تولید محتوا به سبک اپل - فرصت امروز

دوشنبه, 20 آبان 1398 - 11:50

بدون شک تولید محتوا را باید مهم ترین اقدام در زمینه حفظ و ایجاد مشتری جدید دانست. با این حال هنوز هم بسیاری از برندها در این زمینه عملکرد کاملا ضعیفی را دارند. فراموش نکنید که شما با تعداد بی شماری رقیب مواجه خواهید بود. تحت این شرایط حتی یک اقدام متوسط نیز باعث خواهد شد تا جامعه هدف، به مخاطبان سایرین تبدیل شوند. در این رابطه الگو قرار دادن و توجه به اقدامات برترین برندهای جهان، می تواند کمک رسان بسیار خوبی باشد. در همین راستا به 10 راز اپل در زمینه تولید محتوا خواهیم پرداخت.

1-از اهمیت جزییات غافل نشوید

تولید محتوا به سبک اپل

اپل همواره به خاطر تفاوت های خود با سایر رقبا، برندی کاملا محبوب بوده است. این ویژگی حتی در زمینه تولید محتواهای آنها نیز به چشم می خورد. درواقع برعکس برندهای دیگر که تمرکز خود را بر روی موضوعات بزرگ قرار می دهند، اپل همواره تلاش کرده است تا طبق سیاست کاری خود رفتار کند. همین امر نیز باعث شده است تا مخاطبان، به تمامی اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کنند. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از هرگونه فعالیت در این زمینه، حوزه ها و استراتژی های خود را مشخص کرده و بر طبق اصول خود رفتار کنید. این امر باعث خواهد شد تا دیگر عملکرد سایرین برای شما مطرح نباشد و تنها کاری را انجام دهید که کاملا مناسب برندتان است. به همین خاطر لازم است تا این باور غلط را در خود نابود سازید که مطالب پرحجم و موضوعات بزرگ، سودآورترین ها هستند. درواقع با توجه به مشخص بودن حوزه های بزرگ و تلاش تمامی برندها برای فعالیت در رابطه با آنها، بدون شک جزییات و موارد خرد، تفاوت ها را رقم خواهد زد.

مطلب مرتبط: تولید محتوا به سبک نت فلیکس

2-مشکلات را معرفی کنید

این امر که در ابتدای هر فعالیت خود در زمینه تولید محتوا، یک مشکل را مطرح کنید و در تلاش باشید تا برند خود را همسو با رفع آن معرفی کنید، باعث خواهد شد تا مخاطب به خوبی بتواند به ارزش مطلب شما پی برده و تمایل زیادی برای به پایان رساندن آن داشته باشد. بدون شک این امر تاثیر به مراتب بیشتری را در مقایسه با حالتی خواهد داشت که شما در تلاش برای نمایش توانایی های خود باشید. برای مثال برای معرفی محصول جدید اگرچه اکثر شرکت ها به یک شکل رفتار کرده و از عناوینی نظیر 10 مزیت رایانه جدید استفاده می کنند، با این حال اپل سیاستی کاملا متفاوت را دارد. درواقع آنها از همان ابتدا مشکل را مطرح کرده و با این اقدام در تلاش هستند تا ارزشمند بودن مطلب خود را به اثبات برسانند. برای مثال در مورد معرفی سری جدید رایانه ها، اپل از جمله اگر از رایانه های قدیمی و سنگین خسته شده اید یک پیشنهاد فوق العاده برای تان داریم، استفاده کرده است. نتایج آمارها نیز حاکی از آن است که این دسته از اقدامات، قدرت تاثیرگذاری به مراتب بیشتری را بر روی مخاطب دارند. در نهایت فراموش نکنید که شما باید به خوبی بتوانید مشکلات جامعه را پیدا کرده و در تلاش برای بهترین پاسخ به آنها باشید. بدون شک اگر قدرت حل حتی یک مشکل را نیز داشته باشید، رشدی غیرقابل تصور را تجربه خواهید کرد.

3-از داستان سرایی برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود استفاده کنید

افراد همواره نسبت به داستان ها واکنش بسیار خوبی را دارند. این امر اقدام شما را از حالت تجاری نیز خارج خواهد کرد. درواقع شما باید یک سناریو برای هر محتوای خود داشته باشید تا دنبال کردن شما به اقدامی جذاب تبدیل شود. این امر درست اقدامی است که سایمون سینک در نظریه دایره طلای خود مطرح کرده است. به عقیده او این امر که قبل از پرداختن به مزیت های محصول خود، یک داستان را برای همراه کردن مخاطب ایجاد کنید، باعث خواهد شد تا همگان ویژگی های شما را کاملا مفید دانسته و به خوبی با شما همراه شوند. با این حال در صورتی که به یک باره مخاطب را در برابر ویژگی های متنوع خود قرار دهید، بدون شک آنها ممکن است حتی دلیل بسیاری از موارد را نیز درک نکرده و نتوانند به بالاترین سطح ارتباط با شما دست پیدا کنند.

تولید محتوا به سبک اپل

4-از معجزه احساسات غافل نشوید

محتوا و تبلیغات شما باید قدرت تحریک احساسات افراد را داشته باشند. برای مثال شما می توانید یک حس خوب را در مخاطبان خود ایجاد کنید و به واسطه این اقدام، با فروشی فوق العاده مواجه شوید. به همین خاطر نیز ضروری است تا این مورد را نیز مدنظر قرار دهید. اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که برای موفقیت نیاز به تبلیغات گران قیمت دارند با این حال فراموش نکنید که اپل تبلیغات خاصی را نداشته و بودجه بسیار کمی را صرف این موضوع می کند. علت این امر نیز به این خاطر است که مدیران این برند به خوبی نسبت به این واقعیت دست پیدا کرده اند که در جهان امروز، تبلیغات دیگر نیاز مخاطب را برطرف نکرده و تولید محتوا مهم ترین اقدام محسوب می شود با این حال بهترین اقدام نیز به معنای پرهزینه ترین آنها نبوده و تنها کافی است برطبق یک استراتژی درست و به صورت کاملا خلاقانه رفتار کنید. این امر باعث خواهد شد تا دیگر با گذشت زمان، از ماندگاری شما در ذهن مخاطب کاسته نشود. همچنین از سیاست های جالب اپل این است که در شبکه های اجتماعی نیز حضوری فعال را نداشته و به نحوی رفتار کرده است که سایرین به صورت خودجوش، اقدام به تولید محتوا برای این برند کنند. برای مثال آنها با دامن زدن به شایعاتی نظیر تصویر لو رفته از آیفون جدید، باعث می شوند تا این موضوع به صورت ویروسی همه گیر شده و بسیاری از افراد در رابطه با آن اظهارنظر کنند. به همین خاطر با یک ایده مناسب، بسیاری از اقدامات را حتی می توان برعهده سایرین گذاشت.

5-از اهمیت مخاطبان جوان خود غافل نشوید

محتوای مخصوص جوانان، از دیگر سیاست های فوق العاده اپل محسوب می شود. درواقع آنها به خوبی می دانند که محتواهای بزرگسالان، به هیچ وجه جذابیتی را برای افراد کم سن نخواهد داشت. به همین خاطر نیز آنها اقدامات متعددی را برای تحت تاثیر قرار دادن این قشر نیز انجام می دهند. فراموش نکنید که جوانان امروز، مشتریان آینده بوده و با این اقدام خود می توانید از همین الان، آینده خود را تضمین کنید. در نهایت فراموش نکنید که کودکان، نوجوانان و جوانان تاثیر بسزایی بر روی خانواده و اطرافیان خود دارند. به همین خاطر آنها می توانند سایرین را به خرید از شما سوق دهند.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن

6-اصل کوتاهی مطالب را رعایت کنید

به هر میزان که مطالب شما طولانی تر باشند، احتمال خوانده شدن آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا کوتاه ترین حالت ممکن را مدنظر خود قرار دهید. با نگاهی به تمامی محتواهای تولیدشده توسط برند اپل نیز پی به رعایت این اصل خواهید برد. فراموش نکنید که شما نباید انتظارات بیش از حدی را از یک محتوای خود داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا تمایل به طولانی تر کردن مطالب شکل گیرد. همچنین با چند قسمتی کردن مطالب خود، نه تنها به مختصر ماندن مطالب خود کمک کرده اید، بلکه دلیل برای مراجعه مجدد به سایت خود را نیز به وجود خواهید آورد.

تولید محتوا به سبک اپل

7-به اقدامات مشتریان خود توجه نشان دهید

این امر که به اقدامات مخاطبان و مشتریان خود توجه داشته باشید، باعث بهبود ارتباط شما خواهد شد. همچنین ضروری است تا به صورت مکرر تصاویر و یا ویدئوهایی از مشتریان خود را نیز منتشر کنید تا همگان لبخند رضایت آنها را مشاهده کند. همچنین به خاطر داشته باشید که تمامی اقدامات شما نظیر تهیه فیلم و عکس می تواند با محصولات تولیدی خودتان انجام شود. برای مثال اپل همواره از جدیدترین محصولات خود در این زمینه استفاده می کند تا کیفیت کار را نیز به نمایش بگذارد. در نهایت اگر محدوده عملکردی شما بیش از حد گسترده و در سطح جهانی است، ضروری است تا به صورت مداوم و به بهانه هایی نظیر تبریک سال نو به هر یک از کشورها، در تلاش برای نشان دادن تصویری از یک یا چند مشتری متعلق به همان کشور را داشته باشید. این امر بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. درواقع شما باید به بهانه های متعدد، توجه خود را به مخاطبان نشان دهید.

8-از پوشش اخبار غافل نشوید

این امر که بزرگترین پایگاه برای پوشش اخبار خود باشید، برای هر برندی کاملا حیاتی خواهد بود، با این حال نباید از تحت پوشش قرار دادن اخبار مورد علاقه مخاطبان خود نیز غافل شوید. این امر به تنوع بیشتر اقدام شما کمک شایانی را خواهد کرد. همچنین از جمله امکانات جذاب این شرکت، امکان مقایسه محصولات است که افراد را به اطمینان لازم برای خرید خواهد رساند. درواقع شما باید به نحوی رفتار کنید که مخاطب نیازی به جست و جوی بیشتر و خارج شدن از صفحه رسمی برند را نداشته باشد.

9-مرموز باشید

اپل علی رغم این امر که همواره تاکید دارد که تمامی اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد، با این حال واقعیت این است که آنها همواره بخشی از ماجرا را پنهان نگه می دارند تا جذابیت خود در آینده را نیز حفظ کنند. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب نیز کنجکاو باقی مانده و منتظر اتفاقی جدید از جانب شما باشد. این سیاست یکی از دلایلی است که باعث می شود حتی افرادی که بنا به هر دلیلی از محصولات این شرکت استفاده نمی کنند نیز در برابر محتواهای آنها به صورت کاملا پیگیرانه رفتار کنند.

مطلب مرتبط: تولید محتوای حرفه ای با 13 راهکار ساده

10-از امتحان کردن موارد جدید واهمه ای نداشته باشید

اپل همواره در محتواهای خود، تغییراتی را ایجاد می کند. همین امر نیز باعث شده است تا آنها باارزش ترین برند جهان باشند. درواقع یک اقدام جدید، تاثیر به مراتب بیشتری را در مقایسه با تکرار کردن داشته و این امر نکته ای است که این شرکت به خوبی آن را درک کرده است. این امر در حالی است که سایر برندها، در رابطه با تغییرات واکنشی کاملا تدافی داشته و در تلاش برای کاهش خطرات احتمالی هستند. همین امر نیز آنها را از رشد حداکثری دور نگه می دارد، با این حال اپل در این زمینه کاملا شجاعانه رفتار کرده است و همواره عقیده دارد که حتی یک شکست سریع، بهتر از ماندن در منطقه امن خواهد بود.

در نهایت توصیه مدیر ارشد این شرکت این است که بیش از هر چیزی بر روی دو موضوع تاکید داشته باشید. نخست اینکه مطالب کاملا مفیدی را تولید کنید و دیگری آنکه با مخاطب خود کاملا مهربانانه رفتار کرده و آنها را به رفتاری مشابه سوق دهید. این امر باعث خواهد شد تا بسیاری از کمبودها و اشتباهات نیز نادیده گرفته شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی