دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

دسترسی سریع و بی دردسر به بازخوردها و نظرات مشتریان در دنیای بازاریابی گاهی اوقات ارزشی بیشتر از گزارش های دقیق بهترین کارشناس های دنیا دارد. بدون شک مشتریان خودشان نسبت به نیازها و شرایط شان در بازار آگاهی دقیقی دارند. درست به همین خاطر برندها اگر توانایی تعامل با مخاطب هدف در این میان را داشته باشند، فرصت های بی نهایت زیادی پیش روی شان قرار می گیرد. این امر نه تنها سطح تعامل میان برندها و مشتریان را توسعه می دهد، بلکه در صورت نیاز برندها فرصت به روز رسانی سطح فعالیت و بازنگری اساسی در آن را نیز خواهند داشت. این امر فعالیت کارآفرینان را بهینه سازی کرده و فرصت بهتری به تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بهتر برروی مخاطب هدف می دهد. 

بدون تردید دسترسی به نظرات و بازخورده ای مشتریان امر بسیار مهمی است، اما این فرآیند به سادگی روی نمی دهد. کافی است خودتان را به جای مشتریان قرار دهید، آن وقت متوجه دشواری های موجود در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی فرصت های پیش روی تان خواهید شد. به عبارت ساده، کاربران در شبکه های اجتماعی یا حتی مشتریان یک برند اغلب اوقات حوصله کافی برای در بازخوردشان نسبت به یک محصول را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی برندها قرار داده و توانایی شان برای تعامل بهینه با مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. 

چطور از مخاطب هدف درخواست ارائه بازخورد کنیم؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها با مشاهده اولین مشکلات در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل قید این حوزه را می زنند. این امر شامل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. شاید شما در ابتدای امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و دریافت بازخورده ای آنها دچار مشکل شوید، اما اگر در این میان به راهکارهای حرفه ای توجه کنید مسیرتان بی نهایت ساده تر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای بررسی بازخورد مشتری

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و دریافت بازخوردهای شان در دنیای کسب و کار است. این امر به شما برای فعالیت به عنوان یک بازاریاب حرفه ای کمک کرده و موقعیت برندتان در بازار را به طور ویژه ای بهبود می بخشد. 

وقتی یک برند نسبت به نظرات مشتریان آگاهی دقیقی داشته باشد، جبران اشتباهات یا ادامه روند مناسب برند کار سختی نخواهد بود. با این حساب دسترسی به نظرات مشتریان شما را از وضعیت بی برنامگی نجات داده و فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را به همراه دارد. اگر شما هم مایل به دریافت نظرات و بازخوردهای مشتریان در دنیای کسب و کار هستید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند تاثیرگذاری بالایی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای ترغیب مشتریان به سمت ارائه بازخورد را با هم مرور خواهیم کرد. 

درخواست بازخورد در ملاقات های خصوصی

گاهی اوقات برندها یا بازاریاب ها به طور خصوصی با برخی از مشتریان دیدار می کنند. این امر اغلب اوقات در مورد برندهای حوزه B2B مصداق دارد. با این حال در برخی دیگر از برندها نیز به خوبی مشاهده می شود. درست به همین دلیل شما باید آمادگی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته و در هر صورت سر صحبت را به خوبی باز کنید. 

بسیاری از بازاریاب ها وقتی نوبت به گفت و گوی حضوری با مشتریان می شود، مشکلات زیادی پیش روی شان قرار می گیرد. این امر از ناتوانی برای انتخاب ایده های درست برای تعامل شروع شده و در برخی از موارد به مهارت های ارتباطی پایین نیز می رسد. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای دریافت نظرات و بازخوردهای مشتریان در عرصه کسب و کار مربوط به استفاده از جملات محبت آمیز و قدردانی از آنهاست. امروزه مشتریان به برندهایی که ارزش خریدار را به خوبی درک می کنند، توجه ویژه ای نشان می دهند. درست به همین دلیل شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه از جملات حاوی پیام قدردانی از مشتریان استفاده کنید. این امر در ملاقات های حضوری به افراد انگیزه بالاتری برای بیان نقطه نظرات شان می دهد. شما به این ترتیب شانس زیادی برای گردآوری برخی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برندتان خواهید داشت. 

یکی از اشتباهاتی که بازاریاب ها در ملاقات با مشتریان انجام می دهند، مربوط به تلاش برای دریافت بازخورد به هر ترفندی است. یادتان باشد مشتریان اجباری برای ارائه بازخورد به شما ندارند. بنابراین اگر آنها تمایلی برای بیان نظرشان ندارند، اصرار بیش از اندازه شما فقط شرایط را بسیار دشوار خواهد کرد. این امر می تواند موقعیت شما در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده و توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز کاهش دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای دریافت نظرات مشتریان از روشی ملایم و منطقی استفاده کنید، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای جذاب برای مشتریان خارج می شوید. 

درخواست بازخورد از مشتریان پشت تلفن

برقراری تماس های تلفنی یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. امروزه بسیاری از افراد برای تعامل با مخاطب هدف از سرویس های تلفنی سود می برند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم تاثیرگذاری خاص خودش را دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکل چندان زیادی پیش روی نخواهید داشت. نکته مهم در این میان توانایی و مهارت شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از پشت تلفن است. 

بدون تردید تعامل با دیگران از طریق تلفن سختی های خاص خودش را دارد. با این حساب شما باید تمرکز بالاتری برای ارتباط بهتر با مخاطب هدف در این شرایط داشته باشید. اولین نکته مهم در این راستا تلاش برای انتخاب محلی ساکت و آرام به منظور برقراری تماس تلفنی است. این امر دست کم شما را در موقعیت مناسبی برای بیان نکات موردنظرتان قرار می دهد. در مرحله بعد شما باید ساعت مناسب برای مخاطب هدف تان را نیز در دستور کار قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را به شدت افزایش خواهد داد. 

یادتان باشد زمان های مناسب برای مخاطب هدف به منظور برقراری تماس تلفنی متفاوت است. با این حال به طور عمومی پس از ساعت های اداری برای برقراری تماس مناسب خواهد بود. همچنین شما هرگز نباید در ساعت های پایانی شب اقدام به برقراری تماس نمایید. این امر می تواند شرایط شما را تا حدود  زیادی نامساعد کرده و وجهه تان در نگاه مشتریان را از بین ببرد. 

اگر پشت تلفن شما فقط مشغول حرف زدن باشید، به احتمال زیاد از یک جایی به بعد مخاطب تان اصلا توجهی به حرفه ای شما نخواهد کرد. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های حرفه ای باشید. این امر شما را در موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار خواهد داد. 

پس از اینکه صحبت های ابتدایی شما در تماس تلفنی تمام شد، باید وقت کافی به مخاطب هدف تان برای گفت و گو بدهید. هرچه باشد در یک تماس تلفنی همیشه دو طرف ماجرا نقش دارند. بنابراین در صورتی که شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ترکیب CRM با بازخورد مشتری برای بهبود تجربه خرید

دریافت بازخورد مشتریان از طریق پیامک

چطور از مخاطب هدف درخواست ارائه بازخورد کنیم؟

یکی از سخت ترین شیوه ها برای دریافت نظر مشتریان مربوط به سرویس های پیامکی است. در این حالت شما حتی ارتباط در لحظه نیز با مشتریان ندارید. بنابراین مخاطب هدف می تواند به سادگی شما را مورد بی توجهی قرار دهد. این امر مشکلات پیش روی شما را به شدت افزایش داده و موقعیت تان را دشوار خواهد کرد. توصیه ما در این میان تلاش برای رعایت اختصار در زمینه تعامل با مشتریان در قالب پیامک است. این امر شما را نسبت به رقبا در موقعیت بهتری قرار خواهد داد. هرچه باشد امروزه محتوای متنی خیلی میان کاربران مشهور نیست. بنابراین برند شما باید تا حد امکان از محتوای خلاصه شده سود ببرد، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و در ادامه مسیر با بحران های بسیار زیادی رو به رو شود. 

شما در صورت تمایل برای نظرخواهی گسترده از مشتریان باید همیشه در کنار پیامک یک لینک جانبی نیز قرار دهید. این امر برای ترغیب مخاطب هدف به سوی استفاده از لینک موردنظر و مراجعه به سایت تان کاربردی خواهد بود، در غیر این صورت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

امروزه برخی از مشتریان در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم به دنبال استفاده از شیوه های تازه هستند. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان و دریافت نظرات شان در موقعیت خطرناکی قرار می دهد. پیامک به عنوان یکی از شیوه های ارتباطی قدیمی در دنیای دیجیتال همیشه اثربخشی خاص خودش را داشته است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید همیشه روی این سرویس قدیمی حساب کنید. توصیه نهایی ما در این رابطه مربوط به ایجاد امکان پاسخگویی کاربران به پیامک شما و در صورت نیاز ارائه پاسخ از سوی تیم کارشناسی برند است. اینطوری مشتریان احساس نزدیکی بیشتری با برند شما خواهند داشت. این امر در بلندمدت شرایط برند شما را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. بنابراین شما باید همیشه این راهکار را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید. 

درخواست بازخورد از مشتریان در قالب ایمیل

چطور از مخاطب هدف درخواست ارائه بازخورد کنیم؟

ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از شیوه های تاثیرگذار برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان در کنار شبکه های اجتماعی هنوز هم از ایمیل سود می برند. نکته مهم اینکه ایمیل برخلاف سرویس های پیامکی خیلی هم محبوبیتش را از دست نداده است. هرچه باشد مردم در ابتدای روز اول از همه به سراغ ایمیل های دریافتی شان می روند. این ایمیل ها می تواند از سوی دوستان، محل کار یا حتی ایمیل های سازمانی باشد. در این صورت شما باید به خوبی از فرصت پیش آمده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید. 

مشتریانی که به برندها علاقه زیادی دارند، به طور معمول ایمیل های بازاریابی را بدون توجه حذف نمی کنند. معنای این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ارسال ایمیل های بازاریابی است. چنین امری شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط ویژه ای قرار خواهد داد. با این حساب اگر شما ایمیل بازاریابی برای مشتریان وفادارتان ارسال کنید، کمتر کسی آن را مورد بی توجهی قرار می دهد. 

اضافه کردن لینک مربوط به ارائه نظرات و انتقادات درباره برند همیشه ایده مناسب در بخش ایمیل بوده است. توصیه ما در این میان طراحی قالب ایمیل بازاریابی به طور چشم نواز و مدرن است. در این صورت انگیزه کاربران برای بیان دیدگاه شان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این امر شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در موقعیت برتری قرار داده و تمام شرایط را برای شما ساده خواهد کرد. 

امروزه به لطف فناوری های اتوماسیون شما نیازی به نگرانی بابت نحوه گردآوری و دسته بندی نظرات کاربران ندارید. با این حساب اصلا نباید فکرتان را درگیر نحوه ترکیب و دسته بندی نظرات کاربران کنید. نکته مهم در این میان مربوط به استفاده درست شما از ایمیل مارکتینگ و طراحی یک قالب حرفه ای است. در این میان اگر نیاز به کمک داشتید، همیشه امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ پیش روی تان قرار دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وضعیت تان خیلی به هم ریخته نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه نظرات و بازخوردتان را به طور حرفه ای در شرکت بیان کنید؟

درخواست از مشتریان برای ارائه نظر پس از خرید

چطور از مخاطب هدف درخواست ارائه بازخورد کنیم؟

برخی از برندها پس از خرید مشتریان اقدام به دریافت برخی از اطلاعات جانبی مانند آدرس ایمیل، شماره تماس و همچنین آدرس مشتریان می کنند. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی روند پس از خرید و ارائه خدمات جانبی دارد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان حتی پس از پایان خرید نیز تا مدت ها با مشتریان تعامل دارند. شما در این میان می توانید به طور حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان اقدام به استفاده از آدرس آنها کنید. بی شک شماره تماس و ایمیل در مراحل قبلی مورد توجه قرار گرفته است، اما هنوز جا برای کار درباره آدرس مشتریان وجود دارد. 

یکی از شیوه های مناسب برای درخواست بازخورد از مشتریان مربوط به استفاده از کارت های قدردانی از خرید است. بسیاری از برندها چنین کارت هایی را به طور فوری پس از خرید مشتریان به آدرس آنها ارسال می کنند. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته و وضعیت برندها را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بوده و شرایط تان در این میان را به طور مداوم تغییر دهید. این امر شامل تلاش برای ارسال کارت های قدردانی یا معرفی محصولات تازه برند به طور مداوم است. هنوز هم برخی از مشتریان تمایلی برای استفاده از فناوری های دیجیتال ندارند. بنابراین ارسال کارت های قدردانی از خرید یا دعوت به خرید همراه با تخفیف یکی از راهکارهای ارتباطی مناسب برای شما در این میان خواهد بود. این امر باید به طور مداوم از سوی شما همراه با به روز رسانی هایی در ایده اصلی باشد. به این ترتیب مشتریان نسبت به بیان نظرات شان در کنار این برگه ها و تحویل دوباره اش به شما به هنگام خرید دوباره خواهند شد. 

راهکار دیگری برای استفاده از نظرات مشتریان پس از خرید مربوط به ارسال یک ایمیل برای مشتریان است. این ایمیل باید حاوی نکاتی برای قدردانی از مشتریان نسبت به خریدشان باشد. در کنار این مسئله شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر نظر مشتریان نسبت به کیفیت خدمات فروش و همچنین نحوه آشنایی با برندتان را جویا شوید. نکته مهم اینکه مشتریان اغلب اوقات وقتی پس از خرید به طور فوری ایمیلی از سوی یک برند دریافت کنند، تمایل بالاتری برای خرید نشان خواهند داد. 

درخواست از مشتریان برای بازخورد در سایت برند

چطور از مخاطب هدف درخواست ارائه بازخورد کنیم؟

سایت برند نیز یکی دیگر از بخش های مهم برای تعامل با مشتریان و درخواست از آنها برای بیان نظرات شان به طور دقیق است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شما را به مثابه یک برند حرفه ای در نظر آنها معرفی خواهد کرد. یادتان باشد امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های زیادی را متحمل می شوند. بنابراین اگر شما یک سایت حرفه ای و محبوب در میان کاربران دارید، باید به بهترین شکل ممکن از پتانسیل سایت تان در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب را از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: قدرت و تأثیر بازخورد منفی در کارمندان

ایجاد انجمن مشتریان در سایت برند اقدامی موثر برای ترغیب مشتریان وفادار نسبت به ارائه نظر درباره برندتان است. این امر در عین سادگی فرآیند دریافت نظرات مشتریان را بی نهایت ساده خواهد کرد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی از سوی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی نحوه تعامل با مشتریان نخواهد بود. در این میان شما باید همیشه حواس تان به سرعت بارگذاری صفحات سایت باشد. این امر نقش تعیین کننده ای در سرنوشت بازاریابی برند شما داشته و بر روی میزان تمایل کاربران برای حضور در سایت تان نیز اثرگذار خواهد بود. درست به همین خاطر باید همیشه حواس تان به این بخش از کسب و کارتان باشد، در غیر این صورت فرصت زیادی برای تاثیرگذاری بروی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نخواهد گرفت. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M7Nm4hmu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه