دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

فناوری روز به روز در حال تغییر دنیای کسب و کار است. هر وقت فناوری تازه ای در بازار عرضه می شود، کسب و کارها به دنبال استفاده بهینه از آن برای به روز رسانی محصولات و نحوه فعالیت شان هستند. در این میان ترندهای جدید نیز اهمیت بالایی دارند. یک ترند در زمینه بازاریابی یا تعامل با مشتریان می تواند سرنوشت تمام کسب و کارها را تغییر دهد. بنابراین کارآفرینان باید کاملا نسبت به چنین تغییراتی حواس شان را جمع کنند. 

کسب و کارهای کوچک به دلیل فعالیت خرُد در بازار و همچنین تاثیرپذیری بیشتر از تغییرات بازار بیشترین نیاز به هماهنگی با فناوری های نوین و ترندهای برتر در این حوزه را دارند. اگر کسب و کار شما توانایی موفقیت در این رابطه را نداشته باشد، وضعیتش به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبا افت خواهد کرد. 

تحول دنیای کسب و کارهای کوچک با فناوری ها و ترندهای جدید

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین فناوری ها و ترندهایی است که دنیای کسب و کارهای کوچک را در آستانه تغییری مهم قرار داده است. در ادامه برخی از مهمترین ترندهای موردنظر را مورد بررسی قرار می‎دهیم. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای دیجیتال در دنیای کسب و کار

خرید غیرحضوری

خرید غیرحضوری در طول چند سال اخیر و به طور مشخص با شیوع ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. امروزه بسیاری از برندها به دنبال توسعه فرآیند خرید غیرحضوری برای سهولت هرچه بیشتر مشتریان شان هستند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت و دشوار به نظر برسد، اما امکان تعامل مناسب با مشتریان را فراهم می سازد. پس برندها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. 

خرید غیرحضوری فقط شامل ثبت آنلاین سفارشات نیست، بلکه خرید محصولات به طور تلفنی و حتی پیامکی را نیز شامل می شود. مهمترین نکته در این میان آمادگی کسب و کار شما برای موفقیت در این حوزه است. اگر شما جزو اولین برندهای فعال در این حوزه باشید، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

دورکاری

دورکاری یکی از ترندهای مهم در زمینه کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. امروزه هزینه های تهیه یک دفتر مناسب برای کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است. درست به همین خاطر برندها به دنبال پیشبرد کارهای شان براساس اصول دورکاری هستند. 

هماهنگی کامل با کارمندان برای ساماندهی این ترند نکته مهمی محسوب می شود. شما در صورت استفاده از دورکاری باید آمادگی لازم در میان مشتریان تان را نیز ایجاد کنید، در غیر این صورت هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت. چنین امری شامل تقویت بخش پشتیبانی مشتریان به طور آنلاین و همچنین توسعه بخش روابط عمومی و حضور همه جانبه اش در شبکه های اجتماعی می شود. شاید این امر در ابتدا سخت باشد، اما پس از ساماندهی اش شاهد کاهش هزینه های کسب و کارتان براساس الگوی دورکاری خواهید بود. این امر مهمترین موفقیت برند شما را شکل می دهد. 

اتوماسیون

اتوماسیون در بخش های مختلف کسب و کار کاربرد دارد. ارسال ایمیل های بازاریابی و همچنین پاسخگویی به مشتریان براساس این فناوری باید در دستور کار کسب و کار شما قرار داشته باشد، در غیر این صورت حسابی از رقبای تان عقب خواهید افتاد. 

استفاده از اتوماسیون امکان صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های برند را نیز به همراه دارد. بنابراین شما نیازی به صرف هزینه های گزاف در این حوزه نخواهید داشت. براساس پیش بینی موسسه نت سوئیت تا سال 2025 ارزش فناوری اتوماسیون به بیش از 26 میلیارد دلار می رسد. بنابراین شما باید استفاده دقیق از این ترند را مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

اینفلوئنسرمارکتینگ

همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف در سراسر دنیا نکته مهمی برای فروش هرچه بهتر محصولات و تعامل بهینه با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر خیلی سخت در بازار مطرح می گردند. اگر شما به دنبال ایجاد تحول در وضعیت کسب و کارتان هستید، باید همکاری بازاریابی و تبلیغاتی با اینفلوئنسرها را مدنظر قرار دهید. این امر وضعیت کسب و کار کوچک شما را به طور قابل ملاحظه ای دگرگون خواهد کرد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XLLsEajO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه