جمعه, 18 مهر 1399 - 11:00

بررسی نکات اساسی در زمینه مدیریت بهتر

فعالیت به عنوان مدیر یک کسب و کار همیشه ساده و راحت نیست. بسیاری از کارآفرینان برای سال‎ های متمادی آرزوی کسب جایگاه مدیریت کسب و کارها را دارند. اغلب کارآفرینان و مدیران موفق پس از بارها شکست و حتی تأمل پیرامون ترک کامل حوزه تخصصی ‎شان به موفقیت رسیده‎ اند بنابراین رویای موفقیت بی ‎دردسر در دنیای کسب و کار واقعیت ندارد. یادگیری اصول تازه از دنیای کسب و کار به طور مداوم دارای اهمیت بالایی است. اگر کسب و کارها به این نکته مهم توجه نداشته باشند، به سرعت در رقابت با دیگر برندها دچار مشکل خواهند شد. امروزه برخی از برندها به طور مداوم اشتباهات تکراری انجام می ‎دهند. این امر به دلیل عدم تمرکز بر روی یادگیری اشتباه‏ های گذشته و جبران‎ شان است.

حوزه مدیریت نیز مانند عرصه کلی کسب و کار نیازمند یادگیری نکات تازه به صورت مداوم است. در غیر این صورت کسب و کارها و مدیران‎ شان به سرعت با مشکلات حل ناشدنی مواجه خواهند شد. برنامه‎ ریزی و مدیریت کسب و کار به صورت واقع ‎گرایانه یکی از نکات مهم برای هر کسب و کاری است. متاسفانه برخی از مدیران در این زمینه با مشکل مواجه هستند. رویاپردازی برای کسب موفقیت بلند مدت همیشه برای برندها دشوار است. بسیاری از مدیران در این میان به طور مداوم درگیر کسب موفقیت‎ های بزرگ در بازه‎ های زمانی کوتاه هستند. نکته منفی در این ارتباط بی توجهی به وضعیت جاری برند و تحمیل هزینه‎ های گزاف بر کسب و کار است.

چگونه مدیر بهتری باشیم

مدیران برای تداوم موفقیت در عرصه کسب و کار نیازمند بررسی مداوم کیفیت عملکردشان هستند. اگر این نکته مورد بی‎ توجهی قرار گیرد، راهکارها و شیوه‎ های مدیریتی آنها به سرعت قدیمی خواهد شد. این امر نتیجه بسیار نامناسبی برای مدیران و جایگاه‎ شان در سازمان ‎های بزرگ خواهد داشت. در ادامه برخی از کارآفرینان موفق در انجمن کارآفرینان جوان به بررسی چگونگی حفظ عملکرد مدیریتی مطلوب و تقویتش در طول زمان خواهند پرداخت.

مطلب مرتبط: چگونه مدیر بهتری باشید

چه بخش ‎هایی از مدیریت باید ارتقا یابد؟

ریکاردو کونته: موسسه ویرتوز فلو

چگونه مدیر بهتری باشیم

مدیریت کسب و کار امر ساده ‎ای نیست. بسیاری از مدیران هرگز نسبت به توانایی ‎های‎شان برای مدیریت کسب و کار تردید نمی ‎کنند. اگر یک برند در بازه زمانی مشخص توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشد، به سرعت با مشکل مواجه خواهد شد. مدیران برای یافتن ایرادات کسب و کار باید ابتدا از خودشان شروع کنند. تیم مدیریتی مهمترین بخش در توسعه کسب و کارها محسوب می‎ شود بنابراین در صورت بروز هرگونه اشتباه از سوی آنها نتایج امر بسیار فاجعه ‎بار خواهد بود. اطمینان از کیفیت عملکرد مناسب و ارزیابی انتقادی تکنیک ‎های مدیریتی همیشه کاربردی خواهد بود. این امر چشم‎ انداز وسیعی در اختیار مدیران برای ارتقای وضعیت برند قرار می ‎دهد.

مهمترین نکته پس از ارزیابی انتقادی وضعیت برند مربوط به تلاش برای شناسایی نقاط ضعف‎ و بهبود آنها در سریع ‎ترین زمان ممکن است. در غیر این صورت وضعیت کسب و کار به شدت پیچیده خواهد شد. پس از شناسایی نقاط ضعف باید از تمام ابزارهای در دسترس برای ارتقای کیفیت عملکرد در موارد موردنظر استفاده کرد. این امر با توجه به پیشرفت فناوری و امکانات گسترده ارتباطی کار دشواری نخواهد بود.

نقاط ضعف من کدام است؟

جان ترنر: موسسه سید پراد

چگونه مدیر بهتری باشیم

هر کسب و کار در زمینه فعالیت در بازارهای مختلف ارزش ‎های مشخصی به مشتریان ارائه می ‎کند. همین امر موجب موفقیت یا شکست کسب و کار مورد نظر می ‎شود. اگر یک کسب و کار در بازه زمانی مشخص اقدام به ارائه ارزش ‎هایی برخلاف سلیقه مخاطب هدف نماید، نتیجه این امر کاهش میزان فروش ‎اش خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها کاهش میزان فروش در بازه‏‎ های زمانی مختلف را امری طبیعی لحاظ می ‎کنند. نکته مهم در این میان توجه به نقاط ضعف مدیریتی است. مدیران اغلب به دنبال مقصرهایی دیگر برای ناکامی برندشان هستند. نکته مهم در این میان پذیرش نقش تیم مدیریتی و تلاش برای بهبود شرایط است.

نظرخواهی از دیگران در مورد نقاط ضعف مدیریتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از مدیران به طور مداوم تقصیرات را به گردن دیگران می ‎اندازند. این امر هیچ کمکی به برندها برای پیشرفت و توسعه کسب و کار نخواهد کرد. بنابراین در مرحله نخست باید نسبت به پذیرش اشتباهات مدیریتی شجاع بود.

ارزش‎های مدیریتی من کدامند؟

جارد آتکینسون: برند WPForms

چگونه مدیر بهتری باشیم

هر مدیری در عرصه کسب و کار ارزش ‎های تازه ‎ای به سازمان اضافه می ‎کند. استخدام مدیران تازه برای تحول ارزش‎ های کسب و کار صورت می ‎گیرد. درست به همین خاطر اغلب مدیران تازه راهکارهای مدیران قبلی را تغییر می ‎دهند. اگر یک مدیر راهکارهای افراد قبلی را مناسب تشخیص دهد، تیم مدیریت ارشد به سرعت وی را تغییر خواهد داد. دلیل این امر انتظارات بالا برای ایجاد تغییرات سریع در وضعیت سازمانی است.

بدون تردید اخراج از مدیریت یک تیم کاری برای هر کارآفرینی سخت خواهد بود. اگر کارآفرینان مایل به حفظ سمت مدیریتی ‎شان هستند، باید به طور مداوم نسبت به تحول ارزش‎ های کاری‎ شان اقدام نمایند. این امر نوعی به روز رسانی ارزش ‎های کاری برای مدیران محسوب می ‎شود. این امر انگیزه برندها برای همکاری بلندمدت با مدیران را به شدت افزایش می‎ دهد. الگوبرداری از مدیران موفق و دارای سابقه طولانی همکاری با برندهای شاخص ایده مناسبی در این بخش محسوب می ‎شود. این امر کمک قابل توجهی به شما برای بهبود عملکردتان خواهد کرد.

آیا من حاضر به کار برای خود هستم؟

اشلی مریل: برند لونیا

چگونه مدیر بهتری باشیم

فعالیت به عنوان مدیر یک شرکت یا بخش نیازمند سازگاری مناسب با وضعیت کارمندان است. انتظارات بالا از تیم کارمندان امکان بروز مشکلات فراوان را به همراه دارد. گاهی اوقات مدیران نسبت به احساسات و وضعیت کلی کارمندان‎ شان بی ‎توجه می ‎شوند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد می ‎کند. یکی از پرسش ‎های مناسب برای اطمینان از کیفیت مطلوب مدیریت بر تیم کارمندان مربوط به قرار دادن خود به جای یک کارمند است. شما به عنوان مدیر آیا حاضر به فعالیت به عنوان کارمند در تیم کاری تحت مدیریت ‎تان هستید؟ این پرسش چالش بسیار زیادی برای پاسخگویی صادقانه در پی دارد. اگر پاسخ شما به این پرسش منفی است، باید تجدیدنظر اساسی در زمینه فعالیت برندتان صورت دهید. در غیر این صورت به زودی با مشکلات عمده ‎ای نظیر ریزش کارمندان و استعفای دسته جمعی ‎شان مواجه خواهید شد.

مطلب مرتبط: 10 مهارت اصلی مدیران برتر

چه کاری دیگری از دست من برمی‎ آید؟

آدام مندلر: گروه مشاوره ‎ای The Veloz

چگونه مدیر بهتری باشیم

همکاری با کارمندان برای پیشبرد پروژه‎ های برند امر ساده‎ ای نیست. گروه‎ های کاری به طور معمول دارای سلیقه و ترجیحات بسیار متنوعی هستند. مدیریت این امر برای مدیران بسیار دشوار است. نکته مهم در این میان استفاده از تمام توانایی ‎های مدیریتی برای بهبود عملکرد تیم کارمندان است. مدیران در این زمینه نباید از هرگونه کمکی دریغ کنند. بسیاری از مدیران امروزی در دانشگاه‎ ها به طور تخصصی در زمینه مدیریت کسب و کار تحصیل کرده‎ اند. با این حساب انتظارات از آنها بسیار زیاد خواهد بود. اگر یک مدیر توانایی مدیریت بهینه کسب و کارش برای کسب سود مناسب را نداشته باشد، تمام اعتبارش زیر سوال خواهد رفت بنابراین کمک به کارمندان یک تعامل دوجانبه و سودمند برای تمام اعضای شرکت خواهد بود.

ارزیابی انتقادی وضعیت برند همیشه در زمینه بهبود عملکرد اعضای شرکت راهگشا خواهد بود. مدیران در این زمینه امکان ارزیابی بهتر نسبت به کمک‎ های ‎شان برای تیم مدیریتی را خواهند داشت. این امر شرایط بسیار بهتری برای تیم‎ های کاری ایجاد می‎ کند. هرچه فضای تعاملی بهتری در میان مدیران شکل گیرد، امکان جلب نظر مخاطب هدف بیشتر خواهد شد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای مدیران کسب و کار خواهد داشت. سابقه مدیریتی افراد و رضایت شرکت ‎ها از فعالیت ‎شان فرصت ‎های تازه و مناسبی در اختیار آنها قرار می‎ دهد. این نکته باید مدنظر اغلب مدیران برای بهبود وضعیت برند قرار گیرد. در غیر این صورت هم مدیران و هم کسب و کارها ضرر خواهند کرد.

آیا امروز به کسی کمک کرده‎ ام؟

جان هال: موسسه کلندر

چگونه مدیر بهتری باشیم

کمک به اعضای شرکت نقش مهمی در حفظ جایگاه مطلوب مدیریتی دارد. کارمندان به طور مداوم نیاز به کمک مدیران ارشد دارند بنابراین حضور مدیران در کنار کارمندان دارای اهمیت بالایی خواهد بود. برخی از مدیران به طور مداوم در اتاق ‎شان حضور دارند. این امر ارتباط و تعامل میان مدیران و کارمندان را بسیار دشوار خواهد کرد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری مناسب بر روی کارمندان از طریق حضور در کنارشان است. این امر شاید در نگاه نخست ساده به نظر برسد، اما نقش بسیار مثبتی بر روی وضعیت برندها دارد.

کمک به کارمندان علاوه بر بهبود وضعیت عملکرد شرکت موجب افزایش شهرت مدیران نیز می ‎شود. امروزه برندهای مختلف برای همکار با مدیران توجه بسیار ویژه‎ ای به نظرات شرکت‎ های طرف قرارداد قبلی ‎شان دارند. با این حساب یک نظر منفی نسبت به عملکرد مدیریتی برای مدیران بسیار گران تمام خواهد شد. امروزه کمک به کارمندان و به طور کلی تمام اعضای شرکت برای بهبود عملکردشان یک امتیاز ویژه مدیریتی محسوب می ‎شود.

آیا در طول ماه‎ های گذشته تغییر کرده ‎ام؟

اندرو شراژ: موسسه مشاوره مانی کرشرز

چگونه مدیر بهتری باشیم

تغییر عملکرد برای بهبود وضعیت مدیریتی ضروری است. بسیاری از برندها برای مدیریت وضعیت ‎شان به طور مداوم در تلاش برای تغییر تیم مدیریتی ‎شان هستند. این امر در نگاه نخست مزیت ‎های بسیار زیادی برای برندها دارد. نکته مهم در این میان شرایط دشوار مدیران است. اگر یک مدیر توانایی سازگاری با شرایط موردنظر را نداشته باشد، به سرعت با دیگران جایگزین خواهد شد. با این حساب ارزیابی عملکرد مدیریتی به طور مداوم دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از مدیران به طور مداوم از تکنیک ‎های یکسان برای مدیریت کسب و کار استفاده می ‎کنند. این امر در بلندمدت بیانگر فقدان ایده تازه از سوی مدیر مورد نظر خواهد بود بنابراین به سرعت برای وی مشکل‎ ساز خواهد شد.

اکنون با شیوع ویروس کرونا آستانه تحمل برندها به شدت کاهش یافته است. اگر یک مدیر توانایی به‎روز رسانی سریع توانایی ‎های خویش را نداشته باشد، در کوتاه مدت نیز یا مشکلات عمده ‎ای مواجه خواهد شد. طراحی پرسش ‎هایی نظیر «آیا در طول ماه‎ های گذشته تغییر کرده ‎ام؟» برای ارزیابی انتقادی وضعیت مدیریت و همچنین ترغیب انگیزه شخصی برای یادگیری اصول تازه مناسب خواهد بود. بسیاری از برندها در این فرآیند توجه ویژه‎ ای به شرایط مدیران از نظر ارتقای شخصی توانایی ‎ها دارند بنابراین با رعایت اصول موردنظر وضعیت فعالیت شما به شدت بهبود خواهد یافت.

چگونه مشتریان ‎مان را حفظ کنیم؟

جاستین بلاچارد: موسسه سرور مانیا

چگونه مدیر بهتری باشیم

حفظ مشتریان هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها محسوب می ‎شود. مدیران در این زمینه حجم بالایی از انتظارات را بر دوش دارند. اگر تیم مدیریتی یک برند نسبت به استفاده از تکنیک‎ های متنوع و راهگشا برای حفظ مشتریان اقدام نکند، به سرعت با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد. این امر برای برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها در بازه‎ های زمانی مختلف اقدام به ارزیابی عملکرد مدیران‎ شان براساس میزان موفقیت در حفظ مشتریان می ‎کنند بنابراین حفظ مشتریان برای برندها نوعی خط قرمز محسوب می ‎شود.

ریزش شمار مشتریان برای هر برندی دردناک خواهد بود. مطالعه پیرامون سلیقه مشتریان و طرح پرسش ‎های اساسی در مورد علاقه ‎شان و نحوه تعامل‎شان با مخاطب هدف ایده مناسبی خواهد بود. امروزه برندها باید از توانایی تعامل نزدیک با مشتریان نهایت استفاده را ببرند. در غیر این صورت وضعیت دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

آیا تصمیم ‎‏های من با ارزش ‎های شرکت سازگاری دارد؟

متیو کاپالا: برند آلفامتیک

چگونه مدیر بهتری باشیم

مدیران تازه وارد همیشه با مشکلاتی در زمینه سازگاری با فرهنگ کسب و کارها مواجه هستند. این امر اختصاص به یک کسب و کار خاص ندارند. کارآفرینان باید به طور مداوم در تلاش برای استفاده از شیوه‎ های مناسب در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشند. شاید این امر به تنهایی برای تضمین حضور مداوم در عرصه کسب و کار کافی باشد، اما هماهنگی اقدامات مدیران با ارزش ‎های شرکت نیز تعیین ‎کننده خواهد بود. متاسفانه بسیاری از مدیران، به ویژه مدیران تازه ‎کار، نسبت به این نکته توجه کافی ندارند بنابراین مواجهه با شرایط دشوار برای مدیریت کسب و کار و حتی ناسازگاری میان مدیران تازه کار و شرکت ‎ها امری طبیعی خواهد بود.

مطلب مرتبط: مدیریت بهتر با جلب احترام تیم کارمندان

پیش از ورود به حوزه همکاری با شرکت ‎ها باید شناسایی دقیقی از ارزش‎ های برندها داشته باشیم. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده‎ انگارانه باشد، اما در عمل تاثیر بسیار مطلوبی بر روی وضعیت برندها دارد بنابراین پیش از همکاری رسمی با برندها باید نسبت به ارزیابی وضعیت مدیریتی ‎شان و همچنین ارزش ‎های حاکم بر آنها آگاهی پیدا کرد. در غیر این صورت همکاری موردنظر بسیار دشوار خواهد شد.

چرا شکست ‎ها اتفاق می‎ افتند؟

توماس گریفین: موسسه اوپتین مانستر

چگونه مدیر بهتری باشیم

مواجهه با شکست هرگز ساده نیست. بسیاری از مدیران به دلیل مواجهه با شکست به سرعت از سوی شرکت ‎ها اخراج می ‎شوند. یکی از نکات اساسی در مورد مواجهه با شکست مربوط به شناسایی دلایل وقوع‎ شان است. بسیاری از مدیران در طول دوران فعالیت‎ شان با شمار بالایی از شکست ‎ها مواجه می ‎شوند، اما هرگز در مورد دلیل این امر پرسشی طرح نمی ‎کنند. پرسش های کاربردی و دقیق در این زمینه کمک شایانی به برندها برای بهبود عملکردشان خواهد کرد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی مداوم نسبت به مواجهه با شکست در عرصه کسب و کار نخواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید