جمعه, ۲۱ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Fri, 12 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

7 دلیل اهمیت تیک تاک برای کسب و کارها

2 ماه پیش ( 1401/3/17 )
نویسنده : مت سوترن   مترجم : امیر آل علی  

تیک تاک به عنوان موفق ترین شبکه نوظهور جهان، بسیاری از آمارها را جا به جا کرده و یکی از هفت شبکه اجتماعی برتر محسوب می شود. درواقع بالاترین سرعت رشد در حال حاضر به این شبکه اختصاص دارد. این امر در حالی است که میزان استفاده از آن توسط برندها، وضعیت مناسبی نداشته و بسیاری از مدیران به شبکه های دیگر نظیر اینستاگرام و یوتیوب، اعتماد بیشتری را دارند. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین فضا برای فعالیت شما، بستر رایج نبوده و طبیعتا تعداد مخاطب تعیین کننده خواهد بود. در این راستا با حضور در تیک تاک، بدون شک می توانید در بازاری به حجم رقابت کمتر نیز مواجه شوید. درواقع وجود تبلیغات و حضور برندهای مختلف، تصمیم گیری را بیش از حد سخت می کند. این امر در حالی است که در تیک تاک، فضای رقابتی کمتری وجود دارد و می توانید ماندگاری به مراتب بیشتری را در ذهن مخاطب داشته باشید. با این حال یکی از موارد رایج بسیاری از برندها این است که رشد کمی را تجربه می کنند.

7 دلیل اهمیت تیک تاک برای کسب و کارها

در این زمینه تیک تاک بخشی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است که با عضویت در آن می توانند از مزیت هایی نظیر نمایش بهتر تبلیغات و محتواها مواجه شوند. بدون شک استفاده از آن فوق العاده است. درواقع شما باید از تمامی قابلیت های یک شبکه، استفاده مناسب را داشته باشید و بدون شک این اقدام، یک میانبر برای رسیدن به اهداف شما خواهد بود. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که در جهان امروز، فروش اینترنتی در حال منسوخ کردن شیوه رایج است. به همین خاطر اگر از امروز آمادگی لازم را نداشته باشید و وارد این مسیر نشوید، موقعیت های زیادی را از دست خواهید داد. در ادامه هفت دلیل برای اهمیت تیک تاک برای کسب و کارها، بررسی می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک با تکنیک های کاربردی برای کسب و کارها

1-محتواهای تیک تاک خسته کننده نیستند 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ویدئوهای چندثانیه تیک تاک، بدون شک هیچ فردی را خسته نخواهد کرد. در این زمینه ممکن است تصور کنید که شبکه ای نظیر توییتر نیز در زمینه تولید محتوای کوتاه فعالیت دارد و باید انتظار نتایج مشابه را داشت. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توییتر، اصل کار خود را بر روی متن کوتاه قرار داده و تیک تاک بر روی ویدئو تمرکز دارد. در این رابطه ذکر این نکته ضروری است که جذاب ترین فرمت محتوا، ویدئو است و مشاهده کردن به مراتب ساده تر از خواندن یک متن محسوب می شود. به همین خاطر ابدا نمی توان میزان جذابیت دو شبکه را یکسان تلقی کرد. در این زمینه نرخ خرید نیز در این شبکه آماری فوق العاده را دارد و جزو سه شبکه اول محسوب می شود. با این حال برای موفقیت در زمینه فروش لازم است تا به جدیدترین تحقیقات توجه داشته باشید که براساس آن، ویدئوهایی با بالاترین میزان خرید همراه بوده که نحوه ایجاد محصول به نمایش گذاشته شده است. درواقع شما می توانید یک ویدئو با سرعت پخش بالا از مراحل ساخت محصول خود را به نمایش بگذارید. در این زمینه ممکن است محصول شما یک شی نباشد. تحت این شرایط می توانید یک روز کاری را به صورت فشرده نشان دهید. درواقع نشان دادن مراحل کار، مهمترین اصل محسوب می شود. 

2-امکان تعامل کم هزینه وجود دارد 

برخلاف اینستاگرام که شما محکوم به ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرها هستید. در تیک تاک می توانید سرویس تبلیغات را برای خود فعال کنید. این امر درست مشابه اقدامی است که یوتیوب انجام می دهد. همچنین به خاطر نوظهور بودن شبکه و کوتاه بودن ویدئوها که به کاهش هزینه های تولید محتوا کمک کرده است، هزینه همکاری مستقیم با اینفلوئنسرها بسیار کم بوده و کاملا مناسب است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توصیه می شود چنین شرایطی باعث عدم توجه به بودجه نباشد. درواقع با یک بودجه بندی حرفه ای، شما می توانید شانس همکاری همزمان با چند اینفلوئنسر ( تیک تاکر) را داشته باشید. 

3-نرخ تعامل در تیک تاک در بالاترین حد است

در تیک تاک یک محتوا می تواند مورد بازنشر و حتی بازتولید افراد مختلفی قرار گیرد و این امر یک روند رایج محسوب می شود. درواقع این شبکه، پادشاه چالش های مختلف محسوب می شود. همین امر باعث شده است تا میزان تعامل میان کاربران و مخاطبان، آمار بسیار خوبی را داشته باشد و این وضعیت، بهتر از هر شبکه دیگری است. این امر در حالی است که در شبکه ای نظیر اینستاگرام، چنین حجم واکنش متقابل را شاهد نیستیم. تحت این شرایط طبیعی است که یک تبلیغ چالشی از سوی شما، شانس دیده شدن بسیار بالایی را دارد. نکته ای که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که انجام یک اقدام، باعث می شود تا ماندگاری در ذهن به بیش از یک سال برسد که خود شرایطی ایده آل برای هر کمپین تبلیغاتی خواهد بود. 

4-بیشترین شانس رشد را خواهید داشت 

در بین تمامی 10 شبکه اجتماعی برتر جهان، هیچ یک شانس رشد بالاتری نسبت به تیک تاک ندارد. این امر به معنای آن است که شما می توانید سریعا در این شبکه محبوب شده و با سرمایه گذاری بر روی آن، بهترین نتایج را در کوتاه ترین مدت به دست آورید. درواقع وضعیت شبکه در سال های آینده، یکی از دغدغه همیشگی مدیران محسوب می شود که در رابطه با تیک تاک، حداقل تا هفت سال آینده روند نزولی را شاهد نخواهیم بود. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی در تیک تاک

در آخر توصیه می شود که برای شروعی قدرتمند، چندین کاربر و برند موفق در تیک تاک را مورد بررسی قرار دهید و در ابتدا، آمارهای محلی را بررسی نمایید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید به درک بهتری از سلیقه جامعه هدف خود، دست پیدا کنید. همچنین فعالیت در تیک تاک به معنای فراموش کردن سایر شبکه ها نبوده و می توانید به صورت همزمان، سایر شبکه ها را نیز مورد توجه قرار دهید. با این حال نکته مهم این است که هر شبکه، ویژگی های خاص خود را دارد و نباید از یک محتوا برای تمامی آنها استفاده کنید. درواقع هر شرکت، نیاز به یک تیم قدرتمند تولید محتوا دارد تا بتواند از تمامی فرصت های موجود در شبکه های اجتماعی، استفاده کند. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cXO9wSKY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه