جمعه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Fri, 30 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

تمامی تلاش های یک برند برای رسیدن به مرحله فروش است. در این زمینه اگرچه در اختیار داشتن محصول مناسب، امری بسیار مهم محسوب می شود، با این حال همه چیز نبوده و بسیاری از تکنیک ها هرچند ساده، می تواند وضعیت فروش شما را دگرگون نماید. معضل بزرگ حال حاضر این است که افراد روش های متنوعی را در دستور کار خود قرار می دهند که ممکن است اکثر آنها نتیجه لازم را نداشته باشد. این امر باعث می شود تا زمان و بودجه زیادی را از دست بدهید. در این راستا همواره توصیه می شود که ابتدا، روش های ساده تر را اولویت قرار دهید. این موارد سریعا قابل اجرا برای هر برندی است. در همین راستا چند تکنیک را بررسی خواهیم کرد که شانس فروش شما خصوصا در بستر اینترنت را که در حال حاضر مهمترین فضای بازاریابی محسوب می شود، افزایش خواهد داد. 

تکنیک های فروش بیشتر

1-به نیاز جامعه هدف توجه داشته باشید 

اگر خواهان این امر هستید که در مدت زمانی کوتاه، فروش خود را بهبود بخشید توصیه می شود نیازهای اصلی جامعه هدف خود را مورد توجه قرار دهید. در این زمینه فراموش نکنید که یکسری نیازهای کلی وجود دارد و سایر موارد در بین افراد متفاوت است. برای موفقیت در این بخش ضروری است تا به تفاوت ها توجه داشته باشید. درواقع نیازهای کلی، از جمله مواردی است که سایر برندها نیز در تلاش برای رفع آن هستند، با این حال موارد کوچک می تواند برای شما مزیت رقابتی بزرگی را به همراه داشته باشد. در این راستا برای درک بهتر نیازهای خاص، لازم است تا ارتباط خود را با جامعه هدف افزایش دهید. با این اقدام متوجه این امر خواهید شد که شما حتی بدون تبلیغاتی خاص، موفق شده‏ اید تا نرخ رشدی فراتر از حد انتظار خود را داشته باشید. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، بسیار مهم است که بودجه خود را در بهترین گزینه ها خرج نمایید. 

مطلب مرتبط:  موثرترین تکنیک های فروش را بشناسید

2-محدودیت زمانی تعیین نمایید 

برای این امر که تمایل به خرید در افراد افزایش پیدا کند، محدودیت زمانی محرک بسیار خوبی خواهد بود. درواقع مشتری بالقوه ممکن است عجله ای برای خرید خود نداشته باشد و تحت این شرایط شما باید برای تغییر وضعیت اقدامی را انجام دهید. در این راستا برای درک بهتر اقداماتی که باید انجام شود، بهتر است که نگاهی به آمازون داشته باشید. این برند به خوبی از این تکنیک استفاده می کند. در این زمینه تنها کاهش قیمت مدنظر نبوده و می تواند گزینه های متنوعی را ارائه دهید. درواقع همیشه قیمت، معیار اول خرید محسوب نمی شود. بدون شک با درک بهتر جامعه هدف، در این زمینه نیز می توانید عملکرد بهتری داشته باشید. 

3-احساس کمبود را منتقل نمایید 

مشتری نباید این حس را داشته باشد که در هر زمانی می تواند از شما خرید نماید. در این زمینه شما باید به نوعی رفتار کنید که کمبود محصول حس شود. برای مثال تعیین مقدار موجود در انبار، یکی از تکنیک هایی است که همواره نتیجه‎بخش محسوب می شود. در این راستا پس از مدتی پی به این امر خواهید برد که برای کدام یک از محصولات، این تکنیک بیشترین نتیجه را دارد. 

4-از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید 

برخی از کلمات هستند که تاثیر بسزایی دارند، برای مثال عبارت فرصت طلایی، همواره توجهات را به سمت خود جلب می کند. در این زمینه شما باید فهرستی از کلمات کلیدی و تاثیرگذار را پیدا کنید و در متن های خود از آنها استفاده نمایید. این مسئله از نظر سئو نیز بسیار مهم است و باعث خواهد شد تا در جست و جوهای افراد در بستر اینترنت، شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. 

5-از شبکه های اجتماعی برای افزایش مخاطبان خود استفاده نمایید

برای شناخته شدن، شبکه های اجتماعی گزینه ای بسیار خوب محسوب می شود. درواقع حضور در آنها رایگان بوده و شما شانس قرار گرفتن در بین میلیون ها کاربر را خواهید داشت. در این زمینه لازم است تا شبکه های محبوب در بین جامعه هدف خود را شناسایی کرده و آن را مورد توجه خود قرار دهید. در این زمینه توصیه می شود که به دنبال تولید محتواهای ارزشمند باشید. این امر مهمترین اقدام حال حاضر در زمینه بازاریابی محسوب می شود. در نهایت در کنار تلاش برای افزایش تعداد مخاطبان خود که به معنای فرصت برای ایجاد مشتریان بیشتر است، برنامه‎ای برای حفظ آنها نیز داشته باشید. درواقع این امر بسیار بد است که مشتری تنها یک بار از شما خرید نمایید. در این زمینه تخفیف های ویژه برای خریدهای بعد و یا قرار دادن افراد در باشگاه هواداری که با طرح های جذاب همراه است، از جمله مهمترین اقدامات محسوب می شود. با این حال شما همواره می توانید اقدامات خلاقانه نیز داشته باشید. 

6-از اعداد استفاده نمایید 

اعداد همواره توجهات را به خود جلب می کنند. به همین خاطر نیز شما باید در متن و هرگونه محتوایی، از آنها استفاده نمایید. در این زمینه حتی می توانید آنها را با رنگ، فونت و یا حتی اندازه ای متفاوت نشان دهید. در این زمینه حتی در رابطه با ویژگی های محصول سعی کنید که از اعداد بیشترین استفاده را داشته باشید. برای مثال اگر در زمینه تولید خودرو فعالیت دارید، این امر که حداکثر سرعت را ذکر کنید، به مراتب تاثیر بالاتری را دارد در مقایسه با زمانی که از عبارت های سریع و یا خیلی سریع استفاده کنید. 

7-از رنگ های گرم غافل نشوید 

به صورت کلی دو طیف رنگ وجود دارد که شامل سرد و گرم است. در زمینه بازاریابی بسیار مهم است که رنگ های گرم را مورد توجه جدی خود قرار دهید. اگرچه رنگ های سرد نیز در برخی از شرایط و حوزه ها کاربردی است، با این حال برای تاثیرگذاری، طیف گرم گزینه های به مراتب بهتری هستند. در این زمینه فراموش نکنید که رنگ قرمز، دارای بیشترین تاثیر است. 

8-پیشنهادهای شخصی سازی شده داشته باشید 

درواقع پیام های کلی و استراتژی های کلی در جهان امروز نتیجه لازم را به همراه ندارد. هر مشتری فردی متفاوت بوده و لازم است تا پیشنهادهای شما نیز براساس هر فرد متفاوت باشد. در این زمینه توصیه می شود که به صورت مداوم به دنبال افزایش اطلاعات خود از مخاطبان باشید. در این زمینه لازم است تا فضایی برای درج اطلاعاتی داشته باشید. برای مثال مشتری ای که در خرید اول نشان داده که ارسال سریع برای او بسیار مهم است، نکته ای خواهد بود که در صورت ثبت آن، می توانید همواره رضایت خوبی داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا در پیشنهادهای خود و استراتژی ها نیز انتخاب های به مراتب بهتری داشته باشید. 

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

در نهایت نکته ای که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که در بازار شما تنها نیستید و حتی می توانید با رقبای خود نیز زمینه های همکاری تعریف نمایید. درواقع اگر نتیجه همکاری، بهبود کلی بازار برای هر دو طرف باشد، دیگر رقابت معنا پیدا نخواهد کرد، با این حال بسیاری از برندهای دیگر وجود دارد که حتی در حوزه کاری شما فعالیت ندارند، با این حال می توانید با همکاری، زمینه رشد سریع تری را داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که توصیه های فوق، تنها موارد ساده‎ای محسوب می شود که باید اولویت شما باشد. در این راستا هرگز نباید خود را محدود به آنها نمایید. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b1kOyaW5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه