چهارشنبه, ۸ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Wed, 29 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

کسب و کارهای کوچک در طول سال های اخیر فضای بی نهایت رقابتی را پشت سر گذاشته اند. این امر از سویی به دلیل محدودیت های بازار و همچنین حضور برندهای بزرگ و از سوی دیگر دوران پساکرونا و تلاش برندها برای کسب سود هرچه بیشتر است. این امر در نوع خودش برای برندها دردسر زیادی به همراه داشته و توانایی آنها در عمل را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در این میان برخی از کسب و کارهای کوچک از برندسازی به مثابه راهکاری برای معرفی حرفه ای کسب و کارشان به مخاطب هدف سود می برند. 

امروزه مردم بیشتر از اینکه با محصولات یا کارآفرینان سر و کار داشته باشند، درگیر برندهای مختلف هستند. این امر می تواند برای بسیاری از افراد جذابیت های بی نهایت زیادی داشته و حتی ذهن شان را برای مدت زمانی طولانی درگیر کند. به همین خاطر در دنیای امروز کسب و کارهایی که برند قوی تری داشته باشند، همیشه مشتریان را جلب می کنند. نکته مهم در این رابطه ضرورت استفاده از تکنیک های درست است. هر استراتژی بزرگی اگر با تکنیک های نادرست دنبال شود، چیزی به غیر از شکست به همراه نخواهد داشت. 

اشتباهات برندسازی در کسب و کارهای کوچک

در مورد کسب و کارهای کوچک بسیاری از اوقات کاربرد تکنیک های نادرست در زمینه مدیریت کسب و کار و همچنین برندسازی مشکل ساز می شود. این امر می تواند دردسرهای مربوط به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا ایجاد چهره ای بی نهایت جذاب از برند را به طور تصاعدی افزایش دهد. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها حتی پس از اینکه هزینه های سرسام آور برای تعامل با مخاطب هدف انجام می دهند، توانایی تاثیرگذاری نهایی بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی کنند. این امر به دلیل ماهیت برند آنها و ساختار نادرستش روی می دهد. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین اشتباهات در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و استفاده از راهکارهای متفاوت است. این امر به شما امکان تصمیم گیری هرچه بهتر درباره وضعیت برندسازی کسب و کارتان را می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: بزرگ ترین اشتباهات برندسازی و راهکارهای آن

فقدان استراتژی برند

برندسازی بدون یک استراتژی دقیق و برنامه ای مدون هیچ وقت با موفقیت همراه نخواهد بود. این امر می تواند برای برندهای مختلف جذابیت زیادی به همراه داشته و توانایی آنها را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. یادتان باشد برنامه ریزی برای برندسازی همه امور را تحت یک نظم واحد درمی آورد. این امر می تواند در ادامه مسیر برای شما جذابیت های بسیار متعددی به همراه داشته باشد. 

گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه با مشکلاتی نظیر کاهش انگیزه مشتریان رو به رو می شوند. دلیل این امر فقدان برنامه ای درست و دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. چنین امری شانس شما در عمل را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. یادتان باشد در دنیای کسب و کار شما برای هر کاری باید برنامه ای دقیق داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان در این میان کاهش شدیدی پیدا کند. آن وقت دیگر هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان پیدا نمی کنید. 

بسیاری از برندها در شرایط کنونی برای طراحی برنامه یا استراتژی برند از موسسات حرفه ای کمک می گیرند. این امر می تواند برای شما مزایای زیادی به همراه داشته و کارتان را نیز بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری سازد. نکته مهم در این راستا توجه به بودجه در دسترس برند است. اگر شما بودجه خوبی برای برندسازی دارید، می توانید به ساده ترین شکل ممکن از توصیه های حرفه ای در این میان سود ببرید. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار می دهد. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه بودجه کافی را ندارند. در این صورت شما باید استراتژی برندسازی تان را خودتان تهیه یا طراحی کنید. این امر شاید اندکی سخت تر باشد، اما دست کم یک مهارت تازه به شما یاد خواهد داد. نحوه فعالیت در این میان شامل تلاش برای گردآوری اهداف مختلف در زمینه برندسازی است. سپس شما باید اهداف خودتان را انتخاب کرده و شروع به طراحی یک نمای ظاهری از برندتان براساس آن اهداف کنید. 

ظاهر یک برند باید همیشه اهداف و ارزش های آن را به بهترین شکل ممکن بیان کند. مثلا در لوگوی تان باید همیشه از طراحی های مرتبط با حوزه کاری و همچنین اهداف تان سود ببرید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. درست به همین دلیل در صورتی که شما مهارت لازم برای شناسایی اهداف مناسب برای برندسازی و ترکیب آنها با ویژگی های ظاهری برندتان را داشته باشید، دیگر مسیر دشواری پیش روی تان نخواهد بود. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و حتی شانس تان در این میان را نیز تقویت نماید. 

عدم مطالعه درباره رقبا

وارد شدن به دنیای برندسازی بدون مطالعه دقیق درباره رقبا ریسک بسیار بزرگی محسوب می شود. امروزه برندهای بسیار زیادی در بازار فعالیت داشته و همگی به دنبال جلب نظر مخاطب هدف هستند. این امر باید برای شما به مثابه یک اخطار بی نهایت مهم لحاظ شود. در این صورت اگر شما مهارت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته باشید، کارتان به شدت ساده تر می شود. این آگاهی و مهارت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف، فقط و فقط از طریق مطالعه و ارزیابی وضعیت رقبا به دست می آید. بی تردید بسیاری از برندها در بازار فعالیت دارند. با این حال شما قرار نیست برندتان را مانند دیگر رقبا توسعه دهید. البته گاهی اوقات برخی از استراتژی های رقبا جذابیت زیادی به همراه داشته و شما می توانید از آن الگو بگیرید. در عین حال باید تمام تلاش تان در راستای پرهیز از اشتباهات دیگر رقبا باشد. 

در زمینه کسب و کارهای کوچک بروز اشتباهات به سرعت روی می دهد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی شانس تان را نیز بی نهایت کاهش دهد. بسیاری از برندها در چنین شرایطی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مسیر دشواری را طی می کنند. توصیه ما در این راستا تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از راهکارهای نوین است. یکی از راهکارهای مهم در این میان ارزیابی دقیق عملکرد رقبا و تلاش برای پرهیز از استراتژی های ناموفق آنها در بازار است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت کاری تان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: 7 اشتباه برندسازی بزرگ

یادتان باشد ارزیابی وضعیت رقبا امری پیچیده یا خیلی سخت نیست. درست به همین دلیل شما باید خودتان را به ساده ترین شکل ممکن در این میان عادت دهید. گاهی اوقات برندها کارهای بی نهایت سخت و پیچیده ای به اسم ارزیابی رقبا انجام می دهند. این امر نه تنها کمکی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نمی کند، بلکه در بازه های زمانی طولانی موجب شکست کسب و کارتان نیز خواهد شد. درست به همین دلیل شما باید همیشه وضعیت کاری و فعالیت برندتان را با دقت بسیار زیادی انجام دهید. در عین حال ایده های ساده همیشه موارد و گزینه های بدی نیستند. درست به همین دلیل شما باید حواس تان به این بخش از فعالیت برندتان نیز جمع باشد. 

شما امروزه برای ارزیابی وضعیت رقبا ابزارهای بسیار متنوعی دارید. به عبارت بهتر، شما دیگر لازم نیست به طور سنتی در تلاش برای مطالعه درباره مخاطب هدف تان یا رقبا باشید. در عوض موسسات و سایت های تحلیلی بسیار زیادی در خدمت شما هستند. نکته جالب اینکه در بسیاری از موارد خدمات پایه ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس به طور کاملا رایگان در دسترس شما قرار می گیرد. با این حساب شما برای ارزیابی وضعیت رقبا مشکلات زیادی نخواهید داشت. این امر می تواند شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و وضعیت تان را به طور چشمگیری بهبود بخشد. 

بی شک هر کارآفرینی توانایی های محدودی دارد. این امر باید موجب استفاده درست شما از ابزارهای پیرامون تان گردد. درست به همین خاطر شما باید همیشه کارتان را با بهترین ابزارهای ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت خیلی زود رقبای تان از شما جلو زده و دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نخواهید کرد. 

عدم شناخت درست مخاطب هدف

اشتباهات برندسازی در کسب و کارهای کوچک

مخاطب هدف تمام برنامه ها و موفقیت برند را شکل می دهد. در حوزه برندسازی شما باید همیشه نیم نگاهی به مشتریان هدف یا مخاطب هدف داشته باشید. فعالیت براساس سلیقه و نیاز آنها همیشه چاره کارتان خواهد بود. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیاد و متنوعی داشته باشد. یادتان باشد مشتریان در بازار با برندهای بسیار زیاد و متنوعی رو به رو هستند. درست به همین دلیل اگر شما اندکی غفلت به خرج دهید، به سادگی هرچه تمام تر شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. این امر می تواند حتی به قیمت اعتبار برندتان نیز تمام شود. درست به همین دلیل باید همیشه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با برندسازی مشتری محور دنبال کنید. 

همان طور که یک برند به طور مداوم وضعیت رقبا را مد نظر دارد، برای برندسازی موفق باید وضعیت مخاطب هدف را نیز زیر ذره بین قرار دهید. اینطوری بسیاری از مشکلات تان به طور خودکار حل شده و توانایی تاثیرگذاری گسترده بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. گاهی اوقات در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما باید از بسیاری از موقعیت های پیش روی تان بگذرید. این امر به معنای ترجیح دادن مشتریان به بقیه عوامل موجود در بازار است. اگر شما چنین رفتاری در بنگاه تان نداشته باشید، خیلی زود مشتریان از برند شما ناامید شده و سراغ دیگر کسب و کارها خواهند رفت. این امر می تواند در بلندمدت اعتبار برندتان را به شدت کاهش دهد. پس به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به وضعیت رقبا در بازار داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود وضعیت تان به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار گیرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف هیچ شانسی نخواهد داد. 

مطلب مرتبط: پیشگیری از اشتباهات برندسازی

در بازارهای امروز وقتی یک برند اشتباهات زیادی صورت دهد، خیلی زود از صحنه رقابت حذف می شود. اگر در این میان شما به عنوان یک کسب و کار کوچک در بازار باشید، وضعیت تان به شدت دشوارتر می شود، چراکه یک اشتباه کوچک در حوزه برندسازی برای کنار گذاشته شدن برندتان به طور دائمی کافی خواهد بود. این امر می تواند شما را با مشکلات بسیار زیادی رو به رو ساخته و شرایط تان را نیز تغییر دهد. 

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. در این راستا اگر شما خودتان تلاشی برای کاهش این مشکلات نداشته باشید، هیچ کس توانایی کمک کردن به شما را ندارد. ارزیابی وضعیت مخاطب هدف و برندسازی براساس نیازهای آنها یکی از شیوه های مناسب برای کمک به کسب و کارتان است. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و وضعیت برندسازی تان را بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری می کند. 

وقتی شما به مخاطب هدف تان احترام می گذارید، آنها تمایل بالاتری برای همکاری با تعامل با شما خواهند داشت. درست به همین دلیل امروزه برندهای بزرگ هر لحظه آمادگی تغییر شرایط در پی جلب رضایت مشتریان را دارند. این امر می تواند شما را به سرعت بدل به برندی دوست داشتنی در دنیای امروز سازد. پس همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با مشکلات زیادی رو به رو شود. در این میان نیز برندتان اولین قربانی خواهد بود. 

عدم تداوم در برندسازی

برند شما مثل یک موجود زنده به طور مداوم نیازمند مراقبت و رسیدگی است. برندهایی که برای مدت زمان طولانی مورد بی توجهی قرار می گیرند، به مرور زمان از بین رفته و جای خودشان را به رقبای تازه نفس می دهند. درست به همین دلیل شما اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید همیشه استراتژی های تان را با دقت بالایی دنبال کرده و به فکر آپدیت مداوم برندتان باشید. 

همان طور که یک محصول در طول زمان باید به‎روز رسانی های زیادی را دریافت کند، شما هم برای اینکه برندتان همیشه محبوب مشتریان باشد نیازمند آپدیت جزییات یا حتی تغییرات کلی در طول زمان هستید. این امر شما را برای مدت زمانی طولانی تر در کانون توجه مخاطب هدف قرار خواهد داد. در نتیجه شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم افزایش پیدا می کند. این امر می تواند شما را به طور چشمگیری بدل به یک برند دوست داشتنی برای مشتریان کرده و حتی در طول زمان رقبای تان را برای کسب جایگاه تان با چالش های جدی رو به رو سازد. 

 وقتی شما در برندسازی تداوم بالایی از خودتان نشان دهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دوچندان خواهد شد. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. وقتی مشتریان خبرهای بیشتری درباره شما می شنوند، تمایل شان برای همکاری و خرید از شما بسیار بیشتر می شود. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش رو نخواهد داشت. 

بی توجهی به گردآوری بازخوردها

بازخوردها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بازارهای امروزی امر بسیار مهمی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط دشواری را طی می کنند. یکی از دلایل این امر ساختاربندی برند بدون توجه به نظر و سلیقه مشتریان است. چنین امری در نهایت شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط بسیار دشواری قرار خواهد داد. این امر می تواند شما را به چالش بزرگی دچار کرده و حتی شانس تان برای تعامل با مخاطب هدف را نیز به شدت کاهش دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه نظرات مشتریان را در کانون توجه قرار دهید. در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

برندهای بزرگ و محبوب در بازار همیشه توانایی بسیار خوبی برای جلب نظر مشتریان دارند. این امر می تواند برای آنها یک تحول بزرگ در دنیای کسب و کار محسوب شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و ایجاد یک برند کامل هستید، باید همیشه نظرات و بازخوردهای آنها را در کانون توجه قرار دهید. نکته مهم در این میان نحوه گردآوری بازخوردهای مشتریان است. 

بسیاری از مشتریان در تعامل با برندها تمایلی برای ارائه بازخورد ندارند. این امر در شکل های بسیار مختلفی خودش را نشان می دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه پیش از اینکه کارتان را شروع کنید، نسبت به سطح تمایل مشتریان برای ارائه بازخورد مطمئن شوید. اگر مشتریان شما تمایلی برای ارائه نظر در این رابطه ندارند، شما باید دست به کار شده و خودتان نظر آنها را جلب کنید. در غیر این صورت شاید خیلی زود مشکلات تان در این حوزه به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و دیگر شانسی برای تعامل مناسب با مخاطب هدف تان نداشته باشید. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کارهای کوچک در 6 گام

یادتان باشد حضور در شبکه های اجتماعی می تواند همیشه مزیتی مهم برای برند شما محسوب شود. در این صورت شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن اقدام به تعامل با مخاطب هدف و ترغیب وی به ارائه نظرات شان به بهترین شکل ممکن کنید. 

یکی از نکات مهمی که شما در این میان باید مد نظر داشته باشید، ضرورت پرهیز از دریافت بازخورد از دوستان یا اعضای خانواده است. این دسته از افراد به دلیل ارتباط شخصی که با شما دارند، به طور معمول نظرات اصلی شان را بیان نمی کنند. درست به همین خاطر شما باید فقط به دنبال نظرات مشتریان و مخاطب هدف برندتان باشید. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/86nNFstR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه