پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
درس هایی از دنیای بازاریابی در سال 2020

ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2020

3 سال پیش ( 1399/7/10 )
پدیدآورنده : بازاریابی دیجیتال   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : مارک برمن  

بازاریابی برای محصولات در دنیای دیجیتال دشواری‎ های خاص خود را دارد. بسیاری از بازاریاب ‎ها در فرآیند جلب نظر مخاطب هدف با مشکلات متعددی مواجه هستند. اگر فرآیند بازاریابی دیجیتال به خوبی دنبال شود، امکان دسترسی به بازارهای بزرگ را فراهم می ‎کند. مزیت اصلی بازاریابی دیجیتال دسترسی میلیون‏ ها کاربر از سراسر جهان به آن است بنابراین برندها امکان تعامل با مخاطب جهانی را خواهند داشت. استفاده از سایر کانال ‎های بازاریابی برای تعامل با مخاطب جهانی علاوه بر نیاز به اختصاص زمان طولانی، فرآیندی پرهزینه نیز هست. بسیاری از برندها برای بازاریابی جذاب و موفق در عرصه دیجیتال اقدام به همکاری با کارشناس‎ های حرفه ‎ای می‎ کنند. این امر نتیجه بلندمدت بسیار مطلوبی برای برندها در پی دارد.

ترندهای بازاریابی دیجیتال سال 2020

امروزه اغلب کسب و کارها دارای بودجه محدودی در زمینه بازاریابی دیجیتال هستند. چنین امری به شدت از تجربه برندها در زمینه بازاریابی در سال جاری تاثیر پذیرفته است. شیوع ویروس کرونا فعالیت کسب و کار و بازاریابی همه برندها را با مشکل مواجه کرده است. شاید در نگاه نخست تمام فعالیت ‎های بازاریابی در ادامه سال 2020 تعطیل شود، اما نکته مهم نیاز کسب و کارها برای جلب مشتریان به برندشان و ادامه حیات در بازارهای مختلف است. همین امر انگیزه آنها برای بازاریابی در عرصه دیجیتال را چند برابر می‎ کند. اگر شما نیز به عنوان مدیر یا بازاریاب در یک کسب و کار قصد آشنایی هرچه بهتر با ترندهای تازه بازاریابی دیجیتال در سال جاری را دارید، مقاله کنونی برای ‎تان مناسب است. در ادامه برخی از مهمترین ترندهای بازاریابی دیجیتال در ادامه سال جاری مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با ترندهای برتر

جست ‎وجوی صوتی

توسعه دستیارهای صوتی در طول دهه اخیر به طور عمده از سوی گوگل دنبال شده است. بسیاری از برندها در طول سال ‎های اخیر اقدام به هوشمند سازی محیط کاری ‎شان کرده ‎اند. این امر در مورد زندگی شخصی مردم نیز صحت دارد. وقتی زندگی مردم توسعه پیدا می ‎کند، شیوه ‎های بازاریابی نیز باید به موازاتش توسعه یابد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان از بین خواهد رفت.

بسیاری از مردم در دوره کنونی از دستیارهای صوتی ‎شان برای جست ‎وجوی محتوای موردنیاز یا حتی خرید محصولات استفاده می‎ کنند. اگر برندها بر روی بازاریابی از طریق دستیارهای صوتی تمرکز نمایند، امکان جلب نظر دامنه وسیعی از مشتریان را خواهند داشت. یکی از فرصت‎ های مناسب بازاریابی در مورد کاربران دستیارهای صوتی مربوط به تنظیم تبلیغات صوتی است. این امر موجب تقویت انگیزه کاربران برای گوش دادن به تبلیغات برندهای بزرگ می ‎شود. شاید در نگاه نخست این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیر بلندمدتی بر روی کاربران خواهد داشت.

محتوای تعاملی

سال 2020 تغییرات بسیار زیادی در عرصه بازاریابی ایجاد کرده است. یکی از مهمترین تغییرات در این زمینه مربوط به تولید محتوای تعاملی در حوزه بازاریابی دیجیتال است. اگر یک برند اقدام به تولید محتوای تعاملی نماید، شانس بالایی برای جلب تعامل مشتریان خواهد داشت. دلیل این امر علاقه بالای مردم به مشارکت در پیشبرد کمپین های بازاریابی است. اکنون دیگر دوره طراحی و انتشار محتوای بازاریابی سنتی و تک صدا به پایان رسیده است. اگر کاربران احساس مشارکت در کمپین ‎های بازاریابی را نداشته باشند، توجه چندانی به محتوای موردنظر نخواهند کرد. این امر وضعیت بازاریابی برندها را به شدت دشوار می کند.

ایجاد تجربه‎ های تازه و مشارکت با کاربران در کمپین‎ های بازاریابی تا حد زیادی موفقیت برندها را تضمین می ‎کند. متاسفانه برخی از برندها در این زمینه با تردیدهای جدی مواجه هستند. ترس از ناکامی کمپین و فقدان جذابیت برند برای مخاطب هدف همیشه با بازاریاب ‎هاست. نکته مهم در این میان غلبه بر ترس های موردنظر و ورود عملی به این حوزه است. برخی از نکات و اصول مهم بازاریابی در این حوزه براساس تجربه کسب می ‎شود بنابراین مواجهه با شکست در گام نخست بازاریابی پایان دنیا نخواهد بود.

پادکست ‎های ویدئویی

ویدئو در طول 2 دهه اخیر فرمت مسلط در فضای آنلاین بوده است. امروزه کمپین ‎های بازاریابی ویدئویی موفقیت بسیار بیشتری نسبت به نمونه‎ های دیگر کسب می ‎کنند. دلیل این امر سهولت مشاهده محتوای ویدئویی و امکان انتقال ساده پیام‎ های بازاریابی به مخاطب هدف است. اگر برند شما به این نکته مهم توجه نداشته باشد، شانس بالایی برای تعامل با مشتریان نخواهد داشت.

ظهور پادکست ‎ها در طول یک دهه اخیر اغلب موجب توجه به فرمت صوتی شده است. مهمترین مسئله در این میان استفاده از خلاقیت بازاریابی برای ترکیب محتوای ویدئویی و پادکست است. امروزه برخی از پادکست‎ های مشهور در دنیا در قالب صوتی و ویدئویی منتشر می‎ شود. دلیل این امر پاسخگویی به سلیقه تمام مخاطب هدف است. ایراد برخی از برندها غفلت از توانایی تاثیرگذاری فرمت ویدئو است. همین امر موجب کاهش تعامل کاربران با برندها می‎ شود.

تولید پادکست ‎های ویدئویی کار دشواری نیست. اگر بازاریاب ‎های برند شما در این زمینه مهارت بالایی ندارند، مشاهده برخی از پادکست ‎های موفق و محبوب در میان کاربران ایده مناسبی خواهد بود. چنین پادکست‎ هایی اطلاعات مناسبی در اختیار شما و تیم بازاریابی‎ تان قرار خواهد داد.

خرید مستقیم از طریق شبکه‎ های اجتماعی

آپدیت ‎های تازه شبکه ‎های اجتماعی امکان خرید درون برنامه ‎ای محصولات مختلف را فراهم کرده است. این امر کمک قابل توجهی به برندها برای فروش محصولات مختلف می ‎کند. یکی از دغدغه‎ های اصلی بازاریاب‎ ها در زمینه بازاریابی در شبکه‎ های اجتماعی مربوط به فرآیند دشوار خرید کاربران بود. امروزه پلتفرم ‎هایی نظیر اینستاگرام به سادگی امکان فروش مستقیم برای برندها را فراهم کرده‎ اند. کسب و کارها با ایجاد حساب تجاری در پلتفرم ‎های اجتماعی و انتخاب درگاه پرداخت به سادگی امکان بهره‎ مندی از مزیت ‎های فروش مستقیم را خواهند داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با ترندهای برتر سال

با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای درون شهری استفاده از گزینه خرید درون برنامه ‎ای در شبکه ‎های اجتماعی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. کسب و کارها برای ادامه روند فروش در طول دوران سخت کنونی باید توجه ویژه ‎ای به این حوزه داشته باشند. در غیر این صورت امکان فروش در بازه زمانی طولانی بحران کرونا را نخواهند یافت.

منبع : programminginsider
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5IkCNMfW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه