جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

مهارت های ضروری شروع کسب و کار

2 سال پیش ( 1401/1/25 )
نویسنده : الن ونپیر   مترجم : امیر آل علی  

تنها تعداد کمی از افراد هستند که استعداد ذاتی برای کارآفرینی دارند و در این حوزه، بدون تمرین خاصی می توانند کاملا درخشان ظاهر شوند. با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که نباید وارد این شغل رویایی شد. درواقع هر فردی با تمرین می تواند خود را به بالاترین سطح ها در هر زمینه ای برساند. در این راستا بدون شک کارآفرینی، یکی از شغل هایی محسوب می شود که هر فردی تمایل زیاد به انجام آن دارد. در این زمینه پنج مهارت وجود دارد که باعث می شود تا آمادگی لازم برای شروع کسب و کار خود را پیدا کنید. درواقع این موضوع باید همواره مورد توجه قرار گیرد که یک شروع ضعیف، می تواند عواقب بسیار بدی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر اقدام هوشمندانه این است که بدون مهارت کافی، اقدامی را انجام ندهید. نکته مهم دیگر این است که این پنج مهارت حیاتی، نتیجه گفت و گو و تحقیقات متعدد بوده و به همین خاطر می توان با اطمینان نسبت به هر یک از آنها صحبت کرد. 

مهارت های ضروری شروع کسب و کار

1-قاطعیت 

یک عادت مشترک کارآفرین های نوپا این است که تلاش می کنند تا رضایت همگان را به دست آورند و کم ریسک ترین اقدامات را انجام دهند. این امر در حالی است که یک مدیر باید قاطعیت داشته باشد و بر روی نظر خود بماند. همچنین وی باید تصمیم گیرنده نهایی باشد و مسئولیت‎ها را عهده دار شود. در این زمینه فراموش نکنید که حتی یک اشتباه از سوی شما بر روی زندگی افراد بسیاری تاثیر خواهد داشت. به همین خاطر ابدا نباید مواردی نظیر احساسات، باعث شود تا از مسیر درست و حرفه ای خارج شوید. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که قاطعیت به معنای خودرأی بودن نیست. درواقع شما باید روحیه انتقادپذیری و مشورت بالایی را داشته باشید. درواقع بدترین نوع مدیران، افرادی هستند که در حصار غرور خود قرار گرفته اند. در این زمینه شما باید همواره یک قانون کلی را داشته باشید و آن صلاح شرکت است. با این دیدگاه دیگر نظرات شخصی دیگران و... تاثیر کمتری را خواهد داشت. همچنین لازم است تا از همان برخورد اول، شخصیتی را از خود نشان دهید که همگان متوجه شوند شما مدیری کاربلد هستید و هیچ اقدام نامتعارفی نمی تواند بر روی شما تاثیرگذار باشد. درواقع یک اتفاق رایج این است که کارمندان قدیمی تلاش می کنند تا با اقداماتی نظیر تعریف کردن بیش از حد، نظر مدیر تازه کار را به سمت خود جلب نمایند و در تصمیمات دخالت کنند که عمدتا در راستای منافع شخصی است. به همین خاطر شما باید رفتارهای احتمالی خود را بررسی کرده و در تلاش برای ساختن شخصیتی محکم قبل از شروع کار خود، باشید. 

مطلب مرتبط: 7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

2-صداقت 

تیم شرکت، سرمایه گذاران و مشتری به شما اعتماد می کنند و این امر لازمه تداوم یک کسب و کار است. در این راستا مهمترین فاکتور ایجاد و حفظ اعتماد، صداقت است. درواقع یکی از اشتباهات بسیاری از مدیران که از آن تحت عنوان یک سیاست و استراتژی نام می برند، فریب دادن است. این امر در حالی است که اگر دید موفقیت طولانی مدت را دارید، باید از همان ابتدا، صداقت در کار خود را داشته باشید. درواقع این موضوع ممکن است شرایط سختی را هم برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال اقرار به اشتباه خودتان پس از رخ دادن یک فاجعه، بدترین حالت ممکن است. با این حال این موضوع کاملا ضروری است. در این راستا شما باید در تلاش برای انتقال حداکثری اطلاعات خصوصا به کارمندان خود باشید. درواقع یکی از مشکلات رایج، پنهانکاری ها محسوب می شود. در این زمینه توصیه می شود که صداقت خود را به شرایط و عوامل گره نزنید و حتی اگر یک موضوع به ضرر خودتان است، صداقت را انتخاب کنید. درواقع تلاش برای پنهانکاری و نشان دادن تصویری جعلی، باعث می شود تا زمان زیادی را از دست بدهید و این اقدام به عادت شما تبدیل شود و طبیعی است که دیگر برای رشد واقعی شرکت خود، تلاش لازم را انجام ندهید و این موضوع شما را در روند نزولی قرار می دهد. درواقع این جمله را همواره به خاطر داشته باشید که یک دروغ برای همیشه پنهان نخواهد ماند. تمرین صداقت نیز می تواند با هر اتفاقی در زندگی روزمره شما همراه باشد. برای مثال نظر واقعی خودتان را نسبت به یک موضوع بدون توجه به تاثیر آن بر مخاطب که ممکن است حتی از صمیمی ترین دوستان شما باشد، شروع نمایید. در این زمینه همواره بدترین حالت ممکن را هم در نظر داشته باشید. با این اقدام متوجه این امر خواهید شد که صداقت، شما را نابود نخواهد کرد و این اقدام شما حتی مورد تمجید نیز قرار می گیرد که می تواند نمونه های بی شماری از آن را با یک جست و جوی ساده، پیدا کنید. 

3-درک بالا

درواقع از این بخش می توان تحت عنوان رفتار انسانی نیز نام برد. درواقع کارمندان، هر یک دارای شخصیت خاص خود بوده و نباید نگاه رباتی به آنها داشت. این امر در حالی است که بسیاری از افراد، کارمندان خود را درست به مانند برده می دانند و هیچ چیز برای این گروه، مهمتر از منافع شخصی نیست. بدون شک با این دیدگاه، شما سریعا به فردی منفور تبدیل خواهید شد و کارمندان نیز به دنبال گزینه های شغلی دیگر می روند. تحت این شرایط انتظار رشد، کاملا دور از ذهن خواهد بود. در کنار این مسئله، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید فردی کاملا اجتماعی باشید تا سریعا بتوانید ارتباط لازم را با تیم خود برقرار نمایید. درواقع میزان درک و ارتباط دوستانه شما با تیم شرکت، باعث خواهد شد تا به رهبری، نزدیک تر شوید که به مراتب مهمتر از مدیریت است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تیم شرکت به یک مربی دلسوز به جای منتقدی سرسخت، نیاز دارد. در این زمینه یک اقدام موثر این است که خود را در جایگاه یک مدیر تصور کرده و رفتارهای خود را تمرین نمایید. همچنین بررسی اقدامات مدیران موفق دیگر، شما را متوجه نکات بسیار مهمی خواهد کرد. در این زمینه شما تنها به درک تیم شرکت محدود نبوده و باید قدرت درک خواسته های مشتری و سرمایه گذارها را داشته باشید. با این اقدام می توانید سه ضلع را به خوبی مدیریت نمایید. 

4-کار تیمی

این امر که تصور کنید مسئولیت های شما تنها شامل پشت میز نشستن و انجام کارهای رایج است، بسیار غلط بوده و شما باید روحیه کار تیمی بالایی را داشته باشید. در این راستا شما باید به صورت مداوم به بخش های مختلف سر زده و تجربیات خود را در اختیار افراد قرار دهید. در برخی از شرایط نظیر اوضاع بحرانی، حتی ممکن است شما نیاز به انجام کارهای هرچند ساده داشته باشید. به همین خاطر هیچ گاه نباید خود را فردی جدا از تیم شرکت تصور نمایید. در این راستا انجام هر اقدامی به صورت تیمی، باعث می شود تا سرعت انجام آنها افزایش پیدا کند. به همین خاطر می توانید به فردی کاملا فعال در تیم خود نیز تبدیل شوید.

5-مسئولیت پذیری 

به عنوان توصیه آخر لازم است تا مسئولیت تصمیمات و اشتباهات خود را برعهده گرفته و از تحت فشار قرار دادن کارمندان خود جلوگیری نمایید. این امر در حالی است که پنهان شدن، به یک ویژگی رایج مدیران تبدیل شده است و درواقع آنها تا زمان موفقیت، همواره خود را نفر اول معرفی می کنند و در زمان بروز خطا و مشکل، افراد تیم را مقصر می دانند. این امر در حالی است که شما به عنوان مدیری که خواهان رفتار حرفه ای است، باید کاملا عکس این قضیه را مورد توجه قرار دهید. 

مطلب مرتبط: معماهای پیش روی کارآفرینان در شروع کسب و کار

در آخر فراموش نکنید که این پنج اصل، اقداماتی زمانبر بوده و نباید تصور کنید که یک هفته ای می توانید به تمامی آنها دست پیدا کنید. درواقع حتی ممکن است شما به یک سال خودسازی نیاز داشته باشید. همچنین توصیه می شود که کار خود را از یک شرکت کوچک شروع نمایید تا در صورت بروز اشتباه، سریعا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. درواقع تمرین عملی، اقدامی بسیار مفید خواهد بود که در این زمینه برندهای بزرگ، ابدا گزینه خوبی محسوب نمی شوند. 

منبع : groovehq
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nSTeHLnO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه