دوشنبه, 01 ارديبهشت 1399 - 09:14

رویای شروع کسب و کار برای هر فردی وسوسه‎برانگیز است. بسیاری از افراد در سراسر دنیا هر روز در آرزوی شروع کسب و کار مستقل شان هستند. اغلب اوقات ما سهم بیشتری از بازار کسب و کار می خواهیم. شاید ایده های جذابی نیز برای شروع کسب و کار داشته باشیم، اما همیشه صدایی در ذهن مان ما را نسبت به خطرهای مسیر پیش روی دلسرد می سازد. بدون تردید بسیاری از افراد هیچ تجربه قبلی از مدیریت کسب و کارهای مستقل ندارند. همین امر اغلب اوقات موجب بی‎انگیزگی آنها برای شروع کسب و کار مستقل می شود.

هیچ کارآفرین موفقی پیش از تاسیس نخستین کسب و کار مستقل اش تجربه ای در زمینه مدیریت کسب و کار نداشته است بنابراین ما نیز باید همین مسیر را دنبال کنیم. معمای کسب تجربه پیش از شروع کسب و کار مستقل در زمینه مدیریت همیشه موجب دلسردی کارآفرینان برای برداشتن قدم نخست شده است. اگر ما در تلاش برای پایه‎گذاری کسب و کار مستقل مان هستیم، باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشیم.

ویژگی ضروری شروع کسب و کار

شاید شما در راستای تاسیس کسب و کار مستقل تان نیاز به اعتماد به نفس یا تجربه بیشتری داشته باشید. این امر شامل شناخت بهتر با بازار و شرایط موجود است. ما در این مقاله نگاهی به راهکارهای مناسب برای حداکثر ساختن توانایی افراد در زمینه کسب و کار مستقل خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

1. تمایل بیشتر برای یادگیری

شروع کسب و کار تازه هیچ‎گاه ساده نیست. ما همیشه نیازمند یادگیری نکات تازه هستیم. به ویژه زمانی که قصد راه‏اندازی کسب و کار تازه ای را داریم، چنین نیازی آشکارتر خواهد بود. بسیاری از افراد در زمینه راه‏اندازی کسب و کار تازه شناخت بسیار کمی از بازار موردنظر دارند بنابراین استفاده از راهنمایی های کاربردی یک کارشناس یا مدیر بازنشسته ضروری خواهد بود. نکته منفی در این میان عدم تمایل برخی از کارآفرینان برای دریافت توصیه های کلیدی از سوی کارشناس هاست. نتیجه این امر در اغلب موارد مواجهه با شکست های سنگین خواهد بود بنابراین ما باید خودمان را برای مواجهه با شرایط دشوار آماده کنیم.

تقویت انگیزه و روحیه برای یادگیری نکات سازنده اهمیت بسیار زیادی دارد. نگرانی اصلی برخی از کارآفرینان در زمینه دریافت مشاوره از سوی کارآفرینان دارای تجربه امکان سرقت ایده شان است. در این زمینه دو راهکار اصلی پیش روی ما قرار دارد. راهکار نخست ثبت ایده مان در سازمان های دولتی است. به این ترتیب ماجرای سرقت ایده به طور کامل رفع خواهد شد. راهکار بعدی شامل عدم بیان تمام جزییات برنامه های مان است. در این صورت ما شانس بیشتری برای تعامل با شما خواهیم داشت.

یادگیری نکات تازه در زمینه کسب و کار همیشه با همراهی افراد علاقه‎مند راحت تر خواهد شد. نکته مهم در این میان تلاش عمده برای یافتن افراد مناسب به منظور پیشبرد اهداف برندمان است. بی‎تردید یک استارت‎آپ نیازمند افراد حرفه ای در زمینه های مختلف است بنابراین ما باید به طور مداوم در تلاش برای یافتن افراد تاثیرگذار و مناسب برای برندمان باشیم.

یادگیری نکات تازه از طریق آموزشگاه های حرفه ای اغلب راحت ترین گزینه در دسترس تلقی می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای همکاری سازنده با کارآفرینان موفق و استفاده از تجربه آنهاست. در غیر این صورت ما هرگز توانایی کشف نکات اصلی در زمینه کسب و کار را نخواهیم داشت. تلاش برای فعالیت موفق در شرکت های بزرگ اغلب ایده مناسبی برای یادگیری اصول اساسی کسب و کار در حوزه ای تازه است.

2. ضرورت فروتنی برای ایجاد کسب و کاری سازنده

فروتنی همیشه موجب ایجاد اعتماد به نفس می شود. شاید ما در ابتدای مسیر کسب و کارمان موفقیت های جذابی کسب کرده باشیم، اما همیشه رعایت فروتنی ضروری است. برخی از برندها پس از مدتی فعالیت در حوزه کسب و کار غرور بسیار زیادی پیدا می کنند. غرور بیش از اندازه همیشه موجب رفتار نامناسب با دیگران می شود بنابراین ما باید در عین پیشرفت برندمان به طور همزمان در زمینه رفتار بهتر با دیگران تلاش کنیم.

بسیاری از برندهای نام‎آشنا به دلیل رفتار مناسب با مشتریان جایگاه برتری در دنیای کسب و کار پیدا کرده اند. چنین برندهایی همیشه رفتار اصلی و به دور از خودنمایی دارند. یکی از اشتباهات کارآفرینان پس از کسب چند موفقیت ابتدایی تلاش برای نمایش تصویری متفاوت از برندشان است. ما همیشه باید به تصویر نخست کسب و کارمان وفادار باقی بمانیم. در غیر این صورت به سرعت اعتماد مشتریان را از دست خواهیم داد.

3. تقویت توانمندی ها

هر کارآفرینی در حوزه کسب و کار دارای تعدادی توانمندی خاص است. همین نکته تفاوت ها در زمینه کسب و کار را رقم می زند. اگر ما به دنبال بهبود وضعیت کاری مان هستیم، باید به طور مداوم در راستای ارتقای توانمندی های مان تلاش کنیم. بدون تردید هر فردی دارای نقطه ضعف هایی در حوزه کسب و کار است. ما در طول توسعه برندمان باید اقدام به تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت کنیم. فقط در این صورت امکان توسعه پایدار برای برندمان فراهم خواهد شد.

مطلب مرتبط: الزامات شروع یک کسب و کار

خوشبختانه امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای تقویت مهارت های کاری وجود دارد. دوره های آموزشی بسیار زیادی در دسترس برندها و کارآفرینان برای بهبود سطح عملکردشان قرار دارد. همچنین بسیاری از مطالب جذاب و آموزنده نیز به طور رایگان در سطح اینترنت وجود دارد بنابراین با اندکی جست‎جو امکان یافتن مطالب آموزنده برای ارتقای سطح توانایی های مان وجود خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید