تولید محتوا به سبک نت فلیکس - فرصت امروز

یکشنبه, 19 آبان 1398 - 13:00

بدون تردید نت فلیکس را باید یکی از موفق ترین برندهای سال های اخیر در سطح جهان دانست. این شرکت در زمینه تولید محتوا نیز بسیار موفق عمل کرده و همین امر باعث شده است تا همگان به دنبال آگاهی از راز آنها باشند. در همین راستا به بررسی پنج راز موفقیت در زمینه تولید محتوا از نگاه مدیران نت فلیکس خواهیم پرداخت.

1-نقطه شروع خود را مشخص کنید

تولید محتوا به سبک نت فلیکس

در ابتدا شما باید به خوبی بدانید که نخستین اقدام شما چه باید باشد. در این رابطه برخی از برندها نخستین گام خود را ترویج و تبلیغ خود قرار می دهند تا مخاطبان به خوبی نسبت به حضور آنها به آگاهی برسند. برخی دیگر نیز سریعا اقدامات خود را شروع کرده و بر این باور هستند که در طول زمان بهبودهای لازم را پیدا خواهند کرد، با این حال هر دو روش را باید کاملا ناقص و اشتباه دانست. درواقع قدم اول در هر کاری، تعیین استراتژی است. بدون شک تا زمانی که دقیقا نسبت به خواسته های خود، آگاهی نداشته باشید. انتخاب بهترین مسیر و اقدامات الزامی کاملا غیرممکن خواهد بود. تحت این شرایط همواره این احتمال وجود دارد که وقت و هزینه شما در مسیری صرف شود که نتایج لازم را به همراه نخواهد داشت. اگرچه برندهای متعددی نیز این اقدام را نیز انجام می دهند، با این حال اشتباه بزرگ آنها این است که ابدا در رابطه با استراتژی خود با مخاطبان صحبت نکرده و همین امر باعث می شود تا آنها قادر به درک و ارتباط برقرار کردن با آنها نباشند. به همین خاطر پس از تعیین استراتژی ها، ضروری است تا آن را به خوبی معرفی کنید. این امر خود اقدامی در زمینه ترویج خودتان خواهد بود. تحت این شرایط می توان از موفقیت آمیز بودن اقدام خود تا حدود زیادی اطمینان داشت.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن

نکته بسیار مهمی که نباید در این بخش فراموش کنید این است که برای پیدا کردن دقیق نیازهای خود، ضروری است تا به مخاطبان نیز توجه داشته باشید. برای مثال بررسی این امر که طرفداران فیلم و سینما به چه مطالبی علاقه مند بوده و آنها را مورد مشاهده بیشتر قرار می دهند، درست اقدامی بود که مسئولان نت فلیکس با شناخت دقیق آن موفق شدند تا اولویت های خود را به خوبی تعیین کنند.

2-ایده پرداز و خلاق باشید

اگرچه برای تعیین حوزه های خود در زمینه تولید محتوا، باید به مخاطبان و جامعه هدف توجه ویژه ای را داشته باشید، با این حال در زمینه نحوه اجرای کار، دیگر توجه به اقدامات انجام شده و کپی برداری از آنها ابدا اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که امروزه تعداد برندهای فعال در تمامی حوزه های کاری بسیار زیاد شده است و به همین خاطر انجام حتی یک اقدام تکراری، دیگر تاثیر اولیه لازم را به همراه نخواهد داشت. تحت این شرایط برندهایی قادر خواهند بود تا جایگاه خود را ارتقا دهند که نوآوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار داده باشند. با نگاهی به تمامی برندهای مطرح جهان نیز پی به این امر خواهید برد که آنها با یک ایده جدید و خلاقانه موفق به کسب شهرتی جهانی شده اند. به همین خاطر نباید از اهمیت این موضوع حتی در زمینه تولید محتوا نیز غافل شد.

3-محتوا را پادشاه بدانید

این تفکر باعث خواهد شد تا دیگر هر موضع و اقدامی را در دسته محتواهای خود قلمداد نکرده و تنها به دنبال بهترین ها و با کیفیت ترین ها باشید. اگرچه این امر ممکن است کمی سخت به نظر برسد، با این حال اگر این عادت را در خود ایجاد کنید، پس از مدتی عملکرد شما کاملا مطابق استانداردها خواهد شد. تحت این شرایط دیگر متوجه سختی های اولیه این اقدام نخواهید بود. در این رابطه فراموش نکنید که کیفیت کار، به معنای پرهزینه بودن و طولانی بودن اقدامات نیست. برای مثال کرنل راس در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق شده است تا با اید ه های جذاب و خنده دار خود، با کلیپ هایی بسیار کوتاه و بدون امکانات خاصی، به مخاطب میلیونی دست پیدا کند. به همین خاطر در زمینه تولید محتوا، نباید وجود امکانات را شرط اصلی قلمداد کنید. در نهایت لازم است تا از بیش از حد تجاری شدن نیز فاصله بگیرید. این امر باعث خواهد شد تا اقدامات رقبای شما برای مخاطبان، جذابیت بیشتری را پیدا کند. درواقع تولید محتوا، ابدا مساوی با تبلیغات نیست.

تولید محتوا به سبک نت فلیکس

4-به مسائل فنی کار نیز توجه داشته باشید

بدون شک حتی ایجاد استراتژی درست و در اختیار داشتن ایده هایی طلایی، نمی توانند شما را به موفقیت حداکثری برسانند. تحت این شرایط شما نیاز به توجه کافی به مسائل فنی تاثیرگذار در زمینه تولید محتوا نیز خواهید داشت. برای مثال توجه به اصول سئو، از جمله الزامی ترین این موارد محسوب می شود. این امر کمک خواهد کرد تا محتوای با کیفیت شما، بهتر نمایش داده شود. همچنین تمامی اقدامات شما باید در یک راستا و مکمل یکدیگر باشند. برای مثال محتواهای نت فلیکس در شبکه های اجتماعی مختلف، همگی یک هدف را دنبال می کنند، با این حال همزمان به تفاوت-های موجود هر یک از آنها نیز توجه دارد. در نهایت فراموش نکنید که محتوای ارزشمند، خود باعث افزایش فروش و درآمد برند شما خواهد شد. این امر در حالی است که در تبلیغات، نوعی اجبار به چشم می خورد که ابدا برای مخاطب جذاب نخواهد بود. به همین خاطر نیز امروزه تولید محتوا را در جایگاهی بالاتر از تبلیغات تصور کرده و جایگزین مناسب آن می دانند.

مطلب مرتبط: تولید محتوای حرفه ای با 13 راهکار ساده

5-محدود نباشید

به عنوان نکته پایانی، ذکر این امر ضروری است که شما باید همواره نگاهی رو به جلو را داشته باشید. درواقع نمی توان انتظار داشت که یک سیاست، برای همیشه تاثیرگذار باشد. همچنین طی انجام کار، شما متوجه بسترهای جدید خواهید شد. بدون شک از هر فرصتی باید برای بهبود خود استفاده کرد. به همین خاطر هیچ گاه به نقطه پایان فکر نکرده و همواره در تلاش برای ارائه بهترین ممکن باشید. برای مثال نت فلیکس در هر محتوایی که تولید می کند، همواره تلاش کرده است تا به اصل ویروسی بودن مطالب پایبند باشد. همین امر نیز باعث شده است تا میزان به اشتراک گذاشته شدن مطالب آن، همواره نرخی رو به رشد را تجربه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی