چهارشنبه, ۶ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Wed, 26 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

7 اصل بهبود سایت در تعطیلات سال نو

1 ماه پیش ( 1400/10/4 )
نویسنده : دنیش اگروال   مترجم : امیر آل علی  

یکی از آمارهای بسیار منفی اکثر بسیاری از سایت ها این است که در ایام عید، عملکرد ضعیف تری را ارائه می دهند و یا آمارهای ماه های قبل را به دست می آورند. این امر در حالی است که سال نو، مهمترین تعطیلات در 365 روز سال است و باید از آن نهایت استفاده را داشته باشید. در شرایط حال حاضر به خاطر ویروس کرونا، توجه به فروش آنلاین به مراتب بیشتر شده است. به همین خاطر شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی فروش آنلاین قرار دهید. در این زمینه فراموش نکنید که این اقدام شما را از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی خارج خواهد کرد و به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تا هفت سال آینده، فروش حضوری منسوخ می شود. در ادامه هفت اصلی را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا در تعطیلات سال نو سایت خود را به بهترین شکل بهبود بخشید. 

7 اصل بهبود سایت در تعطیلات سال نو

1-کمپین خود را زودتر شروع کنید 

یکی از اشتباهات رایج این است که برندها کمپین عیدانه خود را تنها چند روز قبل از سال نو شروع می کنند. این امر در حالی است که شما از مدت ها قبل باید این اقدام را شروع کنید و ذهن ها را به خوبی آماده نمایید. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که شما حتی از هفته ها قبل، وارد فاز فروش عیدانه شده باشید. درواقع بسیاری از افراد بنا به دلایلی نظیر سفر، فرصت خرید و تصمیم گیری را نخواهند داشت و طبیعی است که عملکرد کند شما باعث شود تا برندهای دیگر بازار هدف شما را تصاحب کنند. در این راستا فراموش نکنید که شما باید عملکرد سال های گذشته خود و رقبا را بررسی کنید تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: 8 اقدام برای فروش بالا در تعطیلات سال نو

2-کلمات کلیدی دم بلند را مورد توجه قرار دهید 

در رابطه با کلمات کلیدی شما با دو مفهوم موجه هستید که شامل دم بلند و دم کوتاه است. مورد اول معمولا حاوی چهار یا چند کلمه هستند که به وضوح مشخص می کند مصرف کننده به دنبال چه چیزی است و قصد آنها چیست. هرچه کلمات کلیدی خاص تری به محصول یا وب‎سایت خود اضافه کنید، احتمال اینکه مشتریان واجد شرایط بیشتری را برای بازدید از سایت خود داشته باشید، وجود دارد. در نقطه مقابل کلمات کلیدی دم کوتاه عباراتی هستند که کلی تر و گسترده تر هستند و ممکن است دارای چندین هدف کاربر باشند. در این راستا فراموش نکنید که افراد در تعطیلات سال نو به دنبال مواردی مشخص هستند و وارد یک مرحله مشخص شده‎اید. به همین خاطر طبیعی است که موارد دقیق تر، کاربرد بالاتری را هم داشته باشد. پیدا کردن این کلمات کلیدی ابدا کار سختی نبوده و می توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید. 

3-کلمات کلیدی فصلی را فراموش نکنید 

در هر فصل یکسری کلمات وجود دارد که اهمیت و کاربرد به مراتب بالاتری در مقایسه با ماه ها و فصل های قبل را دارند. در این زمینه توصیه می شود که مهمترین کلمات مخصوص به عید و فصل آن را مورد توجه قرار دهید. درواقع نباید تمام توجه شما نیز صرفا به سال نو باشد. در این زمینه مواردی نظیر زمستان، برف و... از دیگر موارد مهم محسوب می شود. درواقع این کلمات در ایام سال نو ترندهای اصلی را تشکیل می دهند و لازم است تا مورد توجه ویژه شما باشد. 

4-طراحی سایت خود را تغییر دهید 

با توجه به این امر که سال نو مهمترین رویداد محسوب می شود، لازم است تا سایت خود را نیز با تم مناسبی همراه سازید. درواقع این تغییر کاملا موقت بوده و پس از پایان تعطیلات می توانید همه چیز را به حالت قبل بازگردانید. این موضوع در کنار ایجاد جذابیت بصری، از نظر سئو نیز ارزشمند است. 

5-جوایز رایگان داشته باشید 

هدیه دادن به یک سنت در ایام سال نو تبدیل شده است. در این رابطه شما می توانید از این خواسته در راستای یک اقدام بازاریابی استفاده کنید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بنا بر استراتژی جمعه سیاه، شما حتی می توانید سودآوری های فوق العاده ای را داشته باشید. یکی از بهترین هدیه ها می تواند تخفیف های ویژه محصولات باشد تا افراد ترغیب بالاتری برای خرید پیدا کنند. با این اقدام انبارها نیز از محصولات خالی می شود و می توانید سال نو را با تولیدات جدید آغاز نمایید. در این راستا با بررسی مقالات و نمونه های موفق سال های قبل، می توانید ایده های خلاقانه ای را داشته باشید. درواقع توصیه می شود که اقدامات شما همراه با سرگرمی باشد تا نتایج خوبی را به دست آورید. 

6-از قدرت هشتگ ها غافل نشوید 

درواقع در این ایام شما باید بازنگری در هشتگ های خود داشته باشید و تغییراتی را اعمال نمایید. درواقع موارد محبوب افراد در این ایام تفاوت های بسیاری را در مقایسه با ماه های قبل دارد و لازم است تا این مورد را به خوبی درک کنید. نکته جالب این است که بسیاری از برندها با استفاده از هشتگ های اختصاصی، چالش های جذابی را انجام می دهند که در نهایت به افزایش تعداد مخاطبان آنها منجر می شود. در این زمینه توصیه می شود که حداقل یک دوره آموزشی شبکه های اجتماعی و اصول کسب مخاطب را طی کنید. این امر باعث خواهد شد تا در نحوه انجام هر یک از این اقدامات، عملکرد حرفه ای تری را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: 4 استراتژی فروش بیشتر در تعطیلات سال نو

7-پیوند داخلی قدرتمندی را ایجاد کنید 

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد پیوند میان صفحات مختلف است. این امر باعث خواهد شد تا هر اقدام شما، مبلغ موارد دیگر باشد. نمونه ساده آن را می‎توان در پیشنهاد مطالعه سایت های خبری مشاهده کرد. با این حال شما می توانید اقدامات بسیار متنوعی را داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که شما نباید صرفا بر روی فروش تمرکز کنید. درواقع فعالیت بیش از حد اقتصادی، جذابیت اقدامات را بیش از حد کاهش خواهد داد. 

به عنوان توصیه پایانی بهتر است که تیم تولید محتوا استخدام کنید تا در این ایام بتوانید پاسخگوی نیازهای جدید و فعالیت های مداوم باشید.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yyudoJ5r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه