دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

ترندهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

2 سال پیش ( 1399/5/2 )
پدیدآورنده : الکس سیکست   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کسب و کارهای کوچک  

شبکه‎ های اجتماعی در طول دهه‎ های اخیر بدل به یکی از پرکاربردترین کلیدواژه‎ های عرصه بازاریابی شده‎ اند. این امر به دلیل تمایل بالای کاربران برای حضور در شبکه‏ های اجتماعی مختلف و ارتباط با یکدیگر است. بسیاری از برندها در طول سال هزینه‎ های بسیار زیادی برای بازاریابی و موفقیت در شبکه‎ های اجتماعی انجام می دهند، اما در نهایت توانایی تاثیرگذاری قابل ملاحظه ‏ای بر روی مخاطب هدف ندارند. هرچقدر هم که توانایی‎ های بازاریابی برند ما بالا باشد، بازهم در پایان روز کاری نگرانی پیرامون ناتوانی برندمان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشهود خواهد بود.

بدون تردید بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی مزیت ‎های خاص خود را دارد . بسیاری از برندها امکان پرهیز از صرف هزینه ‎های بازاریابی در دنیای واقعی و همچنین تولید محتوای چشم ‎نوازتر را دارند. مزیت اصلی شبکه‎ های اجتماعی حضور دامنه وسیعی از مخاطب هدف برندهاست بنابراین حضور در این فضا و تلاش برای بازاریابی تاثیرگذاری گرایشی طبیعی در میان کسب و کارهای مختلف محسوب می ‎شود.

ترندهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

امروزه برندهای مختلف امکان کسب موفقیت در بازاریابی آنلاین حتی بدون بودجه‎ های فراوان را دارند. یکی از اشتباهات رایج در این فضا فهم بازاریابی در شبکه‎ های اجتماعی همراه با ضرورت کاربست بودجه های چند میلیون دلاری است. بی‏تردید هیچ کسب و کار کوچکی امکان صرف بودجه ‎های گزاف برای حضور در فضای شبکه‎ های اجتماعی را ندارد. هدف اصلی این مقاله تمرکز بر روی برخی از تکنیک ‏های بازاریابی کم هزینه و در عین حال تاثیرگذاری برای موفقیت برندهای نوپا و کوچک است. ما در این میان به بررسی برخی از ترندها و تکنیک‏ های برتر برای بازاریابی بهتر خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی که باید در رادار هر برندی باشد

استفاده از تقویم دقیق

یکی از توصیه‎ های قدیمی به بازاریاب‎ ها ضرورت توجه به اهمیت محتوای بازاریابی است. بسیاری از کارشناس‎ های محتوا را عامل اصلی موفقیت بازاریابی در دنیای آنلاین تلقی می ‎کنند. اگر ما قصد برنامه‎ ریزی برای تولید محتوای جذاب و بارگذاری دقیق آنها را داشته باشیم ، باید از نرم ‎افزارهای زمان ‎بندی و تقویم‎ های مناسب استفاده نماییم . یکی از مزیت ‎های اصلی استفاده از تقویم‎ های هوشمند امکان یافتن مناسبت ‎های مهم پیش از فرا رسیدن‎ شان و برنامه‎ ریزی در راستای تولید محتوای مناسب برای تعامل با مخاطب هدف است.

خوشبختانه امروزه ابزارهای مدیریتی بسیار زیادی برای بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی در دسترس برندها قرار دارد. ما براساس نیاز برندمان امکان انتخاب ابزارهای بسیار متنوعی برای ساماندهی وضعیت برندمان در شبکه‎ های اجتماعی را داریم بنابراین جای هیچ ‎‏گونه نگرانی برای برند ما نخواهد بود. تنها نکته مهم تلاش برای مقایسه ابزارها و تقویم ‎های هوشمند مختلف و در نهایت انتخاب بهترین گزینه در میان آنهاست.

توجه به قدرت هشتگ ‎ها

هشتگ‎ ها یکی از عوامل اصلی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می‎ شود. بسیاری از برندها با استفاده دقیق از هشتگ‎ ها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می ‎کنند. شاید در نگاه نخست این امر اندکی عجیب به نظر برسد، اما هنوز هم برخی از برندها نسبت به کاربرد هشتگ ‎ها تردید دارند. کاربرد اصلی هشتگ ‎ها سهولت دسترسی به گونه‎ های خاصی از محتواست. امروزه بسیاری از کاربران برای جست‎ وجوی محتوای موردنظرشان از هشتگ‎ های مختلف استفاده می ‎کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به جست‎ وجوی دستی و زمان بر محتوا نخواهد بود.

اگر شما در صنعت برگزاری مراسم ‎های عروسی فعالیت دارید، امکان ترکیب نام برندتان و صنعت موردنظر در قالب یک هشتگ جذاب وجود دارد. وقتی مشتریان شما در تلاش برای مشاهده نمونه کارهای برندتان باشند، استفاده از هشتگ موردنظر دامنه وسیعی از محتوا را به آنها نمایش خواهد داد.

امروزه برندها باید از مزیت‎ های هشتگ ‎ها استفاده بسیار زیادی نمایند . در این میان علاقه یا بی ‎علاقگی ما به هشتگ‎ ها نقش مهمی را بازی نمی ‎کند. ما در هر صورت باید از مزیت‎ های هشتگ‎ ها بهترین استفاده را نماییم.

افزایش ترافیک وبلاگ برند با تبلیغات در شبکه ‎های اجتماعی

تبلیغات در شبکه ‎های اجتماعی همیشه ایده مناسبی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها برای تعامل حرفه‎ ای تر با مخاطب هدف ‎شان اقدام به راه ‎اندازی وبلاگ رسمی می‎ کنند. نکته مهم در خصوص وبلاگ ‎ها ضرورت تبلیغ و بازاریابی برای توسعه‎ شان است. شبکه‎ های اجتماعی بهترین محل برای تبلیغات و توسعه وبلاگ رسمی برند محسوب می ‎شود.

مطلب مرتبط:5 روش برای بهینه سازی بازاریابی کسب و کارهای کوچک

اگر کسب و کار شما با مشکل مالی قابل توجهی رو به رو است، استفاده از اکانت رسمی برندتان به عنوان محل اصلی تبلیغات وبلاگ ایده مناسبی خواهد بود. شما به این ترتیب امکان توسعه وبلاگ رسمی برندتان بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی را خواهید داشت.

همکاری با اینفلوئنسرهای خُرد

بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها ایده بسیار مطلوبی محسوب می ‎شود. یکی از نکات مهم در این میان انتخاب از میان دامنه وسیع اینفلوئنسرهای در دسترس برندمان است . همکاری با چهره ‎های جهانی و شناخته شده همیشه مزیت‎ های قابل توجهی برای برند شما نخواهد داشت. وقتی کسب و کار ما در سطح محدود مشغول به فعالیت است، باید متناسب با همان سطح محلی و محدود اقدام به همکاری با اینفلوئنسرها نماییم. یکی از اشتباهات کسب و کارهای کوچک اختصاص بودجه فراوان برای همکاری با افراد تاثیرگذار در مقیاس جهانی است.

توصیه اساسی ما در این بخش همکاری با افراد تاثیرگذار در قالب خُرد است. به این ترتیب دیگر پرداخت هزینه بالا و همچنین فقدان برآورده شدن انتظارات بالای ما در میان نخواهد بود.

یافتن بهترین زمان برای بارگذاری محتوا

بارگذاری محتوای جذاب برای مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این میان زمان بارگذاری محتواست. اگر ما در زمان ‎های نامناسب اقدام به بارگذاری محتوای بازاریابی نماییم، امکان جلب نظر مخاطب هدف را نخواهیم داشت. زمان ‎های مناسب برای بازاریابی و انتشار محتوا در هر کسب و کاری متفاوت است. بهترین توصیه در این میان تقلید از شیوه انتخاب زمان بارگذاری محتوا از سوی برندهای بزرگ است. ما به این ترتیب بدون نیاز به صرف هرگونه هزینه ‎ای امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهیم داشت.

بدون تردید شیوع ویروس کرونا زمان مناسب برای بارگذاری محتوای بازاریابی را تغییر داده است. مزیت اصلی این امر حضور هرچه بیشتر مردم در خانه و توجه به شبکه‎ های اجتماعی است بنابراین شما موقعیت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی کسب و کارهای کوچک

توجه بیشتر به تعامل با مخاطب هدف

امروزه بسیاری از شبکه ‎های اجتماعی اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تعامل میان برندها و مشتریان در اختیار کسب و کارها قرار می ‎دهند. این امر برای ساماندهی هرچه بهتر کمپین های بازاریابی اهمیت ویژه ‎ای دارد. نکته مهم در این میان توجه به شیوه تعامل میان برندمان با مشتریان به جای تمرکز صرف بر روی آمارهای کمی است. بسیاری از اوقات آمارها واقعیت‏ های بازاریابی را بازنمایی نمی‏کند بنابراین ما باید به دنبال معیارهای دقیق ‎تری برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندمان باشیم. یکی از نکات مهم در این میان توجه به سطح تعامل میان ما و مشتریان ‎مان است. وقتی سطح تعامل یک برند با مشتریانش بسیار پایین باشد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان از بین خواهد رفت.

توجه به نقش استوری اینستاگرام

استفاده از تمام ظرفیت ‎های شبکه ‎های اجتماعی نقش مهمی در موفقیت برندها دارد. امروزه در اینستاگرام بخش استوری حتی بیشتر از پست ‎های عادی مدنظر مخاطب هدف قرار می ‎گیرد. با این حساب توجه ویژه به بخش استوری برای بازاریابی امری طبیعی خواهد بود. مزیت اصلی بخش استوری امکان تولید محتوای ساده و تاثیرگذاری برای مخاطب هدف است. همچنین کاربران تمایل بیشتری برای نمایش بازخوردشان نسبت به پیام‎ های بازاریابی در قالب استوری دارند. دلیل این امر عدم نمایش پیام آنها برای دیگر کاربران است.

هدف اصلی ما در این بخش صرف نظر برندها نسبت به استفاده از محتوای بازاریابی در بخش عادی پست نیست. نکته مهم در این میان ضرورت توجه بیشتر به بخش استوری و تولید محتوای اختصاصی برای این بخش است. به این ترتیب شما توانایی تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. بدون تردید بازاریابی برای برندهای مختلف در روزهای کنونی امر دشواری محسوب می ‎شود. در این میان استفاده از بخش استوری برند ما را هرچه بیشتر به زندگی روزمره مشتریان نزدیک خواهد کرد.

ارزیابی استیکرهای جدید تجاری در بخش استوری اینستاگرام

اینستاگرام در حمایت از برندها نسبت به شیوع ویروس کرونا اقدام به رونمایی از برخی استیکرهای تازه کرده است. چنین استیکرهایی به طور عمده در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. بدون تردید کسب و کارهای کوچک در دوران شیوع کرونا شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشته ‎اند. این امر نتایج بسیار ناگواری برای برندها به همراه داشته است. اقدام اخیر اینستاگرام شانس مناسبی در اختیار برندهای کوچک برای توسعه کسب و کار و همچنین اطلاع ‎رسانی درباره ماهیت کسب و کارشان قرار خواهد داد.

مطلب مرتبط: رازهای بازاریابی موفق برای کسب و کارهای کوچک

بدون تردید بازاریابی در شرایط شیوع ویروس کرونا دشواری ‎های خاصی دارد. با این حال برندها با استفاده از امکانات شبکه ‎های اجتماعی امکان عبور از شرایط دشوار کنونی را خواهند داشت. اینستاگرام در این میان اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. استفاده درست از این پلتفرم شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/49iuNqcb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه