یکشنبه, ۲ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Sun, 24 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز
برترین بازاریاب های دیجیتال توضیح می دهند:

بازاریابی دیجیتال با توصیه های طلایی

9 ماه پیش ( 1399/10/21 )

بازاریابی در سال های اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. این امر موجب بیگانگی برخی از بازاریاب ها با فضای کلی بازاریابی و تبلیغات شده است. مشاهده ترندهای تازه در عرصه بازاریابی برای هر کارشناسی امری جذاب است، اما بازاریاب ها در عمل باید نسبت به ارزیابی ترندهای تازه حساسیت بسیار زیادی نشان دهند. این امر در کنار بحران کرونا در طول یک سال اخیر شرایط بازاریاب ها را به شدت دشوار کرده است. بدون تردید در این میان استفاده از کمک های بازاریاب های حرفه ای انتخاب مناسبی خواهد بود. 

امروزه برخی از بازاریاب های حرفه ای در وبلاگ یا اکانت رسمی شان در شبکه های اجتماعی برخی از توصیه های مهم را به اشتراک می گذارند. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از توصیه های برتر بازاریابی از سوی کارشناس های حرفه ای و بازاریاب های موفق است بنابراین در ادامه تکنیک های طلایی بازاریابی دیجیتال را با هم مرور خواهیم کرد. 

بازاریابی دیجیتال با توصیه های طلایی

راند فیشکین: موسسه بازاریابی اسپارک تورو

سال 2021 با شرایط ویژه ای شروع شده است. بسیاری از بازاریاب ها نسبت به چشم انداز آتی احساس ناخوشایندی دارند. دلیل این امر شرایط ویژه سال پیش روی است. بسیاری از کسب و کارها سال گذشته را با شرایط بسیار نامناسبی به پایان رسانده اند. همین امر موجب کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات در سال کنونی شده است. اگر این امر تا مدت های طولانی ادامه پیدا کند، بسیاری از بازاریاب های دیجیتال مجبور به تغییر حوزه فعالیت شان خواهند شد. نکته مهم در این میان ضرورت تقویت مهارت های بازاریابی برای بقا در چنین بازاری است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با تکنیک های تازه

شناخت دوباره مخاطب هدف یکی از نیازهای اصلی هر کسب و کاری محسوب می شود. امروزه برخی از بازاریاب ها نسبت به توانایی شان برای شناخت مخاطب هدف اطمینان بیش از اندازه ای دارند. این امر اغلب اوقات موجب بروز مشکلات بسیار جدی می شود بنابراین بازاریاب ها در صورت تمایل برای ادامه فعالیت در این عرصه باید به طور مداوم شناخت تازه ای از مشتریان پیدا کنند. 

داگ کسلر: موسس برند ولوسیتی

اگر شما نیز مانند من در عرصه بازاریابی B2B فعالیت دارید، ماه های آتی دارای اهمیت حیاتی برای کسب و کارتان خواهد بود. یکی از مهمترین نکات در زمینه بازاریابی در شرایط کنونی مربوط به برندسازی است. سطح رقابت در زمینه بازاریابی B2B در طول یک سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. برندسازی فقط در حوزه کسب و کارهای معمولی یا سنتی کاربرد ندارد، در حوزه بازاریابی نیز موسسه ها باید نسبت به بهبود وضعیت کاری شان اقدام نمایند. 

سرمایه گذاری برندها در حوزه B2B، برخلاف حوزه B2C، مانند سایر حوزه ها نیست. این امر شاید در نگاه نخست موجب شگفتی شود، اما تعداد پیشنهادهای همکاری یا فرصت های طلایی پیش روی بازاریاب های B2B به شدت کمتر است، با این حال میزان سود نهایی هر پیشنهاد کمبود عددی را جبران خواهد کرد. با این حساب برندسازی برای دریافت پیشنهادهای هرچه بهتر ضروری خواهد بود. اگر این نکته مدنظر بازاریاب ها قرار نداشته باشد، به زودی با ریزش مشتریان و در نهایت کمبود منابع مالی مواجه خواهند شد. 

یان کلیری: موسس برند ریزر اودیت

بازاریابی دیجیتال به معنای ضرورت حضور در فضای آنلاین است. بسیاری از برندها حضور مناسبی در فضای آنلاین ندارند. بدون تردید تکنیک های بسیار زیادی برای بازاریابی دیجیتال به صورت کاربردی وجود دارد. اگر یک کسب و کار نسبت به استفاده از چنین توصیه هایی بی توجه باشد، در نهایت وضعیتش در فضای آنلاین به شدت تاسفبار خواهد بود. سالانه بسیاری از مردم در تعطیلات کریسمس تعهدات تازه ای برای خود ایجاد می کنند. این تعهدات شامل برخی از اهداف شخصی و همچنین حوزه کاری می شود. بازاریاب ها و برندها نیز در این بازه زمانی باید نسبت به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه فعالیت شان اقدام نمایند. 

سالانه شمار بالایی از کسب و کارها در طول دوران سخت ورشکسته می شوند. این امر در طول یک سال اخیر به طور بسیار رایجی تکرار شده است. مهمترین مسئله در این میان استفاده از تکنیک های بازاریابی تازه برای کاهش احتمال مواجهه با شکست است. این امر شاید در ابتدا بسیار سخت باشد، اما به مرور زمان برای اجرا ساده تر خواهد شد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای حفظ دید مثبت به عرصه بازاریابی دیجیتال و همچنین انگیزه کافی برای ایجاد تغییرات کاربردی است. اگر این نکات مدنظر بازاریاب ها قرار داشته باشد، فرآیند ارتقای سطح عملکرد بازاریابی شان به خوبی دنبال خواهد شد. 

دیوید اسکات: بازاریاب و خبرنگار وال استریت ژورنال

بازاریابی و روابط عمومی شاخه های اصلی تبلیغات و تعامل با مشتریان هستند. بسیاری از کسب و کارها برای فعالیت مناسب در این حوزه سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام می دهند. سال گذشته با افزایش حساسیت ها نسبت به مسائل نژادپرستانه نیاز به توجه به این حوزه افزایش یافته است. برخی از کسب و کارها در طول چند سال گذشته به طور مداوم دچار اشتباهات نژادپرستانه شده اند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند. حتی اگر اشتباهات موردنظر غیرعمدی نیز باشد، مشتریان برخوردهای بسیار سختی با برندها خواهند داشت بنابراین کسب و کارها باید تلاش شان برای بهبود شرایط را انجام دهند. در غیر این صورت شاید به زودی با برخوردهای بسیار سختی از سوی مشتریان مواجه شوند. 

بازاریابی دیجیتال به دلیل ماهیت آنلاین دارای سهولت بازنشر بسیار زیادی است. برخی از کاربران برای بازنشر محتوای مربوط به برندها نیاز به دلیل محکمی دارند. اگر در این میان یک برند محتوای نژادپرستانه ای را تولید نماید، دلیل موردنظر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. امروزه رهایی از شهرت منفی برای برندهای امر بسیار دشواری است بنابراین از همان ابتدا باید نسبت به رفع پرهیز از این امر اقدام کرد. 

دیوید برکویتز: موسس برند سریال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال همواره در تعامل با ارزش های مختلف است. دامنه ارزش های موردنیاز برای تولید محتوای جذاب به طور مداوم در حال تغییر است. همین امر حوزه بازاریابی را بدل به یکی از دشوارترین حوزه های فعالیت کرده است. اگر بازاریاب ها نسبت به عملکرد مطلوب در این زمینه توجه نداشته باشند، محتوای شان پس از مدت زمانی کوتاه برای مخاطب هدف جذاب نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: آشنایی با الگوهای مناسب برای بازاریابی دیجیتال

بسیاری از برندها با  صرف هزینه های گزاف اقدام به تولید محتوای بازاریابی می کنند. این امر در صورت عدم توجه به استفاده از ارزش های مناسب در حوزه بازاریابی همراه با مشکلات بسیار زیادی خواهد بود. برخی از برندها در طول زمان برای به روز رسانی کیفت محتوای بازاریابی شان اقدام به آپدیت محتوای قدیمی می کنند. شاید این امر در ابتدا بسیار زمانبر باشد، اما موجب تقویت و ماندگاری بیشتر محتوای قدیمی می شود. برندها به این ترتیب توانایی تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف را پیدا می کنند. نکته جالب اینکه به روز رسانی محتوای قدیمی هزینه های به مراتب کمتری برای کسب و کارها به همراه دارد بنابراین از این نظر نیز جایی برای نگرانی نخواهد بود. 

کریستوفر پن: رئیس موسسه آمری دیتا ساینتیست

استفاده از داده های معتبر در حوزه بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه بسیاری از برندها نسبت به استفاده از داده های معتبر اقدام می کنند. اگر این امر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بازاریاب ها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های کاربردی تر را خواهند داشت. نکته مهم در این میان استفاده نادرست از شیوه های موردنظر در عرصه بازاریابی است. بسیاری از برندها در زمینه استفاده از داده های معتبر در عمل از داده های قدیمی استفاده می کنند. همچنین فرآیند استخراج و دسترسی به داده ها نیز بسیار بحث برانگیز است. اگر برندها به این نکته مهم توجه کافی نداشته باشند، امکان مواجهه با شکست علی رقم استفاده از داده های کاربردی را خواهند داشت بنابراین پیش از هر نکته ای باید نسبت به استفاده از داده های مناسب در حوزه بازاریابی اقدام نماییم. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای برند ایجاد خواهد شد. 

بهترین توصیه در زمینه استفاده از داده های معتبر تلاش برای دسترسی به چنین داده هایی براساس استفاده از منابع دست اول است. این امر شامل طراحی انواع نظرخواهی از مشتریان و همچنین توجه به شیوه های گزینش داده های مختلف است. اگر این 2 شیوه فوق به طور درستی مدنظر برندها قرار گیرد، امکان پرهیز از کاربرد داده های نامناسب یا قدیمی فراهم خواهد شد. 

آماندا میلیگان: مدیر اجرایی موسسه فرکتل

اگر کسب و کار شما در زمینه مواجهه با ویروس کرونا فعالیت دارد، باید نسبت به پوشش مناسب اقدامات تان توجه نمایید. بسیاری از برندها در زمینه مقابله با کرونا فعال هستند، اما تمام آنها دارای شهرت مناسبی در عرصه کسب و کار نیستند. این امر مشکلات زیادی در زمینه جلب اعتماد مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد. یکی از مزیت های اصلی فضای آنلاین امکان اطلاع رسانی دقیق به مخاطب هدف است بنابراین برندهای فعال در عرصه بازاریابی باید دست کم اقداماتی محدود برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس اطلاع رسانی کاربردی داشته باشند.

یکی از فاجعه های عرصه بازاریابی مربوط به مخابره اخبار یک برند از سوی کسب و کارهای دیگر یا حتی خبرگزاری هاست. این امر به معنای ناتوانی برند موردنظر برای اطلاع رسانی مناسب به مخاطب هدف است. کسب و کارها در صورت مواجهه با این شرایط باید ارزیابی دوباره ای درباره استراتژی های بازاریابی شان داشته باشند. بسیاری از کسب و کارها در این شرایط با مشکلات عمیق مواجه می شوند بنابراین در صورت ناتوانی برای ارزیابی درست شرایط باید دست کم نسبت به کمک گرفتن از کارشناس های بیرون برندتان اقدام نمایید. همچنین همکاری با کارشناس های حرفه ای در بخش روابط عمومی نیز شرایط را بهتر خواهد کرد. 

میشل لین: رئیس بخش طراحی استراتژی منتیس

طراحی استراتژی های بازاریابی باید در اولویت هر برندی قرار داشته باشد. بسیاری از موسسه های بازاریابی درست به همین خاطر در میان برندهای بزرگ و کوچک شهرت دارند. اگر یک کسب و کار در زمینه طراحی استراتژی از شکست یا موفقیت های قبلی اش درس نگیرد، به زودی با مشکلات عمیقی مواجه خواهد شد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. بدون تردید کار با برنامه دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر برنامه مناسبی در زمینه فعالیت کاری در دسترس نباشد، در نهایت تمام تلاش ها و زحمات افراد نقش بر آب خواهد شد. 

طراحی استراتژی کار ساده ای نیست. بسیاری از بازاریاب ها در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستند بنابراین استفاده از کمک های دیگران امری ضروری خواهد بود. یک نکته جالب در این میان تلاش برای الگوبرداری از برندهای موفق است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، باید فرآیند آزمون و خطای کسب و کارهای موفق را دوباره تکرار نمایند. بدون شک این فرآیند هزینه و زمان بسیار زیادی را طلب می کند. 

لو هافمن: رئیس و مدیرعامل آژانس بازاریابی هافمن

نمایش نکات و ارزش های مختلف به مخاطب هدف امری حیاتی است. امروزه مشتریان دیگر حوصله مشاهده پیام های تبلیغاتی مختلف و بدون هرگونه اقدام عملی از سوی کسب و کارها را ندارند بنابراین برندها باید تجدیدنظر اساسی در زمینه فعالیت شان صورت دهند. در غیر این صورت کمتر کسب و کاری حاضر به همکاری با آنها برای بازاریابی خواهد شد. 

مطلب مرتبط: ترندهای مورد علاقه مشتریان در بازاریابی دیجیتال

عرصه بازاریابی دیجیتال هماهنگی بسیار زیادی با اهداف برندها برای پوشش رسانه ای اقدامات شان دارد بنابراین هر کسب و کار پس از اجرای یکی از تعهداتش باید نسبت به پوشش مناسب آن در فضای آنلاین اقدام نماید. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در سال پیش روی خواهد داشت. اغلب کاربران حتی نسبت به مشاهده محتوای بازاریابی برندها نیز حساسیت به خرج می دهند. دلیل این امر عدم علاقه کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی کم ارزش است. ارزیابی هر محتوای بازاریابی از سوی کاربران براساس میزان هماهنگی اش با اصل «عمل به جای حرف زدن» است بنابراین بازاریاب ها و برندها باید بیشتر به دنبال عمل کردن، به جای حرف زدن صرف باشند. 

کیتی پین: مدیرعامل موسسه پین

تکرار اشتباهات گذشته امری دردناک است. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی و کسب و کار به دنبال بهبود شرایط کلی کسب و کارشان هستند. این امر شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از هر تکنیک کاربردی است. وقتی از عبارت هر تکنیکی برای بازاریابی بهتر استفاده می کنیم، همیشه احتمال بروز خطا وجود دارد. اگر کسب و کار به این نکته مهم توجه کافی را نداشته باشند، به طور مداوم با مشکل مواجه خواهند شد. 

اشتباهات گذشته در زمینه بازاریابی همیشه به دلایل مشابهی روی نمی دهد، اما یکی از نکات مهم در این میان ارزیابی بازاریاب ها از حوزه کسب و کارشان به عنوان امری ساده است. این نکته موجب تلاش بازاریاب ها برای کاربست هر نوع تکنیک بازاریابی می شود. با این حساب اگر وضعیت بازاریابی برندها در زمینه درس گرفتن از اشتباهات دیگران و تلاش برای پرهیز از تکرار آنها به سرعت عملیاتی نشود، مشکلات عرصه بازاریابی ادامه خواهد یافت. 

مهمترین مسئله در زمینه استفاده از تکنیک های کاربردی در زمینه بازاریابی نیاز به یادگیری اصول تازه است. این امر به معنای ناتوانی بسیاری از بازاریاب ها برای اجرای طرح های قبلی در عرصه بازاریابی است بنابراین اگر برندها در زمینه بازاریابی اقدام درستی نکنند، باید در بلندمدت تاوانش را پس دهند. 

فرانک استرانگ: موسس و مدیر آژانس مشاوره ای اسکریپت

دریافت مشاوره در حوزه بازاریابی امر رایجی است. مهمترین مسئله در این میان توجه به منبع دریافت مشاوره است. اگر کسب و کارها در زمینه دریافت مشاوره اقدام مناسبی انجام ندهند، پس از مدت زمانی اندک با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. این امر اغلب اوقات کسب و کارها را به سوی همکاری با موسسه های مشاوره ای ترغیب می کند. ارزیابی کیفیت و اعتبار هر موسسه مشاوره ای نیازمند صرف زمان قابل ملاحظه ای است. بدون تردید کمتر برندی دارای زمان کافی برای ارزیابی شرایط است بنابراین باید به دنبال راهکارهایی مطمئن برای یافتن برندهای مناسب در کمترین زمان ممکن باشیم. این امر شامل تلاش برای ارزیابی شرایط بازاریابی برندها براساس سابقه همکاری شان با برندهای مختلف است. همچنین توجه به میزان رضایت برندهای قبلی از چنین همکاری هایی ضروری خواهد بود. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به احتمال فراوان در نهایت به سوی همکاری با موسسه ای غیرحرفه ای تمایل پیدا خواهند کرد. هزینه های از دست رفته در این حوزه نیز برای هر برندی گزاف خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تحول بازاریابی دیجیتال با فناوری های نوین

دوروتی کرنشاو: موسس برند روابط عمومی کرنشاو

عرصه روابط عمومی و بازاریابی در طول سال های اخیر شباهت بسیار زیادی به هم پیدا کرده اند. این امر موجب افزایش تمایل برندها برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان این دو بخش شده است. کسب و کارها در طول سال های اخیر نیاز اساسی به بازاریابی دیجیتال پیدا کرده اند. این امر همراه با موج انتقال خدمات روابط عمومی و امور مشتریان به شبکه های اجتماعی همراه بوده است. اگر برندها به این نکته مهم توجه لازم را نداشته باشند، درگیر مدیریت عرصه روابط عمومی به شیوه های سنتی خواهند شد. امروز اغلب مشتریان برای پیگیری درخواست های شان از برندها به اکانت رسمی آن کسب و کار در شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. این امر همراه با انتظار مشتریان از دریافت پاسخ های دقیق در کمترین زمان ممکن از سوی کسب و کارهاست بنابراین اگر در زمینه ارائه پاسخ تاخیر ایجاد شود، عواقب بسیار خطرناکی برای کسب و کارها خواهد داشت. 

کریستینا گارنت: طراح استراتژی بازاریابی در موسسه ویزیت

فهم نیازها و سلیقه منحصر به فرد هر گروه از مشتریان دارای اهمیت است. برخی از برندها در این رابطه به طور مداوم با مشکل مواجه هستند. برخی از برندها پس از یک بار پژوهش درباره سلیقه و نیازهای مشتریان شان دیگر به دنبال تعامل با آنها نیستند. این امر در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی ایجاد می کند. ارزیابی وضعیت مشتریان کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر بسیاری از برندها نسبت به اجرای آن بی توجه هستند. مهمترین مسئله در اینجا فهم تاثیر شناخت درست و دقیق مخاطب بر روی فعالیت بازاریابی است. این امر به بیانی ساده موجب تاثیرگذاری بهتر و سریع تر بر روی مخاطب هدف خواهد شد، با این حساب هرچه تعامل و شناخت نزدیک تری از مشتریان داشته باشیم، سطح تاثیرگذاری نهایی مان بهبود خواهد یافت. 

امروزه عرصه بازاریابی سختی های بسیار زیادی به همراه دارد. این امر موجب چشم پوشی برخی از برندها نسبت به حضور در عرصه بازاریابی دیجیتال می شود. مهمترین مسئله در این میان استفاده از تکنیک های کاربردی برای ساده سازی و افزایش تاثیرگذاری بازاریابی برندمان بر روی مخاطب هدف است. برخی از بازاریاب های موفق در طول سال های اخیر در بخش های فوق بهترین ایده ها و توصیه های بازاریابی دیجیتال را مرور کردند بنابراین اگر شما در این حوزه با مشکل مواجه هستید، استفاده از توصیه های مورد نظر بهتری ایده خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kpFiXoXS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه