دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

فرهنگ دورکاری در سال های اخیر بدل به گزینه ای جذاب برای کارآفرینان شده است. همه گیری کرونا و اجبار اغلب کسب و کارها برای پیگیری روند کاری براساس این شیوه محرک اصلی در این میان محسوب می شود. امروزه با توجه به کاهش شدت همه گیری کرونا، انتظار اصلی بی انگیزگی کارآفرینان برای ادامه روند استفاده از دورکاری است. با این حال در عمل هیچ نشانه ای از کاهش انگیزه کارآفرینان در دسترس نیست، چراکه در قالب دورکاری امکان کاهش هزینه ها به طور قابل ملاحظه ای وجود دارد. با این حساب کمتر کسب و کاری اقدام به صرف نظر از این زمینه به سادگی خواهد کرد. 

نکته اساسی در این میان نحوه استفاده درست از فرآیند دورکاری است. اگر شما در این میان برنامه ای مشخص برای توسعه فرهنگ این استراتژی در کسب و کارتان نداشته باشید، خیلی زود با مشکلات گسترده در این میان رو به رو خواهید شد. این امر می تواند فرصت های پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. درست به همین خاطر باید از همان ابتدای استفاده از روند دورکاری به فکر فرهنگ سازی برای آن نیز باشید. 

مطلب مرتبط: ضرورت توسعه فرهنگ سازمانی در شرایط دورکاری

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات کلیدی برای استفاده از روند دورکاری در دنیای کسب و کار است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان از نظر مدیریت کارمندان در روند دورکاری را ساده خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

تقویت ارتباطات بر مدار ماموریت و ارزش های شرکت

وقتی کارمندان شما از نقطه نظر فاصله مکانی دور از یکدیگر مشغول کار هستند، شرایط برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور مداوم سخت تر می شود. در این وضعیت صحبت کردن از ارزش های مشترک برند امری غیرمنطقی خواهد بود. درست به همین دلیل شما باید از همان ابتدای امر تقویت ارتباطات میان اعضای شرکت را در دستور کار قرار دهید. این امر باید بر مدار ماموریت و ارزش های شرکت صورت گیرد. به این ترتیب کارمندان دورکار شما حتی در صورت ادامه داشتن استراتژی مورد بحث برای مدت زمانی طولانی نیز هم نسبت به اهداف و ارزش های برندتان احساس تعلق خاطر خواهند داشت. 

برگزاری جلسات مجازی منظم

برگزاری جلسات مجازی یکی از فعالیت های مهم و تاثیرگذار در دنیای کسب و کار محسوب می شود. امروزه بسیاری از کارآفرینان در فرآیند دورکاری به طور کامل کارمندان را فراموش می کنند. نکته مهم اینکه کارمندان شرکت در موقعیت کار حضوری به طور مداوم امکان استفاده از توصیه ها و راهنمایی های همکاران شان را دارند. این امر در فرآیند دورکاری کمتر به چشم می خورد. همچنین ارتباط میان کارمندان با مدیران نیز به طور موثری قطع می شود. بنابراین شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از اتکا به توانایی کارمندان از هم دور افتاده نخواهید داشت. این امر اغلب اوقات شما را با دردسرهای بزرگ و مهمی رو به رو خواهد کرد. درست به همین خاطر باید همیشه حساب ویژه ای بر روی برگزاری جلسات منظم برای بهبود رابطه میان اعضای شرکت داشته باشید. 

سرمایه گذاری بر روی فناوری های تازه

فناوری های تازه همیشه نقش ساده سازی فرآیند کسب و کار را داشته اند. این امر به شما برای جلب نظر مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن کمک کرده و در فرآیند دورکاری امکان تعامل بهتر میان اعضای شرکت را فراهم می سازد. برخی از شرکت ها هنوز هم در طول سال های اخیر با فناوری های مربوط به دهه های قبل کسب و کارشان را اداره می کنند. در این میان اگر شما فورا تغییری در روند فعالیت تان صورت ندهید، برای مدت زمانی طولانی باید منتظر بهینه سازی شرایط شرکت، به ویژه در وضعیت دورکاری، باشید. درست به همین خاطر وظیفه اصلی شما در این میان استفاده سریع از فناوری های نوین در عرصه کسب و کارتان است. 

مطلب مرتبط: بهترین کتاب ها در زمینه دورکاری

قدردانی و تشکر از اعضای تیم

بدون شک اعضای تیم کاری شما هم در فرآیند دورکاری سختی های بسیار زیادی را تحمل می کنند. این امر باید همیشه در کانون توجه شما قرار داشته باشد. اگر گاهی اوقات از کارمندان تان یک قدردانی ساده انجام دهید، نه تنها راه دوری نمی رود، بلکه حتی فرصت نمایش احترام برندتان به کارمندان و رفتار حرفه ای خودتان در قالب یک مدیر یا کارآفرین را نیز خواهید داشت. این امر کیفیت کاری اعضای شرکت در فرآیند دورکاری را نیز به شدت بهینه سازی می کند. 

منبع : customerthink
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/weD3rwBQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه