم برای تجربه کارآفرینی موفق

هر آنچه پیش از شروع کسب و کار باید بدانید

3 سال پیش ( 1400/3/19 )

راه اندازی کسب و کار باید براساس اطلاعات دقیق از وضعیت بازار و صدها نکته دیگر صورت گیرد. برخی از کارآفرینان در این میان هیچ توجهی به وضعیت پیش روی شان ندارند. این امر موجب راه اندازی کسب و کار در مدت زمانی کوتاه و حذف هرچه سریع تر از این عرصه می شود. اگر شما به دنبال دوام طولانی مدت در عرصه کسب و کار هستید، باید با آمادگی کامل وارد این حوزه شوید. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات و توصیه هایی است که باید پیش از راه اندازی کسب و کار به آن توجه کرد. ما در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان و همچنین توسعه مناسب کسب و کارتان کمک خواهد کرد. 

هر آنچه پیش از شروع کسب و کار باید بدانید

همه کارها را خودتان انجام ندهید

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار دارای مهارت و توانایی های محدودی هستید. بسیاری از کارآفرینان در بدو تاسیس برندشان به دنبال سازماندهی تمام کارها به طور شخصی هستند. شاید این امر جذابیت های زیادی برای کارآفرینان داشته باشد، اما میزان تاثیرگذاری اش به طور قابل ملاحظه ای پایین خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بهترین حوزه ها برای شروع کسب و کار کدامند؟

هر کسب و کاری نیاز به کارمندان حرفه ای در بخش های مختلف دارد. شاید شما بودجه لازم برای استخدام افراد حرفه ای در تمام بخش ها را نداشته باشید، اما باید دست کم برخی از بخش های مهم مثل بازاریابی و روابط عمومی را با کارمندان مناسب پیش ببرید در غیر این صورت میزان نارضایتی مشتریان از کسب و کارتان در همان ماه های نخست شروع به کار بالا خواهد گرفت. 

جلسات ساده و کوتاه داشته باشید

برگزاری جلسات کاری عجیب و غریب برای کسب و کارهای نوپا امر مناسبی نیست. شما در ابتدای کار دارای یک تیم کاری کوچک هستید بنابراین در صورت امکان جلسه کاری تان را به ساده ترین شکل ممکن دنبال نمایید. این امر موجب تاثیرگذاری هرچه بهتر جلسات و امکان جمع بندی سریع درباره مسائل می شود. اگر شما به دنبال جلسات بزرگ مثل برندهای مشهور هستید، باید ابتدا شبیه به آنها شوید. چنین جلساتی فقط در صورت داشتن تیم های کاری بزرگ توجیه پذیر است. 

شما به عنوان یک کسب و کار تازه کار باید جلسات تان را به ساده ترین شکل ممکن ساماندهی نمایید. این امر نقش مهمی در توسعه سریع کسب و کارتان خواهد داشت. همچنین نظر کارمندان را نیز به صمیمیت میان اعضای شرکت جلب خواهد کرد. 

پیدا کردن افرادی با ذهنیت مشترک به جای مهارت های مشابه

برخی از کارآفرینان به طور مداوم دنبال کارمندانی با مهارت های مشابه هستند. این امر هیچ توجیه مشخصی ندارد. وقتی کارمندان شما همگی دارای یک مهارت مشخص باشند، تعامل با آنها سخت ترین گزینه ممکن خواهد بود. بخش بازاریابی را به عنوان یک نمونه جذاب در نظر بگیرید. اگر تمام بازاریاب های برند شما فقط دارای مهارت بالا در تولید محتوا باشند، بخش هایی نظیر مدیریت سئو بی تکلیف باقی می ماند بنابراین شما باید نسبت به ایجاد تغییر در وضعیت ترکیب تیم کاری تان اقدام نمایید. 

افراد دارای مهارت های متنوع کسب و کار شما را از همکاری موسسه های دیگر بی نیاز خواهند کرد. مهمترین نکته در این میان ذهنیت مشابه کارمندان تان در عین مهارت های متفاوت است. این امر موجب همکاری بهینه میان آنها با هم و همچنین ارتباط نزدیک با شما خواهد شد. 

مطلب مرتبط: 2021 سال طلایی برای شروع یك كسب و كار

آماده دردسرهای بزرگ باشید

راه اندازی یک کسب و کار همراه با دردسرهای بزرگ نیز هست. اگر شما پیش از این به عنوان کارمند در یک کسب و کار مشغول به کار بوده اید، با ایجاد کسب و کار مستقل تان بار مسئولیت سنگینی را به دوش خواهید کشید. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان دارای آمادگی ذهنی برای مدیریت کسب و کار به طور مستقل نیستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. 

مشاوره و صحبت با برخی از کارآفرینان کارکشته یا بازنشسته پیش از شروع به کار فعالیت برندتان ایده جذابی خواهد بود. این امر شما را نسبت به ریسک ها و مسئولیت های گسترده این حوزه بیش از هر زمان دیگری آماده خواهد کرد. اگر شما تردیدهای زیادی نسبت به نحوه راه اندازی کسب و کار و مسئولیت های آن دارید، همفکری با دوستان تان هم ایده مناسبی خواهد بود. خوشبختانه امروزه بسیاری از کارآفرینان به طور گروهی یک کسب و کار را راه اندازی می کنند. معنای این امر امکان کاهش بار مسئولیت بر روی هر کدام از کارآفرینان به تنهایی است. 

افراد منفی باف را فراموش کنید

برخی از افراد به طور مداوم هر کار تازه ای را بد و نامناسب تلقی می کنند. چنین افراد منفی بافی کیفیت کاری شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهند داد. اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان هستید، باید افرادی با نگاه مثبت و واقع بینانه به دنیای کسب و کار در کنارتان داشته باشید. مهمترین مسئله در این میان نگرانی نسبت به آینده کسب و کار براساس ملاحظات دقیق است. در غیر این صورت هر کسی امکان منفی بافی و دست کشیدن از تلاش برای موفقیت را دارد. این امر هیچ نکته مهم و تازه ای در عرصه کسب و کار محسوب نمی شود. 

پایان دادن به همکاری با یک شرکت دیگر امر بدی نیست

گاهی اوقات همکاری با دیگر شرکت ها برای شما سودی در پی ندارد. برخی از کارآفرینان با توجیه های بی دلیل به همکاری با دیگر کسب و کارها وقتی هیچ سودی برای شان در میان نیست، ادامه می دهند. این امر نه تنها اعتبار شما را خدشه دار می کند، بلکه شانس تان برای رقابت با دیگر برندها را نیز به شدت کاهش خواهد داد. شما باید همیشه به فکر همکاری سودمند با دیگر کسب و کارها باشید در غیر این صورت خیلی زود از دور رقابت با برندهای دیگر خارج می شوید. 

پایان دادن به یک همکاری فاقد سود و فایده شجاعت زیادی لازم دارد. بسیاری از کارآفرینان در ابتدای مسیر توسعه کسب و کارشان چنین شجاعتی را ندارند. درست به همین خاطر همیشه سخت ترین شرایط همکاری را نیز تحمل می کنند. توصیه ما به شما پایان دادن به یک همکاری در صورت فقدان هرگونه سودی برای تان است. این امر فرست تازه ای برای همکاری بهتر با دیگر برندها فراهم خواهد کرد بنابراین در چنین رابطه ای هیچ نیازی به خجالت کشیدن نیست. 

خرید تجهیزات موردنیاز کسب و کار

هر برندی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیاز به برخی امکانات و وسایل دارد. اگر شما در این میان وسایل موردنیاز کسب و کارتان را تهیه کنید، در رقابت با دیگر برندها عقب خواهید ماند. بسیاری از کسب و کارها در ابتدای شروع به کار ترس از وقوع بحران مالی در صورت ولخرجی زیاد را دارند. مهمترین مسئله در این میان توجه به توسعه سریع تر برند در صورت فراهم ساختن امکانات مورد نیاز تیم های مختلف است. 

اگر کسب و کار شما در زمینه تعامل با مشتریان نیاز به یک ربات چت دارد، باید هزینه موردنیاز برای طراحی و استفاده از آن را پرداخت نمایید. این امر در بلندمدت هزینه های اضافی برندتان را کاهش می دهد. همچنین کارمندان دارای تجربه و مهارت بالا را نیز به همکاری با شما ترغیب خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

امروزه یکی از مشکلات اصلی کسب و کارهای تازه تاسیس عدم علاقه نیروهای ماهر برای همکاری با آنهاست. این امر مشکلات زیادی برای توسعه کسب و کار پیش روی آنها قرار می دهد. یک راهکار مناسب در این میان تلاش برای حل و فصل مشکل موردنظر با فراهم سازی امکانات مناسب برای برند است. این امر شما را از دردسر بی توجهی مداوم کارمندان حرفه ای خلاص خواهد کرد. 

راه اندازی کسب و کار تازه به هیچ وجه کار ساده ای نیست. توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما برای ساده سازی هرچه بهتر این شرایط کمک خواهد کرد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LXEAqn7V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتادانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه