پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی شیوه های بازاریابی کاربردی برای سال جدید

جلب نظر مخاطب هدف در سال 2021

3 سال پیش ( 1399/9/4 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

جلب نظر مخاطب هدف برای هر برندی دارای اهمیت است. کسب و کارها در حوزه‎ های مختلف بدون جلب نظر و تعامل با مخاطب هدف امکان تداوم فعالیت را از دست می‎ دهند. بازاریابی با استفاده از شیوه های جذاب برای مخاطب هدف در عصر کنونی برای هر برندی ضروری است. سطح بالای رقابت در بازارهای مختلف بسیاری از برندها را به سوی طراحی کمپین های بازاریابی هرچه بهتر سوق می ‎دهد. در این میان آگاهی از شیوه های طراحی و اجرای کمپین های موردپسند مخاطب هدف کمک شایانی به تیم بازاریابی برای جلب نظر مشتریان بیشتر خواهد کرد.

تولید محتوا در عرصه بازاریابی همیشه با هدف فروش مستقیم صورت نمی ‎گیرد. جلب توجه مخاطب هدف اغلب با اهداف بلندمدت همراه است. اگر مخاطب هدف همان لحظه هم اقدام به خرید محصولات برند نکند، دست ‎کم محصولات و حوزه فعالیت آن برند را به ذهن خواهد سپرد. بدون تردید تولید محتوای جذاب و تعاملی برای مخاطب هدف سختی ‎های بسیار زیادی دارد. امروزه برخی از برندها در عرصه کسب و کار دارای سابقه گسترده‎ ای هستند. این امر تاثیر مستقیمی بر روی استقبال کاربران از محتوای بازاریابی چنین برندهایی خواهد داشت. با این حساب برندها باید تمرکز اصلی ‎شان بر روی تولید محتوای جذاب و قابل رقابت با کسب و کارهای بزرگ باشد.

جلب نظر مخاطب هدف سال 2021

تولید محتوای بازاریابی جذاب و ترغیب مخاطب هدف به سوی خرید یا تعامل بیشتر با برند همیشه یکی از چالش ‎های بازاریاب ‎ها بوده است. براساس گزارش موسسه Get App، 38.2 درصد از کارآفرینان و مدیران کسب و کار در مورد تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات جدی دارند. این امر به معنای ناتوانی چنین برندهایی برای بهره ‎گیری مناسب از فرآیند بازاریابی ‎شان است. هزینه‎ های اضافی در عرصه بازاریابی اگر همراه با نتیجه دلخواه نباشد، شرایط مالی دشواری برای کسب و کارها ایجاد می ‎کند. در ادامه برخی از نکات مهم برای جذاب تر ساختن محتوای بازاریابی و افزایش شانس برندها در راستای تعامل با مخاطب هدف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطلب مرتبط: جلب نظر مشتریان مهم چگونه ممکن است؟

ایجاد هماهنگی میان محتوا و سلیقه مشتریان

الگوی بازاریابی محتوایی از دیرباز مورد توجه برندها قرار داشته است. بسیاری از کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف به سراغ تولید محتوای تعاملی می ‎روند. یکی از مزیت ‎های بازاریابی محتوایی امکان استفاده از پلتفرم ‎های مختلف برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. بارگذاری محتوا در سایت، وبلاگ و اکانت رسمی برند در شبکه های اجتماعی گزینه ‎های در دسترس هر تیم بازاریابی محسوب می ‎شود.

جلب نظر مخاطب هدف از طریق محتوای بازاریابی همیشه کار ساده ‎ای نیست. اشتباه برخی از برندها تولید محتوا برای حضور صرف در عرصه کسب و کار است. اگر کیفیت محتوای بازاریابی مدنظر قرار نگیرد، مخاطب هدف پس از گذشت مدت زمانی اندک دیگر توجهی به فعالیت برند موردنظر نخواهد داشت بنابراین تولید محتوا همیشه باید همراه با تمرکز بر روی ترندهای جذاب برای مخاطب هدف باشد.

امروزه ابزارهای در دسترس بازاریاب ‎ها برای ارزیابی سلیقه مخاطب هدف به شدت افزایش یافته است. پیش از این آگاهی از سلیقه مشتریان فرآیندی زمانبر محسوب می ‎شد. فناوری ‎های مدرن، به ویژه هوش مصنوعی، امکان ارزیابی تعداد وسیعی از داده‎ ها و طبقه ‎بندی‏ شان برای کاربردهای مختلف را فراهم کرده است. بنابراین برندها در کمترین زمان ممکن امکان بهره‎ گیری از داده‎ های کاربردی برای بازاریابی بهتر را خواهند داشت.

ایجاد هماهنگی میان محتوای بازاریابی و سلیقه مخاطب هدف کار پیچیده ‎ای نیست. مهمترین مسئله در این میان تأمل پیش از شروع فرآیند طراحی محتواست. استفاده از داده‎ ها و اطلاعات معتبر برای تولید محتوا همیشه یک ضرورت اجتناب‎ ناپذیر است. برخی از برندها در عمل به جای بازاریابی برای مخاطب هدف براساس سلیقه شخصی دست به تولید محتوا می ‎زنند. مشاهده استقبال اندک کاربران در این شرایط امری طبیعی خواهد بود.

اولویت‎ بندی روابط با مشتریان

جلب نظر مخاطب هدف و فروش محصولات مختلف به آنها بدون جلب اعتماد امکان‎ناپذیر است. بسیاری از کسب و کارها در عمل توانایی جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. این امر دلایل متعددی دارد، اما یکی از دلایل اصلی عدم اولویت‎ بندی روابط با مشتریان است. وقتی از اولویت ‎بندی روابط با مشتریان صحبت می ‎کنیم، بسیاری از برندها به سراغ بحث ‎هایی نظیر صرف نظر از مشتریان بی‎ علاقه برای خرید از برند می ‎روند. نکته مهم در این میان تفاوت بحث مدنظر این بخش با انگاره‎ های مختلف است.

امروزه تعامل با مشتریان به شیوه های مختلفی صورت می ‎گیرد. برخی از برندها به طور مداوم در زمینه بازاریابی و مدیریت روابط با مشتریان اقدام به استفاده از داده ‎های دقیق می ‎کنند. این امر امکان طبقه ‎بندی مشتریان و تعامل با هر کدام از آنها براساس الگویی متفاوت را فراهم می ‎کند. یکی از اشتباهات رایج کسب و کارها تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس الگوهای یکسان است. این امر در اغلب اوقات همراه با شکست برای کسب و کارها خواهد بود.

اولویت ‎بندی روابط با مشتریان به معنای شناسایی مشتریان علاقه‎ مند به کسب و کار نیز هست. بدون شک تمام مشتریان حاضر در یک بازار به محصولات شما علاقه نشان نمی ‎دهند بنابراین باید به دنبال دامنه خاصی از مشتریان بود. مزیت این امر امکان مدیریت هرچه بهتر مشتریان براساس میزان علاقه ‎شان به کسب و کارتان است.

مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی برای جلب نظر مخاطب هدف

بهینه ‎سازی صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت نمای کلی کسب و کار را نشان می‎ دهد. اگر تجربه مشاهده صفحه اصلی سایت برندهای بزرگ را داشته باشید، در همان ابتدا محو تماشای جزییاتش می‎ شوید. این امر ناشی از دقت نظر در طراحی صفحه اصلی سایت است. امروزه بسیاری از برندها در زمینه طراحی صفحه اصلی سایت ایده ‎های جذابی دارند. مهمترین مسئله توجه به تجربه کاربران گوشی‎ های هوشمند است. بهینه‎ سازی صفحه اصلی و به طور کلی تمام بخش‎ های سایت برای چنین کاربرانی ضرورت دارد. اگر این نکته مورد توجه قرار نگیرد، بسیاری از برندها با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

بهینه ‎سازی صفحه اصلی سایت همیشه به معنای ایجاد سازگاری با تجربه کاربران موبایل نیست. برخی از برندها باید اخبار مناسبی نیز در بخش اصلی قرار دهند. برندهای بزرگ به طور معمول به عنوان منبعی معتبر از سوی مشتریان شناخته می ‎شوند. با این حساب انتشار محتوای جذاب در صفحه نخست این برندها امری ضروری خواهد بود.

استفاده از تکنیک هدف ‎گذاری مجدد

هدف ‎گذاری مجدد یکی از راهکارهای کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می ‎شود. این فرآیند 2 گروه از مشتریان در بازار را مدنظر قرار می ‎دهد. گروه نخست شامل دامنه از دست رفته مشتریان در کمپین های قبلی است. این دسته از افراد در برخورد قبلی با برند تمایلی برای خرید یا دست‎کم تعامل بیشتر نشان نداده ‎اند. هدف‎ گذاری دوباره بر روی آنها شانس کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف را افزایش می ‎دهد. دسته دوم شامل مشتریان فعلی برند است. بسیاری از مشتریان در طول زمان سطح تعامل ‎شان با برندها کم می ‎شود. هدف ‎گذاری دوباره بر روی مشتریان برند حضور بلندمدت آنها در کنار کسب و کار را تضمین خواهد کرد.

اشتباه برخی از کسب و کارها تلقی مشتریان فعلی برند به عنوان افرادی وفادار در هر صورت است. مشتریان وفادار یک برند نیز در صورت مشاهده عدم تعامل مناسب به سوی کسب و کارهای دیگر خواهند رفت. بازاریاب ‎ها در این میان باید به احتمال تلاش دیگر برندها برای جذب مشتریان وفادار برندهای دیگر نیز توجه کنند. این امر در صورت بی ‎توجهی کسب و کارها مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می ‎کند.

آشنایی اندک با کسب و کار همیشه احتمال از دست دادن مشتریان را افزایش می ‎دهد. برندها باید به طور مداوم محتوای تبلیغاتی و بازاریابی منتشر نمایند. این امر مشتریان را در بلندمدت با کسب و کار در تعامل نگه خواهد داشت. با این حساب احتمال از دست دادن مشتریان کاهش شدید می‎ یابد.

توجه به مشتریان فعلی به مثابه سفیران برند

هر برندی دارای دامنه مشخصی از مشتریان وفادار است. این دسته از مشتریان تمایل بالایی برای خرید از برند و تعامل جانبی دارند. برندهای بزرگ به طور مداوم در تلاش برای معرفی کسب و کارشان به دیگر خریداران از طریق مشتریان وفادارشان هستند. این نکته کمتر از سوی مشتریان عادی کسب و کارها مدنظر قرار می ‎‏گیرد بنابراین سرمایه گذاری بر روی مشتریان عادی برای معرفی کسب و کار به دوستان ‎شان ایده جذابی نخواهد بود.

مشتریان فقط در صورت دریافت سیگنال‎ های مثبت از سوی یک برند آن هم به طور مداوم اقدام به معرفی محصولاتش به دوستان و آشنایان‎ شان خواهند کرد. بنابراین یک برند پیش از دستیابی به این هدف باید برنامه ‎ریزی بلندمدتی داشته باشد. ایراد بسیاری از کسب و کارها تلاش برای دستیابی به مرحله موردنظر بدون سرمایه گذاری بر روی افزایش کیفیت محصولات و همچنین تعامل بهتر با مشتریان است.

رضایت مشتریان نقش مهمی در ترغیب دیگران برای خرید دارد. بسیاری از برندها به طور مداوم با مشکل نارضایتی مشتریان و کامنت ‎های منفی در شبکه های اجتماعی مواجه هستند. این امر گاهی اوقات در فروشگاه‎ های آنلاین نیز برای برندها ایجاد دردسر می ‎کند. با این حساب پیشگیری از شهرت منفی در فضای آنلاین برای سرمایه گذاری بر روی مشتریان به مثابه سفیران برند ضروری خواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی با محوریت جلب نظر مشتریان

جمع بندی

بحث‎ های مختلف پیرامون جلب نظر مشتریان به صورت کاربردی در مقاله کنونی شامل بخش‎ های مختلفی بود. تولید محتوای بازاریابی، بهینه ‎سازی صفحه اصلی، اولویت ‎بندی روابط مشتریان و استفاده مشتریان به مثابه سفیران برند در نگاه نخست دارای ارتباط زیادی با هم نیستند. نکته مهم در این میان تلاش برای کاربست تمام توصیه‎ های فوق به طور همزمان است. کمپین های بازاریابی در صورت هماهنگی با بخش ‎های مختلف کسب و کار امکان تاثیرگذاری بهتر را فراهم خواهد کرد. این امر در ماه منتهی به سال نوی میلادی دارای اهمیت بسیار زیادی است. بسیاری از برندها در طول ماه‎ های اخیر نتایج مناسبی در حوزه بازاریابی تجربه نکرده ‎اند. این امر همراه با کاهش میزان فروش موجب افزایش حساسیت ‎ها برای بازاریابی در زمان باقیمانده شده است. استفاده درست از توصیه ‎های مورد بحث در این مقاله بخش قابل توجهی از نیاز کسب و کارها را رفع خواهد کرد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hSUeqfnc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه