پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

شروع فعالیت در حوزه ای تازه برای تمام افراد دلهره آور است. این امر نیاز به آگاهی از وضعیت عرصه کسب و کار و پیش بینی برخی از رویدادهای احتمالی دارد. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان بدون کسب اطلاعات دقیق از حوزه کسب و کار اقدام به تاسیس برند می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بیانگر ریسک ‎پذیری کارآفرینان باشد، اما به زودی موجب شکست آنها خواهد شد. بسیاری از کارآفرینان در طول سال های متمادی با چنین مشکلی مواجه بوده‎ اند. درست به همین خاطر اغلب کسب و کارهای نوپا در همان سال نخست با شکست مواجه می ‎شوند.

آگاهی از بازارهای مناسب برای فعالیت برندها اهمیت زیادی دارد. اگر یک کارآفرین پیش از شروع کسب و کارش نسبت به شناسایی بازارها و حوزه های مناسب اقدام نماید، شانس بالایی برای موفقیت یا دست ‎کم بقای در حوزه کسب و کار خواهد داشت. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از مهمترین حوزه های راه اندازی فعالیت کاری در سال جدید است. بدون تردید با توجه به بحران کرونا تمام حوزه ها آمادگی حضور کارآفرینان را ندارد بنابراین باید سرمایه گذاری منطقی و مناسبی در این حوزه صورت گیرد. در ادامه برخی از کارآفرینان جوان به این پرسش اساسی پاسخ خواهند داد. 

بهترین حوزه ها برای شروع کسب و کار کدامند

1.    فناوری هوش مصنوعی

جان براکت: موسسه اسمش بالون

شروع فعالیت در زمینه توسعه فناوری هوش مصنوعی برای هر کارآفرینی امکان ‎پذیر نیست. توسعه فناوری‎ های جدید مانند هوش مصنوعی نیازمند آگاهی از جزییات و مهارت بسیار زیادی است بنابراین باید نسبت به آمادگی برای حضور در این عرصه اقدام کرد. اگر شما به عنوان کارآفرین دارای دانش و مهارت لازم برای توسعه فناوری هوش مصنوعی نیستید، نباید از فعالیت در این حوزه ناامید شوید. یکی از گزینه‎ های مناسب در این میان فعالیت در راستای تجاری ‎سازی فناوری موردنظر است. 

مطلب مرتبط: چالش شروع کسب و کار جدید در دوران کرونا

بسیاری از فناوری‎ های مهم مانند هوش مصنوعی باید در عمل تجاری ‎سازی شود. اگر این گزینه مدنظر کارآفرینان قرار نگیرد، دنیای کسب و کار به طور مطلوب از فناوری موردنظر بهره‎ مند نخواهد شد. امروزه بسیاری از برندها به طور تخصصی در زمینه تجاری ‎سازی فناوری ‎های نوین در عرصه کسب و کار فعالیت دارند. شروع فعالیت در این حوزه مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد. یکی از مزیت های اصلی در این میان امکان استفاده از دستاوردهای علمی دیگر موسسه‎ های پایه ‎ای است. 

2.    امنیت سایبری

کلی ریچاردسون: موسسه اینفو برندز

امنیت سایبری در طول یک دهه گذشته به طور روزافزونی اهمیت پیدا کرده است. بسیاری از برندها برای فعالیت در عرصه کسب و کار به طور مداوم به فضای سایبری وابسته شده ‎اند. این امر مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کارها داشته است. کاهش هزینه های کسب و کار، کاهش تعداد نیروی کار مورد نیاز برند و همچنین افزایش سرعت فعالیت‎ ها از جمله مهمترین مزیت های رویکرد سایبری کسب و کارهاست. 

اگرچه استفاده از فضای سایبری دارای مزیت های بسیار زیادی است، اما خالی از ریسک نیز نیست. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر مورد حملات سایبری و همچنین سوءاستفاده ‎های گسترده قرار گرفته ‎اند. این امر علاوه بر هزینه های مالی فراوان موجب ناتوانی برندها برای حفظ اعتبارشان در بازار می شود. امروزه یکی از گزینه ‎های رایج در میان برندها همکاری با موسسه‎ های امنیت سایبری است. این امر با هدف افزایش سطح امنیت داده‎ های مهم کسب و کارها صورت می ‎گیرد بنابراین اگر شما در زمینه امنیت سایبری دارای مهارت هستید، امکان حضور مناسب در این حوزه را خواهید داشت. 

خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی امنیت سایبری در اغلب موسسه‎ها برگزار می شود. بدون تردید شروع کار به عنوان کارشناس امنیت سایبری باید از سطح پایه صورت گیرد. مهمترین مسئله در این میان نیاز به طی دوره های متعدد برای شروع کسب و کار در این حوزه است. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای شما پیش خواهد آمد. برخی از کارشناس‎ های تازه‎ کار امنیت سایبری بدون کسب مهارت‎ های لازم اقدام به شروع کسب و کار می کنند. این امر موجب ناتوانی چنین کارشناس‎ هایی برای مدیریت بهینه شرایط برندهای طرف قراردادشان می شود. 

3.    بازاریابی دیجیتال

جاش کوهلباش: موسسه Whole Suite

بحران کرونا تاثیر بسیار منفی بر روی اغلب کسب و کارها داشته است. همین امر موجب جهت‎ گیری شمار بالایی از برندها به سوی تقویت بازاریابی و تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان در سال جدید شده است. یکی از نمودهای عینی در این رابطه مربوط به وضعیت تحول الگوهای بازاریابی و هزینه های برندها در این حوزه است. سال 2020 با کاهش چشمگیر هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی برندها همراه بود، اما این روند پایدار نخواهد بود. بسیاری از برندها از همین حالا برنامه های گسترده‎ ای برای بازاریابی در سال 2021 دارند. 

فعالیت در حوزه بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای با عرصه بازاریابی دیجیتال تعریف می شود. این امر به دلیل گرایش مشتریان به استفاده از شبکه‎های اجتماعی و همچنین ضرورت‎های ناشی از ویروس کرونا صورت گرفته است. اکنون تعامل رو در رو میان افراد به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. بنابراین جایگاه بازاریابی و تبلیغات محیطی نیز به طور روزافزونی افت پیدا کرده است. در این میان وضعیت برای بازاریاب های دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده است. اگر شما دارای مهارت در زمینه بازاریابی هستید، امکان استفاده از این توانایی ‎تان برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها در عرصه بازاریابی از کمک‎ های موسسه‎ های مختلف یا بازاریاب های مستقل استفاده می کنند. این عرصه بازار بسیار پرسودی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک فراهم کرده است. 

4.    طراحی سایت

جان ترنر: موسسه اسپید پراد

طراحی سایت شاید در نگاه نخست صنعت سودآوری نباشد. بسیاری از کسب و کارها در مسیر توسعه فعالیت‎ شان نیاز به طراحی سایت دارند، اما دوران اوج محبوبیت طراح های سایت نزدیک به یک دهه گذشته بود. با این حساب شاید طراحی سایت اکنون یک کسب و کار ساده باشد. نکته مهم در اینجا تحول شیوه‎ های طراحی سایت است. این حوزه در طول 2 دهه اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. امروزه سایت رسمی برندهای بزرگ دارای ویژگی‎ های قابل ملاحظه ای است. این امر علاوه بر توسعه عرصه طراحی سایت به مهارت‎ های فزاینده طراح های سایت نیز ارتباط دارد. 

شروع فرآیند طراحی سایت امر دشواری نیست. بسیاری از طراح های حرفه ‎ای سایت برای موفقیت در این مسیر ابتدا به سراغ دوره های آموزشی می ‎روند. همچنین باید نسبت به کسب اطلاعات جدید در بازه ‎های زمانی مشخص نیز اقدام کرد. در غیر این صورت اطلاعات ما از عرصه طراحی سایت بسیار سطحی باقی خواهد ماند. امروزه یکی از گزینه‎ های جذاب برای طراحی سایت استفاده از جلوه‎ های خاص و متمایز ساختن سایت برندهاست. این امر در صورت اجرای درست موجب بهبود جلب نظر بسیاری از برندها به کسب و کار شما خواهد شد.

مطلب مرتبط: 3 ویژگی ضروری برای شروع کسب و کار

5.    خرده فروشی آنلاین

توماس گریفین: موسسه Optin Monster

سالانه شمار بالایی از مشتریان اقدام به خرید محصولات موردنظرشان به شیوه آنلاین می کنند. این امر شاید در نگاه نخست امری ساده به نظر برسد، اما در ترکیب با ضرورت‎ های ناشی از کرونا بازار پرسودی را شکل داده است. امروزه بسیاری از مشتریان دیگر توانایی خرید حضوری را ندارند بنابراین ثبت سفارش به صورت آنلاین بدل به بهترین رویکرد جایگزین شده است. این امر حتی موجب جهت‎ گیری برخی از خرده فروشی های بزرگ به سوی راه اندازی سایت آنلاین شده است. 

مزیت اصلی راه اندازی سایت خرده فروشی به صورت آنلاین امکان تعامل با دامنه وسیعی از مشتریان است. نمونه ‎هایی مانند آمازون از سراسر دنیا مشتری دارند. این امر یکی از نقاط قوت چنین کسب و کارهایی محسوب می شود. اگر شما به فکر ایجاد یک خرده فروشی آنلاین هستید، باید برنامه ‎تان را گام به گام پیش ببرید. یکی از اشتباهات رایج در این میان تلاش کسب و کارها برای کسب موفقیت در مدت زمانی محدود است. این امر در عمل شدنی نیست بنابراین باید به طور واقع‎ گرایانه ‎ای اقدام به برنامه‎ ریزی کسب و کار نماییم. در غیر این صورت مشکلات عرصه کسب و کار به طور مداوم برای ما ادامه خواهد داشت. 

6.    خرده فروشی مواد غذایی

آسیم رایس: موسسه مشاوره‎ای Tekrevol

خرده فروشی همیشه گزینه ‎ای جذاب برای کارآفرینان بوده است. دلیل این امر امکان تعامل مستقیم با دامنه وسیعی از مشتریان و همچنین کسب سود به طور منظم است. یکی از حوزه های مناسب برای خرده فروشی مربوط به مواد غذایی است. امروزه مشتریان در زمینه خرید مواد غذایی سختگیری ‎های خاصی دارند. بنابراین اگر یک خرده فروشی موفق به جلب نظر مشتریان شود، سود طولانی مدتش تضمین خواهد شد. بدون تردید این امر سختی‎ های بسیار زیادی دارد، اما در صورت پیگیری نکات مناسب در این عرصه امکان ‎پذیر خواهد بود. 

سالانه شمار بالایی از کسب و کارها به دنبال خدمات نامناسب به مشتریان از عرصه رقابت خارج می ‎شوند. اگر شما در تلاش برای دوام در بازارهای مختلف هستید، باید نسبت به ارائه خدمات باکیفیت اقدام نمایید. در غیر این صورت به سرعت با برندهای دیگر جایگزین خواهید شد. مشتریان در رابطه با مواد غذایی کمترین شکیبایی و چشم ‎پوشی را روا نمی ‎دارند. معنای این امر توقف روند خرید مشتریان از شما در صورت مشاهده کوچک‎ ترین نقصی در خدمات‎ تان است. این امر موجب افزایش حساسیت فعالیت در عرصه خرده فروشی مواد غذایی شده است. 

سازمان‎های بهداشتی برای فعالیت خرده فروشی های مواد غذایی پروتکل ‎های سختی دارند. این امر اغلب اوقات مورد ناامیدی کارآفرینان می شود. مهمترین مسئله در این میان توجه به سلامت مشتریان است بنابراین طی دوره های موردنظر با سختی‎ های فراوان امری ضروری خواهد بود. 

7.    سرمایه گذاری آنلاین

آنا اندرسون: موسسه میادونا

سرمایه گذاری آنلاین یکی از کسب و کارهای نوظهور محسوب می شود. امروزه بسیاری از حوزه های سرمایه گذاری دیگر به صورت سنتی عمل نمی کنند. سرمایه گذارها بدون نیاز برای مراجعه به مراکز بورس به صورت آنلاین نسبت به سرمایه گذاری اقدام می کنند. اگر شما سرمایه اولیه مناسبی در اختیار دارید، حضور در چنین کسب و کاری منطقی خواهد بود. امروزه دوره های آموزشی سرمایه گذاری آنلاین در کشورهای مختلفی برگزار می شود. مسئله مهم در این میان شرکت در دوره های مناسب و تلاش برای یادگیری اصول پایه آن است. 

سرمایه گذاری به صورت سنتی دیگر محل بحث کارآفرینان نیست بنابراین باید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به بهبود وضعیت کسب و کارمان اقدام نماییم. برخی از کارآفرینان در زمینه سرمایه گذاری آنلاین حتی به سراغ ایجاد آژانس ‎های سرمایه گذاری نیز رفته ‎اند. این امر موجب بهبود وضعیت کسب و کار در مقیاسی وسیع می شود. مهمترین مسئله مهارت و دانش بالای چنین کارآفرینانی است. در غیر این صورت سرمایه گذارها برای دریافت توصیه‎ های کاربردی به سراغ آنها نخواهند آمد. 

بهترین حوزه ها برای شروع کسب و کار کدامند

8.    عرصه سرگرمی

بیل مولهالند: موسسه Relocation

عرصه سرگرمی در طول سال های اخیر بازار بسیار پرسودی را نمایندگی کرده است. مردم برای سرگرمی حاضر به پرداخت هزینه های سرسام‎ آوری هستند. مهمترین مسئله در این میان شناسایی سلیقه مخاطب هدف و تلاش برای ایجاد سرگرمی‎ های مورد پسندشان است. 

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

یکی از عرصه‎ های کسب و کار در طول سال های اخیر مربوط به بازی های رایانه ای و به طور کلی فضای آنلاین است. شاید تعریف شما از بازی های رایانه ای در ارتباط با حوزه آنلاین تعریف نشود، اما امروزه بازی های رایانه ای امکان رقابت آنلاین میان گیمرهای مختلف را فراهم می‎ کند. این امر حتی در سطح بین ‎المللی برخی مسابقات بزرگ را نیز شامل می شود. اگر شما در زمینه طراحی بازی آنلاین مهارت دارید، باید در سال جدید نسبت به این مهارت جدی ‎تر فکر کنید. بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دست به تبلیغات درون برنامه ‎ای در بازی های مختلف می‎ زنند بنابراین با طراحی یک بازی جذاب برای کنسول ‎های مختلف امکان بهره‎ مندی از مزیت های پذیرش تبلیغات را نیز خواهید داشت. 

9.    دستیارهای هوشمند

تایلر گالاگر: موسسه فناوری ریگال

انواع دستیارهای هوشمند با هدف بهبود سطح زندگی مردم به بازار عرضه شده است. این دستیارها از ابتدای دهه گذشته به عنوان فناوری تازه در اختیار کاربران قرار گرفت. نکته مهم در این میان واکنش بسیار مثبت اغلب مشتریان در بازارهای مختلف نسبت به این محصولات بود. امروزه دستیارهای هوشمند در بسیاری از بازارها دارای مشتریان ثابت است. دلیل این امر ساده‎سازی بسیاری از کارهای تکراری در طول روز است. 

شرکت‎ های بزرگ اغلب برای بهبود سطح فعالیت کارمندان‎ شان نسبت به استفاده از دستیارهای هوشمند اقدام می کنند. نکته جالب اینکه تمام دستیارهای هوشمند به صورت فیزیکی عرضه نمی ‎شوند. بسیاری از دستگاه‎ های موردنظر در عمل نرم ‎افزار هستند بنابراین هزینه تولید آنها تا حد قابل ملاحظه ای پایین خواهد بود. برخی از کسب و کارها برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز اعلام آمادگی کرده ‎اند. این امر شامل مشارکت با برخی از کارآفرینان عرصه طراحی دستیار هوشمند به منظور طراحی دستیار اختصاصی یک برند است. بدون تردید این امر جذابیت‎ های بسیار زیادی دارد. همچنین بازار مناسبی برای شروع کسب و کار تازه را نیز شامل می شود. 

10.    عرصه بهداشت و سلامت
کریستین کیمبرلی: موسسه رسانه‎ای مارکوئت

یکی از عرصه‎ های جذاب برای فعالیت در حوزه کسب و کار مربوط به بهداشت و سلامت است. این عرصه با ظهور بحران کرونا به طور قابل ملاحظه ای اهمیت پیدا کرده است. بسیاری از مشتریان در بازارهای مختلف برای بهبود وضعیت سلامتی ‎شان حاضر به پرداخت هزینه های بالایی هستند. نکته مهم در این رابطه مربوط به امکان سرمایه گذاری براساس نیازهایی فراتر از حوزه بهداشت و سلامت است. 

امروزه مردم در نقاط مختلف جهان نسبت به تناسب اندام‎ شان توجه زیادی دارند. همین امر بازار فعالیت مربی های ورزشی و مشاورهای غذایی را داغ کرده است. اگر شما دارای تحصیلات یا سابقه در این حوزه هستید، باید نسبت به فعالیت در این حوزه اقدام نمایید. چشم‎ انداز آتی از وضعیت جهان اهمیت روزافزون حوزه بهداشت و سلامت را نشان می‎ دهد. 

11.    مشاوره پزشکی آنلاین

اندرو شراژ: موسسه مشاوره مالی Money Crashers

بحث سلامت در طول یک سال اخیر یکی از حوزه های جنجالی بوده است. بسیاری از مردم برای مقابله با کرونا به نوآوری ‎های پزشکی و داروسازی چشم دارند. در این میان رعایت نکات بهداشتی نیز دارای اهمیت بالایی است. برخی از موسسه‎ ها در این راستا نسبت به ارائه خدمات پزشکی به صورت آنلاین اقدام کرده ‎اند. این امر ناشی از ضرورت رعایت فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کروناست بنابراین کسب و کارها در عمل نسبت به رعایت برخی از نکات اساسی در قالب مشاوره آنلاین اقدام می کنند. 

نکته جالب در مورد مشاوره پزشکی آنلاین مربوط به استقبال فزاینده مردم در سراسر دنیا از چنین طرح ‎هایی است، با این حساب ظهور کسب و کارهای بیشتر در این عرصه امری طبیعی خواهد بود. اگر شما دارای تجربه کافی یا تحصیلات مناسب در عرصه پزشکی هستید، راه اندازی چنین کسب و کاری گزینه مطلوبی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: الزامات شروع یک کسب و کار

امروزه راه اندازی کسب و کار تازه بدل به گزینه ‎ای ضروری برای بسیاری از کارآفرینان شده است. بسیاری از کارآفرینان در عمل نسبت به حوزه های مناسب برای راه اندازی کسب و کار تازه اطلاعی ندارند بنابراین استفاده از توصیه‎ های کاربردی بهترین گزینه خواهد بود. موارد مورد بحث در این مقاله امکان یافتن حوزه های مناسب برای کارآفرینان علاقه ‎مند به راه اندازی کسب و کار مستقل را خواهد داشت. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BiRVmT8x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه