پنجشنبه, ۱۷ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Thu, 8 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

مسئله فروش در چند سال اخیر به مراتب پیچیده و سخت شده و دیگر نمی توان با شیوه های رایج، موفقیت خاصی را به دست آورد. تحت این شرایط بسیاری از افراد به دنبال بهبود مهارت فروش خود هستند. با این حال تنوع توصیه های موجود، باعث شده است تا با یک چالش دیگر مواجه باشیم. درواقع تعدد گزینه ها باعث می شود تا انتخاب به اقدامی کاملا دشوار تبدیل شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که شما فرصت کافی برای امتحان کردن روش های زیاد را نخواهید داشت و انتخاب های نادرست می تواند در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، نتایج فاجعه باری را به همراه داشته باشد. در این راستا براساس نظرسنجی های به عمل آمده، بیش از 59 درصد صاحبان کسب و کار بر این باور هستند که باید رقابتی تر عمل نمایند. به همین خاطر حتی اگر صاحب کسب و کار نباشید، تقویت این مهارت کمک خواهد کرد تا فرصت های شغلی به مراتب بهتری را پیدا کرده و در کار خود به عنوان یک بازاریاب و مسئول فروش، به مراتب موفق تر ظاهر شوید. در این راستا شش تمرین اساسی را بررسی خواهیم کرد که حداقل تا 10 سال آینده، کاربرد خود را حفظ می کند. 

بهبود مهارت فروش با 6 تمرین طلایی

1-به متخصص صنعت خود تبدیل شوید

درواقع در بازار امروز شما لازم است تا به مسئله برند شخصی، توجه ویژه ای را داشته باشید. در این رابطه شما نیز بسیاری از بلاگرها را مشاهده کرده اید که به خاطر جامعه مخاطبانی که دارند، به راحتی می توانند محصولات مختلف را به فروش رسانده و مشتری سازی نمایند. درواقع جذابیت این بخش به قدری زیاد است که بسیاری از این افراد، اقدام به ایجاد برند و فروش محصولات خود نیز می کنند. در این زمینه شما نیز باید اقدامی مشابه را انجام دهید. با این حال فعالیت شما باید کاملا مرتبط با حوزه ای باشد که قصد دارید از آن طریق، فروش محصول داشته باشید. برای مثال اگر مدیر فروش یک برند فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند هستید، تولید محتوا در این حوزه کاملا الزامی خواهد بود. با این اقدام شما تسلط و تخصص خود را نشان می دهید و روند اعتمادسازی به بهترین شکل انجام می شود.

مطلب مرتبط: چگونه مهارت فروشندگی مان را تقویت نماییم؟

نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که خود را به یک کانال محدود نکنید. برای مثال ممکن است برای سایت ها، روزنامه ها و مجلات محتوای متنی ایجاد کنید. با این حال این اقدام ابدا کافی نبوده و لازم است تا از تمامی بسترهای موجود، نهایت استفاده را داشته باشید. این امر برای شما فرصت های شغلی را هم به همراه خواهد داشت. درواقع برند شخصی قدرتمند، بهترین نتایج را برای شما و در نهایت برندی که در آن فعالیت دارید، به همراه خواهد داشت و یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می شود. برای شروع کار نیز شما می توانید از بسترهای موجود در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب، استفاده کنید که مخاطبان بسیاری را داشته و فعالیت در آنها کاملا رایگان است. بدون شک چنین اقدامی باعث خواهد شد تا شما به مطالعه مداوم و به روز کردن اطلاعات خود نیاز داشته باشید و به صورت مداوم، اوضاع بازار و تحولات آن را بررسی کنید که بدون شک در بهبود سطح کاری شما، تاثیر عمیقی را به همراه دارد. 

2-برای کسب اطلاعات محدودیتی نداشته باشید 

واقعیت این است که محصول خوب و بد وجود نداشته و در این زمینه فروشنده خوب و بد مطرح است. در این راستا شما باید اطلاعات شخصی سازی شده داشته باشید تا بتوانید انواع مشتری را جذب کنید. درواقع هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، قدرت تاثیرگذاری بالاتری را هم پیدا خواهید کرد. در این راستا یکی از اقدامات کاملا نتیجه بخش این است که تنها به کسب اطلاعات در زمینه محصول و بازار محدود نشوید. درواقع حتی اطلاعات فرعی و در ظاهر بی ربط، می تواند تفاوت‏ ها را ایجاد کند. در علم بازاریابی و فروش، بسیار مهم است که سرنخ ها را پیدا کرده و به خوبی به آنها بها دهید. برای مثال پیدا کردن علایق شخصی افراد، کمک خواهد کرد تا شرایطی را به وجود بیاورید که صرفا خرید محصول و رفع نیاز، انگیزه اصلی محسوب نشود. برای مثال بدون شک شما با مشتریانی مواجه خواهید شد که به مسئله محیط زیست توجه ویژه ای دارند. تحت این شرایط اگر از قبل خود را برای چنین شرایطی آماده کرده باشید، بدون شک می توانید تاثیر بسیار خوبی را بر روی این افراد داشته باشید و از طریقی وارد شوید که آنها انتظار ندارند. درواقع بدترین اقدام ممکن این است که به دنبال شیوه های رایج در بازار باشید. 

3-استانداردهای خاص خود را داشته باشید 

واقعیت این است که قوانین برای شکسته شدن هستند و لازم است تا هر فردی، براساس اصول خاص خود اقدام نماید. درواقع بسیاری از قوانین، دیگر کاربرد لازم را نداشته و تنها شما را محدود می کنند. تحت این شرایط لازم است تا قوانین خودتان را داشته باشید و هر ساله اقدام به بازنگری در آنها نمایید. این امر باعث خواهد شد تا تحت هر شرایطی، یکسری استانداردها را رعایت نمایید که باعث می شود تا اقدامات شما، بالاترین حد نتایج را به همراه داشته باشد. در این رابطه فراموش نکنید که تقلید کردن، ابدا مناسب نبوده و استراتژی های مناسب برای یک نفر، ممکن است برای شما بدون نتیجه باشد. همانطور که در گذشته نیز عنوان شد، در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، شما فرصت اشتباه نخواهید داشت و لازم است تا برای رسیدن به استانداردهای کاری خود، زمان کافی را اختصاص دهید. همچنین لازم است قبل از هر اقدامی، آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید تا نسبت به درست بودن موارد، اطمینان داشته باشید. در این رابطه در موارد متعددی این موضوع اتفاق افتاده است که افراد مسائل را با دید همه‎جانبه نگاه نکرده و این امر باعث شده است تا از تصمیمات خود، بهترین نتایج ممکن را نگرفته باشند. 

4-از ابزار مناسب استفاده کنید 

در جهان مدرن امروز اگر از تکنولوژی و ابزارهای جدید استفاده نکنید، فرصت ها را به سادگی از دست خواهید داد. درواقع برای بازاریابی و فروش، انواع تکنولوژی‏ ها وجود دارد که به صورت مداوم به تعداد آنها افزوده می شود و لازم است تا آنها را به خوبی شناسایی کرده و نحوه استفاده از موارد کاربردی را به خوبی یاد بگیرید. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر به حدی بوده است که می توانید حتی بدون نیاز به ترک خانه خود، آموزش داشته باشید. با این حال بهتر است که به دنبال دوره هایی باشید که پروژه محور محسوب می شوند. در این رابطه یکی از ابزارهای کاملا ضروری، CRM است و یا یک جست و جوی ساده، می توانید به فهرست کاملی از آنها دست پیدا کنید. با این حال این موضوع را به خاطر داشته باشید که در مواردی ممکن است شما به شخصی سازی ابزارها نیاز داشته باشید. تحت این شرایط استفاده از یک برنامه نویس و یا مکاتبه کردن با مدیران تکنولوژی تولید شده، کاملا ضروری خواهد بود. 

5-به شیوه نوین فروش تلفنی داشته باشید 

واقعیت این است که یکی از قوی ترین روش های فروش، استفاده از تلفن محسوب می شود. درواقع این امر باعث خواهد شد تا با جامعه هدف خود ارتباط مستقیمی را داشته باشید و آنها را به خرید ترغیب نمایید. با این حال در شیوه های قدیمی، از یک صدای ضبط شده استفاده می شود که بدون شک باعث می شود که 90 درصد افراد در همان ابتدا گوشی را قطع کنند. در این راستا شما باید قبل از هر تماس سعی کنید که تا حد امکان، اطلاعات کسب کرده باشید. این امر باعث می شود تا بهتر بتوانید مخاطب خود را تحت تاثیر قرار داده و براساس نیازهای آنها، پیشنهاد وسوسه برانگیزی را بدهید. 

مطلب مرتبط: 4 دلیل عدم موفقیت تیم فروش

6-تمرین عملی داشته باشید 

توصیه آخر این است که در بازارهای مختلف خود را محک زده و با شرکت های گوناگون همکاری داشته باشید. این امر باعث می شود تا با چالش هایی مواجه شوید که حتی تصور آن در حالت عادی نیز غیرممکن است. در این زمینه نیازی نیست که حتما استخدام رسمی باشید. درواقع شما می توانید آن را صرفا یک تمرین بدانید. اگرچه در ظاهر کمی گیج کننده است. با این حال شما می توانید با اقداماتی نظیر کمک کردن به کسب و کار دوستان خود، تمرین لازم را داشته باشید. در این رابطه کمتر شرکتی است که از کمک رایگان و یا کم هزینه، استقبال نکند. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KgXmnl0m
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه