دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

امروزه تقریبا همه در تیک تاک حضور پررنگی دارند. این پلتفرم دوست داشتنی از نزدیک به سه سال قبل محبوبیت زیادی در میان کاربران سراسر دنیا پیدا کرده و بدل به یکی از بهترین پلتفرم ها برای حضور کاربران شده است. همین امر برندها را نیز به سوی عضویت در تیک تاک و فعالیت بازاریابی کشانده است. بدون شک فعالیت برندها در تیک تاک با دیگر شبکه های اجتماعی تفاوت معناداری دارد. با این حال همین نکته کوچک نیز مانع از حضور برندها در فضای تیک تاک نشده است. 

برندسازی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایده های تازه ای نیستند. بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی مختلف این هدف را دنبال می کنند. با این حال تیک تاک به دلیل ماهیت متفاوتش از دیگر شبکه های اجتماعی در این میان جذابیت های بسیار بیشتری دارد. اتکای صرف بر فرمت ویدئوهای کوتاه به اضافه موسیقی متن هیجان بسیار زیادی برای کاربران به همراه داشته است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را به شدت افزایش خواهد داد. 

بازاریابی در تیک تاک با تکنیک های کاربردی برای کسب و کارها

یکی از نکات مهم در راستای بازاریابی مناسب در فضای تیک تاک مربوط به آشنایی با تکنیک های درست در این میان است. امروزه بسیاری از بازاریاب ها به دنبال تولید محتوا و توسعه برند در فضای این پلتفرم هستند. با این حال در نهایت فقط تعداد اندکی از برندها شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنند. اگر شما هم دوست دارید در دامنه برندهای موفق در فضای تیک تاک باشید، باید از همین حالا اقدام به یادگیری تکنیک های تاثیرگذار نمایید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران برای همیشه از بین برود.

مطلب مرتبط: بازاریابی و تولید محتوا در تیک تاک با هشتگ های کاربردی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی در فضای تیک تاک است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین شیوه ای هستید، مقاله کنونی نکات کاربردی زیادی برای تان به همراه دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مورد بررسی قرار می دهیم. 

بارگذاری محتوا در بهترین زمان ممکن

بارگذاری محتوا در بهترین زمان ممکن یکی از اصول اساسی در زمینه بازاریابی در تیک تاک است. بسیاری از برندها حتی اگر بهترین ویدئوهای تیک تاکی را هم داشته باشند، باز هم به دلیل ناتوانی برای انتشار محتوا در زمان مناسب شانسی در بازار نخواهند داشت. این اتفاق تمام هزینه و زحمات یک تیم بازاریابی را از بین می برد. مقصر اصلی در این میان هم غفلت مسئولان بازاریابی برند در پیدا کردن بهترین زمان ممکن برای انتشار محتواست. 

بدون تردید هر برندی با توجه به بازار مورد نظرش یک ساعت مشخص برای انتشار محتوای انتخاب می کند. در این میان نقش آمارهای دقیق برای شناسایی میزان تاثیرگذاری محتوا بر روی مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را به شدت افزایش می دهد. 

براساس گزارش موسسه اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی بین 11 صبح تا 2 بعد از نیمه شب است. در این زمان بسیاری از کاربران به طور مداوم شبکه های اجتماعی را چک می کنند. البته ساعت های پایانی روز به دلیل راحتی استفاده از شبکه های اجتماعی و اوقات فراغت بیشتر اهمیت بالاتری برای بازاریاب ها خواهد داشت. بنابراین اگر شما محتوای جذابی برای بارگذاری در تیک تاک دارید، باید اول از همه به سراغ ساعت های عصر و شبانگاهی بروید. اینطوری بسیاری از کاربران جذب محتوای تان خواهند شد. 

یادتان باشد بارگذاری محتوا در تیک تاک یک امر بی نهایت مهم است. بنابراین اگر شما به خوبی حواس تان به این بخش مهم نباشد، خیلی راحت امکان از بین رفن تمام زحمات قبلی تان فراهم می شود. توصیه ما در این میان استفاده از زمان بندی ارائه شما در بالا خواهد بود. به علاوه، شما باید براساس تجربه تان در بازار نیز اندکی تغییر در وضعیت فوق اعمال کنید. آن وقت دیگر هیچ برندی در بازار توانایی رقابت با شما را نخواهد داشت. 

پیدا کردن ریتم مناسب و تداوم

بسیاری از کاربران در تیک تاک فقط برای مدت زمانی کوتاه محتوای بسیار جذاب طراحی و بارگذاری می کنند. این امر اگرچه شهرت سریعی برای این دسته از افراد به همراه دارد، اما شهرت موردنظر خیلی زود نیز از بین خواهد رفت. دلیل این امر حضور کاربران و اینفلوئنسرهای بسیار زیاد در فضای کسب و کار است. به این ترتیب اگر شما برای مدت زمانی کوتاه هم تولید محتوا نکنید، خیلی زود از عرصه کسب و کار و همچنین تیک تاک کنار می روید. این امر به هنگام بازگشت به عرصه بازاریابی دردسرهای بسیار زیادی برای شما و برندتان به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر باید همیشه حواس تان به این بخش مهم از کارتان باشد، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

پس از اینکه شما عنصر تداوم را در کارتان به طور حرفه ای دنبال کردید، نوبت به بقیه بخش ها هم می رسد. هر برندی در تیک تاک باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. اگر شما به طور مداوم از روی دست دیگر برندها کپی برداری کنید، به تدریج بدل به برندی کلیشه ای در بازار خواهید شد. درست در همین موقعیت هاست که تفاوت میان برندهای موفق و شکست خورده مشخص خواهد شد. به همین دلیل شما باید ایده های تازه هم برای بازاریابی و تولید محتوا داشته باشید. 

ساده ترین راهکار برای پیدا کردن ایده های تازه به منظور تولید محتوا در تیک تاک شامل تمرکز بر روی ترندهای تازه است. اگر شما در این میان امکان آگاهی سریع از ترندها را داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار می گیرد. آن وقت دیگر مشکلی از نقطه نظر تعامل با مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در تیک تاک برای سال 2022

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها امر بسیار مهمی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. امروزه اینفلوئنسرها در تمام شبکه های اجتماعی و حوزه های مختلف کسب و کار حضور دارند. همین امر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به چنین برندهایی می دهد. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر در فضای تیک تاک اقدام به همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف کنید. این امر شانس شما برای تعامل با کاربران را به شدت افزایش داده و امکان استفاده از شهرت سایر اینفلوئنسرها را نیز به همراه دارد. 

یادتان باشد شما باید همیشه از اینفلوئنسرهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید، در غیر این صورت تمام هزینه ها و تلاش تان در این میان بی نتیجه باقی خواهد ماند. چنین امری می تواند دردسرهای شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و وضعیت تان را دشوار نماید. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای شناسایی مخاطب هدف مناسب و همچنین اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری بررسی وضعیت رقبای درجه یک تان در بازار است. وقتی یک برند بزرگ از اینفلوئنسری مناسب استفاده می کند، شما هم می توانید از همان اینفلوئنسرها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. این امر شانس تان در دنیای کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و رقبا را نیز به بهترین شکل ممکن با برندتان آشنا می سازد. 

همکاری با اینفلوئنسرهای خُرد 

همکاری با اینفلوئنسرها نباید همیشه با افراد دارای فالوورهای میلیونی صورت گیرد. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت دشوار سازد. نکته مهم اینکه شما در عرصه کسب و کار باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال شخصی سازی تجربه مشتریان باشید. در این میان عرصه بازاریابی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه اقدام به استفاده از تکنیک های حرفه ای کنید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و اعتبار برندتان را افزایش می دهد. یکی از نکات جذاب در این میان تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای سطح خُرد است. این دسته از اینفلوئنسرها به جای اینکه شهرت جهانی داشته باشند، در یک کشور یا منطقه خاص حسابی محبوب هستند. همین امر به شما امکان بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با سطح پایین تری از هزینه ها را می دهد. 

بدون تردید همکاری با یک اینفلوئنسر تیک تاکی وقتی در سطح خُرد قرار داشته باشد، بسیار ساده تر از همکاری با یک اینفلوئنسر دارای میلیون ها فالوور از سراسر دنیا خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید همیشه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شکل حرفه ای را دنبال کنید. 

حرفه ای شدن در سئو تیک تاک

اگر فکر کرده اید فقط دنیای گوگل دارای سئو است، باید با بازاریابی در تیک تاک نیز آشنا شوید. در هر پلتفرمی که امکان جست و جوی محتوا برای کاربران وجود داشته باشد، سئو اهمیت محوری خواهد داشت. در این میان تیک تاک هم شامل چنین قانونی می شود. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم اقدام به استفاده از تکنیک های سئو نمایید. 

بدون شک شما به عنوان یک بازاریاب دارای مهارت اساسی در حوزه سئو نیستید. با این حال باید در حد توان از تکنیک های موفقیت در سئو سود ببرید. در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. این امر می تواند در بلندمدت شما را بدل به یک برند کلیشه ای در بازار نماید. 

اولین نکته ای که در سئو محتوا در تیک تاک باید مدنظر داشت، اهمیت استفاده از هشتگ های درست است. شما با هشتگ های مناسب امکان تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران را به دست می آورید. این امر شما را در کنار برندهای محبوب قرار می دهد. هرچه هشتگ های شما ارتباط بهتری با ماهیت محتوای تان داشته باشد، شانس تان برای موفقیت در دنیای تیک تاک بالاتر خواهد رفت. 

در کنار استفاده از هشتگ های مناسب، شما باید تیتر خوبی هم برای ویدئوی تان استفاده کنید. این امر شامل طراحی یک کپشن حرفه ای و استفاده از ترکیب متن و ویدئو در لحظات ابتدایی محتوای تان است. از آنجایی که تیک تاک شباهتی به شیوه سنتی بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ندارد، شما باید به کپشن توجه بیشتری نشان دهید، در غیر این صورت کمتر کاربری حاضر به مشاهده تمام ویدئوی تان خواهد شد. 

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در تیک تاک برای سال 2022

تبلیغات در تیک تاک

تبلیغات در تیک تاک مثل هر پلتفرم دیگری دارای اهمیت محوری است. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه نیم نگاهی هم به تبلیغات داشته باشید. اینطوری بدون انتظار برای رسیدن موقعیت مناسب و با اندکی هزینه بیشتر امکان جلب نظر کاربران در تیک تاک را پیدا می کنید. امروزه بسیاری از برندها در عمل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از شیوه های مختلف تبلیغات در تیک تاک می کنند. نکته مهم اینکه شما باید تبلیغات موردنظر را به طور مقطعی دنبال کنید، در غیر این صورت استفاده مدام از گزینه های تبلیغاتی در تیک تاک هزینه بسیار زیادی برای شما و برندتان به همراه خواهد داشت. این نکته می تواند حتی برای برند شما خطرناک نیز باشد. 

امروزه بسیاری از برندهایی که کارشان در تیک تاک را با هزینه های بالا شروع می کنند، به ندرت کارشان همراه با تداوم موردانتظار خواهد بود. پس شما به جای تلاش برای ولخرجی در زمینه تبلیغات در تیک تاک باید اندکی هم به فکر استفاده از گزینه های جانبی باشید. این امر می تواند در ترکیب با بازاریابی حرفه ای به شما موقعیت بسیار خوبی از نظر تاثیرگذاری بر روی کاربران بدهد. 

شناسایی سریع ترندها

بازاریابی در تیک تاک با تکنیک های کاربردی برای کسب و کارها

دنیای تیک تاک بیش از هر پلتفرم دیگری تحت سلطه ترندهای مختلف است. امروزه بسیاری از اینفلوئنسرهای حرفه ای در تیک تاک به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از ترندهای تازه می کنند. در این میان کار شما برای شناسایی ترندهای تازه کمی سخت خواهد بود. البته همیشه میانبرهای حرفه ای نیز در این بین وجود دارد. اگر شما به طور مداوم برخی از اینفلوئنسرهای حرفه ای در تیک تاک را دنبال کنید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت استفاده از ترندهای برتر را خواهید یافت. این امر شما را در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را بیشتر می کند. 

مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره تیک تاک

یادتان باشد تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امر ساده ای نیست. بنابراین در صورتی که شما از ترندهای تازه سود ببرید، کارتان در این میان ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. بنابراین باید همیشه سراغ ترندهای تازه را از کاربران حرفه ای در این میان بگیرید، در غیر این صورت شاید ویدئوهای تان در تیک تاک حتی نظر یک نفر را هم جلب نکند. 

فهم درست از مخاطب هدف 

مخاطب هدف برند شما باید تعامل خوبی با ویدئوهای تان داشته باشد. البته این امر زوری نیست. در عوض شما باید عملکرد بسیار خوبی در زمینه نمایش رفتار حرفه ای برندتان داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

بدون تردید شما زمان کافی برای تولید محتوای بسیار زیاد برای مخاطب هدف تان ندارید. درست به همین خاطر باید استراتژی مناسبی برای طراحی بهترین محتوای ممکن داشته باشید. اینطوری حتی محتوای اندک تان هم برای کاربران جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. توصیه ما در این میان تلاش برای شناخت درست مخاطب هدف است. بی شک همه کاربران تیک تاک مخاطب هدف شما نیستند. به همین دلیل باید به طور حرفه ای مخاطب هدف تان در این میان را مورد شناسایی قرار دهید. 

شناخت درست از مخاطب هدف نیمی از مسیر موفقیت در تیک تاک را شکل می دهد. وقتی شما درک درستی از مخاطب هدف تان داشته باشید، دیگر تاثیرگذاری بر روی وی امری سخت یا غیرممکن نخواهد بود. این امر می تواند به شما برای افزایش جذابیت برندتان در بازار کمک کرده و شانس تان را هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. پس همیشه در هنگام تولید محتوا خودتان را به جای مخاطب هدف قرار دهید. اینطوری به سادگی متوجه میزان علاقه احتمالی کاربران به محتوای برندتان خواهید شد. 

امتحان کردن ایده های تازه

هر برندی در دنیای تیک تاک گاهی اوقات ایده های تازه ای برای بازاریابی طراحی می کند. در این بین برخی از برندها برای اجرای ایده های شان به طور مداوم تردید دارند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در صورتی که شما شجاعت لازم برای امتحان کردن ایده های تان را داشته باشید، کارتان بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

اگر برند شما در مراحل قبلی این توصیه ها به خوبی از پس شناخت مخاطب هدف برآمده باشد، اکنون دیگر امتحان کردن ایده های تازه برای آن کار چندان سختی نخواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید همیشه آمادگی لازم برای استفاده از ایده های تازه را داشته باشید. متاسفانه برخی از بازاریاب ها در تیک تاک و دیگر شبکه های اجتماعی کمتر به این اصل توجه نشان می دهند. نتیجه این امر وفاداری افراطی آنها به ایده های قدیمی در عرصه بازاریابی و کسب و کار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی در عصر تیک تاک

بدون شک بازاریابی در تیک تاک به دلیل ماهیت جدید آن امر سختی محسوب می شود. با این حال شما نباید در این میان به خودتان سخت بگیرید. استفاده از ایده های مورد بحث در این مقاله کار شما را در عمل به شدت ساده خواهد کرد. 

منبع : foundr
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/75jFPFZt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه