جمعه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Fri, 21 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

بدون شک تعطیلات سال نو فرصتی ایده آل است تا برندها بتوانند فروش بالایی را داشته باشند. انسال با توجه به درگیر بودن جهان با ویروس کرونا، طبیعی است که بسیاری از برندها با فروش به مراتب پایین تر از حد انتظاری مواجه شده باشند. با این حال در چند ماه اخیر به خاطر واکسیناسیون جهانی، اوضاع بهتر شده و به همین خاطر تعطیلات سال نو، فرصت بسیار خوبی است تا برندها مقداری از خسارت های خود را جبران کنند و با قدرت وارد سال جدید شوند. با این حال برای موفقیت در هر زمینه ای، نیاز است تا برنامه ریزی درستی داشته باشید. در این راستا هشت اقدامی را بررسی خواهیم کرد که شانس فروش بیشتر در این ایام را به مراتب افزایش خواهد داد. 

1-آنالیز داشته باشید

نخستین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که وضعیت حال حاضر برند چگونه است و در بهترین حالت، چه آماری را می توانید به ثبت برسانید. درواقع این بخش کمک خواهد کرد تا با دید بهتری وارد کار شوید. در این بخش شما باید اطلاعات جامعی از تمامی بخش های خود داشته باشید. برای مثال پرفروش ترین و کم فروش ترین محصولات، از جمله آمارهای مهم برای شما خواهد بود که در نهایت کمک می کند تا استراتژی های مناسب تری را داشته باشید. به صورت کلی این بخش را می توان طی یک هفته به اتمام رساند و به همین خاطر ابدا اقدامی زمانبر محسوب نمی شود. 

مطلب مرتبط: 4 استراتژی فروش بیشتر در تعطیلات سال نو

2-برای تبلیغات و بازاریابی بودجه بندی نمایید 

شما باید بدانید که هر اقدام، به چه میزان بودجه نیاز دارد. این موضوع بدون شک در تصمیم گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. در این راستا شما باید استراتژی ها و اقدامات مختلف نظیر تبلیغات را با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین ها را با توجه به شرایط خود داشته باشید. همچنین شما باید کمپین هایی را تعریف کنید که نحوه رشد و زمان شروع آن نیز از جمله مواردی است که باید در این بخش نسبت به آن تصمیم گیری کرده باشید. 

3-وب سایت خود را به روزرسانی کنید

درواقع تمامی اقدامات شما باید همگام با شرایط جدید باشد و تم سال نو را اعمال نمایید. در این زمینه با توجه به این امر که هنوز هم وضعیت برای فروش حضوری در ابعاد گسترده مهیا نیست و پروتکل ها باعث شده است تا نتوانید فعالیت چندانی را نداشته باشید به همین خاطر بررسی وضعیت سایت بسیار مهم است. در این زمینه توصیه می شود که سایت خود را برای این شرایط آماده کنید و بسته بندی های مخصوص هم داشته باشید. در این رابطه با رعایت برخی از اصول سئو، می توانید به راحتی مشتریان بسیاری را پیدا کنید. 

4-از گذشته درس بگیرید 

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید این است که اشتباهات سال های گذشته را بررسی کرده و این اقدام را برای برندهای دیگر هم انجام دهید. این امر باعث خواهد شد تا امسال بتوانید بهترین آمار ممکن را به ثبت برسانید. همچنین فراموش نکنید که همچنان کرونا یک دغدغه جهانی محسوب می شود و لازم است تا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایید تا مشتری بدون نگرانی از شما خرید کند. 

5-از شبکه های اجتماعی غافل نشوید 

از دیگر مواردی که باید به آن توجه نمایید این است که امروزه حضور در شبکه های اجتماعی به مهمترین استفاده افراد از بستر اینترنت تبدیل شده است. درواقع براساس آمارهای جهانی هر فرد بیش از چهار ساعت از زمان شبانه روز خود را به این موضوع اختصاص می دهد. در این راستا شما هم باید به دنبال حضوری فعال و حرفه ای در حداقل سه شبکه محبوب منطقه خود باشید. در این زمینه آمریکا بهترین آمار را دارد و بیش از 80 درصد جمعیت آن، حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند. در این زمینه فراموش نکنید که شبکه ها، بسترهایی رایگان محسوب می شوند و این امر خود فرصتی برای فعالیت تمام برندها است. در این زمینه با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال نو باید به دنبال اقداماتی نظیر ارائه کدهای تخفیف ویژه، نقد و بررسی محصولات و... باشید. در این زمینه بررسی اقدامات سایر برندها نیز به شما ایده های بسیار خوبی را می دهد. 

6-تجربه خرید متفاوتی را ارائه دهید 

درواقع شما باید خرید را به یک تفریح در ایام تعطیل تبدیل کنید تا افراد ضمن سپری کردن یک خاطره جذاب، محصولات شما را نیز خریداری کنند. این موضوع نیاز به سناریوی دقیقی دارد. برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعالیت دارید، می توانید با یک عکاس هماهنگی های لازم را داشته باشید و فرصت یک روز زندگی مانند مدل ها را ایجاد کنید. در این زمینه تنها کافی است که نور ثابت، فون عکاسی و دوربین وجود داشته باشد. درواقع هنگامی که افراد تجربه استفاده از محصول را در فضایی جذاب داشته باشند، طبیعی است که تمایل برای خرید نیز چندین برابر شود. با این حال این امر تنها یک مثال ساده بوده و با کمی خلاقیت می توانید اقدامات بسیاری را انجام دهید. 

7-استخدام فصلی داشته باشید 

با توجه به این امر که در تعطیلات سال نو فرصت خوبی برای افزایش فروش وجود دارد طبیعی است که شما به نیروی کار بیشتری هم نیاز داشته باشید و به همین خاطر توصیه می شود که استراتژی استخدام فصلی را اجرا نمایید. این امر باعث خواهد شد تا امکان انجام کارهای بزرگ شکل گیرد و از فرصت به وجود آمده، بهترین استفاده را داشته باشید. تحت این شرایط شما دیگر نگران مرخصی های کارمندان خود نیز نخواهید بود. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در تعطیلات با ساده ترین راهکارهای دنیا

8-برنامه روزانه داشته باشید 

تعیین یکسری اهداف، ابدا کافی نبوده و شما باید از فرصت کوتاه تعطیلات، بهترین استفاده را داشته باشید. به همین خاطر شما باید برای هر روز، برنامه دقیقی را تعیین کنید. با این اقدام می توانید بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. نکته ای که لازم است تا به آن توجه نمایید، مسائل پیش بینی نشده است. درواقع ممکن است برخی از اقدامات را نتوانید انجام دهید و با مشکلاتی مواجه شوید، به همین خاطر همواره باید اقدامات و برنامه های جایگزین هم وجود داشته باشد. 
در نهایت بهتر است که تعطیلات را با یک مراسم به پایان برسانید و از آن به عنوان آخرین فرصت برای افزایش فروش خود، استفاده کنید. 

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Mha7EYB1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه